Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #1 Skrevet 22. september 2016 Og hvor mye bruker dere på dere selv? Jeg har vel vært veldig flink å bruke minst på meg selv, og mest på barna og familien i fellesskap. Merker det sitter langt inne å kjøpe meg noe nytt, og i hvert fall noe som er litt dyrerer enn jeg pleier. For eks. klær, sko, tekniske duppeditter osv. Mobiltlefoner har jeg til de svikter. Er absolutt ikke en av de som kjøper ny iPhone eller Samsung fordi det kommer en ny modell når de jeg har funker fint. Kunne ikke falle meg inn å kjøpe vinterjakke til tusenvis av kroner (type Parajumpers ol) når jeg føler at en (i mine øyne) tilsvarende jakke på Cubus eller Vero Moda koster en brøkdel. Trener mye, men kjøper ikke nye joggsko hvert halvår eller 2XU-tights. Kjøper nye sko når de jeg har er slitt, ikke bare fordi jeg har lyst på nye sko. Klær kjøpes på Vero Moda, H&M og Cubus bla. Vi har god økonomi (kanskje derfor ) og kunne nok gjort alt dette, men det er jo en prioritering da. Jeg bruker nok mer på sko, utstyr og klær til barna (9 og 12 år) enn til meg selv. Nå er jeg blitt 39 år, og kjenner at jeg har begynt å ta det litt mer ut på den fronten, med to par nye sko bare i høst fordi jeg hadde lyst på, sprenger jeg alle tidligere grenser he he men årets vinterjakke ble med hjem fra Cubus, handlet til 30% ifm nattåpent - den skal erstatte Vero Moda-jakken jeg har brukt de siste fem årene Klarer bare ikke få meg til å gå inn på en butikk med dyre klær eller sko å kjøpe til meg selv, når jeg vet at det nok finnes gode nok andre steder til mindre. Syns for eks. Nude-skoene er superlekre, men kommer nok aldri til å kjøpe meg en par. Samme med klær fra Acne og Philippa K. Regner med det er flere av oss, men syns så mange rundt meg går rundt med dyre merkeklær - og sko og snakker om å kjøpe seg iPhone7 nå selv om de kjøpte 6`eren for et års tid siden osv. Jeg låner bøker på biblioteket elelr venter til de kommer i pocket i stede for å kjøpe de nye (jeg leser mye). Ting til hjemmet er derimot noe jeg kan bruke litt penger på, men det er liksom ikke bare til meg, men til hele familien. Jeg bruker også mine faste hudpleieprodukter som koster mer enn Nivea på Sparen, men der må jeg ha noe jeg vet huden min tåler. Hvordan er det med dere? Hva liker du/liker du ikke å bruke penger på, og da selvsagt ift hvilken økonomi du har. Jeg var nok enda mer sparsommelig som student med deltidsjobb enn jeg er nå Anonymous poster hash: 025d9...f3b
moota m storebror&lillebror Skrevet 22. september 2016 #2 Skrevet 22. september 2016 Jeg bruker veldig masse penger på meg selv. Men også på barna. Jeg har 8-9 Bergansjakker. Barna og mannen bruker også stort sett Bergans. Jeg er opptatt av å ha gode varme klær og bruker en del ull når jeg sykler og går. Kjøper ikke dyre klær til hverdags, men handler mest på h&m. Men kjøper nesten alt jeg vil ha. Jeg kjøper en del dyre hud og sminkeprodukter. Kjøper på taxfree 1-2 ganger i året. Jeg går aldri til frisøren, går (nesten) aldri på cafe, kino, på byen, ut på fin restaurant. Jeg kjøper sjelden stasj til huset, vasker bilen i gårdsrommet, skifter dekk selv og prøver å være obs på tilbud i butikker både mtp. mat og andre ting jeg vil ha. Det handler vel om prioriteringer 😊😊
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #3 Skrevet 22. september 2016 Bukser, vil jeg tro. Kjøper 2-3 i året (KappAhl). Har fem barn, så det blir ikke mye på meg selv. Anonymous poster hash: d2762...55f
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #4 Skrevet 22. september 2016 Det blir nok klær, eller "uteliv" (altså de 2-3 gangene i året vi er på restaurant eller kanskje fest). Men det er generelt veldig lite jeg bruker på meg selv. Det jeg føler er mest sløsete er frisør. Jeg må jo klippes, men det er så dyrt! Farger håret selv da. Anonymous poster hash: 92d90...1d4
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #5 Skrevet 22. september 2016 Jeg er veldig dårlig til å bruke penger på meg selv, barna og mannen kommer alltid først. Har ikke vært hos frisøren på over et år, og drømmer om spabehandlinger. Men det er en ting jeg unner meg. Jeg må ha nye løpesko minst hvert halvår. Nå har jeg 3-4 par jeg rullerer på. Siste paret kostet 1600kr. Løping er min hobby så jeg får ikke så dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: 23b9b...33a
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #6 Skrevet 22. september 2016 Jeg bruker veldig masse penger på meg selv. Men også på barna. Jeg har 8-9 Bergansjakker. Barna og mannen bruker også stort sett Bergans. Jeg er opptatt av å ha gode varme klær og bruker en del ull når jeg sykler og går. Kjøper ikke dyre klær til hverdags, men handler mest på h&m. Men kjøper nesten alt jeg vil ha. Jeg kjøper en del dyre hud og sminkeprodukter. Kjøper på taxfree 1-2 ganger i året. Jeg går aldri til frisøren, går (nesten) aldri på cafe, kino, på byen, ut på fin restaurant. Jeg kjøper sjelden stasj til huset, vasker bilen i gårdsrommet, skifter dekk selv og prøver å være obs på tilbud i butikker både mtp. mat og andre ting jeg vil ha. Det handler vel om prioriteringer Ja, det er jo det det gjør Jeg har en Bergans-jakke som jeg har fikk av mannen til jul for sikkert 9 år siden, men ungene har Bergans hele tiden, og mannen har tre Syns det er lettere å bruke penger på andre enn meg selv. Skjønner ikke helt hvorfor det er sånn. Jeg er liten og smal, så passer heldigvis i superundertøy fra barneavdelingen til kvartparten av prisen for slikt tøy til voksne, og Kari Traa-ull kommer jeg nok aldri til å kjøpe meg Går til frisøren hver 6. mnd, men til gjengjeld koster det meg gode 2000,- hver gang da jeg har langt, tykt hår som skal stripes og klippes, men kunne aldri falle meg inn å bruke dyre frisørprodukter når jeg syns de fra dagligvaren eller apotek er like gode. Jeg går heller aldri på cafè, på restaurant eller på byen, og svæææært sjelden på kino (da stort sett med ungene). Jeg er en natig tilbudsjeger og elsker "2 for 3" og "5 for 100" HI Anonymous poster hash: 025d9...f3b
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #7 Skrevet 22. september 2016 Jeg er veldig dårlig til å bruke penger på meg selv, barna og mannen kommer alltid først. Har ikke vært hos frisøren på over et år, og drømmer om spabehandlinger. Men det er en ting jeg unner meg. Jeg må ha nye løpesko minst hvert halvår. Nå har jeg 3-4 par jeg rullerer på. Siste paret kostet 1600kr. Løping er min hobby så jeg får ikke så dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: 23b9b...33a Ja, viktig med gode løpesko da - godt du klarer å unne deg selv det Jeg er også en løper, men jeg bytter ikke sko så ofte, men burde nok gjort det Sist gang byttet jeg ikke før hele ytterste delen av sålen var slitt vekk og skoen var helt skjev...ikke bra I know. Kjøper meg skikkelige sko når jeg først kjøper da, og siste nye kostet vel 1300,- (på medlemstilbud ) HI Anonymous poster hash: 025d9...f3b
Førstemann Skrevet 22. september 2016 #8 Skrevet 22. september 2016 Tror jeg er nokså gjennomsnittlig egentlig. Jeg handler både dyrt og billig. Kan fint kjøpe en "hverdagskjole" til jobb til 2000, men har også tilsvarende fra H&M. Bruker ikke veldig mye sminke, men dyre produkter. Klipper meg sikkert 1 gang i året. Bruker litt på negler på hudpleie nå, men det er også veldig lite. Mannen syns det er forferdelig bortkasta...
Gemini77 Skrevet 22. september 2016 #9 Skrevet 22. september 2016 Bruker penger på det jeg trenger og ønsker. Frisør, gode hudpleieprodukter, sminke, klær, hudpleie i salong, restaurantbesøk og vin. Nå er barna 8 og 10 år og endelig kan mor tenke litt på seg selv også etter mange år som sliten småbarnsmor.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #10 Skrevet 22. september 2016 Jeg røyker... Så kjøper veldig lite ellers, kun det nødvendigste og billigste jeg finner. Tror ikke jeg kommer til å storshoppe til meg selv den dagen jeg er røykfri. Da blir det vel mer sparing til hele familien, ekstra til ferier o.l. Anonymous poster hash: 8859c...5a0
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #11 Skrevet 22. september 2016 Bruker penger på det jeg trenger og ønsker. Frisør, gode hudpleieprodukter, sminke, klær, hudpleie i salong, restaurantbesøk og vin. Nå er barna 8 og 10 år og endelig kan mor tenke litt på seg selv også etter mange år som sliten småbarnsmor. Ja, burde nok etter hvert tenke sånn jeg også, nå når ungene er blitt 9 og snart 12 år gamle, men det blir jo bare dyrere og dyrere å ha barn jo eldre de blir, så sånn sett føler jeg nesten jeg burde tenkt mer på meg selv da de var mindre HI Anonymous poster hash: 025d9...f3b
Mumua Skrevet 22. september 2016 #12 Skrevet 22. september 2016 Hmm, innser at jeg nesten ikke bruker penger på meg selv. Kjøper bare billige klær når det er et absolutt behov for det. Jeg brukte faktisk litt over 300 kroner for noen måneder siden på å vokse og farge øyenbrynene mine (aldri gjort det før) og følte meg som en million dollar, men da hadde jeg litt dårlig samvittighet etterpå. Bruker veldig mye penger på datteren min da, sørger for at hun har klær, sko og utstyr av beste kvalitet (men hverdagsklær handler jeg gjerne på HM, de blir fort ødelagte med flekker osv uansett). Kjøper inn mye til familien, men ser faktisk nå som jeg skriver dette at jeg skal jammen unne meg selv noe snart Blir 30 år om noen uker, da må jeg vel kunne kjøpe noe fint til meg selv. Bruker ikke penger på hverken sminke, turer ut (er aldri ute på noe med mindre jeg har med datteren eller stedatteren) eller utstyr. Har klær jeg bruker som er over 10 år gamle. Hjelpes, tror jeg må ut å shoppe litt en dag
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #13 Skrevet 22. september 2016 Jeg har dårlig råd og når sønnen min og jeg absolutt MÅ ha nye klær så handler vi selvsagt også på de billigste kjedene. Sko er dyrt til barn og drt smerter meg å kjøpe det, men prioriterer at han har gode sko med kvalitet så handlet på skoringen forrige uke for å få to par til prisen av en. 1100 kr ut fra konto og lukket øynene når jeg trykket grønnknappen, men er samtidig glad jeg gjorde det. Mine egne føtter må godta å bruke de samme jeg har hatt de siste fem årene. Men det er greit, jeg sliter de ikke på samme måten som han og jeg voksee jo ikke. Følte meg også litt crazy i går da jeg kjøpte meg garn til nesten fire hundre kroner for å strikke meg en tunika. Sitter langt inne å bruke sånne unødvendige oenger, men finner stor glede av å strikke og gleder meg til å bruke den. Det meste av penger her går egentlig mest til mat og snacks. Anonymous poster hash: 732b5...7be
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #14 Skrevet 22. september 2016 Jeg har dårlig råd og når sønnen min og jeg absolutt MÅ ha nye klær så handler vi selvsagt også på de billigste kjedene. Sko er dyrt til barn og drt smerter meg å kjøpe det, men prioriterer at han har gode sko med kvalitet så handlet på skoringen forrige uke for å få to par til prisen av en. 1100 kr ut fra konto og lukket øynene når jeg trykket grønnknappen, men er samtidig glad jeg gjorde det. Mine egne føtter må godta å bruke de samme jeg har hatt de siste fem årene. Men det er greit, jeg sliter de ikke på samme måten som han og jeg voksee jo ikke. Følte meg også litt crazy i går da jeg kjøpte meg garn til nesten fire hundre kroner for å strikke meg en tunika. Sitter langt inne å bruke sånne unødvendige oenger, men finner stor glede av å strikke og gleder meg til å bruke den. Det meste av penger her går egentlig mest til mat og snacks. Anonymous poster hash: 732b5...7be Himmel som jeg bommer på tastene. Skulle kjøpt meg synstest og briller, men det prioriteres ikke 😂😂 Anonymous poster hash: 732b5...7be
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #15 Skrevet 22. september 2016 Frisør hver 4 uke, dyre hår og hudpleie produkter, sminke, kvalitetsklær. Men jeg handler ikke ofte og alt jeg kjøper blir brukt. Da jeg var ung hadde jeg masse billige klær som bare ble liggende i skapet!😉 Anonymous poster hash: a390a...21e
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #16 Skrevet 22. september 2016 Hmm, innser at jeg nesten ikke bruker penger på meg selv. Kjøper bare billige klær når det er et absolutt behov for det. Jeg brukte faktisk litt over 300 kroner for noen måneder siden på å vokse og farge øyenbrynene mine (aldri gjort det før) og følte meg som en million dollar, men da hadde jeg litt dårlig samvittighet etterpå. Bruker veldig mye penger på datteren min da, sørger for at hun har klær, sko og utstyr av beste kvalitet (men hverdagsklær handler jeg gjerne på HM, de blir fort ødelagte med flekker osv uansett). Kjøper inn mye til familien, men ser faktisk nå som jeg skriver dette at jeg skal jammen unne meg selv noe snart Blir 30 år om noen uker, da må jeg vel kunne kjøpe noe fint til meg selv. Bruker ikke penger på hverken sminke, turer ut (er aldri ute på noe med mindre jeg har med datteren eller stedatteren) eller utstyr. Har klær jeg bruker som er over 10 år gamle. Hjelpes, tror jeg må ut å shoppe litt en dag Ja, det høres ut som om det er på tide og velfortjent med en liten shoppingrunde på deg selv da Ikke alltid man tenker over hva man bruker pengene på, men har inntrykk av at mange mødre nok er svært mye mer forsiktig når det gjelder å kjøpe ting til seg selv, enn til barna Fortjener jo litt vi også Mannen min er heldigvis flink å se det, så han prøver av og til å overtale meg til å kjøpe meg noe fint som jeg kanskje syns er for dyrt eller unødvendig. Veldig kjekt at han gjør det da, for da føler jeg ikke så mye på det om han hadde rynket brynene hver gang jeg kom hjem med noe nytt HI Anonymous poster hash: 025d9...f3b
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #17 Skrevet 22. september 2016 Vin og snus Anonymous poster hash: 01b9f...83d
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #18 Skrevet 22. september 2016 Vin og snus Anonymous poster hash: 01b9f...83d Når jeg ikke er gravid/har liten baby, vel og merke Denne graviditeten blir min siste, og siden jeg solgte alle gravid-klær fra de to siste, skal jeg unne meg det nå! Anonymous poster hash: 01b9f...83d
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #19 Skrevet 22. september 2016 Jeg har dårlig råd og når sønnen min og jeg absolutt MÅ ha nye klær så handler vi selvsagt også på de billigste kjedene. Sko er dyrt til barn og drt smerter meg å kjøpe det, men prioriterer at han har gode sko med kvalitet så handlet på skoringen forrige uke for å få to par til prisen av en. 1100 kr ut fra konto og lukket øynene når jeg trykket grønnknappen, men er samtidig glad jeg gjorde det. Mine egne føtter må godta å bruke de samme jeg har hatt de siste fem årene. Men det er greit, jeg sliter de ikke på samme måten som han og jeg voksee jo ikke. Følte meg også litt crazy i går da jeg kjøpte meg garn til nesten fire hundre kroner for å strikke meg en tunika. Sitter langt inne å bruke sånne unødvendige oenger, men finner stor glede av å strikke og gleder meg til å bruke den. Det meste av penger her går egentlig mest til mat og snacks. Anonymous poster hash: 732b5...7be Kjenner igjen den følelsen der. Liker ikke å måtte kjøpe dyre sko, klær osv, men når jeg vet det er nødvendig så føler jeg meg bra etterpå. Da var DET i boks liksom Er dyrt å ha barn, og skikkelige sko og spesielt uteklær er jo viktig, men dyyyrt. Går mye til mat her også merker jeg, selv om jeg passer på å få med meg tilbudene HI Anonymous poster hash: 025d9...f3b
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #20 Skrevet 22. september 2016 Himmel som jeg bommer på tastene. Skulle kjøpt meg synstest og briller, men det prioriteres ikke Anonymous poster hash: 732b5...7be ha ha :lol: Anonymous poster hash: 025d9...f3b
Gemini77 Skrevet 22. september 2016 #21 Skrevet 22. september 2016 Ja, burde nok etter hvert tenke sånn jeg også, nå når ungene er blitt 9 og snart 12 år gamle, men det blir jo bare dyrere og dyrere å ha barn jo eldre de blir, så sånn sett føler jeg nesten jeg burde tenkt mer på meg selv da de var mindre HI Anonymous poster hash: 025d9...f3b Vi er heldige og har økonomi til begge deler.
Mumua Skrevet 22. september 2016 #22 Skrevet 22. september 2016 Ja, det høres ut som om det er på tide og velfortjent med en liten shoppingrunde på deg selv da Ikke alltid man tenker over hva man bruker pengene på, men har inntrykk av at mange mødre nok er svært mye mer forsiktig når det gjelder å kjøpe ting til seg selv, enn til barna Fortjener jo litt vi også Mannen min er heldigvis flink å se det, så han prøver av og til å overtale meg til å kjøpe meg noe fint som jeg kanskje syns er for dyrt eller unødvendig. Veldig kjekt at han gjør det da, for da føler jeg ikke så mye på det om han hadde rynket brynene hver gang jeg kom hjem med noe nytt HI Anonymous poster hash: 025d9...f3b Jeg tenker ofte over det, men jeg føler de andre trenger det mer enn meg. Som regel har jeg større glede av å kjøpe ting til datteren min eller til huset enn meg selv, men ser jo jeg har behov for det nå. Har gått ned 27 kg siden fødselen så jeg har veldig lite klær som passer, alt bare henger og slenger. Trenger også noen nye sko, det er hull i sålene på favorittene mine Min bedre halvdel ser ikke helt sånt, han synes det er helt greit at jeg kjøper meg ting, men han skjønner ikke at vi ikke har råd til det dersom han også vil ha noe, bilen trenger et eller annet og mini har vokst masse og også må ha noe. Alle penger jeg får til bursdager og jul går til regninger, men det han får går til seg selv så det må det nok bli en slutt på I år skal jeg unne meg selv en tur på spa, fikse øyenbrynene igjen og kanskje litt nye klær. Det har jeg inderlig fortjent og kjenner at jeg har behov for nå, savner å føle meg fin Har et gavekort liggende på frisør også som jeg skal bruke for nå rekker håret ned til rumpa
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #23 Skrevet 22. september 2016 Jeg bruker penger på frisør, hudpleieprodukter, fotpleie (i det siste), yoga og cafe. Klær og sko kjøper jeg mest på HM fordi jeg virkelig liker det de har der. Men innimellom kjøper jeg dyre klassiske sko eller jakker. Jeg har ikke spesielt mye penger og skjønner jo hvorfor når jeg leser det jeg har skrevet😊 Jeg syns også Nude-skoene er fine, men har ikke kjøpt de fordi de glipper på foten min og jeg syns de er tunge. Anonymous poster hash: 8498b...94f
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #24 Skrevet 22. september 2016 Vi er heldige og har økonomi til begge deler. Det har for så vidt vi også, men hos oss er det mannen som tjener definitivt mest, og selv om vi er gift og har felles økonomi får jeg meg ikke til å kjøpe så mye til meg selv uansett HI Anonymous poster hash: 025d9...f3b
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #25 Skrevet 22. september 2016 Jeg tenker ofte over det, men jeg føler de andre trenger det mer enn meg. Som regel har jeg større glede av å kjøpe ting til datteren min eller til huset enn meg selv, men ser jo jeg har behov for det nå. Har gått ned 27 kg siden fødselen så jeg har veldig lite klær som passer, alt bare henger og slenger. Trenger også noen nye sko, det er hull i sålene på favorittene mine Min bedre halvdel ser ikke helt sånt, han synes det er helt greit at jeg kjøper meg ting, men han skjønner ikke at vi ikke har råd til det dersom han også vil ha noe, bilen trenger et eller annet og mini har vokst masse og også må ha noe. Alle penger jeg får til bursdager og jul går til regninger, men det han får går til seg selv så det må det nok bli en slutt på I år skal jeg unne meg selv en tur på spa, fikse øyenbrynene igjen og kanskje litt nye klær. Det har jeg inderlig fortjent og kjenner at jeg har behov for nå, savner å føle meg fin Har et gavekort liggende på frisør også som jeg skal bruke for nå rekker håret ned til rumpa Så flink du har vært! Fantastisk! Da fortjener du virkelig noe nytt ja, må nesten ha klær som passer den nye kroppen din, og ikke minst nye sko uten hull i sålen HI Anonymous poster hash: 025d9...f3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå