Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #26 Skrevet 19. september 2016 Alltid vært slank, men legger også på meg av karbohydrater. Etter en lang periode med dårlig matlyst la jeg ubevisst over til lavkarbo (kuttet brød, pasta sukker etc) og gikk ned 5 kg. Var slank fra før, men ser mye bedre ut, og føler meg mye bedre, uten disse karbohydratkg. Har nå holdt denne vekten og kostholdet i 10 år +. Naturlig har jeg alltid vært slank fordi matlysten går opp og ned i perioder. Jeg kan spise mye en uke, for så å få mindre matlyst neste uke, så det regulerer seg selv. Sånn sett kan jeg tilsynelatende spise hva jeg vil uten å legge på meg, men andre ser kanskje ikke "fasteperiodene" Anonymous poster hash: 06147...779
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #27 Skrevet 19. september 2016 Det er to kritiske faktorer som spiller inn her (og dette må vel gjelde for 'alle'..? -hvor aktiv man er -hvor mye sukker man spiser Om jeg er aktiv i hverdagen (dvs går mye på jobb, trener styrke og kondis 3-4 ganger i uka og leker med barna i hagen, osv) og i tillegg holder meg helt unna sukker, kan jeg spise all annen mat i så store mengder jeg vil. Spiser aldri fettfattig mat, og tenker ikke kalorier. Kun aktivitet og sukker. Er 180 cm og 60 kg Slik skal man være forsiktig med å legge fram som sannhet! For meg er det motsatt. jeg kan spise mye lavfett og godterier og drikke brus (ikke light) uten at det merkes på vekta! Jeg trener og holder meg i form. Et "lavkarbokosthold",- som jeg har prøvd, førte til uren hud, problem med magen, vektoppgang, tretthet og en del andre symptom som ikke var positive for meg. Jeg har funnet ut at miks av høyt karbohydratinnhold OG fett er det aller verste, men om jeg skal kutte ut det ene eller andre så er det for min del fett som bør ut! Så enkelt er det for "meg".... Men jeg VET at dette ikke gjelder for alle, så går ikke rundt og sier det er et allment tips for å holde vekta! Jeg er 180 og 72-73 kilo, men "for tynn" for tiden. Dette skyldes at jeg nettopp har deltatt i langløp og da fokuserer jeg mye på rett kosthold og spiser veldig "Korrekt",- men også da,- endeløst og "ubegrenset" med pasta, frukt og brød, - men magre meieriprodukter og magert kjøtt og magreste fisken.... Og kun eggehvite,- ikke plommen...Når jeg kommer meg tilbake til hverdagsformen er det litt mye sjokolade og potetgull (fet OG sukker) så da sniker det seg på 3-4 kilo til. Men jeg har nå valgt disse kiloene fremfor å kutte ut kosen.... Ja, og eggehviteomeletten er det slutt på da Men igjen,- sier ALDRI at dette vil gjøre alle andre normalvektig!!!. Det er noe jeg har funnet frem til selv ved å bli kjent med kroppen min. Jeg har veid 45 kilo og jeg har veid 112 kilo. Så jeg kan si veien har vært lang, og jeg har feilet noen gang,- men nå har jeg hatt stabil vekt i 12 år,- så vil si det jeg gjør er riktig. Men stemmer altså ikke med ditt råd i det hele tatt! Har heller ikke hull i tennene,- så sukkeret skader meg ikke der en gang Jeg er nok ikke noe unikum når det kommer til kropp og næringsbehov på noen måte. Funker sikkert som f...på deg, men synes det blir feil å legge det frem som en sannhet for alle......... Anonymous poster hash: 4515b...0eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå