Gå til innhold

Hva synes du om navnet Regitze?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eh, jo. Det er da selvfølgelig.

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 6072f...153

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvorfor?

Fordi det har vært i bruk på kvinner i den navnetradisjonen der det er i bruk, eller hva tror du selv? Hvorfor er Ingrid et jentenavn? Det dreier seg jo om en praksis. Det er ikke Regitzes skyld at du ikke har hørt det før...

Skrevet

Fordi det har vært i bruk på kvinner i den navnetradisjonen der det er i bruk, eller hva tror du selv? Hvorfor er Ingrid et jentenavn? Det dreier seg jo om en praksis. Det er ikke Regitzes skyld at du ikke har hørt det før...

Hvis hun ikke har hørt det før, så må det da være lov å spørre om det er et gutte- eller jentenavn.

Anonymous poster hash: 08af1...3d3

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis hun ikke har hørt det før, så må det da være lov å spørre om det er et gutte- eller jentenavn.

Klart, men da må hun jo tro på svaret og ikke stille spørsmålstegn ved det...

Skrevet

Klart, men da må hun jo tro på svaret og ikke stille spørsmålstegn ved det...

Det har hun da ikke gjort. Hun stilte spørsmåltegn ved at det var en sejvfølgelighet, ikke at det var et jentenavn

Skrevet

Det har hun da ikke gjort. Hun stilte spørsmåltegn ved at det var en sejvfølgelighet, ikke at det var et jentenavn

Det at det ble sammenlignet med Regine var ikke et hint, da?

Anonymous poster hash: 0f0c9...b1e

Skrevet

Fint med myk dansk R, men klarer ikke tenke meg en norsk dialekt det hadde blitt fint på, og definitivt ikke med skarp rulle-R "Rrregitze".

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å like dette navnet altså. Aldri hørt det før og det høres så unorsk ut som bare mulig. Ville trodd dere var tysk eller noe.

Men det er jo min mening, og du spurte jo hva vi her inne synes. Det er kun du og barnets far som skal bestemme det da. Hvis dette er et virkelig navn ig som dere liker er det vel ikke noe vits i å spørre om det her.

Anonymous poster hash: 728c5...939

Skrevet

Jeg har ikke tenkt til å kalle barnet mitt Regitze, jeg bare lurte :)

Hi

Anonymous poster hash: 0f0c9...b1e

Skrevet

Hvorfor?

Fordi det rimer på ragazza.

Anonymous poster hash: 0106c...8e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...