Gå til innhold

Min venninne mener dette var teit av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et rolig borettslag med en "hovedvei" med 30 grense. Enkelte kjører fort her. Ironisk nok er dette gjerne foreldre på tur til en av barnehagene i andre enden av veien som raser avgårde, gjerne med et barn forran.

I dag gikk jeg tur med bikkja på det tidspunktet hvor mange barn er på vei til skolen. Det var nesten kø i veien vår og det gikk på lang nær i 30. Full fart mot fartsdumpene, brems, og gassen i bånn på andre sia. Det var ille. Veldig ille å se på.

Ved utkjøringsmulighet fra stikkveien vår står det også en bobil parkert. Denne gjør det veldig uoversiktlig både for gående som skal krysse veien og de som kjører. Hadde en nestenulykke her sist uke, og tidligere i sommer var det et barn som syklet rett i en bil.

Måtte ut og kjøre etter turen med bikkja og oppdager at det har blitt omkjøring gjennom via veien vår pga veiarbeid i hovedveien på stedet her. Da forsto jeg jo hvorfor det nesten var kø der på morran.

Når jeg kom hjem ringte jeg politiet og sa i fra om dette og spurte om det var noe de kunne gjøre. Dette tok de alvorlig, ringte meg til og med opp igjen senere på dagen i dag for å være sikkre på at de fikk med seg hva saken dreide seg om.

Jeg skrev et hyggelig brev til bobileieren (som jeg ikke vet hvem er) og spurte pent om vedk. kunne være så snill å parkere bobilen på et mer egnet sted og forklarte hvorfor. Tonen var hyggelig og jeg skrev under med fullt navn og adr.

Jeg fortalte dette til venninnen min og hun mente det var fullstendig tull av meg å gjøre. Er jo snakk om bare 8 barn som bor på min side av veien mente hun.

Ble helt matt og avsluttet samtalen.

Gjorde jeg det rette eller var det helt Kokkelimonke av meg?

Anonymous poster hash: 638ad...851

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du liker å føle deg viktig

Anonymous poster hash: e3116...034

Skrevet

Blir litt flau på dine vegne, og det gjør nok din venninne også 🙈

Skrevet

Jeg synes det er helt innafor.

Anonymous poster hash: 24934...cef

Skrevet

Du gjorde helt rett. Trafikkregler er til for å holdes, og er ikke satt for å gjøre livet surt for billistene. 

Tro hva venninnen din hadde sagt hvis det hadde skjedd en ulykke pga uvettig kjøring og parkering. 

Anonymous poster hash: 74f63...541
Skrevet

å spørre om de kunne flytte bilen er helt innafor.

Hvorfor du rinte politiet skjønte jeg ikke helt.......Hvem klaget du på til politiet? De parkerte bobilen, de som kjørte "hakkete", veiarbeiderne?

Anonymous poster hash: d0b32...9d5
Skrevet

Du gjorde det rette! Flere burde melde fra om uvettige ting i trafikken! Anmeldte selv en råkjører forrige uke👍🏻

Anonymous poster hash: 16372...b46

Skrevet

Det er helt innafor. Veien er ikke en parkeringsplass.

Anonymous poster hash: acd0e...978

Skrevet

At du skrev en beskjed til bobileier, er innafor.

Men forstår ikke helt hva du ringte politiet for?

Anonymous poster hash: 20540...e41
Skrevet

Skjønte heller ikke det med politiet. Det er jo vanlig med omkjøring når det utføres veiarbeid.

Men det med bobilen er jo helt naturlig.

Skrevet

Jeg synes ikke det var teit. Det høres jo ut som om det er trafikkfarlig at bilen står der.

Skrevet

Jeg synes det var flott gjort av deg, du har potensielt avverget alvorlige ulykker! Men samtidig er det nok mange som ikke ville gjort det samme fordi de mener det er overreagering og "det har jo alltid gått fint før, jeg har full kontroll"😉

Anonymous poster hash: 0d6db...dd5

Skrevet

Du gjorde det eneste riktige!

Å skrive brev til bobileieren er helt innafor da parkeringen forårsaker trafikkfarlige situasjoner.

Å ringe politiet var også helt på sin plass siden folk ikke overholder fartsgrensen i 30-sonen.

Din venninne er konfliktsky og håper på det beste, at det ikke skal skje ulykker, i beste fall er hun naiv, ev. er hun litt feig som ikke tør ta tak for å avverge potensielle ulykker.

Om politiet har kapasitet vil jeg tro de har en kontroll i veien en av første dagene. Da er det flere som kan vente seg bøter eller inndragelse av førerkort. Helt på sin plass også.

Anonymous poster hash: db748...583
Skrevet

Så flott at du tar dette på alvor.

Den dagen det skjer en ullykke er det desverre for sent.

Kjemp videre og lykke til :) :)

Skrevet

Slikt som dette kalles å ta ansvar som en samfunnsborger. Det er klart man burde melde fra!

I forrige uke kjørte jeg forbi en hus der det spruta vann ut ved inngangen. Da ringte jeg og meldte fra.

Rett før sommerferien så kollapset en gammel dame foran meg på Rema1000. Da tok jeg henne mot og tok vare på henne til ambulansen kom.

Det er et sånt samfunn jeg vil leve i, og da må alle bidra, synes jeg. Det handler ikke om å gjøre seg viktig.

Anonymous poster hash: 2972b...fe6

Skrevet

Bobilen skapte farlige situasjoner, og senest i går skjedde det dessverre en tragisk ulykke med en jente som var på vei til skolen. (Ja, jeg vet det var en litt annerledes situasjon, men dog...)

Håper virkelig at bobileieren forstår situasjonen og flytter bobilen, og at politiet har kontroll en av de nærmeste dagene. Greit at det er omkjøring, men man skal følge fartsgrensene uansett!

Synes så absolutt du gjorde det rette, de som mener motsatt er vel en av de som kjører for fort der...

Anonymous poster hash: 4bc66...567
Skrevet

Er det folk som faktisk går rundt med en oppfatning om at man føler seg selv viktig fordi man forsøker å si fra og hjelpe andre? Tror dere hi er mest redd sitt eget liv eller kanskje potensielt deres ungers liv på denne veien?

Og man lurer på hvorfor folk ikke bryr seg 😳

Anonymous poster hash: 27727...5dc

Skrevet

Blir litt flau på dine vegne, og det gjør nok din venninne også 🙈

Flaut å være bekymret for barnas trafikksikkerhet? Det er et døgn siden en katastrofal bilulykke der et barn mistet livet. Hvis farlige forhold i trafikken nær skoler og barnehager ikke meldes vil ulykker øke. Jeg vet ikke hvordan det er hos dere, men her jeg bor har vi ingen barn å miste.

Anonymous poster hash: 3a2e9...d6e

Skrevet

Så bra at politiet tok det på alvor. Vi har samme problem med veien her, uoversiktlig, uten fortau og med 30-grense. Mange kjører i 50 og oppover. Vi og flere av naboene har ringt politiet flere ganger og blir bare avfeid med at de har ikke kapasitet, det går ikke an å måle her, og vi må ikke tro at det bare er vår gate som har dette problemet. (Desto større grunn til å gjøre noe med det spør du meg!)

Anonymous poster hash: bebdd...a1b
Skrevet

Du gjorde det rette!

Anonymous poster hash: 915c2...6ec

Skrevet

Du får applaus fra meg også. Tommel opp, HI:)

Ringe politiet pga uvettig kjøring er helt greit. Det har blitt gjort i mitt nabolag også,  også ved omkjøring pga veiarbeid. Som regel holder det da at de tar en runde i rushen og viser seg i området.

Skrevet

Jeg skulle ønske flere var som deg! Takk for at du bryr deg om barna våre!

Anonymous poster hash: 2924a...1fd
Skrevet

Du melder fra om en trafikkfarlig situasjon i ditt nærområde og spør høflig om den som parkerer en stor bil fast der om vedkommende har mulighet til å parkere et annet sted?

Jeg synes det høres veldig fornuftig ut! Bare se på avisoverskriftene i går. Jente døde da hun syklet på gangvei fordi en stor bil rygget på henne......

Jeg tenker at du er en "ekte nabokjærring" og det skal du være stolt av!

Anonymous poster hash: 65c74...7eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...