Gå til innhold

Svigermor er verst !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har en blåkopi av min svigermor.

Hun ble ikke invitert i vårt bryllup og heldigvis bor vi over 100mil unna. Hun gjør meg syk hver gang vi møtes. Jeg ble nødt til å stille et ultimatum og pr i dag har vi ikke kontakt med damemennekset - mi svigermor har diagnosen bipolar lidelse og psykopat. Kjempekoselig...har ikke så mange råd men føler virkelig med deg **klem til deg

Anonymous poster hash: eb6f9...b43

Takk for støtten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor følte dere at dere var klare for nytt barn når dere ikke en gang hadde et bra sted å bo. Dette var jo dømt til å mislykkes. Du utsetter 8-åringen for ting hun burde skånes for. Det er indirekte din feil som drar henne inn i denne galne familien, og lar henne bo med denne dama.

Bli voksne og skaff dere en ordentlig bopel, selvsagt langt bort fra svigermor.

For en suppe.Anonymous poster hash: e9d7c...51a [/acron

​Vi eier en leilighet. Skulle bo der i sommerferien. Tror du vi hadde flyttet dit dersom vi viste hva som kom til å skje. Mulig du er synsk. Men det er ikke jeg ;)

Vis dere eier en leilighet; hvorfor i all verden flytter dere ikke tilbake til denne?

Må da være mye mer stabilt for både dere og barna......

Anonymous poster hash: feddb...15f

Skrevet

dra så langt unna dere klarer for barnas skyld, og få henne innlagt slik hun kan bli frisk

Skrevet

Helt umulig for meg å klare å lese, ble uslitt.

Anonymous poster hash: 1c82e...08b
Skrevet

Orket bare å lese første halvdel, men mitt tips: bli voksne og flytt for dere selv!!

Anonymous poster hash: 4e98b...a32

Skrevet

Dere høres klin gærne ut hele gjengen!

Mannen har en fortid med rus. Han har omtrent ikke vært på hverken ungdomsskolen eller videregående. Men kom likevel inn på økonomistudier - som han droppet ut av. For å begynne på idrett - som han droppet ut av...... Og nå studerer han plutselig igjen, med toppkarakterer. Men dere måtte flytte til svigermor fordi fan hadde fått jobb??

Og dere trodde det var en god ide å starte en familie uten bobel og sikker jobb? Flytte mellom svigermor som er bipolar, svigerfar og Leiligheten som tilhører svigermors bror (denne broren som er så spesiell......?) Du har allerede ansvar for en 8-åring og du synes dette høres ut som en trygg, stabil og god tilværelse for henne?

Og nei, svigermor har nok ikke hatt hjerteinfarkt. Man legger seg ikke selv inn etter et hjerteinfarkt, man skrives ikke ut dagen etter, det er ikke 8-9 mnd ventetid på legeundersøkelse, og ingen for sykehustime på dagen ved trusler......

Anonymous poster hash: feddb...15f

Dette!

Skrevet

Herlighet, du skriver ikke bra altså! 

Svar på spørsmålet ditt; jeg tenker at din svigermor nok er svært ødeleggende men du har definitivt tatt noen veldig dårlige valg og vurderinger. Du virker veldig umoden.

Skrevet

Så rar historie.

Hvor finner dere hverandre hen?

Vurdere å gi 8 åringens biologiske far hovedomsorgen? Det hadde vært fint.

Anonymous poster hash: 40f86...4e2

Skrevet

La for all del 8-åringen få flytte til faren sin før hun blir skadet psykisk. Verre med den lille babyen som må vokse opp hos dere.

Hvordan i all verden kan du sende datteren din på overnatting til en person som er i så sterk ubalanse, at selv ikke du som voksen ønsker og tør å omgås henne? Man sender heller ikke et barn å sove hos en person som er sykelig opptatt av at seksuelt misbruk.

Er det verdt å ofre barnas helse for at du tror mannen er noe å samle på?

Dama er jo klinkokos og burde vært tvangsinnlagt.

Flytt tilbake til leiligheten din, så kan mannen komme etter når han blir voksen.

Anonymous poster hash: 62eab...7e0
Skrevet

Tusen takk for flere gode svar. Det var en god del som ikke forsto alt. Skrev vel ganske rotete. Var frustrert og oppgitt. Måtte bare få ut alt. Faktisk første gang jeg bruker forum. 🙈 Vi har startet i familieterapi nå og ting går bedre. Min mann snakker lite med sin mor og tar sterk avstand fra hennes sinnsyke meninger. Hun har fått en ny teori om at jeg er ute etter arven hennes. Så det får hun jo bare tro. Prøver å ikke lengre ta ting hun sier gå inn på meg. Selv om det ikke er lett. Uansett setter stor pris på et ordentlig og oppriktig svar fra flere her. Igjen takk 😊 Ja og forresten vi eier en egen leilighet flere timer unna henne - heldighvis. Vi ble invitert til å bo med henne i sommer for å få hjelp med barna. Og min mann skulle jobbe i samme by som hun bor i - dette var kun i sommer. Når august kom så skulle vi tilbake der vi bor. Vi er tilbake selvsagt. Men hun fortsetter å ringe å terroriserer oss. Tar ikke vi - meg og min mann - telefonen, ringer hun min søster og min mor for å høre om de vet hvor vi er og hvorfor vi ikke svarer. Hun eier ikke skrupler. Det å kontakte fastlege går ikke. Hun bytter lege når de sier hun trenger behandling. Hun blir uvenner med alle. ;(

Skrevet

Tusen takk for flere gode svar. Det var en god del som ikke forsto alt. Skrev vel ganske rotete. Var frustrert og oppgitt. Måtte bare få ut alt. Faktisk første gang jeg bruker forum. Vi har startet i familieterapi nå og ting går bedre. Min mann snakker lite med sin mor og tar sterk avstand fra hennes sinnsyke meninger. Hun har fått en ny teori om at jeg er ute etter arven hennes. Så det får hun jo bare tro. Prøver å ikke lengre ta ting hun sier gå inn på meg. Selv om det ikke er lett. Uansett setter stor pris på et ordentlig og oppriktig svar fra flere her. Igjen takk Ja og forresten vi eier en egen leilighet flere timer unna henne - heldighvis. Vi ble invitert til å bo med henne i sommer for å få hjelp med barna. Og min mann skulle jobbe i samme by som hun bor i - dette var kun i sommer. Når august kom så skulle vi tilbake der vi bor. Vi er tilbake selvsagt. Men hun fortsetter å ringe å terroriserer oss. Tar ikke vi - meg og min mann - telefonen, ringer hun min søster og min mor for å høre om de vet hvor vi er og hvorfor vi ikke svarer. Hun eier ikke skrupler. Det å kontakte fastlege går ikke. Hun bytter lege når de sier hun trenger behandling. Hun blir uvenner med alle. ;(

God dere er tilbake i egen leilighet og har begynt i familieterapi! :)

Selv om hun bytter fastlege så kan det hjelpe om dere tar kontakt. Kan være legene begynner å journalføre at dere tar kontakt, og hun har også bare et visst antall bytte av fastleger pr. år.

Jeg forstår at dette er vanskelig for dere og for din mann. Men om hun terroriserer dere slik hun gjør også fra avstand, da ville jeg vurdert å be om besøks-/kontaktforbud. For å ha noe å fare med om det skulle bli så ille at dere vil be om besøksforbud, begynn i dag å registrere alle gangene hun ringer dere, hvordan hun oppfører seg. Samle på alle sms eller mailer hun ev. sender. Noter ned alle gangene hun ringer x antall i din familie når dere ikke svarer henne på telefonen med det samme. Da vil dere ha beviser og vise mønsteret hennes. Får hun et besøks-/kontaktforbud og så bryter dette vil hun få problemer, men det kan også være med på hjelpe henne til å få profesjonell hjelp.

Ingen tvil om at dama er syk og trenger hjelp. Men når hun ikke vil ha hjelp så er ditt og mannens ansvar å beskytte dere selv, deres lille familie og barna deres.

Lykke til videre :)

(nr. 21)

Anonymous poster hash: 9944d...92b

Skrevet

Så å snakke med hennes fastlege går nok ikke. Hun har ikke kommet hit vi bor - enda. Hun har bedt seg selv hit i en samtale med min mann for rundt en uke siden. Da fikk hun beskjed at det ikke passet. Min mann tør liksom ikke si imot henne. Noe jeg ikke helt klarer å forstå. Men dersom hun plutselig dukker opp på døra her. Må vi nok be henne dra. Og da kan det nok bli en scene som jeg helst vil slippe. Klarer ikke ha henne i mitt hus. Kjenner jeg får en vond klump i magen hver gang det er snakk om henne. For ikke å snakke om hjertebank. Hva kan mannen min gjøre ? Jeg er redd svigermor dukker opp på døra en dag. Men tør ikke sende henne en melding om at hun ikke er velkommen - i det hele tatt. Jeg er rett og slett redd henne.

Skrevet

Det er notert. Men vet ikke hvem lege hun bruker siden hun nettop har byttet. Er det en måte å finne ut av dette på - uten å spørre svigermor selv selvsagt. Dama kan jo bli psykotisk og er redd dersom hun får et slikt kontaktforbud. Hun liker ikke regler. Hun er utdannet lærer - i timene der hun underviste barneskoleelever har hun fortalt at hun lot elevene sitte under pulten - hvis de ville. Også var de ute i naturen hele dagene. Min mann - hennes sønn - gjorde aldri lekser - hun sa det var noe tull. Hun fikk sparken fra alle jobber. Kanskje ikke så rart?

Skrevet

Takk igjen for innholdsrikt svar. Vi må nok vurdere dette med kontaktforbud nærmere dersom hun fortsetter å stadig kontakte oss. Noe hun gjør ofte for tiden siden hun føler hun har mistet en sønn. Takk for søtten. Ha en god natt :)

Skrevet

Nr. 21 igjen her.

Siden dere ikke vet hvem som er hennes fastlege så kan dere kontakte kommunelegen i den kommunen hun bor i. Fortell hvordan hun er, at hun bytter lege hver gang det er snakk om at hun trenger behandling, at hun har vært psykotisk, at hun nærmest er manisk, at hun er svært trakasserende mot dere, at hennes adferd oppfattes som truende av dere - og at hun trenger hjelp, men nekter det. Da har kommunelegen ansvar for å ta det videre til hennes fastlege.

Selv om hun ikke har kommet dit dere bor nå, så er måten hun er på - når hun stadig ringer dere, ringer din familie om sønnen/du ikke svarer henne med det samme - trakassering. Trakassering er ulovlig, og der kan et besøks-/kontaktforbud gjøre slik at hun ikke kan ta kontakt med dere igjen. Om hun likevel gjør det vil hun få advarsler, og om hun ikke slutter kan hun fengsles. I så fall vil hun nok også bli utredet for sine psykiske problemer.

Jeg håper du tar opp dette i terapitimene du og mannen går til. Jeg vil tro at din mann er langt mer påvirket av oppveksten med en så syk mor enn det han selv forstår. Det at hun "hjalp" ham da han hadde rusproblemer gjør nok også at han føler det er vanskelig for ham å kutte kontakten med henne. Kanhende din mann også bør gå i terapi på egen hånd, ikke bare sammen med deg. Det er først og fremst han som kan sette grenser for sin mor. Og om han ikke er villig til det, da tror jeg at han kommer til å miste deg og familien sin etterhvert. Å leve med en så ustabil person som ødelegger så mye av tilværelsen deres blir etterhvert uutholdelig. Jeg håper du får mannen din til å forstå alvoret i dette og at han - med hjelp av terapi? - kan greie å sette grenser for seg selv og dermed beskytte den familien han har.

Du skal ikke være nødt til å leve med å være redd for hans mor. Da må han nesten velge - sin mor som nekter å hjelpe seg selv og nekter å ta imot hjelp.... eller deg og barna.

Ta kontakt med kommunelegen i kommunen hun bor i.

Gå gjerne også til politiet og diskuter saken med dem.

Og ta opp alt i terapien sammen med mannen din. Ta der også opp det med at det kanskje kan være lurt av ham å ta noe terapi på egen hånd for å bearbeide sitt forhold til sin mor, da det er tydelig at han ikke greier å sette ordentlig grenser for henne.

Det er positivt at du og mannen går i terapi, at mannen din ville være med på det (om du leser her inne er det ikke alle menn som er villige til det..). Så ikke være redd for å ta opp der hvor ille dette er, hvor redd du er for hans mor og hvor bekymret du er for fremtiden.

Lykke til videre :)

Anonymous poster hash: 9944d...92b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...