Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #1 Skrevet 22. september 2016 Jentene i klassen til pia mi har begynt med mascara. Er det ok?? Anonymous poster hash: c321b...39f
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. september 2016 #2 Skrevet 22. september 2016 Tja, jeg personlig mener at de kan vente til 7 kl , men hadde alle jentene i klassen brukt det hadde min fått lov også.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #3 Skrevet 22. september 2016 Synes ikke det! Vi har sagt 8 klasse til vår jente. Tidlig det og.... Anonymous poster hash: 0dc54...929
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #4 Skrevet 22. september 2016 Min datter begynte med sminke i i 5.klasse. Fikk lov å bruke lett maskara men ikke noe annet... Hadde vært ønskelig om hun ventet til ungdomskolen men er vanskelig å nekte noen hvordan de skal føles seg best i. Klær ,sko og sminke legger jeg meg ikke så mye oppi ,så fremt det ikke er klær som sender ut helt gale signaler ,da setter jeg meg ned å tar en prat. Anonymous poster hash: 723df...27d
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #5 Skrevet 22. september 2016 Her er sminke bannlyst til ungdomsskolen. Anonymous poster hash: f7cca...e08
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #7 Skrevet 22. september 2016 Ingen som bruker det i klassen til min. Hun går i 6 klasse. Ikke spør hun om å bruke det ennå heller. Kan vente til ungdomsskolen ☺️ Anonymous poster hash: c4d13...ca8
Husbygger Skrevet 22. september 2016 #8 Skrevet 22. september 2016 Har ei i 6 klasse, hun har begynt å bruke mascara når hun er i selskaper. Men i hverdagen så er det ikke aktuelt enda, hun har ikke spurt om å bruke mascara på skolen enda heller. Kan godt vente en stund til med det tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #9 Skrevet 22. september 2016 Absolutt ikke. Mi 6-klassing sminker seg sammen med venninner når de er på besøk (låner litt av meg), men får ikke gå med sminke på skolen osv. Har ennå til gode å se noen av jentene i klassen datteren min gå med mascara (eller annen sminke). Anonymous poster hash: 64185...4db
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #10 Skrevet 22. september 2016 Nei, bare til karneval. Veldig lite heldig for jentene å komme i gruppen "sminkeberte-jente". Anonymous poster hash: 6a96c...be6
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #11 Skrevet 22. september 2016 Min jente fikk lov i sjuende klasse hvis det bare var av og til. I bursdager og slikt fikk hun lov i sjette. Nå går hun i åttende og får lov til å bruke det hun vil så lenge det ikke er ekstremt. Har ikke sansen for forbud, kommer lengre med kompromisser. :-) Anonymous poster hash: 05f01...4f8
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #12 Skrevet 22. september 2016 Vel, når de andre bruker det, blir det nok værre for min datter å være den eneste som ikke bruker, enn å få bruke litt.... det er ikke så mye de nruker, og jeg har kjøpt en skikkelig god en til ho. Hun har jo noen sånne dårlige mascara men de klomper og blir så styggt på...skal hun først ha, så ,å det iallefall være bra produkt..... Jeg liker det ikke, men.... Anonymous poster hash: c321b...39f
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #13 Skrevet 22. september 2016 Her er det vanlig blant 6.klassejentene. Å si nei til en når de andre går med det er ikke lett. Anonymous poster hash: 97110...e26
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #14 Skrevet 22. september 2016 Her er det vanlig blant 6.klassejentene. Å si nei til en når de andre går med det er ikke lett. Anonymous poster hash: 97110...e26 Her er det bare "jålebertene" som bruker sminke i hverdagen. Det er de samme som slipper gym og henger på senteret. Anonymous poster hash: 6a96c...be6
MammantilNurket Skrevet 22. september 2016 #15 Skrevet 22. september 2016 (endret) Kan ikke se problemet. Flott at hun passer på seg selv og vil se fin ut. Litt mascara og lipgloss er flatterende, men full makeup kan de vente med til de blir litt større. Jeg ville benyttet anledningen til å etablere gode rutiner for fjerning av sminke og gode hudpleierutiner m/passende renseprodukter og lett fuktighetskrem. Endret 22. september 2016 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #17 Skrevet 22. september 2016 Min datter begynte med sminke i i 5.klasse. Fikk lov å bruke lett maskara men ikke noe annet... Hadde vært ønskelig om hun ventet til ungdomskolen men er vanskelig å nekte noen hvordan de skal føles seg best i. Klær ,sko og sminke legger jeg meg ikke så mye oppi ,så fremt det ikke er klær som sender ut helt gale signaler ,da setter jeg meg ned å tar en prat. Anonymous poster hash: 723df...27d Nå er jeg fordomsfull, men jeg klarer ikke helt å la være og lure på hva slags forhold du selv har til sminke og kropp. 5.klasse er jo utrolig ungt til å bry seg om sminke og tenke at man vil forbedre sitt eget utseende. Anonymous poster hash: ef77a...f7a
februarprins2013 Skrevet 22. september 2016 #18 Skrevet 22. september 2016 ja,hvis det ikke er overdrevent
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #19 Skrevet 22. september 2016 Jentene i klassen til pia mi har begynt med mascara. Er det ok?? Anonymous poster hash: c321b...39f Nei. Sminke rundt øynene får ikke mine barn, med mindre det er fest. Kan ikke være bra å få kjemikalier i øynene dag ut og dag inn. De kan få lipgloss. Min personlige mening er at sminke er vår kulturs burka. Det blir vanligere og vanligere å gjemme vekk kvinners ansikter bak et slør av sminke. Anonymous poster hash: 496ce...063
MammantilNurket Skrevet 22. september 2016 #20 Skrevet 22. september 2016 Nei. Sminke rundt øynene får ikke mine barn, med mindre det er fest. Kan ikke være bra å få kjemikalier i øynene dag ut og dag inn. De kan få lipgloss. Min personlige mening er at sminke er vår kulturs burka. Det blir vanligere og vanligere å gjemme vekk kvinners ansikter bak et slør av sminke. Anonymous poster hash: 496ce...063 "Bak et slør av sminke", faktisk. Du kan ikke sammenlikne sminke med burka. Du blir steinet hvis du går uten burka. Det gjelder ikke for sminke. Det er utrolig respektløst av deg å dra denne parallellen. Disse kvinnene har ikke noe valg. De lever i et kvinnefiendtlig samfunn - uten frihet. Vi har frihet til å velge. Den luksusen har ikke disse kvinnene.
Hjertefru Skrevet 22. september 2016 #21 Skrevet 22. september 2016 Nå er jeg fordomsfull, men jeg klarer ikke helt å la være og lure på hva slags forhold du selv har til sminke og kropp. 5.klasse er jo utrolig ungt til å bry seg om sminke og tenke at man vil forbedre sitt eget utseende. Anonymous poster hash: ef77a...f7a Ja, da er du fordomsfull. Var ikke meg du svarte, men mine jenter har brukt litt sminke ihvertfall siden 6. Klassen. Hvis du hadde sett meg ville du forstått at mitt forhold til kropp og sminke er høyst avslappet. Å vaske av mascaraen på jentene før de går på skolen er ikke en kamp jeg finner det bryet verdt å ta. Det er nok av andre områder å ta tak i når det kommer til oppdragelse....!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #22 Skrevet 22. september 2016 "Bak et slør av sminke", faktisk. Du kan ikke sammenlikne sminke med burka. Du blir steinet hvis du går uten burka. Det gjelder ikke for sminke. Det er utrolig respektløst av deg å dra denne parallellen. Disse kvinnene har ikke noe valg. De lever i et kvinnefiendtlig samfunn - uten frihet. Vi har frihet til å velge. Den luksusen har ikke disse kvinnene. Du blir ikke stripet for ikke å gå med Burma k Norge. Likevel er det en del som velger å gjøre det. Det er i det hele tatt få land de driver med steining i. Anonymous poster hash: 6a96c...be6
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #23 Skrevet 22. september 2016 Har ei i 6 klasse, hun har begynt å bruke mascara når hun er i selskaper. Men i hverdagen så er det ikke aktuelt enda, hun har ikke spurt om å bruke mascara på skolen enda heller. Kan godt vente en stund til med det tenker jeg. Samme med vår. Ser ikke at de andre jentene i klassen heller bruker det på skolen. Anonymous poster hash: 38fe6...f0c
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #24 Skrevet 22. september 2016 "Bak et slør av sminke", faktisk. Du kan ikke sammenlikne sminke med burka. Du blir steinet hvis du går uten burka. Det gjelder ikke for sminke. Det er utrolig respektløst av deg å dra denne parallellen. Disse kvinnene har ikke noe valg. De lever i et kvinnefiendtlig samfunn - uten frihet. Vi har frihet til å velge. Den luksusen har ikke disse kvinnene. "De kvinnene"? Absolutt alle kvinner med burka i absolutt alle land i hele verden, mener du? Anonymous poster hash: 496ce...063
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #25 Skrevet 22. september 2016 Mine har ikke fått bruke før ungdomsskolen. Og da kun maskara/lipgloss. Det er mange på skolen deres som ser ut som en vandrende vits med lag på lag med foundation og pudder, opptegnede bryn osv. Fatter ikke at ikke mødrene skammer seg.. Anonymous poster hash: 3f8f8...0b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå