Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #26 Skrevet 16. september 2016 Jeg synes det er flott ts! Synes det er helt utrolig hvor grisete folk kjører på skoleveier rundt omkring. Og ikke minst, at de tørr!! Jeg har helt noia for at det skal være barn bak bilen min når jeg rygger, tenker på det hver dag (har nettopp kjørt opp, men dog...), og håper jeg fortsetter å bekymre meg for og tenke over slike ting i fremtiden. Det er fort gjort å kjøre 60 i 50-sone, men kjører man fortere enn 30 i 30-sone (noe jeg faktisk synes er altfor fort om det skulle springe en unge ut i veien) da er man bare dum! Anonymous poster hash: 43239...2ba
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #27 Skrevet 16. september 2016 Hei igjen Jeg pleier ikke å bry meg med andre, men når det er noe som kan få alvorlige konsekvenser så hender det seg at jeg sier ifra. Synes det er viktig at man som medmennesker bryr seg litt, spesiellt om det er barn eller gamle det gjelder. Handler ikke om å føle seg viktig eller som et bedre menneske. Det handler om å vise at man bryr seg om de rundt seg selv. Mitt barn fikk i går sykkelforbund inntil situasjonen i gata er endret. Dette fortalte han selvsagt til sønnen til naboen og da kom jo foreldrene og lurte på hva dette var for noe. Jeg forklarte dem hva det dreide seg om. Vi ble da enige i at vi skulle varsle de andre foreldrene som har barn som må krysse veien for å komme til skolen. Ingen av de andre foreldrene var klar over dette. Hvordan kunne de være det, de har jo dratt på jobb når barna går på skolen. Jeg er den eneste som er hjemme på dette tidspunktet. Så da ble det til at vi ble enige om at man skulle samle barna i to puljer, (noen begynner tidligere enn de andre) og jeg skulle følge de over veien. Ikke noe problem for meg i det hele tatt. Mens jeg står og venter på de første barna så kommer eieren av bobilen, konen hans hadde sett brevet fra meg og han kom nå dor å flyttet bobilen sin. Han var veldig lei seg for dette. Hadde ikke tenkt seg om når han parkerte. På tur med hunden traff jeg politiet litt lengre opp i gata. Snakket litt med dem og de fortalte at de hadde stoppet et par biler og gitt de tilsnakk. De hadde ikke med laser så de fikk ikke bøtelagt råkjørerne. Om ikke noe spesiellt oppstår, så skal de stå der flere ganger neste uke også, og da med laser. De var enige med meg at dette var ille. De sa noe om å sette opp hindringer for å hindre parkering nære utkjørselen fra stikkveien vår. Da blir det mer oversiktelig for alle, spesiellt barna. Håper de får ordnet dette litt raskt. Anonymous poster hash: 638ad...851
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #28 Skrevet 16. september 2016 Syns det er flott at du bryr deg, hi. Jeg er litt sånn selv. En gang ringte jeg politiet fordi folk aldri overholder fartsgrensen på 40 uti gata her. De kom noen dager senere, rigget opp laser, og hanket inn bil etter bil. Massevis av folk fikk både bot og inndratt førekort. Jeg tenkte mens det sto på "oioi, hva har jeg gjort!," men samtidig var det jo ikke min skyld at bilistene ikke overholdt fartsgrensen. Det hjalp en stund med denne politikontrollen, men nå er det omtrent like ille som før. Anonymous poster hash: ed0b0...27e
the amazing spidermamma Skrevet 16. september 2016 #29 Skrevet 16. september 2016 Hei igjen Jeg pleier ikke å bry meg med andre, men når det er noe som kan få alvorlige konsekvenser så hender det seg at jeg sier ifra. Synes det er viktig at man som medmennesker bryr seg litt, spesiellt om det er barn eller gamle det gjelder. Handler ikke om å føle seg viktig eller som et bedre menneske. Det handler om å vise at man bryr seg om de rundt seg selv. Mitt barn fikk i går sykkelforbund inntil situasjonen i gata er endret. Dette fortalte han selvsagt til sønnen til naboen og da kom jo foreldrene og lurte på hva dette var for noe. Jeg forklarte dem hva det dreide seg om. Vi ble da enige i at vi skulle varsle de andre foreldrene som har barn som må krysse veien for å komme til skolen. Ingen av de andre foreldrene var klar over dette. Hvordan kunne de være det, de har jo dratt på jobb når barna går på skolen. Jeg er den eneste som er hjemme på dette tidspunktet. Så da ble det til at vi ble enige om at man skulle samle barna i to puljer, (noen begynner tidligere enn de andre) og jeg skulle følge de over veien. Ikke noe problem for meg i det hele tatt. Mens jeg står og venter på de første barna så kommer eieren av bobilen, konen hans hadde sett brevet fra meg og han kom nå dor å flyttet bobilen sin. Han var veldig lei seg for dette. Hadde ikke tenkt seg om når han parkerte. På tur med hunden traff jeg politiet litt lengre opp i gata. Snakket litt med dem og de fortalte at de hadde stoppet et par biler og gitt de tilsnakk. De hadde ikke med laser så de fikk ikke bøtelagt råkjørerne. Om ikke noe spesiellt oppstår, så skal de stå der flere ganger neste uke også, og da med laser. De var enige med meg at dette var ille. De sa noe om å sette opp hindringer for å hindre parkering nære utkjørselen fra stikkveien vår. Da blir det mer oversiktelig for alle, spesiellt barna. Håper de får ordnet dette litt raskt. Anonymous poster hash: 638ad...851 Så bra! Da har du jo fått til noe. Bra jobba!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #30 Skrevet 16. september 2016 Flink du er, mulig hun ikke likte at du gjorde dette fordi det traff en nerve hos henne Anonymous poster hash: 77432...3c3
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #31 Skrevet 16. september 2016 Kjempebra gjort!! Må si jeg reagerer på venninna di sin kommentar "bare 8 barn"... Bare??!! Ett lite feilskjær av en bilist kan få katastrofale konsekvenser... Ett barn mindre er alltid ett barn for lite. Alltid!!! Anonymous poster hash: 69d4e...731
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #32 Skrevet 16. september 2016 Godt jobbet! Jeg håper vi har sånne som deg i vårt nabolag også Anonymous poster hash: 3a2e9...d6e
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #33 Skrevet 16. september 2016 Det du gjorde, ville alle med vettet i behold ha gjort. De 8 barna på din side av veien trenger trygg vei, som alle andre barn. Barn er klønete og av og til veldig uforsiktige, så det er viktig de har trygg skolevei. Stå på! Du er en god mamma! Anonymous poster hash: 80f9d...648
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå