Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #1 Skrevet 17. september 2016 Først vil jeg si han er en fantastisk mann og dette er ingen syte tråd. Vil bare ha synspunkter. Han jobber mye og har en hobby han i perioder bruker en del tid på, nå er denne hobbyen i "sesong" så mye skjer. Med både jobb (sene kvelder og helger) og hobby er han mye borte. Dette synes jeg er helt greit. Han har et barn fra før og jeg har sagt at jeg synes han kan prioritere familien de helgene han er på samvær. Og det gjør han. Nå faller et arrangement på en samværshelg. Jeg sa at jeg synes han kan bytte helg med mor men det vil han ikke da mor lager et helvete om han spør. (Spurt to ganger) Han får høre han er en dårlig far etc. Jeg forstår dette egentlig litt, at han kvier seg. Vi har et felles barn på to år også. Hvis han skal på dette arrangementet blir han borte hele lørdagen. Jeg blir alene med barn og hund. Stebarn er syv og i en vanskelig periode. Alt er feil og mye må krangles og diskuteres. Skal jeg feks lufte hunden (må gå tre turer den dagen) bruker jeg 15-20 minutter på å få han med. Han vil ikke gå, sier jeg han kan være alene hjemme begynner han å grine. I tillegg er toåringen rimelig umulig om dagen å ha i vogn så lufte hunden blir et helvete. I tillegg er stebarn veldig kresen og måltider er mye diskusjoner. Legging er også mye styr, toåringen er gira pga storebror og bruker tid på å falle til ro, noen ganger må jeg sitte ved sengen 10-15 minutter og som regel stikker stebarnet hodet inn for å gi meg en "viktig" beskjed rett før toåringen sovner og da bryter helvete løs. Jeg har sagt at jeg ikke er happy med å være alene en hel dag men ikke sagt direkte nei til å være alene med de heller. Samboer virker å tro at dette er helt ok at han gjør. Nå vurderer jeg å si direkte nei til han. Bytt helg, skaff barnevakt eller avlastning til meg på enten hund eller stebarnet, eller bli hjemme. Er jeg kjip om jeg sier dette? Anonymous poster hash: 5155e...963
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #2 Skrevet 17. september 2016 Ja det er du. Anonymous poster hash: 2aa53...02a
the amazing spidermamma Skrevet 17. september 2016 #3 Skrevet 17. september 2016 Kan han ikke ta med sjuåringen, da?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #4 Skrevet 17. september 2016 Nei, det synes jeg ikke. Det er ingen selvfølge at du skal passe hans barn for at han skal på et arrangement. Dessuten er vel barnet der for å være sammen med far? Anonymous poster hash: 5ab49...72b
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #5 Skrevet 17. september 2016 Du er kjip! Det er snakk om en dag! Tenk familie og fellesskap.. ikke tenk at det er hans barn... Anonymous poster hash: fd253...578
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #6 Skrevet 17. september 2016 Se på det som en mulighet til å knytte tettere bånd til stebarn. Mannen her i hus er en del avgårde med jobb i helgene nå. Da er stesønn her med meg og de andre barna, å be morra ha han har ikke vært et tema en gang. Da er jeg alene med fire barn og vi storkoser oss alle sammen. Ute å leker på dagtid, så pleier vi å ha film og snop om kvelden med sofaen full av dyner og tepper. ungene her i hus er 8,9,9,og 7 mnd. Anonymous poster hash: 3c04b...d33
klg,2 boys now:) Skrevet 17. september 2016 #7 Skrevet 17. september 2016 Høres ut som du lager ett stort problem utav noe som ikke trenger å være det.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #8 Skrevet 17. september 2016 Du er kjip! Det er snakk om en dag! Tenk familie og fellesskap.. ikke tenk at det er hans barn... Anonymous poster hash: fd253...578 Mener du virkelig at hi skal få tredobbelt opp eller mer, for at far skal få dyrke hobbyen sin? En slags dørmatte blir hun da. Han er mye borte i forbindelse med jobb og, skal hun bare nikke og si ja? Far må og tenke familie og fellesskap. Anonymous poster hash: 5ab49...72b
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #9 Skrevet 17. september 2016 Se på det som en mulighet til å knytte tettere bånd til stebarn. Mannen her i hus er en del avgårde med jobb i helgene nå. Da er stesønn her med meg og de andre barna, å be morra ha han har ikke vært et tema en gang. Da er jeg alene med fire barn og vi storkoser oss alle sammen. Ute å leker på dagtid, så pleier vi å ha film og snop om kvelden med sofaen full av dyner og tepper. ungene her i hus er 8,9,9,og 7 mnd. Anonymous poster hash: 3c04b...d33 Jeg har et veldig godt forhold til stebarnet. Og dette handler ikke om å mislike stebarnet sånn i tilfelle noen trodde det. Men begge ungene er ekstremt krevende om dagen, i tillegg er det hunden som må ut tre ganger. Jeg synes det blir mye nå som jeg i tillegg tar meg av både levering og henting i barnehagen og er mye alene ellers i helger pga denne hobbyen. Barnet kan ikke være med på arrangementet da det ikke er mulig for far å følge med på barnet i forhold til det de driver med. Og barn må ha tilsyn der de er. HI Anonymous poster hash: 5155e...963
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #10 Skrevet 17. september 2016 Jeg skjønner godt at helheten er slitsom om dagen, men du lager mye problemer ut av en dag. Mye du kan gjøre for å forberede 7 åringen i forkant av tur, mye handler faktisk ikke om at barnet er vanskelig, men om forberedelse, tilrettelegging, gjøre avtaler etc. Og hvis 2 åringen ikke kan vært i vogn, hvorfor ikke la han/hun gå selv? Kanskje storebror kan hjelpe og holde hånda osv. Gjøre en stor greie ut av at han får en viktig oppgave og er så snill og hjelper deg. Men generelt kan du jo snakke med samboer om at det er mye for deg om dagen. Anonymous poster hash: 483fa...27b
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #11 Skrevet 17. september 2016 Du er kjip! Det er snakk om en dag! Tenk familie og fellesskap.. ikke tenk at det er hans barn... Anonymous poster hash: fd253...578 Tenker ikke at det er hans barn, men omtaler barnet som stebarnet og hans barn fordi det er det. Hadde vi hatt to barn og hund hver dag så hadde hverdagen ikke gått i hop med den hobbyen og jobben samboer har faktisk. Jeg er egentlig lei denne hobbyen hvert år ved disse tider. Nå er det på tampen av sesongen da. Uansett, jeg kjenner jeg gruer meg til å være alene. Det kommer til å bli kjas og mas fra morgen til kveld. Jeg jobber 100% og kjenner det godt i kroppen at helger er en velsignelse for da får jeg hentet meg inn litt. Er vel egentlig bare sliten nå. Anonymous poster hash: 5155e...963
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #12 Skrevet 17. september 2016 Hva med fars foreldre da? Kanskje de vil ha kvalitetstid med 7-åringen? Kino og overnatting f.eks.? Jeg skjønner at far ikke vil ha bråk med mor, og jeg skjønner at du synes det er slitsomt å ha dem alene hele dagen. Men kan dere ikke planlegge en kosedag? Lekeland er gøy for både 2- og 7-åring, og så kan den kresne 7-åringen få lov til å bestemme hva dere skal ha til middag? Avslutt med film og lørdagsgodt, så har barna hatt en super dag, uten at du har måttet ta så mange kamper... Hunden må ikke ha de lengste turene akkurat den dagen. Bare si "om fem minutter skal jeg ut og lufte hunden. Ta på sko og jakke om du vil bli med. Hvis du velger å være hjemme skal jeg ikke langt, du kan se meg fra kjøkkenvindu/terrassen el.l." Og så går du uten å gi mulighet til at det blir krangel. Anonymous poster hash: 0617c...ddc
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #13 Skrevet 17. september 2016 Hvor mye "gir" han deg? Er han en som resten av året er der for deg, for familien? Da bør du være den generøse nå, om du klarer det fysisk og psykisk. Anonymous poster hash: 13694...a9e
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #14 Skrevet 17. september 2016 For meg virker det som hunden er problemet her. Kan noen passe den? Anonymous poster hash: a0a6a...179
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #15 Skrevet 17. september 2016 Syns ærlig talt du er litt kjip ja;-/ Kresen i matveien løses ved at du planlegger å ha det stebarnet liker den dagen! Hundelufting~ ta litt kortere turer og la 7 åringen være heime om mulig. Eller la han få oppgaver under luftinga. Ikke gå å irriter deg over samboeren den dagen- prøv å kos deg. (sjøl om det betyr at du må lempe litt på reglene den dagen) Jeg må si at jeg synes MIN mann er dritkjip som aldri kan gjøre noe sammen med mine barn. Anonymous poster hash: a7e42...6be
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #16 Skrevet 17. september 2016 Du er nok sliten,men synes kanskje du bare ser problemer istedenfor løsninger. Kan hunden være et annet sted den dagen? Noen besteforeldre som vil ha tid med enten to-åringen eller syvåringen? Ei venninne du kan invitere på besøk for å ha litt hjelp til mat og kos den dagen? La guttungen sitte inne mens du lufter hunden - og se film kanskje? Nå bruker du energi på å ikke beskrive mannens hobby så det går ann å få et inntrykk av hva det er. Kanskje er det jakt som er i sesong nå, og dermed en kort sesong, eller kanskje er det rallykjøring som har sesong fra april til oktober. Er det det første så er jo sesongen kort og dermed mer okey at han prioriterer det en helg, mens er det nummer to så kan burde han kanskje prioritere dere (selv om jeg mener at man også er seg selv, ikke bare en far eller mor). Når det er sagt så er kanskje noe av frustrasjonen her også at du føler du aldri får tid til å prioritere DEG selv, og føler du er hjemme hele tiden. Der er løsning å kreve mer av far i hverdagen. Finn din egen hobby, eller ta opp en gammel en. Dra på byen/cafè med venninner. Om det er slik som jeg ser for meg er det nødvendigvis ikke far sin skyld at du sitter mye hjemme med ungene. Anonymous poster hash: f80e7...ec2
the amazing spidermamma Skrevet 17. september 2016 #17 Skrevet 17. september 2016 Premisset for at far skal få dyrke denne hobbyen, er jo at han skal prioritere familien i helgene. Hvis det plutselig blir greit å droppe familien i helgene også, blir det jo veldig lite tid igjen til Hi og hennes behov.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #18 Skrevet 17. september 2016 Jeg synes vel generelt at samboeren er litt tafatt og tankeløs. Når det er sagt elsker jeg ham og han har MANGE gode sider. Men tankeløs er ordet som dekker han godt. Som nå, han ringte og sa vi var invitert et sted på middag i morgen. Vesla er syk med feber og ikke i form så jeg sa at det ikke var sikkert vi kunne om hun ikke ble bedre. Da foreslo han at bare han kunne dra da. Etter å ha dyrket hobbyen sin hele dagen skal han reise på middag. Jeg ble faktisk sur da og sa at jeg skal være hjemme med sykt barn hele søndagen alene mens han dyrker hobby og får servert på kvelden hos venner. Han skjønte jo da hvor lite han tenker og sa at da dropper vi det. Dette er så typisk tankegang hos han, når jeg gjør han oppmerksom på dette så legger han seg alltid flat så han er jo ikke en egoistisk dritt. Jeg er bare så veldig lei av å måtte minne han på slike ting. Er nok mye frustrasjon under overflaten da jeg føler at han drar litt lite av lasset. Samtidig kan jeg takke meg selv som ikke setter tydelige krav til han. HI Anonymous poster hash: 5155e...963
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #19 Skrevet 17. september 2016 Om han ikke er med på å dra lasset, så får han begynne nå! Anonymous poster hash: 13694...a9e
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #20 Skrevet 17. september 2016 For barnas skyld, ikke få flere barn og kvitt dere med hunden asap Anonymous poster hash: 9af77...b8f
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #21 Skrevet 17. september 2016 Min far prioriterte ofte seg selv i samværshelgene, og jeg satt igjen med en sur og sliten stemor som hadde mer enn nok fra før av. Si til mannen din at han får droppe seg selv i samværshelger, barnet er der for ham og ikke for deg. Anonymous poster hash: 4ebbb...6cc
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #22 Skrevet 17. september 2016 Kan du ikke lufte hunden i hagen når du er alene og så kan far gå tur når han kommer hjem? Anonymous poster hash: d6edf...b52
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #23 Skrevet 17. september 2016 Se på det som en mulighet til å knytte tettere bånd til stebarn. Mannen her i hus er en del avgårde med jobb i helgene nå. Da er stesønn her med meg og de andre barna, å be morra ha han har ikke vært et tema en gang. Da er jeg alene med fire barn og vi storkoser oss alle sammen. Ute å leker på dagtid, så pleier vi å ha film og snop om kvelden med sofaen full av dyner og tepper. ungene her i hus er 8,9,9,og 7 mnd. Anonymous poster hash: 3c04b...d33 No offence, men er det noe jeg har lært etter at jeg fikk stebarn, så er det at flere barn på samme alder er gull! De underholder hverandre, tar vare på hverandre og har det gøy sammen. Det er oftest mye mer slitsomt å bare ha ett av barna her, enn alle fem. Hi sin gutt (stesønn) er den eneste i sin alder. Da kan det bli veldig intenst. Hi, jeg syns samboeren din bør bli hjemme. Vi har ulik kapasitet til forskjellige tidspunkt i livet vårt, og nå er dette noe du ikke orker. Da skal han respektere det. Han bør faktisk også utebli siden han ser sønnen sin bare annenhver helg. Alle har vi ting vi ville ønsket å gjøre, men som vi ikke kan, av hensyn til barn eller samboere. Anonymous poster hash: 87805...dba
Iiiiik Skrevet 17. september 2016 #24 Skrevet 17. september 2016 Ja, litt kjip. Samtidig er han litt kjip mot deg også, ved at han overlater svært mye ansvar til deg. En dag med to krevende unger og hund klarer du! Gjør en avtale med ham som synliggjør at dette er krevende for deg, og at han må ta det aller meste dagen etter, og at han lar deg få egotid helgen etter.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #25 Skrevet 17. september 2016 Går det an å få barnevakt til fellesbarnet, så kan du ha en skikkelig kosedag med stebarnet? Bake, spille spill, gå på kino eller lignende? Anonymous poster hash: d66d0...2c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå