Gå til innhold

SE HER! Er denne moren psykisk frisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner til ei alenemor (alene og alene, ligger med hele bygda..) på 34 år som har veldig fri barneoppdragelse. Hun har kjørt hardt på at barnefar er udugelig og psykopat, og ikke evner å være far, men nå ser alle hennes side...

Og hvor normalt er det egentlig å gå tur sammen med sin 11 år gammel sønn, kl 1 på natta? Ja, hun legger stadig ut bilder på snapchat, som vitner mer om at hun er sønnens venninne enn mor. For eksempel en gang da sønnen var med mens mor og andre drakk øl. Jeg kjenner hennes eks (ikke far til barnet), og han fortalte at det ikke finnes rutiner i barnets liv; det er prat om at han kanskje må ta en klasse om igjen fordi han har så mye fravær på skolen. Den faste leggetiden til barnet er når han vil, han er gjerne våken til 2 på natta. Mor har stadig med fremmede gutter/menn hjem. Sønnen er blitt en ordentlig ufyselig og bortskjemt drittunge pga mors manglende evne til å være mor..

Det er tragisk. Og det verste er at barnevernet faktisk har vært inne i bildet, men de står på mors side. De har vært inne i bildet en god del i forbindelse med barnefordelingssaken...Herregud, big time failure.

Anonymous poster hash: 53618...a03
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kjenner til og du har hørt at...

Blir matt.

Anonymous poster hash: 494a8...314

Skrevet

Jeg trengte bare å lese første setningen for å forstå at du på ingen måte fremstiller saken nøytralt... Sladrekjerring.

Skrevet

Aner ikke om hun er syk eller frisk, men du er i alle fall ganske dømmende.

Ikke bra om barnet ikke har rutiner eller leggetid. Om du er ekte bekymret, får du ringe til barnevernet igjen.

Skrevet

Du kjenner til, og du har hørt?

Da sluttet jeg å lese...

Anonymous poster hash: f4666...8ff

Skrevet

Og dette barnet kaller du en ufyselig bortskjemt drittunge? Du er jammen bygdedyret i egen person!!

Skrevet

Hun trenger ikke å være psykisk syk, men noen god mor er hun ikke, ut fra det du beskriver.

Anonymous poster hash: 36c5c...3d8

Skrevet

Ja, jeg kjenner til, har hørt, ser selv, har erfart selv.. Jeg sitter ikke å sladrer om noen bare for å sladre. Jeg sto henne en gang veldig nært, og har kjent henne selv... 

Dere hadde nok reagert på henne også om dere kjente henne.

Og når eg sier at jeg har hørt/kjenner til, så mener jeg ikke at jeg og 4-5 andre har sittet og snakket dritt en kveld og spredd sladder. Jeg er som sagt god venninne med hennes eks, som i fortrolighet har fortalt meg dette, og hvor mye det slet på forholdet at hun va som en 14 år gammel venninne for sønnen enn hans mor. 

Hun legger jo selv ut bilder av sønnen som er våken og ute til klokken 1-2 på natta. Ikke mye å "sladre" om da. 

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

(lest med hviskende Attenborough-stemme)

Og her ser dere det berømte bygdedyret i sitt naturlige element, et anonymforum. Legg merke til antagelsene og de forhastede konklusjonene som er så typisk for denne arten. La oss trekke oss ut av tråden så vi ikke forstyrrer henne mer enn nødvendig.

Skrevet

Herregud slutt og døm folk før du vet fakta

Skrevet

Før jeg vet fakta?

Ingenting av det jeg har skrevet her er antakelser, så hva prater du om? 

Hadde jeg skrevet at jeg bodde i en storby, og flere ganger hadde observert den godt voksne nabomoren ute med barnet sitt kl 2 på natta, selv med ølflasker i hånden, så ville det blitt et hylekor her inne.

Men alt dere velger å fokusere på her inne nå, er at jeg skrev "bygd". Er det slik at det ikke kan finnes sannhet i noe som kommer fra ei bygd, uten at man blir avfeid som det store bygdedyret?

Skrevet

Ta en klasse om igjen? Det er mange mange år siden det ble slutt på den praksisen,så det er bare tull.

Anonymous poster hash: d8889...5a9

Skrevet

Når foregår disse turene? 

Om det er i helga synes jeg ikke der er noe big deal. Og at en 11 åring er tilstede mens det drikkes alkohol er heller ikke krise, med mindre de voksne blir fulle og ufine. 

Her hvor jeg bor er ungene med i lystig lag som sommeren, gjerne i kombinasjon med grilling i hagene eller i fjæra. Når det blir leggetid går ungene å legger seg, mens de voksne kan sitte til klokka blir både 1 og 2 på natta. 

Vi har ingen kultur for at voksne blir fulle og snøvlete, men et par glass vin og noen øl kan det bli. 

Men er enig i at unger uten oppdragelse er det verste som finnes, men psykisk sykdom hos en person definerer ikke barneoppdragelsen og evt. mangelen på den.

Anonymous poster hash: ac75f...835
Skrevet

Ta en klasse om igjen? Det er mange mange år siden det ble slutt på den praksisen,så det er bare tull.

Det er da merkelig, siden mor selv fortalte det. Hun hadde blitt kalt inn på et møte med rektor som var bekymret over sønnens dårlige oppmøte på skole, og han mente ikke sønnen var klar for å begynne på neste års pensum. 

Skrevet

Gud, Norge er så himla snevert!

Så om du ikke legger barna klokken 1900, og går tur med et stort barn klokken 01 (kanskje de hadde noe viktig å prate om?), så er du en dårlig mor??

Blir helt matt!

Du trenger ikke dra lengre enn til Spania så er det du beskriver normalen! Jeez.

Anonymous poster hash: d33b1...971

Skrevet

Det er da merkelig, siden mor selv fortalte det. Hun hadde blitt kalt inn på et møte med rektor som var bekymret over sønnens dårlige oppmøte på skole, og han mente ikke sønnen var klar for å begynne på neste års pensum. 

En i klassen til sønnen min måtte også gå en klasse om igjen, eller skolen anbefalte det. Foreldrene som måtte bestemme hvordan det skulle bli, men han ble anbefalt det av diverse årsaker (ikke sykdom). Så det er mulig ja

Anonymous poster hash: e7bb1...e41

Skrevet

Det er ikke tull, det gjorde min niese for 2 år siden

Anonymous poster hash: 6e141...6b6

Skrevet

Det er vel ikke helt sant kanskje?

Mange som går opp igjen et år.

Skrevet

Kan ikke du varsle barnevernet om du er bekymret? De skal ikke stå på noen side som du beskriver, de skal være opptatt av barnets beste. 

Anonymous poster hash: e7bb1...e41
Skrevet

Før jeg vet fakta?

Ingenting av det jeg har skrevet her er antakelser, så hva prater du om?

Hadde jeg skrevet at jeg bodde i en storby, og flere ganger hadde observert den godt voksne nabomoren ute med barnet sitt kl 2 på natta, selv med ølflasker i hånden, så ville det blitt et hylekor her inne.

Men alt dere velger å fokusere på her inne nå, er at jeg skrev "bygd". Er det slik at det ikke kan finnes sannhet i noe som kommer fra ei bygd, uten at man blir avfeid som det store bygdedyret?

Det er vel ikke der at du bruker ordet bygd som tenner folk i denne tråden. Mer tonen du har, hvor nedlatende og sladrete du er.

Du nevner i fleng... Du har hørt at hun har sagt at far er psykisk syk, du har hørt at hun drikker, du har hørt at hun går tur midt på natten, du har hørt at hun ligger med hele bygden (er dette inklusiv deg?), du har hørt, du har hørt...

Hadde du skrevet "hva skal jeg gjøre? Bekymret for barn som, osv..." Hadde du kanskje fått noen normale svar.

Skrevet

Det er vel ikke der at du bruker ordet bygd som tenner folk i denne tråden. Mer tonen du har, hvor nedlatende og sladrete du er.

Du nevner i fleng... Du har hørt at hun har sagt at far er psykisk syk, du har hørt at hun drikker, du har hørt at hun går tur midt på natten, du har hørt at hun ligger med hele bygden (er dette inklusiv deg?), du har hørt, du har hørt...

Hadde du skrevet "hva skal jeg gjøre? Bekymret for barn som, osv..." Hadde du kanskje fått noen normale svar.

For et useriøst svar av deg, blir dårlig jeg, kanskje du er en slik mor selv? :P

Jeg har ikke skrevet et eneste sted at jeg har HØRT at hun drikker, HØRT at hun er ute på natta med sønnen sin, HØRT at hun ligger med halve bygda. Jeg skrev at jeg har sett, erfart selv og HØRT selv hvordan hun både er og prater til barnet sitt. 

Vet dere hva, i USA ute på landsbygda, så er det vanlig blandt mange bondetamper å drikke mer en to øl, for så å sette seg i bilen og kjøre hjem. Med barna i baksetet. Det er selvfølgelig ikke lov, men det gjøres blant mange likevel. Og så har vi de landene som gifter bort 8 år gamle barn, da er de voksen, som 8 åring. 

Så kom derfor ikke med usaklige argumenter om at barn i andre land gjør slik og slik, for det er kulturavhengig. 

Og uansett hvilken kultur man tilhører, så tror jeg faktisk at jeg drister meg til å si at ingen barn har godt av null rutiner, og det å være våken til 1-2 i hverdager, for så å være for utslitt til skole. 

Skrevet

For et useriøst svar av deg, blir dårlig jeg, kanskje du er en slik mor selv? :P

Jeg har ikke skrevet et eneste sted at jeg har HØRT at hun drikker, HØRT at hun er ute på natta med sønnen sin, HØRT at hun ligger med halve bygda. Jeg skrev at jeg har sett, erfart selv og HØRT selv hvordan hun både er og prater til barnet sitt.

Vet dere hva, i USA ute på landsbygda, så er det vanlig blandt mange bondetamper å drikke mer en to øl, for så å sette seg i bilen og kjøre hjem. Med barna i baksetet. Det er selvfølgelig ikke lov, men det gjøres blant mange likevel. Og så har vi de landene som gifter bort 8 år gamle barn, da er de voksen, som 8 åring.

Så kom derfor ikke med usaklige argumenter om at barn i andre land gjør slik og slik, for det er kulturavhengig.

Og uansett hvilken kultur man tilhører, så tror jeg faktisk at jeg drister meg til å si at ingen barn har godt av null rutiner, og det å være våken til 1-2 i hverdager, for så å være for utslitt til skole.

Men du er jo helt ute på viddene! Fyllekjøring i USA og barnebruder? Helt alvorlig, hvis du er så nær denne familien får du trå til, da. Eller meld bekymring. Ikke sitt og slarv på anonymforum!

Du sier i HI at du har blitt fortalt av guttens far. Det er sladder og fra én part i en barnefordelingssak. Så kaller du guttungen du er så bekymret for for bortskjemt drittunge. Ser du ikke selv?

Skrevet

HI

Guttens far har ikke fortalt det, og det har jeg aldri skrevet heller... Slutt å let etter tåpelige grunner til at det jeg skriver er tull, for DET er tull. 

Gutten ER en bortskjemt drittunge. Men det er jo ikke hans feil. Han er helt ufyselig i oppførselen..Men igjen, der har mor sviktet. 

Skrevet

HI

Og du kan vel ikke si at jeg sitter å slarver på et anonymforum, for dere vet jo ikke hvem jeg prater om, så spar deg...

Det er vel mer å lufte min irritasjon over hvor dårlig barnevernet kan fungere..

Innlegg her inne fra kvinner som er møkklei mannen sin da; burde ikke de bare pakke sine subjektive meninger opp en viss plass, slutte å sladre om mannen her inne, og heller ta en prat med han? ;)

Ja, det er et forum for å lufte seg her, skjønner dere..

Skrevet

Ups, har hun ligget med mannen din, HI?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...