Gå til innhold

hva feiler det enkelte mennesker ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier ingenting om at noen skal bli forbigått i stillhet. De aller fleste vil faktisk selv si i fra at barnet er født og ikke bli kuppet av en oppmerksomhetskåt tullingen på Facebook.

Anonymous poster hash: 8f10b...af6

Så bittert syn på livet!

Anonymous poster hash: 4755f...392

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er bra tett i topplokket dersom du tror at alle som gratulerer på Facebook er oppmerksomhetskåte. For ikke å snakke om det nitriste synet du har på andre mennesker.

Anonymous poster hash: 9940b...9c0

Takk for den, ha en flott dag du også!

Skrevet

Det skjedde med meg denne gangen. Folk skrev gratulerer på veggen min. Hadde ingen planer om å annonsere på Fb.

Anonymous poster hash: 3d5d1...6cc

Skrevet

Så bittert syn på livet!

Anonymous poster hash: 4755f...392

Bitter er jeg ikke, men har faktisk forståelse for at nybakte foreldre vil annonsere nyheten selv.

Skrevet

Fødsel eller dødsfall hos andre er for oppmerksomhetshorene bare påskudd til å snu oppmerksomheten mot dem selv.

Skrevet

Jeg skjønner ikke denne "annonsering" greia...

Dersom min søster ringer meg og forteller at nå har jeg blitt tante... er det ikke annonsert da? Er der et minimum antall mennesker som må vite før man har lov til å si noe til andre? Plikter da foreldrene til å informere alle som vet om at nå er den magiske grensen nådd, så nå er denne verdensbegivenheten "annonsert" ferdig?

Skrevet

Syntes det er en uting å annonsere både fødsel og dødsfall på facebook før foreldrene/nærmeste pårørende og jeg tror at i mange tilfeller handler det om at man vil vise at man visste det før alle andre. Det er i grunn ganske egoistisk.

Personlig sender jeg gratulasjoner/kondolanser på sms/privat melding eller venter eventuelt til foreldrene/pårørende selv ligger ut og kommenterer "gratulerer"/"kondolerer" under der.

Skrevet

Jeg skjønner ikke denne "annonsering" greia...

Dersom min søster ringer meg og forteller at nå har jeg blitt tante... er det ikke annonsert da? Er der et minimum antall mennesker som må vite før man har lov til å si noe til andre? Plikter da foreldrene til å informere alle som vet om at nå er den magiske grensen nådd, så nå er denne verdensbegivenheten "annonsert" ferdig?

Du som tante, annonserer du fødselen for foreldrene i lokalavisa eller lar du de selv gjøre det? Det blir faktisk det samme med Facebook, den magiske grensa er nådd når de selv har annonsert fødselen på Facebook. Det er ikke du som har føda, ikke din oppgave å annonsere at noen andre har føda.

Skrevet

Jeg skal settes igang i dag og stengte veggen min på Facebook akkurat. Det er jo en veldig enkel løsning hvis man vil unngå dette problemet.

Anonymous poster hash: 31ed8...1ab

Haha, da skriver folk det sikkert på sin egen vegg og tagger deg ;)

Anonymous poster hash: df729...0e4

Skrevet

Synes det virker som om foreldrene vil legge ut selv for å få masse likes og kommentarer på sitt eget innlegg.

Jeg har aldri brydd meg over at noen skriver på veggen min da jeg fikk mine barn. Ikke lager jeg noe innlegg om det heller for å høste likes. Jeg ringer de som står meg nærmest og bærer godene over at slike nyheter sprer seg raskt. Da slipper jeg å informere alle men heller svare på hyggelige gratulasjoner på tlf og face.

Anonymous poster hash: dd72d...fff

Skrevet

Du som tante, annonserer du fødselen for foreldrene i lokalavisa eller lar du de selv gjøre det? Det blir faktisk det samme med Facebook, den magiske grensa er nådd når de selv har annonsert fødselen på Facebook. Det er ikke du som har føda, ikke din oppgave å annonsere at noen andre har føda.

Mamma satte inn annonse i avisen når datteren min ble født. Jeg regnet liksom med at folk kom til å få det med seg på.den naturlige måten 😂😂😂

Jeg skjønner virkelig ikke dette eierskapet over en hendelse som jo angår og gleder mange.

Skrevet

Denne anonserings-greia på Face er helt tullete! Skal jeg si noe helt ærlig? Så og si alle driter en lang en i om "prinsessa" eller "prinsen" din ble født onsdag eller torsdag!

Det spiller ingen rolle! Folk føder unger i hopetall hver jævla dag! Hva pokker har det å si for gud og hvermansen om det er du som mor som taster inn nyheten på face eller om det er noen andre? Ingen bryr seg!

Anonymous poster hash: aaee4...cd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...