Gå til innhold

Hva bruker dere mest penger på - av ting til dere selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så flink du har vært! Fantastisk! Da fortjener du virkelig noe nytt ja, må nesten ha klær som passer den nye kroppen din, og ikke minst nye sko uten hull i sålen ;)

HI

Anonymous poster hash: 025d9...f3b

Ja, skal ikke klage for mye, har sikkert 20 par sko fra den tiden jeg kunne tenke kun på meg selv ;) Men som småbarnsmor er det litt upraktisk med bare pumps og lekre støvletter :P Tror mange mammaer går litt i den fella. Hos oss er det jeg som har hovedinntekten også, så burde strengt tatt kunne bruke litt mer. Vi får ta oss i nakken og prioritere oss selv litt mer HI :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, skal ikke klage for mye, har sikkert 20 par sko fra den tiden jeg kunne tenke kun på meg selv ;) Men som småbarnsmor er det litt upraktisk med bare pumps og lekre støvletter :P Tror mange mammaer går litt i den fella. Hos oss er det jeg som har hovedinntekten også, så burde strengt tatt kunne bruke litt mer. Vi får ta oss i nakken og prioritere oss selv litt mer HI :)

Ja, helt sant! :)

HI

Skrevet

Det har for så vidt vi også, men hos oss er det mannen som tjener definitivt mest, og selv om vi er gift og har felles økonomi får jeg meg ikke til å kjøpe så mye til meg selv uansett ;)

HI

Ja den følelsen kan jeg forstå. Ville heller ikke likt følelsen av å bruke på meg selv av mannen sine penger. Jeg tjener godt og har en god del igjen på min konto når alle pengene til faste utgifter har gått til de forskjellige kontoene vi har. Pengene jeg har igjen er mine og bare mine ;-)

De koser jeg meg med.

Skrevet

Bruker så og si aldri penger på meg selv. Vi lever på en inntekt (et valg vi tok for å være lenger hjemme med barna), så i denne perioden så kjøper vi nesten kun brukte ting og får arvet ting. Det jeg sløser mest på til meg selv er nok brus :) Heldigvis får man  8 pakning med Pepsi Max for å billig penge nå.

Anonymous poster hash: b18f8...b15
Skrevet

VI tjener godt både mannen min og jeg, men jeg shopper aldri dyre ting til meg selv. Jeg synes det er helt unødvendig å kjøpe dyre merkeklær når jeg får fine ting på billigere butikker. Dette gjelder også sminke og hårpleie. Jeg farger håret hjemme og går en sjelden gang til frisøren for klipp. Ting til barna handles stort sett på salg. Vi bruker mest penger på mat og reiser. Vi reiser på fine ferier hele familien hvert år både sommer og vinter og i tillegg reiser jeg og mannen på weekendturer. Vi bruker også en del penger på restaurantbesøk og take-away. Dette gjør vi minimum en gang i uken.  

Anonymous poster hash: 4ffc1...8df
Skrevet

Jeg røyker så bruker "fripengene" mine på det.

Anonymous poster hash: bab47...129

Skrevet

Interiør

Anonymous poster hash: f5eb8...a0b

Skrevet

Veldig sjeldent jeg kjøper ting til meg selv.. Stort sett hele lønna mi går til mat, klær og sko til barna og diesel på tanken. Sist jeg kjøpte noe til meg selv var i juni. Da kjøpte jeg et par joggesko og såler. Begge deler fra kiropraktor for at jeg ikke skal få mer smerter fra bekkenet. Det kosta 2200, og jeg syntes virkelig ikke det var noe greit å bruke så mye penger på meg selv.. Men for at jeg skal kunne fungere i hverdagen så måtte jeg bare..

Anonymous poster hash: 9d3dc...5f3

Skrevet

Går til fotpleie annenhver måned. Farger håret jevnlig hos frisør, selv om det fort går to måneder der også.

Går på cafe nesten en gang i uken.

Kjøper billige klær ti meg selv, men av og til skeier jeg ut. Kjøpte bla to flotte ringer til meg selv(Ole Lyngaard-ringer) , av penger jeg hadde fra et leilighetssalg.

Har kjøpt meg Woolrich parkas men den har dessverre krympet :sjokkert:

Skrevet

Har brukt (for) mye penger på klær og sko i det siste. Har måttet skifte ut garderoben pga vektnedgang. Måtte forresten Google nude-sko, de var ikke fine i det hele tatt?!

Er sikkert for gammel.

Mitt siste råflotte kjøp var ankelboots fra pikolino. 1700.

Ellers bli det en snusboks i ny og ne. Er nesten aldri ute på noe dessverre siden livet mitt er barn og jobb så lite utgifter til sånt.

Har gått en del til lege og fysioterapeut i det siste.

Bruker en del penger på tenåringsjentene mine, minstemann har jeg nesten ikke klesutgifter på da jeg har vært då heldig å Arve mye fint :)

Anonymous poster hash: add38...d4b

Skrevet

Eneste jeg egentlig bruker på meg selv er voksing hver 5 uke og pepsi max:) Ellers kun klær og sko når jeg trenger det. Ungene får alt de trenger og mere til, kjøper alltid høy kvalitet på klær, sko og yttertøy:) Men med 3 av samme kjønn så  lønner det seg å kjøpe litt dyrt. Men jeg kan fint kjøpe noe dyre klær når jeg først handler, for det er så sjeldent.

Anonymous poster hash: 92107...7c0
Skrevet

Bruker ikke så mye penger på meg egentlig. Er frisør som nok er den største utgiftsposten. Må fikse håret for å føle meg bra. Har mye klær og kjøper ikke så mye nytt. Er ikke så glad i shoppe - så handler inn mye nytt på sommersalg, så det holder med en gang i året.

Ellers er den største "fristelsen" i hverdagslivet "take away". Må passere veldig mange fristende take away steder på vei hjem fra jobb. Og når blodsukkeret er lavt, og jeg er sliten etter en lang dag, er det fristende å ta meg seg noe Sushi på veien.

Skrevet

Jeg kjøper stort sett det jeg har lyst på, men jeg sløser ikke. Kjøper som regel kvalitetsklær som jeg har lenge, men bruker ikke flerfoldige tusen på ett plagg ;)

For meg er reiser, båt og fritidsbolig viktige must. Ting som jeg bruker mye penger på bare til meg selv er å kjøpe god lunsj hver dag i løpet av arbeidsdagen og gode hudpleieprodukt. Men er det noe spesielt jeg får lyst på så kjøper jeg det, forrige uke bestemte jeg meg ganske spontant for å kjøpe meg en ny bil - fordi jeg følte for det :)

Anonymous poster hash: 44bb3...16a

Skrevet

Bøker og blader, for det meste.

Anonymous poster hash: 5efac...8bb

Skrevet

Jeg elsker interiør, og har brukt mye penger på det de siste årene (flyttet inn i nytt hus, og heiv ut det gamle rælet jeg hadde tatt med meg fra studenthybel etc.) Har også brukt mye penger på klær til barna, men hverdagsklær blir kjøpt på h&m, KappAhl og Lindex. Kjøper alltid skikkelige sko, så det er en stor utgiftspost. Periodevis har jeg det slik at jeg kjøper mye klær til meg selv, og kan bruke 2-3000 på en gang. Det hender kanskje et par ganger i året. Er blitt student igjen, så lever mye mer sparsommelig i det siste. Egentlig er det fullstendig kjøpestopp, men må barna ha noe nytt får de selvsagt det.

Anonymous poster hash: ded2f...5fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...