Gå til innhold

Faen. Livet noenganger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så lite samarbeidsvillige enkelte kan være.

Min bestevenninne mistet mammaen sin i helgen, kreft. Vi er vokst opp sammen.

Begravelse neste onsdag.

Denne onsdagen skal jeg holde et foredrag som krav for å gå opp til eksamen, i tillegg til tilstedeværelse og allerede innleverte arbeidskrav.

Men, om jeg ikke møter blir jeg ikke oppmeldt til eksamen. Kun denne dagen er avsett til dette og ingen forståelse fra høyskolen. Da må jeg ta hele emnet på nytt. Jeg har 2 timer pendlervei.

Selvsagt skal jeg støtte min bestevenninne denne dagen, men dette ble bare en ekstra stein til byrden.

Anonymous poster hash: 404cb...ec2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg reist på skolen og droppet begravelse, og det hadde jeg forventet og forlangt at min venninne gjorde om det var jeg som hadde mistet mammaen min også

Å miste nære familiemedlemmer er vondt, men verden stopper ikke opp for det.

Du får støtte henne så godt du kan nå i dagene før begravelsen og i tiden etterpå

Anonymous poster hash: b534e...598

Skrevet

Det er ikke under begravelsen hun trenger deg mest. Det er tida før og etter.

Jeg skjønner at du er i en kjip situasjon. Men om du er der for henne i dagene før, og åra etter, så er det det som betyr noe.

Anonymous poster hash: 34abe...8e4

Skrevet

Hadde nok droppet begravelsen og gått på skolen . Du kan støtte og trøste alle andre dager. Skolen kommer først i rekken den dagen.

Anonymous poster hash: 9e4c1...2db

Skrevet

Det kan jeg bare ikke gjøre.

Dette har vært som en ekstramamma for meg også siden jeg var 5 år, vi er nå 30.

Jeg har dessverre mistet min pappa og hele familien hennes var min klippe både før og etter begravelsen.

Dette er bare veldig vanskelig kjenner jeg:(

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt et emne på nytt og forsinket utdannelsen min på den måten om det var min egen mamma som var død engang tror jeg. Hva betyr dette for din videre utdanning da, hvor mye lenger tid må du regne med å bruke?

At noen har sovnet inn for godt får man ikke gjort noe med, men ingen av de døde ønsker at vi skal stoppe helt opp og la deres dødsfall lage masse vanskeligheter for de som et igjen...

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt et emne på nytt og forsinket utdannelsen min på den måten om det var min egen mamma som var død engang tror jeg. Hva betyr dette for din videre utdanning da, hvor mye lenger tid må du regne med å bruke?

At noen har sovnet inn for godt får man ikke gjort noe med, men ingen av de døde ønsker at vi skal stoppe helt opp og la deres dødsfall lage masse vanskeligheter for de som et igjen...

Jeg kan bare ikke unnlate å gå i begravelsen til det som har vært som min reservemamma i så mange år.

En verdig avskjed jeg må være tilstede på.

Det betyr mye mer jobb og pendling neste semester.

Fader.

Skrevet

Jeg hadde ikke utsatt utdannelsen for en begravrlse. Vær der etter den. Selvfølgrlig kan ikke alle andre firandre planene fir dette. Det er allid en som dør, blir født, blir syk osv

Anonymous poster hash: b6bc2...4c4

Skrevet

Herregud klart du må dra på skolen. Er før og etter det er viktig du er der.

Anonymous poster hash: 89c53...1b2

Skrevet

Jeg kan bare ikke unnlate å gå i begravelsen til det som har vært som min reservemamma i så mange år.

En verdig avskjed jeg må være tilstede på.

Det betyr mye mer jobb og pendling neste semester.

Fader.

Kan du kanskje snakke med henne om dette? Jeg vil tro hun vil at du skal bli ferdig med eksamen, og kommer til å bli trist for å høre at du må ta alt opp igjen pga dette?

Hun kommer til å forstå? Tror du ikke?

Anonymous poster hash: e5c2b...f5e

Skrevet

Seriøst? Skal du utsette skolen for å gå i begravelsen? Du tror ikke hun som er død ville syntes det var ufattelig leit om hun visste du gjorde det pga hun? Hun hadde nok ikke ønsket det.

Anonymous poster hash: 9e4c1...2db

Skrevet

Så lite samarbeidsvillige enkelte kan være.

Min bestevenninne mistet mammaen sin i helgen, kreft. Vi er vokst opp sammen.

Begravelse neste onsdag.

Denne onsdagen skal jeg holde et foredrag som krav for å gå opp til eksamen, i tillegg til tilstedeværelse og allerede innleverte arbeidskrav.

Men, om jeg ikke møter blir jeg ikke oppmeldt til eksamen. Kun denne dagen er avsett til dette og ingen forståelse fra høyskolen. Da må jeg ta hele emnet på nytt. Jeg har 2 timer pendlervei.

Selvsagt skal jeg støtte min bestevenninne denne dagen, men dette ble bare en ekstra stein til byrden.

Kan du ikke høre om du kan få holde foredraget ditt så sent på dagen som mulig? Kan du rekke begge deler da?

Skrevet

Skjønner deg godt jeg <3

Har høyskolen din, eller byen du studerer i tilknytta en studentavis? Noen ganger hjelper media på litt vrange studieveiledere....;)

Anonymous poster hash: 455b6...cc4
Skrevet

Skjønner det er kjipt, men du må enten prioritere skolegang/fremtid, eller begravelse.

Fremstår som lite lurt å droppe eksamen. Du får Vært med på gravstunden etterpå?

Høyskolen ville nok tilpasset hvis det var din mor. Men mor til en venninne blir litt perifert.

Anonymous poster hash: 834e3...399

Skrevet

Har du sjekket emneplanen? Står der svart på hvitt der at du MÅ møte opp på dette? Eller er det bare noe lærerne sier? Obligatorisk oppmøte er noe som ofte kreves uten grunn. Hilsen høgskoleansatt.

Anonymous poster hash: ed70b...1ef

Skrevet

Eller hold foredraget så tidlig som mulig og dra rett etterpå.  Ikke utsett utdannelsen din! Det hadde ikke avdøde villet at du skulle, det er jeg helt sikker på. Spesielt om hun var som en ekstra mor for deg. Vis henne ære og stå på, gjennomfør selv om det er tøft. Og pass på datteren hennes videre. Lykke til med avgjørelsen og alt det andre.

Skrevet

Snakk med skolen igjen. Jeg har to ganger vært i den situasjonen at jeg ikke har kunnet gå på obligatorisk undervisning/holdt et foredrag. Begge gangene har det blitt sagt at man må ta alt på nytt om man ikke kommer denne dagen. Jeg skulle ene gangen operere når det var obligatorisk forelesning, jeg måtte skrive en oppgave. Andre gangen fødte jeg den dagen vi skulle holde foredrag, trengte aldri ta det igjen. Har du fortalt på skolen at det er en morsfigur du har mistet, eller har du bare sagt det er mor til en venninne?

Skrevet

Takk for fine svar alle sammen.

For meg betyr ikke eksamen noe i forhold til å være der for min bestevenninne. Vi er som søstre. En eksamen kan jeg ta igjen, å være der for henne gjennom hele denne dagen er en selvfølge for meg.

En karakter og bevis på et papir er helt urelevant i denne sammenhengen.

Det var bare en ekstra byrde å bære.

Jeg var der sammen med venninne da mammaen tok sitt siste pust og skal være der til hun er sterk nok til å stå alene igjen.

Dessverre rekker jeg verken frem eller tilbake, begravelsen er kl 13.

Skrevet

Kan du ikke bli sykemeldt? Hvis du har legeattest, er de vel pliktige til å finne en løsning?

Skrevet

For meg betyr ikke eksamen noe i forhold til å være der for min bestevenninne. Vi er som søstre. En eksamen kan jeg ta igjen, å være der for henne gjennom hele denne dagen er en selvfølge for meg.

Jeg var der sammen med venninne da mammaen tok sitt siste pust og skal være der til hun er sterk nok til å stå alene igjen.

Har du snakket ordentlig med høyskolen? Altså satt deg ned med fagansvarlig og hatt en skikkelig prat? Det må være mulig å ordne det på et vis. Ting kan jo fakstisk skje - og skjer - i folks liv. Hvis du har alt annet i boks, alle krav og obligatorisk oppmøte etc i orden må det kunne la seg ordne?

Skrevet

To timers reisevei, da må du kjøre senest kl 10.50 for å nå begravelsen. Er det ingen mulighet for at du kan være ferdig med eksamen til da?

Det virker jo ikke som du egentlig er interessert i få til begge deler, og det er selvsagt greit. Du har også lidd et tap og da kan det være vanskelig å fokusere på eksamen, men om du virkelig vil tenker jeg at du klarer å få det til.

Anonymous poster hash: 46294...d30

Skrevet

Kanskje du kan reise til det stedet du skal ta eksamen kvelden før og overnatte der. Ta eksamen tidlig på morgenen og dra tilbake innen 10:50 for å rekke begravelsen.

Anonymous poster hash: da3a7...ecd
Skrevet

Min erfaring med universitetet er at de ofte er strengere på papiret enn i virkeligheten. Du må bare snakke med de som har reell betydning, og ikke de som hevder de bestemmer alt...

Skrevet

Min erfaring med universitetet er at de ofte er strengere på papiret enn i virkeligheten. Du må bare snakke med de som har reell betydning, og ikke de som hevder de bestemmer alt...

Enig!

Send beskjed til kullansvarlig og forklar kort hvorfor du ikke kan møte. Kan hende de finner en løsning når de ser du ikke "bøyer av".

Anonymous poster hash: 2875b...2f1

Skrevet

Jeg var i nøyaktig samme situasjon da min elskede bestemor døde. Det min far sa til meg var at hun ville krevd av meg at jeg gjorde det jeg skulle på studiene, og jeg vet at han har rett. Hun ville blitt skikkelig sint på meg hvis jeg "skulket unna" pliktene mine. Minnene fra tiden vi hadde sammen vil jeg alltid ha uansett. Hva ville din venninnes mor sagt hvis du kunne snakke med henne? Venninnen din har sikkert andre rundt seg, og vil selvfølgelig forstå en slik situasjon.

Anonymous poster hash: 3023e...c13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...