Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #1 Skrevet 21. september 2016 På fredag er det i to timer jubileumsfest i barnehagen og både familie, venner og hvem som måtte ønske er invitert til barnehagen for å feire. Min samboer har ikke mulighet så da må jeg dra alene i barnehagen hvor barnet vårt på 2 år går. Jeg er mest fristet til å droppe det da jeg opplever sosiale situasjoner med mye folk som krevende da jeg har et snev av sosial angst. Samtidig har vi aldri vært med på noe sosialt i barnehagen annet enn foreldremøter. Bør jeg dra eller kan jeg fint droppe det? Jeg er så ambivalent Anonymous poster hash: cfd40...520
Surogvanskelig Skrevet 21. september 2016 #2 Skrevet 21. september 2016 Bare å droppe med god samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #3 Skrevet 21. september 2016 Er det mens barnet deres er i barnehagen eller på kveldstid. Dersom det er mens barnet er der, synes jeg du skal gå. Jeg er heller ikke noe glad i slike settinger, men jeg ser jo at barna mine elsker at jeg kommer på "fest" hos dem. Jeg tror nok de ville blitt lei seg om alle andre hadde mamma/pappa på besøk, men ikke dem. Du trenger vel ikke være hele den fastsatte tiden? Anonymous poster hash: 1a31e...3b6
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #4 Skrevet 21. september 2016 Jeg synes du bør dra. Det er kjedelig å være det barnet med foreldre som aldri blir med på sånt. Nå vil ikke en 2-åring tenke så mye over det, men dropper du det nå så blir det bare vanskeligere å begynne å dra på sånne ting senere. Jeg har selv sosial angst, og jeg synes det har vært lettest å bare bestemme meg for å være med på ALT som arrangeres i barnehagen. Da begynner jeg ikke å lete etter unnskyldninger, fordi "regelen" er at jeg skal dra uansett. Samt at jeg føler jeg har mer oversikt og er tryggere på situasjoner som jeg er i ofte. Hvis du derimot vet at det ikke er sånn for deg, og at du likevel vil kunne dra senere, så kan du fint droppe det denne gangen. Anonymous poster hash: 6b1fd...1a1
Love my kidz Skrevet 21. september 2016 #5 Skrevet 21. september 2016 Jeg har selv kraftig sosialangst og det har alltid vært vanskelig å skulle delta på sånt. Men jeg har som hun over her bare bestemt meg for at dette MÅ jeg klare. Går alltid greiere enn jeg ser for meg. I barnehagen ble jeg opptatt med barnet mitt som skulle vise meg allting. Fokuset blir på barnet og ikke deg og straks noen prøvde å innlede en samtale med meg så ble vi avbrutt av barnet og innen det ga seg hadde den andre også blitt avbrutt. Så det er faktisk vanskelig å være med de voksne. Derfor synes jeg det gikk bra. Og dere kan når som helst avslutte og dra hjem, si f eks at dere har en avtale med noen. Press deg avgårde, går som regel bedre enn du tror 😛
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #6 Skrevet 21. september 2016 Syns det er vanskelig å gå på sånt da jeg alltid har vært alene. Men det ble faktisk utrolig koselig tror alle foreldrene er like nervøse. Anonymous poster hash: 5dbe3...a88
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #7 Skrevet 21. september 2016 Tusen takk for oppmuntring 😊 Jeg har godt av å presse meg selv så da drar jeg. Hvis det blir "uutholdelig" kan jeg bare si at jeg har en avtale 😊 Anonymous poster hash: cfd40...520
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #8 Skrevet 21. september 2016 Man angrer som regel mer på ting man ikke drar på av arrangementer enn på ting man har dratt på. Blir det uutholdelig, drar du hjem igjen før det er slutt. Antakelig blir det bare hyggelig. Anonymous poster hash: 85911...8b2
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #9 Skrevet 21. september 2016 Tusen takk for oppmuntring Jeg har godt av å presse meg selv så da drar jeg. Hvis det blir "uutholdelig" kan jeg bare si at jeg har en avtale Anonymous poster hash: cfd40...520 BRA! Det er jo først og fremst ikke for deres del dette arrangeres, men for barnas del. Anonymous poster hash: c7324...87d
Mamma til 2 søte Skrevet 21. september 2016 #10 Skrevet 21. september 2016 Det er en del av å være forelder. Det vil dukke opp andre situasjoner i fremtiden. Noe må man bare ofre når man har barn.
Gjest Antarctica Skrevet 21. september 2016 #11 Skrevet 21. september 2016 Herregud, bli hjemme. Toåringen forholder seg da ikke til jubileumsfester og denslags.
Mamma til 2 søte Skrevet 21. september 2016 #12 Skrevet 21. september 2016 Tusen takk for oppmuntring 😊 Jeg har godt av å presse meg selv så da drar jeg. Hvis det blir "uutholdelig" kan jeg bare si at jeg har en avtale 😊 Anonymous poster hash: cfd40...520 Kjempebra 😊 Blir så utrolig mye lettere for hver gang. Tro meg, jeg vet 😊
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #13 Skrevet 21. september 2016 Herregud, bli hjemme. Toåringen forholder seg da ikke til jubileumsfester og denslags. Kanskje ikke, men det kan være fin trening for mor i å utfordre seg selv Anonymous poster hash: 726b2...23e
Gjest Antarctica Skrevet 21. september 2016 #14 Skrevet 21. september 2016 Det er en del av å være forelder. Det vil dukke opp andre situasjoner i fremtiden. Noe må man bare ofre når man har barn. Jubileumsfester i barnehagen er noe av det man må utholde når man blir forelder? Nei, vet du hva. Nattesøvn ofrer jeg gjerne, penger og fritid og flere år med varme middager også. For ikke å snakke om varm kaffe, det var umulig å få seg helt til den minste var 4. Jeg har også med største glede ofret trening, egenpleie, rolige lørdagsmorgener, fester og venninneturer og en hel masse voksenaktiviteter. Men å sitte på en pinnestol str. 4 år og vagle for å vise andre foreldre at jeg prioriterer dem i stedet for mine virkelige venner, det gidder jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #15 Skrevet 21. september 2016 Hvis jeg finner ut at jeg skal gå, holder det å si noe sånn som "Vi har en avtale så vi skal gå. Takk for i dag" 😊 ? HI Anonymous poster hash: cfd40...520
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #16 Skrevet 21. september 2016 Hvis jeg finner ut at jeg skal gå, holder det å si noe sånn som "Vi har en avtale så vi skal gå. Takk for i dag" 😊 ? HI Anonymous poster hash: cfd40...520 Det går fint, du trenger ikke gi en grunn en gang, bare si "nå går vi, takk for i dag" Du er tøff, jeg tror du får det til! Og det er faktisk trist å se de barna som aldri har med seg noen på slike ting. Handler ikke om å vise noe som helst, hander om at barnet ditt synes at det er stas at du er der! Anonymous poster hash: 41502...312
Gjest Antarctica Skrevet 21. september 2016 #17 Skrevet 21. september 2016 Det går fint, du trenger ikke gi en grunn en gang, bare si "nå går vi, takk for i dag" Du er tøff, jeg tror du får det til! Og det er faktisk trist å se de barna som aldri har med seg noen på slike ting. Handler ikke om å vise noe som helst, hander om at barnet ditt synes at det er stas at du er der! Anonymous poster hash: 41502...312 Så sant det er gammelt nok til å forholde seg til sånt da. For ellers gjør man det jo bare for de voksnes skyld.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #18 Skrevet 21. september 2016 Så sant det er gammelt nok til å forholde seg til sånt da. For ellers gjør man det jo bare for de voksnes skyld. Men en toåring vil jo legge merke til at alle andre foreldre er der, men ikke ens egne. Da ville jeg heller hentet før det begynner, dersom jeg ikke ville være der. Anonymous poster hash: 41502...312
Gjest Antarctica Skrevet 21. september 2016 #19 Skrevet 21. september 2016 Men en toåring vil jo legge merke til at alle andre foreldre er der, men ikke ens egne. Da ville jeg heller hentet før det begynner, dersom jeg ikke ville være der. Anonymous poster hash: 41502...312 Ville jeg også, hvis jeg ikke hadde jobb. Men det ser ut til å handle om en ettermiddagsgreie. (Hvis ikke er det jo helt feil å forvente at "alle" kommer. Man får jo ikke fri til sånt.)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2016 #20 Skrevet 21. september 2016 Jubileumsfester i barnehagen er noe av det man må utholde når man blir forelder? Nei, vet du hva. Nattesøvn ofrer jeg gjerne, penger og fritid og flere år med varme middager også. For ikke å snakke om varm kaffe, det var umulig å få seg helt til den minste var 4. Jeg har også med største glede ofret trening, egenpleie, rolige lørdagsmorgener, fester og venninneturer og en hel masse voksenaktiviteter. Men å sitte på en pinnestol str. 4 år og vagle for å vise andre foreldre at jeg prioriterer dem i stedet for mine virkelige venner, det gidder jeg ikke. Men hva med å vise barnet at du prioriterer han/hun og bryr deg om hva de driver med i hverdagen? Anonymous poster hash: c4326...39e
Gjest Antarctica Skrevet 21. september 2016 #21 Skrevet 21. september 2016 Men hva med å vise barnet at du prioriterer han/hun og bryr deg om hva de driver med i hverdagen? Anonymous poster hash: c4326...39e Man prioriterer sine barn aller best ved å holde seg hjemme i den korte fritida man faktisk deler.
Gjest Muji81 Skrevet 22. september 2016 #22 Skrevet 22. september 2016 (endret) Hadde du ikke hatt mulighet pga jobb eller noe annet ville det ikke vært krise om du ikke deltok. Men å ikke dra pga sosial angst kalles unngåelse. Også kjent som den mest effektive måten å få MER angst. Du burde dra, minst like mye for din egen del. Endret 22. september 2016 av Muji81
*Miss Marple* Skrevet 22. september 2016 #23 Skrevet 22. september 2016 Herregud, bli hjemme. Toåringen forholder seg da ikke til jubileumsfester og denslags. Det gjør den sikkert ikke, men den skjønner godt at hans/hennes mamma/pappa ikke er der når de fleste andre er. Jeg syns man bør gjøre det man kan for å stille på slike arrangement. Det er en del av å ha unger, rett og slett.
Gjest Antarctica Skrevet 22. september 2016 #24 Skrevet 22. september 2016 Det gjør den sikkert ikke, men den skjønner godt at hans/hennes mamma/pappa ikke er der når de fleste andre er. Jeg syns man bør gjøre det man kan for å stille på slike arrangement. Det er en del av å ha unger, rett og slett. Noen i barnehagene og skolene har GJORT dette til en greie. Det er ikke barnas interesser som ivaretas her. Arenaen er kunstig, men så snart ordet "barn" er involvert, må mødrene føle plikt. Så nei. Ungene har det aller best med å bli henta og å få sine vanlige rutiner ivaretatt. Når man ser 2-3-åringer gråte hysterisk i Luciatoget eller på "forestillinger" de holder for foreldrene skjønner man at dette ikke er noe ungene gjør for å glede mor, eller mor gjør for å glede barnet. Det er noe institusjonen gjør for å tilfredsstille en konvensjon.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2016 #25 Skrevet 22. september 2016 Hei Selvfølgelig skal du dra!! Det er utrolig hyggelig dra på slike sosiale sammenkomster Du skriver du har et snav av sosial angst! Jeg kjenner ei som sliter med det samme. Hun drar og er fornøyd når hun er hjemme igjen. Hun tenker hun gjorde dette for barnet. Det er utrolig viktig for barna at vi foreldre er med å viser engasjement og interesse for hva barna våres gjør når de er i b.hagen/skolen. Detter er viktig for lærdom og trivsel for alle hustander. Barna ser da at vi foreldre stiller opp!!! Jeg heier på deg og jeg håper du får en fantastisk dag med ditt barn! STAY STRONG AS YOU ARE!!!! Håper på tilbakemeld ang hvordan dette gikk og hvordan barnet ditt hadde det sammen med deg!!! :) Anonymous poster hash: 7e0d8...5b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå