Gå til innhold

Bør jeg dra?


Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag er det i to timer jubileumsfest i barnehagen og både familie, venner og hvem som måtte ønske er invitert til barnehagen for å feire. Min samboer har ikke mulighet så da må jeg dra alene i barnehagen hvor barnet vårt på 2 år går. Jeg er mest fristet til å droppe det da jeg opplever sosiale situasjoner med mye folk som krevende da jeg har et snev av sosial angst. Samtidig har vi aldri vært med på noe sosialt i barnehagen annet enn foreldremøter. Bør jeg dra eller kan jeg fint droppe det? Jeg er så ambivalent

 

Anonymous poster hash: cfd40...520

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å droppe med god samvittighet.

Skrevet

Er det mens barnet deres er i barnehagen eller på kveldstid. Dersom det er mens barnet er der, synes jeg du skal gå. Jeg er heller ikke noe glad i slike settinger, men jeg ser jo at barna mine elsker at jeg kommer på "fest" hos dem. Jeg tror nok de ville blitt lei seg om alle andre hadde mamma/pappa på besøk, men ikke dem. Du trenger vel ikke være hele den fastsatte tiden?



Anonymous poster hash: 1a31e...3b6
Skrevet

Jeg synes du bør dra. Det er kjedelig å være det barnet med foreldre som aldri blir med på sånt. Nå vil ikke en 2-åring tenke så mye over det, men dropper du det nå så blir det bare vanskeligere å begynne å dra på sånne ting senere.

 

Jeg har selv sosial angst, og jeg synes det har vært lettest å bare bestemme meg for å være med på ALT som arrangeres i barnehagen. Da begynner jeg ikke å lete etter unnskyldninger, fordi "regelen" er at jeg skal dra uansett. Samt at jeg føler jeg har mer oversikt og er tryggere på situasjoner som jeg er i ofte.

 

Hvis du derimot vet at det ikke er sånn for deg, og at du likevel vil kunne dra senere, så kan du fint droppe det denne gangen.



Anonymous poster hash: 6b1fd...1a1
Skrevet

Jeg har selv kraftig sosialangst og det har alltid vært vanskelig å skulle delta på sånt. Men jeg har som hun over her bare bestemt meg for at dette MÅ jeg klare. Går alltid greiere enn jeg ser for meg. I barnehagen ble jeg opptatt med barnet mitt som skulle vise meg allting. Fokuset blir på barnet og ikke deg og straks noen prøvde å innlede en samtale med meg så ble vi avbrutt av barnet og innen det ga seg hadde den andre også blitt avbrutt. Så det er faktisk vanskelig å være med de voksne. Derfor synes jeg det gikk bra. Og dere kan når som helst avslutte og dra hjem, si f eks at dere har en avtale med noen.

 

Press deg avgårde, går som regel bedre enn du tror 😛

Skrevet

Syns det er vanskelig å gå på sånt da jeg alltid har vært alene. Men det ble faktisk utrolig koselig :) tror alle foreldrene er like nervøse.

 

Anonymous poster hash: 5dbe3...a88

Skrevet

Tusen takk for oppmuntring 😊 Jeg har godt av å presse meg selv så da drar jeg. Hvis det blir "uutholdelig" kan jeg bare si at jeg har en avtale 😊

 

Anonymous poster hash: cfd40...520

Skrevet

Man angrer som regel mer på ting man ikke drar på av arrangementer enn på ting man har dratt på.

Blir det uutholdelig, drar du hjem igjen før det er slutt. Antakelig blir det bare hyggelig.

 

Anonymous poster hash: 85911...8b2

Skrevet

Tusen takk for oppmuntring Jeg har godt av å presse meg selv så da drar jeg. Hvis det blir "uutholdelig" kan jeg bare si at jeg har en avtale

 

Anonymous poster hash: cfd40...520

 

BRA! Det er jo først og fremst ikke for deres del dette arrangeres, men for barnas del.

 

Anonymous poster hash: c7324...87d

Skrevet

Det er en del av å være forelder. Det vil dukke opp andre situasjoner i fremtiden. Noe må man bare ofre når man har barn.

Gjest Antarctica
Skrevet

Herregud, bli hjemme. Toåringen forholder seg da ikke til jubileumsfester og denslags.

Skrevet

Tusen takk for oppmuntring 😊 Jeg har godt av å presse meg selv så da drar jeg. Hvis det blir "uutholdelig" kan jeg bare si at jeg har en avtale 😊

 

Anonymous poster hash: cfd40...520

Kjempebra 😊 Blir så utrolig mye lettere for hver gang. Tro meg, jeg vet 😊

Skrevet

Herregud, bli hjemme. Toåringen forholder seg da ikke til jubileumsfester og denslags.

Kanskje ikke, men det kan være fin trening for mor i å utfordre seg selv

 

 

 

Anonymous poster hash: 726b2...23e

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er en del av å være forelder. Det vil dukke opp andre situasjoner i fremtiden. Noe må man bare ofre når man har barn.

Jubileumsfester i barnehagen er noe av det man må utholde når man blir forelder?

 

Nei, vet du hva. Nattesøvn ofrer jeg gjerne, penger og fritid og flere år med varme middager også. For ikke å snakke om varm kaffe, det var umulig å få seg helt til den minste var 4. Jeg har også med største glede ofret trening, egenpleie, rolige lørdagsmorgener, fester og venninneturer og en hel masse voksenaktiviteter.

 

Men å sitte på en pinnestol str. 4 år og vagle for å vise andre foreldre at jeg prioriterer dem i stedet for mine virkelige venner, det gidder jeg ikke.

Skrevet

Hvis jeg finner ut at jeg skal gå, holder det å si noe sånn som "Vi har en avtale så vi skal gå. Takk for i dag" 😊 ? HI

 

Anonymous poster hash: cfd40...520

Skrevet

Hvis jeg finner ut at jeg skal gå, holder det å si noe sånn som "Vi har en avtale så vi skal gå. Takk for i dag" 😊 ? HI

 

Anonymous poster hash: cfd40...520

Det går fint, du trenger ikke gi en grunn en gang, bare si "nå går vi, takk for i dag"

Du er tøff, jeg tror du får det til! Og det er faktisk trist å se de barna som aldri har med seg noen på slike ting. Handler ikke om å vise noe som helst, hander om at barnet ditt synes at det er stas at du er der!

 

Anonymous poster hash: 41502...312

Gjest Antarctica
Skrevet

Det går fint, du trenger ikke gi en grunn en gang, bare si "nå går vi, takk for i dag"

Du er tøff, jeg tror du får det til! Og det er faktisk trist å se de barna som aldri har med seg noen på slike ting. Handler ikke om å vise noe som helst, hander om at barnet ditt synes at det er stas at du er der!

 

Anonymous poster hash: 41502...312

Så sant det er gammelt nok til å forholde seg til sånt da. For ellers gjør man det jo bare for de voksnes skyld.

Skrevet

Så sant det er gammelt nok til å forholde seg til sånt da. For ellers gjør man det jo bare for de voksnes skyld.

Men en toåring vil jo legge merke til at alle andre foreldre er der, men ikke ens egne. Da ville jeg heller hentet før det begynner, dersom jeg ikke ville være der.

 

Anonymous poster hash: 41502...312

Gjest Antarctica
Skrevet

Men en toåring vil jo legge merke til at alle andre foreldre er der, men ikke ens egne. Da ville jeg heller hentet før det begynner, dersom jeg ikke ville være der.

 

Anonymous poster hash: 41502...312

Ville jeg også, hvis jeg ikke hadde jobb. Men det ser ut til å handle om en ettermiddagsgreie. (Hvis ikke er det jo helt feil å forvente at "alle" kommer. Man får jo ikke fri til sånt.)

Skrevet

Jubileumsfester i barnehagen er noe av det man må utholde når man blir forelder?

 

Nei, vet du hva. Nattesøvn ofrer jeg gjerne, penger og fritid og flere år med varme middager også. For ikke å snakke om varm kaffe, det var umulig å få seg helt til den minste var 4. Jeg har også med største glede ofret trening, egenpleie, rolige lørdagsmorgener, fester og venninneturer og en hel masse voksenaktiviteter.

 

Men å sitte på en pinnestol str. 4 år og vagle for å vise andre foreldre at jeg prioriterer dem i stedet for mine virkelige venner, det gidder jeg ikke.

Men hva med å vise barnet at du prioriterer han/hun og bryr deg om hva de driver med i hverdagen?

 

Anonymous poster hash: c4326...39e

Gjest Antarctica
Skrevet

 

Men hva med å vise barnet at du prioriterer han/hun og bryr deg om hva de driver med i hverdagen?

 

Anonymous poster hash: c4326...39e

Man prioriterer sine barn aller best ved å holde seg hjemme i den korte fritida man faktisk deler.

Skrevet (endret)

Hadde du ikke hatt mulighet pga jobb eller noe annet ville det ikke vært krise om du ikke deltok.

 

Men å ikke dra pga sosial angst kalles unngåelse. Også kjent som den mest effektive måten å få MER angst.

 

Du burde dra, minst like mye for din egen del.

Endret av Muji81
Skrevet

Herregud, bli hjemme. Toåringen forholder seg da ikke til jubileumsfester og denslags.

Det gjør den sikkert ikke, men den skjønner godt at hans/hennes mamma/pappa ikke er der når de fleste andre er.

 

Jeg syns man bør gjøre det man kan for å stille på slike arrangement. Det er en del av å ha unger, rett og slett.

Gjest Antarctica
Skrevet

Det gjør den sikkert ikke, men den skjønner godt at hans/hennes mamma/pappa ikke er der når de fleste andre er.

 

Jeg syns man bør gjøre det man kan for å stille på slike arrangement. Det er en del av å ha unger, rett og slett.

Noen i barnehagene og skolene har GJORT dette til en greie. Det er ikke barnas interesser som ivaretas her. Arenaen er kunstig, men så snart ordet "barn" er involvert, må mødrene føle plikt. Så nei. Ungene har det aller best med å bli henta og å få sine vanlige rutiner ivaretatt.

 

Når man ser 2-3-åringer gråte hysterisk i Luciatoget eller på "forestillinger" de holder for foreldrene skjønner man at dette ikke er noe ungene gjør for å glede mor, eller mor gjør for å glede barnet. Det er noe institusjonen gjør for å tilfredsstille en konvensjon.

Skrevet

Hei :)

 

Selvfølgelig skal du dra!! :) Det er utrolig hyggelig  dra på slike sosiale sammenkomster :) Du skriver du har et snav av sosial angst! Jeg kjenner ei som sliter med det samme. Hun drar og er fornøyd når hun er hjemme igjen. Hun tenker hun gjorde dette for barnet. Det er utrolig viktig for barna at vi foreldre er med å viser engasjement og interesse for hva barna våres gjør når de er i b.hagen/skolen. Detter er viktig for lærdom og trivsel for alle hustander. Barna ser da at vi foreldre stiller opp!!!

 

Jeg heier på deg og jeg håper du får en fantastisk dag med ditt barn! :)

 

STAY STRONG AS YOU ARE!!!! Håper på tilbakemeld ang hvordan dette gikk  og hvordan barnet ditt hadde det sammen med deg!!! :) :) :)



Anonymous poster hash: 7e0d8...5b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...