Gå til innhold

hva feiler det enkelte mennesker ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så sinnssykt mange som ikke klarer å vente til mor/ far selv har publisert på Facebook at babyen er kommet ? Ei vennine fikk i natt, og har ikke selv offentliggjort. Men like forbanna jævlig er det flere som bare MÅ skrive å Facebook veggen hennes om babyen. Venter selv baby om noen dager, og jeg kommer til å stenge veggen min. Men jeg kan liksom ikke forstå at drtte skal være nødvendig når man deler med voksne mennesker ?

Blir heelt matt, og skikkelig irritert på hennes vegne. :/

Anonymous poster hash: 7f69e...284

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sosialt uintelligente personer med et stort og egoistisk behov etter oppmerksomhet selv. Og om de ikke får oppmerksomhet på andre måter så prøver de å føle seg bedre ved å være den første til å dele andres nyheter. Helt på trynet at folk gjør slikt!

Anonymous poster hash: 23d4e...537
Skrevet

Det samme skjedde med ei venninne av meg og jeg ble litt sint på hennes vegner og :( Jeg fødte noen mnd etter og broren min skrev på sin vegg at han hadde blitt onkel og etter da fikk jeg mld og gratulasjoner på veggen. Jeg ble ikke like sint da men sa fra til broren min om at neste gang så må han ikke skrive noe sånt før vi har nevnt det selv der inne. Jeg og han har mange felles venner på facebook.

Anonymous poster hash: 9e08d...138

Skrevet

Det samme skjedde med ei venninne av meg og jeg ble litt sint på hennes vegner og :( Jeg fødte noen mnd etter og broren min skrev på sin vegg at han hadde blitt onkel og etter da fikk jeg mld og gratulasjoner på veggen. Jeg ble ikke like sint da men sa fra til broren min om at neste gang så må han ikke skrive noe sånt før vi har nevnt det selv der inne. Jeg og han har mange felles venner på facebook.

Men det verste jeg har opplevd når det gjelder å avsløre ting på facebook var når bestevenninna mi døde brått. Det fikn jeg og flere i familien hennes vite via facebook fordi et par venninner skrev noe sånt som "savner deg allerede" på veggen hennes kort tid etter hun ble funnet. Det er grusomt gjort! La familien annonsere dødsfallet :(

Skrevet

Skjedde med en venninne av meg også. Venninna til mora hennes hadde skrevet på veggen dems med en gang hun fikk høre det. Så utrolig dårlig gjort. Første barnet, så de ble litt skuffa. Hu dama har er veldig selvsentrert og mangler noen sosiale antenner, så det stemmer med antagelsen som er beskrevet ovenfor her

Anonymous poster hash: 93694...591
Skrevet

ser ikke problemet jeg da

Anonymous poster hash: 9ee77...4a3
Skrevet

ser ikke problemet jeg da Anonymous poster hash: 9ee77...4a3

og der kom veninna med sitt innlegg!

Anonymous poster hash: 4ecab...11f

Skrevet

Jeg bruker ikke Facebook. Men hvorfor har dere sånt et anstrengt forhold til gratulasjoner på et sosialt medie? Snakk om i-lands problemer.

Hva med å spare irritasjonen til noe som faktisk betyr noe?

Anonymous poster hash: 9940b...9c0

Skrevet

Jeg bruker ikke Facebook. Men hvorfor har dere sånt et anstrengt forhold til gratulasjoner på et sosialt medie? Snakk om i-lands problemer.

Hva med å spare irritasjonen til noe som faktisk betyr noe?

Haha, der har vi frøken politisk overkorrekt igjen. Få det inn i hodet ditt at vi diskuterer livets små og store problemer på dette forumet. Fjern deg om det blir for trivielt for deg.

Anonymous poster hash: 72eb6...6f0

Skrevet

Who cares? Dette er jo fullstendig ubetydelig. 

Anonymous poster hash: aaee4...cd0
Skrevet

Hva med tiden før Facebook? Ble dere like irritert da det kom SMS med gratulasjoner fra folk dere ikke selv hadde fortalt nyheten til? Ble dere sinte på foreldre og svigerforeldre som fortalte "alle" om det nye barnebarnet fordi dere ville få lov til å fortelle det først?

Hvis det er så veldig viktig at ingen må si noe før dere selv se klare til å meddele hele verden bilde av nurket med de vitale mål så må dere

1. Ikke fortelle noen at dere er på føden. Ikke "sjekk inn" via Facebook f,eks, eller ring rundt til alle mens du ligger med veer......

2. Hold tett om fødselen til du er klar til å dele med alle!

3. Post på face idet du ringer familien med nyheten.....

Anonymous poster hash: a7dbd...71d

Skrevet

Eh... Hvorfor er det så himla viktig å publisere det selv først...?! Og nei, jeg har det ikke travelt med å gratulere folk før de selv annonserer fødsel, men det er mer fordi man aldri kan være helt sikker på at det har gått bra, ikke fordi det er dere "announcement"

Anonymous poster hash: 1b64c...347

Skrevet

Haha, der har vi frøken politisk overkorrekt igjen. Få det inn i hodet ditt at vi diskuterer livets små og store problemer på dette forumet. Fjern deg om det blir for trivielt for deg.

Anonymous poster hash: 72eb6...6f0

Nei takk 😊 Jeg foretrekker å være her, bla for å le meg i hjel av andres liksom-problemer. Av og til for å flire av andres debattskikk 😊👍

Skrevet

Jeg syntes det var kjedelig fordi da begynte folk å ringe meg. Jeg hadde kun sagt det til barnevakten, så resten av familien var i "sjokk". Hun kom litt tidlig, så ingen ventet det helt ennå. Telefonen min ringte 50 ganger før jeg var ferdig sydd og fikk skrudd av. Var ikke helt klar for det. Var jo en grunn til at jeg ikke hadde sagt noe..

Anonymous poster hash: a06a1...711

Skrevet

Nei takk 😊 Jeg foretrekker å være her, bla for å le meg i hjel av andres liksom-problemer. Av og til for å flire av andres debattskikk 😊👍

For ikke å snakke om bonusen ved å få mulighet til å trykke dem ned når du synes deres problemer er tullete👍🏻

Min far gjorde det samme. Ikke noe problem for meg, han var bare en stolt bestefar, men vi hadde bare gitt beskjed til våre foreldre. Fødselen var smådramatisk, og vi var slitne. Vet det var flere av de som står oss nær som syntes det var sårt å få nyheten fra face og ikke fra oss.

Anonymous poster hash: 61ad2...d12

Skrevet

Oia meg.

Man hører noen har fått baby og ønsker gratulere. Folk forsøket være høflige, oppmerksomme og snille. Ingen grunn til surmuling spør du meg, men steng nå ned alt som er. Meld deg ut av hele greia og du slipper bli fornærma støtt

Anonymous poster hash: ea354...c94

Skrevet

Jeg skal settes igang i dag og stengte veggen min på Facebook akkurat. Det er jo en veldig enkel løsning hvis man vil unngå dette problemet.

Anonymous poster hash: 31ed8...1ab

Skrevet

Er ufint at andre annonserer fødselen før foreldrene. Ting kan skje helt plutselig under eller rett etter en fødsel. Ikke mye morro hvis barn eller mor får det kritisk eller dør kort tid etter fødsel. Da er det søren ikke mye kjekt å logge seg inn på Facebook og bli møtt av et hav av gratulasjoner pga. noen korttenkte folk eller å bli nedringt mens rommet blir nedsnødd av folk i hvite frakker.

Anonymous poster hash: 8f10b...af6

Skrevet

For ikke å snakke om bonusen ved å få mulighet til å trykke dem ned når du synes deres problemer er tullete👍🏻

Min far gjorde det samme. Ikke noe problem for meg, han var bare en stolt bestefar, men vi hadde bare gitt beskjed til våre foreldre. Fødselen var smådramatisk, og vi var slitne. Vet det var flere av de som står oss nær som syntes det var sårt å få nyheten fra face og ikke fra oss.

Anonymous poster hash: 61ad2...d12

Sårt faktisk 😂

Anonymous poster hash: 4755f...392

Skrevet

Er ufint at andre annonserer fødselen før foreldrene. Ting kan skje helt plutselig under eller rett etter en fødsel. Ikke mye morro hvis barn eller mor får det kritisk eller dør kort tid etter fødsel. Da er det søren ikke mye kjekt å logge seg inn på Facebook og bli møtt av et hav av gratulasjoner pga. noen korttenkte folk eller å bli nedringt mens rommet blir nedsnødd av folk i hvite frakker.

Er det så dramatisk, så tror jeg ingen hører den mobilen som evt ringer engang...

Skrevet

Er det så dramatisk, så tror jeg ingen hører den mobilen som evt ringer engang...

Du skjønner greia, unødvendig at andre skal annonsere fødselen.

Skrevet

Enig i at det er unødvendig, men ikke alle skjønner dette.Det er ikke alle som er så vant med kutyme på face. Morgenen etter at vi fikk siste tikket det inn to meldinger på veggen før vi hadde fått skrevet noe selv. Det var velmenende gratulasjoner fra personer i kretsen rundt besteforeldre. 60-70-åringer. Giddet ikke bruke tid på å irritere meg, men la fort ut bilde av junior selv.

Skrevet

Så om det ble kritisk så synes du det er dumt med gratulasjoner? Baby er jo født, man ønsker å gratulere og når folk får vite det er kritisk kommer det nok en ny hilsen.

Tenker du at vi som får syke barn skal la det forbigås i stillhet? Min var kritisk prematur, jeg synes det var hyggelig med alle som tenkte på oss. Jeg klarte jo forstå at folk på Facebook ikke kunne vite hvordan situasjonen var om jeg ikke oppdaterte de.

Hvorfor skal man legge ut info først? Har det virkelig noe å si?

Vi fødte på kvelden og ringte til familien i 12-tiden dagen etter. Ingen visste noe om at vi var på føden. Kort tid etter ble det hilsen på Facebook. Gjorde vel ikke noe det?

Jeg oppdaterte status med bilde og info noen dager etter, men da hadde de fleste alt gratulert. Kom mye hyggelige kommentarer på bildet da!

Anonymous poster hash: 02cec...f01

Skrevet

Så om det ble kritisk så synes du det er dumt med gratulasjoner? Baby er jo født, man ønsker å gratulere og når folk får vite det er kritisk kommer det nok en ny hilsen.

Tenker du at vi som får syke barn skal la det forbigås i stillhet? Min var kritisk prematur, jeg synes det var hyggelig med alle som tenkte på oss. Jeg klarte jo forstå at folk på Facebook ikke kunne vite hvordan situasjonen var om jeg ikke oppdaterte de.

Hvorfor skal man legge ut info først? Har det virkelig noe å si?

Vi fødte på kvelden og ringte til familien i 12-tiden dagen etter. Ingen visste noe om at vi var på føden. Kort tid etter ble det hilsen på Facebook. Gjorde vel ikke noe det?

Jeg oppdaterte status med bilde og info noen dager etter, men da hadde de fleste alt gratulert. Kom mye hyggelige kommentarer på bildet da!

Anonymous poster hash: 02cec...f01

Sier ingenting om at noen skal bli forbigått i stillhet. De aller fleste vil faktisk selv si i fra at barnet er født og ikke bli kuppet av en oppmerksomhetskåt tullingen på Facebook.

Skrevet

Sier ingenting om at noen skal bli forbigått i stillhet. De aller fleste vil faktisk selv si i fra at barnet er født og ikke bli kuppet av en oppmerksomhetskåt tullingen på Facebook.

Du er bra tett i topplokket dersom du tror at alle som gratulerer på Facebook er oppmerksomhetskåte. For ikke å snakke om det nitriste synet du har på andre mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...