Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #26 Skrevet 18. september 2016 Hvis denne ex'en er så bekymret for barnets manglende rutiner og mors manglende grensesetting bør han kontakte barnevernet. Det kan jo du råde han til siden dere er så gode venner. Hvis du er bekymret for barnets ve og vel, blant annet leggetider, omgang med alkohol, fravær på skolen, muligheter for å måtte gå et år omgjengelig osv kan du selv kontakte barnevernet og meddele din bekymring. Hvis skolen er så bekymret for barnets fravær og at fraværet skyldes annet enn normal sykdom, er det vanlig at skolen henvender seg til team i kommunen eller barnevernet. Her ville de nok kalt inn det vi kaller forebyggende team som er tverrfaglig sammensatt av blant annet pedagog, psykolog, helsesøster, miljøarbeider mm. Anonymous poster hash: 38379...c6e
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #27 Skrevet 18. september 2016 Hi, det du forteller er i mine øyne svært bekymringsfullt. Her mener jeg at både du og denne damens eks begge, hver for dere, bør melde bekymring til barnevernet. Du sier barnevernet har vært inne i bildet tidligere. I noen tilfeller kan det være vanskelig å bevise noe, så det trenger ikke være at barnevernet gjorde en dårlig jobb sist. Men slik jeg ser det er saken nå enda mer alvorlig enn tidligere. Nå er gutten 11 år, han er ute om natta sammen med mor på hverdager når han har skole dagen etter, han får for lite søvn, han sliter så på skolen at han kan risikere å gå opp igjen et år. Om du og hennes eks begge melder inn bekymring og forteller det dere har sett, hørt henne fortelle selv, da vil barnevernet måtte sjekke med skolen. Da vil de finne ut at denne gutten - som det tidligere er meldt bekymring for - nå sliter såpass at han trolig må gå opp igjen et år. Det er grunn nok til at barnevernet bør revurdere sitt forrige vedtak og skaffe hjelp til denne gutten. Jeg håper både du og hennes eks begge to melder bekymring - for guttens skyld! Nå kan han fremdeles få hjelp, men det haster om han skal få en noenlunde god oppvekst resten av tenårene. Vær så snill, meld fra til barnevernet. Og få hennes eks til å melde bekymring også, han har levd med det og sett det fra innsiden. Ikke vent og stol på at skolen melder. Noen er så gode å prate for seg, at en bekymringsmelding som burde blitt sendt ikke blir sendt fordi den det gjelder greier å gi et godt inntrykk utad. Og av og til får ikke barn hjelp fordi alle regner med at noen andre melder fra. Så meld fra! Gjør det i morgen, da hjelper du gutten så fort som mulig! Anonymous poster hash: 23dd7...85d
*Miss Marple* Skrevet 18. september 2016 #28 Skrevet 18. september 2016 (endret) Hvorfor melder du ikke om din bekymring til barnevernet? Og hvordan kan vi svare på om hun er frisk eller syk? Ingenting av det du forteller om beskriver psykisk sykdom? Endret 18. september 2016 av *Miss Marple*
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #29 Skrevet 18. september 2016 For et useriøst svar av deg, blir dårlig jeg, kanskje du er en slik mor selv? Jeg har ikke skrevet et eneste sted at jeg har HØRT at hun drikker, HØRT at hun er ute på natta med sønnen sin, HØRT at hun ligger med halve bygda. Jeg skrev at jeg har sett, erfart selv og HØRT selv hvordan hun både er og prater til barnet sitt. Vet dere hva, i USA ute på landsbygda, så er det vanlig blandt mange bondetamper å drikke mer en to øl, for så å sette seg i bilen og kjøre hjem. Med barna i baksetet. Det er selvfølgelig ikke lov, men det gjøres blant mange likevel. Og så har vi de landene som gifter bort 8 år gamle barn, da er de voksen, som 8 åring. Så kom derfor ikke med usaklige argumenter om at barn i andre land gjør slik og slik, for det er kulturavhengig. Og uansett hvilken kultur man tilhører, så tror jeg faktisk at jeg drister meg til å si at ingen barn har godt av null rutiner, og det å være våken til 1-2 i hverdager, for så å være for utslitt til skole. Anonymous poster hash: 53618...a03 Du blir dårlig? Skal ikke så mye til ser jeg... Ja, nå som du "kjenner" meg kan du jo fortelle nabon at jeg også er en sånn mor... synes du jeg er enda mer useriøs nå? Det er litt vanskelig å være seriøs her... Du slenger ut at hun ikke er ensom for hun har hatt sex med hele bygda, dette nekter jeg å tro at du har sett. Om du har, er du like sprø som hun du skriver om... Så da faller det vel ned til at du tror? Har hørt? Osv? Anonymous poster hash: f4666...8ff
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #30 Skrevet 18. september 2016 Du blir dårlig? Skal ikke så mye til ser jeg... Ja, nå som du "kjenner" meg kan du jo fortelle nabon at jeg også er en sånn mor... synes du jeg er enda mer useriøs nå? Det er litt vanskelig å være seriøs her... Du slenger ut at hun ikke er ensom for hun har hatt sex med hele bygda, dette nekter jeg å tro at du har sett. Om du har, er du like sprø som hun du skriver om... Så da faller det vel ned til at du tror? Har hørt? Osv? Anonymous poster hash: f4666...8ff Jeg slenger ut at hun ikke er ensom fordi hun har sex med hele bygda? Og hvor har jeg skrevet det? Tror du må sette vinglasset fra deg nå, for dette ble bare for dumt... "Hi, du sier du har hørt, hørt, hørt, hørt, du sleeenger fra deg". Hvem må ta en liten faktasjekk her? Anonymous poster hash: 53618...a03
Gjest Muji81 Skrevet 18. september 2016 #31 Skrevet 18. september 2016 Jeg slenger ut at hun ikke er ensom fordi hun har sex med hele bygda? Og hvor har jeg skrevet det? Tror du må sette vinglasset fra deg nå, for dette ble bare for dumt... "Hi, du sier du har hørt, hørt, hørt, hørt, du sleeenger fra deg". Hvem må ta en liten faktasjekk her? Anonymous poster hash: 53618...a03 Du burde ringe barnevernet og starte slik du gjør i denne tråden. "Diana" har ligget med hele bygda (meg selv inkludert). Hun er en hore og kan ikke ta av seg sitt bortskjemte barn. Hun må ha en psykisk lidelse
Gjest Antarctica Skrevet 18. september 2016 #32 Skrevet 18. september 2016 Ja, jeg kjenner til, har hørt, ser selv, har erfart selv.. Jeg sitter ikke å sladrer om noen bare for å sladre. Jeg sto henne en gang veldig nært, og har kjent henne selv... Dere hadde nok reagert på henne også om dere kjente henne. Og når eg sier at jeg har hørt/kjenner til, så mener jeg ikke at jeg og 4-5 andre har sittet og snakket dritt en kveld og spredd sladder. Jeg er som sagt god venninne med hennes eks, som i fortrolighet har fortalt meg dette, og hvor mye det slet på forholdet at hun va som en 14 år gammel venninne for sønnen enn hans mor. Hun legger jo selv ut bilder av sønnen som er våken og ute til klokken 1-2 på natta. Ikke mye å "sladre" om da. Anonymous poster hash: 53618...a03 Så ta ansvar og hjelp ungen.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #33 Skrevet 18. september 2016 HI Fra spøk til revolver... Nei, hun kan faktisk ikke ta seg av sitt barn. Et barn trenger mer enn mat på bordet, og tak over hode. Og jeg finner det bekymringsfullt at hun ligger med hele bygda, og andre fremmede menn, og lar disse omgås barnet ukritisk. Og ja, hennes barn ufyselige oppførsel er jo selve beviset på hvordan hun feiler som mor. Tenk hvordan han kommer til å være når han er 16, grøss!! Ja, jeg kommer til å ringe barnevernet i morgen Anonymous poster hash: 53618...a03
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #34 Skrevet 18. september 2016 HI Fra spøk til revolver... Nei, hun kan faktisk ikke ta seg av sitt barn. Et barn trenger mer enn mat på bordet, og tak over hode. Og jeg finner det bekymringsfullt at hun ligger med hele bygda, og andre fremmede menn, og lar disse omgås barnet ukritisk. Og ja, hennes barn ufyselige oppførsel er jo selve beviset på hvordan hun feiler som mor. Tenk hvordan han kommer til å være når han er 16, grøss!! Ja, jeg kommer til å ringe barnevernet i morgen Anonymous poster hash: 53618...a03 Bra du tar ansvar, Hi Anonymous poster hash: 23dd7...85d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #35 Skrevet 18. september 2016 Du fremstår som ufyselig. En skikkelig sladrekjerring. Bygdedyret i egen person. Anonymous poster hash: 65bc8...f4c
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #36 Skrevet 18. september 2016 Du fremstår som ufyselig. En skikkelig sladrekjerring. Bygdedyret i egen person. Anonymous poster hash: 65bc8...f4c Slutt å spre usaklige meninger, bare fordi jeg reagere på andres omsorgssvikt. Vet du i det hele tatt hva "sladrekjerring" betyr? Og hva kan du begrunne med at jeg er det? Er du sammen med meg i hverdagen kanskje? Gå å legg deg. Anonymous poster hash: 53618...a03
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #37 Skrevet 18. september 2016 Slutt å spre usaklige meninger, bare fordi jeg reagere på andres omsorgssvikt. Vet du i det hele tatt hva "sladrekjerring" betyr? Og hva kan du begrunne med at jeg er det? Er du sammen med meg i hverdagen kanskje? Gå å legg deg. Anonymous poster hash: 53618...a03 Du virker utrolig frekk og grinete Anonymous poster hash: 6e141...6b6
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #38 Skrevet 18. september 2016 Du virker utrolig frekk og grinete Anonymous poster hash: 6e141...6b6 Frekk, ja det er jeg nok. Grinete, laangt fra Men jeg vet ikke hva som er mer frekt og grinete i dette tilfelle; mødre som føler seg truffet av dette innlegget, at det er hentet fra ei bygd, og at jeg skriver på en hard måte som gjør at deres sarte sjel brister. Eeeller at dere kaller meg bygdedyret, sladrekjerring, frekk, grinete, ufyselig, og vender og vrir på alt jeg skriver? Hmm.. Anonymous poster hash: 53618...a03
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #39 Skrevet 18. september 2016 Frekk, ja det er jeg nok. Grinete, laangt fra Men jeg vet ikke hva som er mer frekt og grinete i dette tilfelle; mødre som føler seg truffet av dette innlegget, at det er hentet fra ei bygd, og at jeg skriver på en hard måte som gjør at deres sarte sjel brister. Eeeller at dere kaller meg bygdedyret, sladrekjerring, frekk, grinete, ufyselig, og vender og vrir på alt jeg skriver? Hmm.. Anonymous poster hash: 53618...a03 Hva er det som får deg til å tro at noen føler seg truffet sv innlegget ditt? Eller er du bare i gang med å konkludere om ting du ikke vet noe om? Det hjelper ikke på sakligheten din at du holder på sånn. Kanskje søvn vil hjelpe? For å sitere deg; gå og legg deg 😊 Anonymous poster hash: 65bc8...f4c
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #40 Skrevet 18. september 2016 Hva er det som får deg til å tro at noen føler seg truffet sv innlegget ditt? Eller er du bare i gang med å konkludere om ting du ikke vet noe om? Det hjelper ikke på sakligheten din at du holder på sånn. Kanskje søvn vil hjelpe? For å sitere deg; gå og legg deg Anonymous poster hash: 65bc8...f4c Det som får meg til å tro det, er litt erfaring fra BIM Har holdt meg saklig og svart på samme språk hele veien, jeg. Noen gode svar har jeg fått, så er ikke bare NAV'ere her inne Takk, tror faktisk jeg legger meg nå, trøtt... Anonymous poster hash: 53618...a03
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #41 Skrevet 18. september 2016 Det som får meg til å tro det, er litt erfaring fra BIM Har holdt meg saklig og svart på samme språk hele veien, jeg. Noen gode svar har jeg fått, så er ikke bare NAV'ere her inne Takk, tror faktisk jeg legger meg nå, trøtt... Anonymous poster hash: 53618...a03 "Noen gode svar har jeg fått, så er ikke bare NAV'ere her inne ;)" ??? Anonymous poster hash: 6e141...6b6
Hønemor30 Skrevet 19. september 2016 #42 Skrevet 19. september 2016 Hennes eks, som du er god(!) venninne med fortalte deg dette i fortrolighet. Og du velger å dele det på et nettforum?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #43 Skrevet 19. september 2016 Beklager HI, men jeg skjønner veldig godt hvorfor du får så mye pes her inne. Det virker heller som om du er ute etter å sverte mor,enn at du er bekymret for gutten. Og "so what" om hun har ligget med hele bygda, det er vel ikke noe du trenger å bry deg om?Det hjelper fint lite å sitte på et nettforum å diskutere en person (der vi uansett kun får en versjon av saken fra...), der du er ufin og direkte frekk mot andre debatanter. Nei, meld bekymring til barnevernet,om du virkelig er så bekymret som du sier,i stede for å spre ting på nettet. Noen kalte deg bygdedyret, det er jeg helt enig i at du er! Anonymous poster hash: 0e572...ffb
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #44 Skrevet 19. september 2016 Jeg slenger ut at hun ikke er ensom fordi hun har sex med hele bygda? Og hvor har jeg skrevet det? Tror du må sette vinglasset fra deg nå, for dette ble bare for dumt... "Hi, du sier du har hørt, hørt, hørt, hørt, du sleeenger fra deg". Hvem må ta en liten faktasjekk her? Anonymous poster hash: 53618...a03 Hvem er du da hi? Ut ifra de to svarene jeg har gitt deg her har du funnet ut at jeg er en useriøs NAV'er som er full ... Helt utrolig! Siterer deg i hovedinnlegget: "Kjenner til ei alenemor (alene og alene, ligger med hele bygda..)" Og med det mente du ikke at hun hadde sex med hele bygda? Eller var det bare at hun ikke er alenemor siden hun har sex med hele bygda du mente? Lenge siden noen har irritert meg så mye her inne. Ja, jeg er fra bygda, men bor ikke der lengre pga mennesker som deg. Slapp helt av med at jeg er som denne moren konklusjonen du nå får, for jeg flyttet mange år før jeg fikk barn, eller rakk å ha sex med noen (selv om de fleste sa jeg hadde hatt sex med hele bygda, for Gud forby at man har gutte kompiser) Det er supert at du bryr deg, det er bra du melder til barnevernet, men la nå alt du har hørt og tror ligge i ditt eget hode, og ikke lag oppspinn før du vet fakta. Anonymous poster hash: f4666...8ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå