Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #26 Skrevet 23. september 2016 Tror vi avslutter dette nå, takk til alle dere som har gitt skikkelige svar på det jeg svarte på. Anonymous poster hash: 66bd3...08f Oj, what powers you have! Du kan stoppe en tråd på Dib! Du får kanskje hjelp fra oven...? Du bør seriøst pelle deg avsted på et Alpha-kurs eller i det minste oppsøke søndagsskolen eller noe. Det er pinlig å påstå at du er medlem av en religion du overhodet ikke har kjennskap til. Blir som om jeg skulle kalle meg troende rastafarianer uten å ha hørt om Haile Selassie. Anonymous poster hash: 3a957...e39
Jordbærblomst Skrevet 23. september 2016 #27 Skrevet 23. september 2016 Oj, what powers you have! Du kan stoppe en tråd på Dib! Du får kanskje hjelp fra oven...? Du bør seriøst pelle deg avsted på et Alpha-kurs eller i det minste oppsøke søndagsskolen eller noe. Det er pinlig å påstå at du er medlem av en religion du overhodet ikke har kjennskap til. Blir som om jeg skulle kalle meg troende rastafarianer uten å ha hørt om Haile Selassie. Anonymous poster hash: 3a957...e39 På tide å roe ned kanskje? Snakk om umoden kommunikasjon.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #28 Skrevet 23. september 2016 Ingen av dere som har lest evolusjonsteorien? Jeg velger heller å lære ungene mine om sannheten... Anonymous poster hash: a26ad...026
meg-og-mine Skrevet 23. september 2016 #29 Skrevet 23. september 2016 Ugh, og samfunnet lurer på hvorfor barn mobber. Med foreldre som dere kranglefanter hvorvidt den ene kan omtales om kristen eller ikke så forstår jeg veldig godt hvordan barn mobber når mor / far som er voksene mennesker selv ikke eier folkeskikk nok til å svare på en ordentlig måte. Jeg er mer en tvilende og litt troende. Lei bøker på biblioteket,fortell om bibelen. Legg inn en fin lesestund med bibelen.
Iiiiik Skrevet 23. september 2016 #30 Skrevet 23. september 2016 Oj, what powers you have! Du kan stoppe en tråd på Dib! Du får kanskje hjelp fra oven...? Du bør seriøst pelle deg avsted på et Alpha-kurs eller i det minste oppsøke søndagsskolen eller noe. Det er pinlig å påstå at du er medlem av en religion du overhodet ikke har kjennskap til. Blir som om jeg skulle kalle meg troende rastafarianer uten å ha hørt om Haile Selassie. Anonymous poster hash: 3a957...e39 Himmel og hav, du var da veldig aggressiv? Jeg er ikke kristen, ikke engang i nærheten. Ser at de av mine venner som er kristne, synger en kristen sang ved leggetid, og snakker annerledes om grunnen til at vi feirer jul og påske enn det jeg gjør. De går også i kirken og tar imot 4-årsboka, og de har en barnebibel de blar i med barna sine. De er heldigvis intelligente og reflekterte nok til at de ikke tror at det er deres fortolkning av den sanne tro som skal være gjeldende for alle andre. Så vidt jeg husker omfatter også bibelen noe om at det kun er Gud som kan dømme. Flisen i den andres øye husker jeg også noe om.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #31 Skrevet 23. september 2016 Er det grunnprinsippet, altså? Du tar nok feil. Grunnprinsippet er "frelse gjennom tro", dvs IKKE gjennom religiøs praksis, fromme handlinger eller konvensjonelt riktig livsførsel - men gjennom ditt eget forhold til Gud. Kun det. Anonymous poster hash: 3a957...e39 Det var vel omtrent det jeg skrev - det med tro og eget forhold til Gud. Det sier seg selv at man ikke kan følge alle regler fra en bok som bygger på historier nedskrevet for 2-3000 år siden. Skal man gjøre det må man melde deg helt ut av dagens samfunn og gå tilbake til det levesettet de hadde den gangen. Jeg er uenig med deg i at religiøs praksis, fromme handlinger eller "konvensjonell riktig livsførsel" ikke har noe med grunnprinsippene rundt troen og frelsen å gjøre. Om man bevisst velger å gjøre onde handlinger mot andre så har man ikke forstått grunnprinsippene i troen. Anonymous poster hash: 160bf...e38
Sage90 Skrevet 23. september 2016 #32 Skrevet 23. september 2016 Ingen av dere som har lest evolusjonsteorien? Jeg velger heller å lære ungene mine om sannheten... Anonymous poster hash: a26ad...026 Morsomt at du sier at du velger å fortelle barna dine "sannheten", samtidig som du putter ordet teori inn der.
Mrs. Kaizer Skrevet 23. september 2016 #33 Skrevet 23. september 2016 Enig med ei over her - du er ikke kristen. Anonymous poster hash: 5e29e...4a2 Hvordan i all verden kan du vite om hi er kristen eller ikke?? Jesus har sagt at den som tror på at Han døde for våre synder, skal bli frelst! Det er det eneste du må gjøre for å komme til himmelen. Du er ikke nødt til å tro på alt som står i bibelen, går i kirken hver søndag eller være enige med de som er mest konservative! Det eneste du må, er å tro at Jesus døde for oss! Så lenge hi gjør det, så kan hun med rette kalle seg kristen!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #34 Skrevet 23. september 2016 Jeg lærer barna våre om kristen tro, forteller historiene og spør de hva tror de vi skal lære av den. Minsta leser vi barnebibel og lærer om det å være snill og god mot andre osv. Sang bruker vi mye: gospel,barnesanger og salmer. Jeg ser på Bibelen som en rettesnor, er hjelpemiddel til å leve et bedre liv. Og jeg er skeiv. Og jeg jobber innen vitenskap. Og jeg tror på at tro og vitenskap er vesentlige for menneskeheten. Med tro så mener jeg det en hver føler er riktig og føler tilhørighet til. Om man tror på menneskeheten, islam eller annen religion. For meg er det kristendommen den riktige, der jeg føler meg hjemme. Uansett om mange mener jeg burde bli "steinet" fordi jeg føler kjærlighet for samme kjønn. Anonymous poster hash: 9f7ab...bce
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #35 Skrevet 23. september 2016 Morsomt at du sier at du velger å fortelle barna dine "sannheten", samtidig som du putter ordet teori inn der. Er vel mye beviser der. Vi er jo snytt ut av nesa på apekattene. Vi er feks over 90% genetisk like sjimpansene. I kristendommen finnes det bare masse eventyr. Anonymous poster hash: a26ad...026
**venter** Skrevet 23. september 2016 #36 Skrevet 23. september 2016 Er vel mye beviser der. Vi er jo snytt ut av nesa på apekattene. Vi er feks over 90% genetisk like sjimpansene. I kristendommen finnes det bare masse eventyr. Anonymous poster hash: a26ad...026 Hoho, og vi deler 50% av genene våre med bananer... Her er et blogginnlegg som tar for seg akkurat dette: http://byggemennesker.blogspot.no/2011/09/99-ape-er-en-myte.html
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #37 Skrevet 23. september 2016 Hoho, og vi deler 50% av genene våre med bananer... Her er et blogginnlegg som tar for seg akkurat dette: http://byggemennesker.blogspot.no/2011/09/99-ape-er-en-myte.html Men det har du jo rett i. Er ikke alle mennesker som er særlig mer intelligente enn bananer. Men du syns det er greit å tro på en eventyrbok som ble skrevet av datidens forfattere🙊 Anonymous poster hash: a26ad...026
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #38 Skrevet 23. september 2016 Himmel og hav, du var da veldig aggressiv? Jeg er ikke kristen, ikke engang i nærheten. Ser at de av mine venner som er kristne, synger en kristen sang ved leggetid, og snakker annerledes om grunnen til at vi feirer jul og påske enn det jeg gjør. De går også i kirken og tar imot 4-årsboka, og de har en barnebibel de blar i med barna sine. De er heldigvis intelligente og reflekterte nok til at de ikke tror at det er deres fortolkning av den sanne tro som skal være gjeldende for alle andre. Så vidt jeg husker omfatter også bibelen noe om at det kun er Gud som kan dømme. Flisen i den andres øye husker jeg også noe om. Som sagt. Jeg er ateist. Men jeg vet likevel hva jeg snakker om. Man kan ta seg bryderiet med å lese boka før man begynner å hjernevaske barn med noe hjemmesnekra man kaller kristendom. Anonymous poster hash: 3a957...e39
Anonym bruker Skrevet 23. september 2016 #39 Skrevet 23. september 2016 Det var vel omtrent det jeg skrev - det med tro og eget forhold til Gud. Det sier seg selv at man ikke kan følge alle regler fra en bok som bygger på historier nedskrevet for 2-3000 år siden. Skal man gjøre det må man melde deg helt ut av dagens samfunn og gå tilbake til det levesettet de hadde den gangen. Jeg er uenig med deg i at religiøs praksis, fromme handlinger eller "konvensjonell riktig livsførsel" ikke har noe med grunnprinsippene rundt troen og frelsen å gjøre. Om man bevisst velger å gjøre onde handlinger mot andre så har man ikke forstått grunnprinsippene i troen. Anonymous poster hash: 160bf...e38 Spiller ingen rolle hvilke onde handlinger man gjør. Man er frelst ved sin tro og har fått tilgivelse på grunn av Jesu offer. Synd alt du vil. Flott religion. Anonymous poster hash: 3a957...e39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå