Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #1 Skrevet 23. september 2016 Om din sønn hadde gjort en jente gravid og nektet å ha noe med barnet å gjøre, ville dere som foreldre stilt opp for barnebarnet deres om denne jenta tok kontakt? Om det var one night stand, tidligere kjæreste eller hva som helst, hadde det hatt noe å si for dere? Hva om dere mistenkte at hun hadde prøvd å bli gravid med vilje? Trenger litt synspunkter her. Selv synes jeg det er hårreisende med foreldre som ikke tar ansvar for sitt barn. Er den de har fått barn med gæren tenker jeg at det er desto viktigere å være der for barnet. Anonymous poster hash: 00a36...0be
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #2 Skrevet 23. september 2016 Jeg vil selvvalgt ha kontakt med mitt barnebarn selvom ungene mine er dumme nok til å ikke ta ansvar Anonymous poster hash: ed208...e34
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #3 Skrevet 23. september 2016 Jeg hadde blitt utrolig skuffet over min sønn!! Og det skulle han fått hørt også. Og jeg hadde selvfølgelig ønsket å bli bedre kjent med jenta og barnebarnet! Anonymous poster hash: 638c2...ad6
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 23. september 2016 #4 Skrevet 23. september 2016 Enig med de over.
It's all about me Skrevet 23. september 2016 #5 Skrevet 23. september 2016 Jeg hadde blitt utrolig skuffet over min sønn!! Og det skulle han fått hørt også. Og jeg hadde selvfølgelig ønsket å bli bedre kjent med jenta og barnebarnet! Anonymous poster hash: 638c2...ad6 Dette!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #6 Skrevet 23. september 2016 Jeg blir veldig glad for å høre det her da jeg prøver å få en venninne til å kontakte familien til denne idiot en av en mann hun har fått barn med. Han ønsker ikke at noen skal vite at det er hans barn. Men jeg gir ganske faen i hva denne mannen synes of ønsker, det er barnet som er viktigst. Den lille jenta ligner også på far og nærmer seg året, og det er jo hyggelig om en eventuell farmor og farfar kom inn i bildet før hun er stor. Anonymous poster hash: 00a36...0be
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #7 Skrevet 23. september 2016 Jeg kjenner ei som hadde det slik som din venninne. Faren nektet. Farmoren fikk vite om barnebarnet ved en tilfeldighet og ble overlykkelig over å få et barnebarn. Hun tok barnet og barnets mor i mot med åpne armer, og nå mange år senere har de god kontakt. Anonymous poster hash: 3191e...329
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #8 Skrevet 23. september 2016 Jeg hadde blitt utrolig skuffet over min sønn!! Og det skulle han fått hørt også. Og jeg hadde selvfølgelig ønsket å bli bedre kjent med jenta og barnebarnet! Anonymous poster hash: 638c2...ad6 signerer denne! Anonymous poster hash: 3091f...01b
Frkmic Skrevet 23. september 2016 #9 Skrevet 23. september 2016 Hadde nokk ristet sønnen min ganske kraftig, for det er ikke sånn jeg oppdrar dem. De skal virkelig få ta konsekvensene for sine handlinger, spesielt når det går ut over livet til ett lite barn som vokser opp uten en far. Selv hadde jeg kommet til å kontakte jenta og barnet, og latt se få vite at i allefall farmor stiller opp!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #10 Skrevet 23. september 2016 Min eldste sønn hadde en slik far. Fram til han var 10-11 år kjente han farmor og farfar bedre enn han kjente pappa... Jeg tror neppe han vil gjenta det stuntet der. Anonymous poster hash: 3017e...752
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #11 Skrevet 24. september 2016 Jeg har tre sønner. Hadde blitt knust hvis det var et barn der ute med mine gener jeg ikke fikk bli kjent med. Hadde blitt utrolig skuffet over sønnen min og jobbet hardt for å ha kontakt med barnebarnet i håp om at skulle ombestemme seg når han ser hvor fantastisk det lille mennesket er. Anonymous poster hash: b892c...161
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #12 Skrevet 24. september 2016 Hvis en av mine sønner hadde smelt ei på tjukka og ikke ville hatt noe med barnet å gjøre så hadde jeg gjort noe rimelig feil i oppdragelsen!!! Jeg hadde stilt opp så mye hun hadde ønsket. Anonymous poster hash: cca4a...0ba
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #13 Skrevet 24. september 2016 Først hadde jeg vridd øra av ungen min for å ikke ta ansvar for handlingene sine, er ikke slik de er oppdratt. Og selvsagt hadde jeg tatt godt imot både jenta og barnebarn, hadde stilt opp så mye hun som mor ønsket. Anonymous poster hash: 75b7e...499
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #14 Skrevet 24. september 2016 Barnet har ingen skyld i hva som er skjedd og det kunne jeg mer enn gjerne hatt kontakt med dersom det var til det beste for nettopp barnet (da må det altså være etter ønske fra mor, kunne ikke falle meg inn og lage problemer dersom mor ellers var skikket). Jeg hadde ikke automatisk dømt min sønn, men tror på dialog. Etter og ha vært her endel år vet jeg hvor mange gærne kvinner det også finnes, så i enkelte tilfeller hadde kanskje det vært forståelig også om sønnen min ikke ønsket kontakt. I hvertfall ting situasjonen roer seg. Nuvel...., jeg synes det kommer SÅ ann på situasjonen og mor også at det er vanskelig å svare generelt på Anonymous poster hash: 389f3...d07
Elsker livet Skrevet 24. september 2016 #15 Skrevet 24. september 2016 Tenker det samme som resten, og det att hun evt. prøvde å bli gravid med vilje betyr svært lite. Sønnen visste hvordan man lager et barn, og er det krise med barn bør han avsta fra å ha sex. I tillegg har han selv ansvar for prevensjon både mot en evt. uønsket graviditet og kjønnssykdommer.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #16 Skrevet 24. september 2016 Hadde selvsagt stilt opp. Når det er sagt håper jeg aldri de involverer seg med disse nekene som prøver å bli gravide uten at mannen er inneforstått med det. Anonymous poster hash: c7153...694
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #17 Skrevet 24. september 2016 Det er min sønn som er min familie. Hvis han ikke hadde ønsker noe kontakt med ett Evt barn og moren vil jeg respektere hans ønske og holdt meg unna Anonymous poster hash: 21181...4c2
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #18 Skrevet 24. september 2016 Det er min sønn som er min familie. Hvis han ikke hadde ønsker noe kontakt med ett Evt barn og moren vil jeg respektere hans ønske og holdt meg unna Anonymous poster hash: 21181...4c2 Så dette lille uskyldige barnet som er ditt genetiske barnebarn er det ikke så farlig med? Anonymous poster hash: 00a36...0be
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #19 Skrevet 24. september 2016 Nå er det ingenting som irriterer meg mer, enn tanken på at ei jente skal lyve om prevensjon og bli gravid med vilje, med min sønn. Så jeg hadde nok vært rimelig irritert, hvis det hadde skjedd. Samtidig ville jeg prøvd å ta meg sammen, for å støtte om omkring barnet. Anonymous poster hash: 80d0a...1ef
Snøfnugget Skrevet 24. september 2016 #20 Skrevet 24. september 2016 Ja ville absolutt hatt kontakt med barnebarnet! Og samtidig prøvd å få sønnen til å innse hva han går glipp av. Dette er en av de store fryktene jeg har som mamma til en sønn. Håper vi klarer å oppdra han bedre enn som så!!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #21 Skrevet 24. september 2016 Min datter er et resultat av dette... Vi var sammen kun 5 måneder, vi begge bodde på studiestedet og hadde ikke møtt hverandres familier pga lang reisevei. Det ble slutt og etter eksamen i januar fant jeg ut at jeg var gravid, ca 4 MNDR på vei, like lenge som det hadde vært slutt. Han nektet noe kontakt.. Da hun var 10 MNDR var han ferdig med å dra ut saken med DNA test. Han ville ikke ha kontakt, og ville ikke at noen skulle vite. Jeg så hvor mye mine foreldre koste seg med barnebarnet, så da hun var 14 MNDR gav jeg faren beskjed om at han ikke hadde noen rett til å frarøve sine foreldre dette. Han fortalte til sin mor som ringte meg for å få dette bekreftet. Hun var glad for å få vite, men var også i sjokk. Jeg hørte ikke noe mer på en stund, så jeg ringte tilbake og sa at jeg kunne reise og overnatte 4 netter på hotell slik at de kunne få møte barnebarnet, det ville hun. Barnefar fikk vite at vi kom til hans by, og hvilken dato vi kom. Han kunne selv få bestemme om han ville møte henne eller ikke. Hun var 18 MNDR da hun møtte besteforeldrene sine. Oldeforeldre, tanter og onkler hadde fått vite nyheten 24 timer før vi kom. De var selvsagt fortsatt i sjokk. Nå 12 år senere besøker jenta mi sin familie 3-4 ganger i året. Hun er med på seilturer og hytteturer. Hun er hos besteforeldre 1 uke hver sommer. Hun elsker dem, og de elsker henne. Hun begynte med samvær med far da hun var 3 år gammel. Først noen timer i vår by annen hver helg, og et år senere begynte hun å overnatte en helg i måneden. Senere annenhver helg. Denne helga er hun hos far og stemor og sine yngre søsken. Hun gleder seg fordi hun skal feire bursdag hos pappa etter feiringen hjemme. De har et godt forhold og hennes utvidede familie har tatt imot henne med åpne armer, både på stemors og stefars siden.. Hun anser seg selv som elsket og heldig. Anonymous poster hash: 32c23...ec7
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #22 Skrevet 24. september 2016 Om barnet er hans,er det en del av min familie. Jeg forventer mer av sønnen min enn å snu ryggen til barnet sitt så derfor ville jeg vært veldig skuffet over han. Når det gjelder forholdet mellom sønnen og mora,ville jeg holdt meg utenfor siden de er to voksne. Jeg ville forventet at han bruker prevensjon selv,uansett hva dama bruker. I så fall beskytter han først og fremst seg selv mot slike situasjoner. Det finnes mange idioter i verden og jeg kan ikke forvente at noen passer på sønnen min,han må lære å ta være på seg selv. Hvis han ikke gjør det,må han ta ansvar for sine avgjørelser. Anonymous poster hash: 42746...cbb
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #23 Skrevet 24. september 2016 Sønnen min hadde fått då øra flagra, og barnet skulle han tatt ansvar for, om jeg så bokstavelig talt måtte holdt han i ørene. Selvsagt ville jeg stilt opp for både jenta(nå er hun jo familie!) og barnebarn. Anonymous poster hash: a3051...91e
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #24 Skrevet 24. september 2016 Om to personer har sex, må de også kjenne konsekvensene av det. Hadde mest sannsynlig klikket i vinkel på min sønn, deretter prøvd å få han til fornuft. Hadde selvsagt stilt opp som farmor på akkurat samme måte som om sønnen min var en delaktig pappa. Altså med kjærleik og pengepungen. Anonymous poster hash: f8acb...b0c
Anonym bruker Skrevet 24. september 2016 #25 Skrevet 24. september 2016 Om din sønn hadde gjort en jente gravid og nektet å ha noe med barnet å gjøre, ville dere som foreldre stilt opp for barnebarnet deres om denne jenta tok kontakt? Om det var one night stand, tidligere kjæreste eller hva som helst, hadde det hatt noe å si for dere? Hva om dere mistenkte at hun hadde prøvd å bli gravid med vilje? Trenger litt synspunkter her. Selv synes jeg det er hårreisende med foreldre som ikke tar ansvar for sitt barn. Er den de har fått barn med gæren tenker jeg at det er desto viktigere å være der for barnet. Anonymous poster hash: 00a36...0be Ville selvfølgelig stilt opp for barnebarnet mitt. Ikke det stakkars barnets skyld at foreldrene ev. er gale. Men hadde blitt veeeldig nysgjerrig på hva som var årsaken til at sønnene mine ikke ville stilt opp for ungen sin. Som familiens matriark ville jeg vel gjort alt jeg kunne for å bygge broer. Mellom alle besteforeldre, barn, barnebarn, onkler, tanter og andre familiemedlemmer. It takes a village... Anonymous poster hash: c2f88...91b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå