Gå til innhold

Husker dere meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg som ble med til Danmark med venninne for insiminering. Måtte betale alt selv.

Ble dessverre mislykket forsøk, venninnen min er knust. Nå vil hun gå rett over på IVF, som koster mye mer enn insiminering. I måten hun snakker på, så virker det som om hun tror jeg vil være med. Æsj, ubehagelig situasjon.

Sier jeg at jeg ikke har råd, og hun tilbyr seg å betale, så blir det rart, siden jeg måtte betale sist. Jeg går jo også glipp av inntekt for en dag.. Spørre om hun kan dekke det også..??

Vet ikke. Vil helst ikke være med.

Anonymous poster hash: 9121b...af5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker deg ja. Du må være ærlig med henne og si det som det er

Anonymous poster hash: 55dcf...2ac
Skrevet

Si du ikke har mulighet til å ta dri fra jobben. Hun skal ikke betale deg for reisen og en tapt arbeidsdag, herregud, noe så gjerrig. Bedre å si at du ikke kan ta deg fri, for økonomisk så kan du jo ikke det.

Anonymous poster hash: 4e128...439

Skrevet

Og nei, du virkelig ikke spørre om hun kan dekke tapt inntekt

Skrevet

Her er det bare å være ærlig, fortell henne at du ikke har råd til å tape inntekt en dag og betale for enda en tur nedover. Det er en ærlig sak. Like ærlig som at hun gjerne skulle hatt noen der.

Om vennskapet deres ikke tåler ærligheten så er det ikke så mye verdt.

Anonymous poster hash: aae95...7a3
Skrevet

Si du ikke har mulighet til å ta dri fra jobben. Hun skal ikke betale deg for reisen og en tapt arbeidsdag, herregud, noe så gjerrig. Bedre å si at du ikke kan ta deg fri, for økonomisk så kan du jo ikke det.

Gjerrig??

Skrevet

Her er det bare å være ærlig, fortell henne at du ikke har råd til å tape inntekt en dag og betale for enda en tur nedover. Det er en ærlig sak. Like ærlig som at hun gjerne skulle hatt noen der.

Om vennskapet deres ikke tåler ærligheten så er det ikke så mye verdt.

Fornuftig!

Må jo vente til hun spør direkte, selv om det er tydelig at hun tenker at jeg skal være med igjen.

Skrevet

Å be henne betale for en tapt arbeidsdag er ganske spesielt ja, så ikke be om det. Si at du ikke har mulighet til å ta deg fri fra jobb

Skrevet

Å be henne betale for en tapt arbeidsdag er ganske spesielt ja, så ikke be om det. Si at du ikke har mulighet til å ta deg fri fra jobb

Jeg skulle gjerne vært med og støttet henne, og hun har veldig god økonomi.. Men men...

Skrevet

Du virker ikke interessert i din venninne

Er vell ikke bare pengene som er problemet her..

Anonymous poster hash: 82299...35e

Skrevet

Oh herregud! Hvorfor kan du ikke bare SI det som det er?! Si at du ikke har råd til å reise en gang til. Hvor konfliktsky er du egentlig..

Hva blir neste innlegg fra deg. "Hjelp, jeg måtte ta opp forbrukslån for å bli med venninnene min til Danmark!"

Skrevet

Hvorfor er dere så stygge mot henne, det er ikke alle som har overflod av penger. Hva skal Hi gjøre hvis dette forsøket mislykkes og neste?

Si at du ikke har mulighet til å ta fri fra jobb og at du ikke har økonomi heller. Ingen kan forvente så mye av en venninne.

Skrevet

Hvorfor er dere så stygge mot henne, det er ikke alle som har overflod av penger. Hva skal Hi gjøre hvis dette forsøket mislykkes og neste?

Si at du ikke har mulighet til å ta fri fra jobb og at du ikke har økonomi heller. Ingen kan forvente så mye av en venninne.

Det er måten hun skriver på som jeg reagerer på. "Vil helst ikke være med"....

Skrevet

Det er måten hun skriver på som jeg reagerer på. "Vil helst ikke være med"....

Jeg vil jo helst ikke være med hvis jeg igjen må ut med flere tusen kroner..

Skrevet

Hun blir alenemor. Det bør hun nok smake litt på siden hun forventer at andre skal stille opp fortløpende.

Skrevet

Bare si at du ikke vil være med. Det er jo det sanne og ærlige. Å be om å få dekket tapt arbeidsfortjeneste er smålig, og vil oppleves som svært lite empatisk. Dere virker begge fulle av deres eget, så hvis vennskapet skal bevares må du få henne til å forstå at dette barnet er hennes prosjekt, ikke ditt.

Skrevet

Tror du skal droppe det... og hun burde jo få høre at du ikke er særlig til venninne.

Hadde ei venninne av meg spurt om støtte så hadde jeg sett på feriedager, tapt inntekt hadde ikke vært i mine tanker.

Tror ikke på at dette innlegget er seriøst..

Drittlei av alle disse innleggene her..

Det var bedre her før.. nå er det bare tull på alle. Man vet ikke lengre hva som er tull og ikke.

Anonymous poster hash: d378d...c60

Skrevet

Jeg har ikke lest den forrige tråden. Jeg er gift med en dame og vi har to barn, blitt inseminert i Danmark.

Med første var faktisk ikke min kone med, vi trodde vi måtte ta flere turer og hun kunne ikke ta seg fri fra jobb. Synes det er spesielt å forvente at en venninne skal være med.

Anonymous poster hash: fed5d...50f

Skrevet

Du må en eller annen gang lære deg å stå opp for deg selv. Fortell din venninne at du ikke har råd til å bli med på enda en Danmarkstur. Det er en helt ærlig sak. Skulle hun da dra opp at du ble med sist og ikke sa noe, så sier du at en tur gikk fint, men to går ikke.

Skrevet

Jeg vil jo helst ikke være med hvis jeg igjen må ut med flere tusen kroner..

Men er det ikke bare å si det da?

Skrevet

Hvorfor får hi så mye pepper, egentlig? Jeg hadde ikke tatt meg ulønnet fri og øst ut masse penger for min beste venninne engang. Jeg har greit med penger, men jeg har ikke råd til å bruke flere tusen på en tur som dette. Jeg hadde FORVENTET at venninna mi betalte hvis hun ba meg bli med til Danmark sånn som det der!

Anonymous poster hash: db9cf...039

Skrevet

Hvorfor får hi så mye pepper, egentlig? Jeg hadde ikke tatt meg ulønnet fri og øst ut masse penger for min beste venninne engang. Jeg har greit med penger, men jeg har ikke råd til å bruke flere tusen på en tur som dette. Jeg hadde FORVENTET at venninna mi betalte hvis hun ba meg bli med til Danmark sånn som det der!

Hun får vel pepper, fordi hun syter i stedet for å si i fra til venninnen sin, at hun ikke har råd til å betale selv hvis hun skal være med.

Skrevet

Hun får vel pepper, fordi hun syter i stedet for å si i fra til venninnen sin, at hun ikke har råd til å betale selv hvis hun skal være med.

Skjønner veldig godt at hun ikke tør si i fra jeg. Virker fryktelig ubehagelig å skulle si nei, når man faktisk ER en god venninne. Syns det virker som HI blir presset faktisk.

Gjest Antarctica
Skrevet

Tror du skal droppe det... og hun burde jo få høre at du ikke er særlig til venninne.

Hadde ei venninne av meg spurt om støtte så hadde jeg sett på feriedager, tapt inntekt hadde ikke vært i mine tanker.

Det var bedre her før.. nå er det bare tull på alle. Man vet ikke lengre hva som er tull og ikke.

Syns vel det er hun som vil bli gravid som ikke er noe særlig til venninne. Det fins grenser for hva man skal gjøre for venner.

Skrevet

Jeg er ikke Hi, men jeg anser meg som en svært god venninne og stiller alltid opp så lenge jeg har muligheten for det.

Men jeg hadde ikke hatt råd til den første turen til Danmark som Hi var med på. Og jeg hadde definitivt ikke hatt råd til en tur til, og enda mindre råd til å miste inntekt for en dag.

Jeg skulle ønske min økonomiske situasjon var helt anderledes. Men gjør min dårlige økonomi meg til en dårligere venninne?

For det er det du beskylder Hi for, hvis hun ikke har råd til å miste arbeidsinntekt og bruke tusenvis av kroner på sin venninnes prosjekt, så er hun en dårlig venninne etter ditt ressonement.

Flott for deg at du har så god økonomi at en dag fra eller til med lønn og mange tusenlapper tapt ikke er noe du trenger å tenke på.

Er du så lei av forumet og tror alt er trolling, kanskje på tide med en pause?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...