Gå til innhold

Om jenta som døde av underernæring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har du ikke ord? Fordi det er tatt ut tiltale eller på grunn av det påtalemyndighetene mener moren har gjort? Hvis det stemmer, det som står i artikkelen her, syns jeg det er helt på sin plass med tiltale slik at saken kan gjennomgås skikkelig og eventuelt frifinne eller dømme moren alt etter som hva de finner bevist. Å ha en bmi på 8-tallet høres jo helt sinnsykt ut, og dersom mor har holdt datteren unna legehjelp er det jo absolutt i kategorien omsorgssvikt spør du meg.

Anonymous poster hash: 66c9d...e99
Skrevet

Selvfølgelig er det omsorgssvikt!!! Hvor har jeg skrevet at jeg støtter mor?

Anonymous poster hash: 65775...f96

Skrevet

Bmi på 8! 😱😱😱😫😭

Anonymous poster hash: 912b2...b4b

Skrevet

Hyener!

Jenta ble mobbet GROVT av andre unge, og utviklet alvorlige spiseforstyrrelser.

Dette døde hun av, selv om mora gjorde hva hun kunne for å rette opp i faenskapet ved bl a å holde jenta unna det miljøet som skapte problemet.

Anonymous poster hash: fd28b...5fd

Skrevet

Dette er en tragisk sak, og jeg oppfordrer dere til å ikke drive med spekulasjoner i denne tråden. Jeg har ikke moderert noe ennå, og håper at vi kan ungå det. Vær så snill, vis resperk for de involverte i saken.

Terskelen for moderering rundt denne saken vil være lav, og jeg oppfordrer dere igjen til å være anstendige.

MB, moderator

Skrevet

Jeg tror mor gjorde alt i sin makt for at dette skulle bedre seg. Denne jenta var alvorlig syk. Synes det er utrolig merkelig at Bærum kommune nå skylder på mor selv om hun gjentatte ganger tok kontakt. Det med vekter under klærne kan rett og slett ha vert ett siste forsøk fra mor om å ikke ta fra henne jenta da mor sikkert mente at jenta da kanskje hadde dødd eller blitt enda verre.

Skrevet

Hyener!

Jenta ble mobbet GROVT av andre unge, og utviklet alvorlige spiseforstyrrelser.

Dette døde hun av, selv om mora gjorde hva hun kunne for å rette opp i faenskapet ved bl a å holde jenta unna det miljøet som skapte problemet.

Anonymous poster hash: fd28b...5fd

Uansett har mor ansvar for å oppsøke helsevesenet for tvangsinnleggelse.

Anonymous poster hash: d08a6...941

Skrevet

Uansett har mor ansvar for å oppsøke helsevesenet for tvangsinnleggelse.

Dette er mest sannsynlig svært enkelt å ha slike bombastiske meninger om fra utsiden, men utrolig vanskelig og mye mer nyansert om det gjelder ens eget barn.

Skrevet

Jeg tror mor gjorde alt i sin makt for at dette skulle bedre seg. Denne jenta var alvorlig syk. Synes det er utrolig merkelig at Bærum kommune nå skylder på mor selv om hun gjentatte ganger tok kontakt. Det med vekter under klærne kan rett og slett ha vert ett siste forsøk fra mor om å ikke ta fra henne jenta da mor sikkert mente at jenta da kanskje hadde dødd eller blitt enda verre.

Mor hang faktisk på datteren vekter under klærne så hun skulle veie mer ved kontroll. Så tiltalen er vel på sin plass

Skrevet

Mor hang faktisk på datteren vekter under klærne så hun skulle veie mer ved kontroll. Så tiltalen er vel på sin plass

Hva hadde du gjort ?? Om det var snakk om ditt barn og hvor du trodde at tvangsinnleggelse er hennes sikre død??? Jeg hadde en god venninne av meg som ble tvangsinnlagt hun døde samme kvelden hun ble innlagt av selvmord. Så jo det kan faktisk være at det var slik hun tenkte
Skrevet

Bmi på 8! Det er jo helt sykt, stakkars jente som ikke fikk den hjelpen hun trengte og hadde krav på. Det er nok ikke bare moren som har sviktet her, her har hele systemet fra skole, barnverne og lege sviktet jenten..

Anonymous poster hash: dfa38...c99

Skrevet

Denne saken er bare utrolig vond. Håper de kommer til bunns i dette. Godt at det blir debatt rundt det offentliges opptreden her (høres ut som ikke alt har gått bra for seg), men la den fortvilte moren få fred. Vi kan uansett bare håpe at rettsapparatet gjør en god og grundig jobb.

Anonymous poster hash: e5388...22f
Skrevet

Tråden er moderert for spekulasjoner.

MB, moderator

Skrevet

Hva hadde du gjort ?? Om det var snakk om ditt barn og hvor du trodde at tvangsinnleggelse er hennes sikre død??? Jeg hadde en god venninne av meg som ble tvangsinnlagt hun døde samme kvelden hun ble innlagt av selvmord. Så jo det kan faktisk være at det var slik hun tenkte

Så da er det bedre å se på at hun døde? Ærlig talt. Det er faktisk ikke så vanlig å dø den kvelden du blir tvangsinnlagt og med hennes unge alder ville hun fått fotfølging.

Skrevet

Utrolig trist sak Håper mor får hjelp til å leve videre med sorgen. Hun gjorde nok det hun trodde var rett. Det er så lett å sitte som en utenforstående og mene og synse, kan hende man hadde hatt andre synspunkter om dette faktisk gjalt eget barn.

Anonymous poster hash: 13021...96c

Skrevet

Inntil det motsatte er bevist vil jeg velge å tro at denne moren handlet etter hva hun trodde var best for datteren. Å ha et barn som er alvorlig psykt og truer med å skade seg selv gjør jo det å søke hjelp veldig vanskelig. Utrolig tragisk utfall er det uansett og denne moren har opplevd alle mødres verste mareritt.

Anonymous poster hash: c4af3...790
Skrevet

Nei, jeg har heller ikke skrevet at du støttet henne, jeg bare lurte på hva du mente siden det ikke gikk frem av innlegget ditt. Skjønte du var opprørt, men om det gjaldt på grunn av de påstaåtte handlingene (omsorgssvikten) til mor eller fordi hun var tiltalt og du mente det var feil, kom ikke frem i innlegget ditt.

Anonymous poster hash: 66c9d...e99

Skrevet

BMI på 8 er jo helt vanvittig. Dersom jenta var 1.60 høy, har hun ikke veid mer enn 20 kg

Skrevet

BMI på 8 er jo helt vanvittig. Dersom jenta var 1.60 høy, har hun ikke veid mer enn 20 kg

De sa på nyhetene at hun veide 21 kg.

Anonymous poster hash: a378f...5a1

Skrevet

Vær så snill, kan dere stenge og fjerne denne tråden? Det er en skam at denne saken skrives om i nyhetene.

Anonymous poster hash: ab4bf...6ac

Skrevet

Vær så snill, kan dere stenge og fjerne denne tråden? Det er en skam at denne saken skrives om i nyhetene.

Anonymous poster hash: ab4bf...6ac

Du synes ikke vi som samfunn skal diskutere hvorvidt vi som foreldre kan unndra våre barn nødvendig helsehjelp uten å dermed ta på oss ansvaret for det som skjer?

Anonymous poster hash: 39849...d3a

Skrevet

Helt ærlig: Jeg hadde tenkt at anoreksi har en av de høyeste, om ikke den høyeste, dødeligheten av alle psykiske sykdommer. På psykiatrisk ville hun blitt fotfulgt om nødvendig. Man kan ikke høre på trusler om å ta livet av seg når de kommer fra en person med alvorlige spiseforstyrrelser! Trusler om selvmord er en grunn til å søke profesjonell hjelp, ikke en grunn til å la være! Dette gjelder helt uavhengig av hva som har skjedd tidligere ift mobbing etc.

Synes selvsagt det er forferdelig trist for mora, som allerede har mistet alt. Men jeg er ikke det minste overrasket over at hun ble tiltalt.

Anonymous poster hash: 6851f...053

Skrevet

Du synes ikke vi som samfunn skal diskutere hvorvidt vi som foreldre kan unndra våre barn nødvendig helsehjelp uten å dermed ta på oss ansvaret for det som skjer?

Anonymous poster hash: 39849...d3a

Det kom vel rimelig klart frem i media at hun fortvilt hadde bedt om hjelp flere ganger.

Anonymous poster hash: e5388...22f

Skrevet

Helt ærlig: Jeg hadde tenkt at anoreksi har en av de høyeste, om ikke den høyeste, dødeligheten av alle psykiske sykdommer. På psykiatrisk ville hun blitt fotfulgt om nødvendig. Man kan ikke høre på trusler om å ta livet av seg når de kommer fra en person med alvorlige spiseforstyrrelser! Trusler om selvmord er en grunn til å søke profesjonell hjelp, ikke en grunn til å la være! Dette gjelder helt uavhengig av hva som har skjedd tidligere ift mobbing etc.

Synes selvsagt det er forferdelig trist for mora, som allerede har mistet alt. Men jeg er ikke det minste overrasket over at hun ble tiltalt.

Dette ble uklart, beklager - jeg mente at man kan ikke høre på truslene til en person med alvorlige spiseforstyrrelser som ønsker unngå innleggelse. Hun hadde en BMI på åtte, det sier seg vel selv at hun skulle vært tvangsinnlagt, og ikke på en hytte sammen med sin mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...