Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #1 Skrevet 14. september 2016 Er så bra! Et av de beste opplysningsprogrammene på TV på en stund. Anonymous poster hash: a35d5...329
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #2 Skrevet 14. september 2016 Synes Berit Nordstrand snakket dårlig for seg. Gav et lite profesjonelt inntrykk. Anonymous poster hash: 7d95a...578
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #3 Skrevet 14. september 2016 Er så bra! Et av de beste opplysningsprogrammene på TV på en stund. Anonymous poster hash: a35d5...329 Enig! Håper mange så dagens episode og kanskje forstår hvorfor det er så forferdelig vanskelig å gå ned i vekt - og å forbli der. Anonymous poster hash: ac8e1...a93
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #4 Skrevet 14. september 2016 Jeg fant det spennende siden han tok opp en del som viste tydelige feil i "fakta" som blir presentert. Som lykkepiller. Men i dag.... Altså berit nordstrand kontret jo spørsmålet med et studie jeg ikke har en sjanse til å uttale engang. Jeg forventet at han som forsker skulle plukke det fra hverandre, så jeg skulle skjønne hva som var feil med det. I stedet klipper han bare inn ei annen dame som sier; det er ikke jeg enig i. Er det forskning da? Og var ikke kveldens episode om diett og slanking. Så brukte han jo nesten hele sendetiden på å poengtere noe vi alle vet og som jeg kan si velkommen etter, 30 days funker ikke. Det vet vi jo. Men hva med Berit nordstrand, Grethe Roede og lchf? Han kom jo ikke med noe der. Pr nå stoler jeg mer på det enn nøkkelhullmerking, hvor gradiosa og sjokofrokostblanding er en del av "sunnere produkter". Nesten så jeg tenker at om alt han klarte å kverulere på var honning fra boka 12 uker, så tenker jeg at den tror jeg jammen meg jeg skal prøve. Anonymous poster hash: 08914...03f
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #5 Skrevet 14. september 2016 Jeg fant det spennende siden han tok opp en del som viste tydelige feil i "fakta" som blir presentert. Som lykkepiller. Men i dag.... Altså berit nordstrand kontret jo spørsmålet med et studie jeg ikke har en sjanse til å uttale engang. Jeg forventet at han som forsker skulle plukke det fra hverandre, så jeg skulle skjønne hva som var feil med det. I stedet klipper han bare inn ei annen dame som sier; det er ikke jeg enig i. Er det forskning da? Og var ikke kveldens episode om diett og slanking. Så brukte han jo nesten hele sendetiden på å poengtere noe vi alle vet og som jeg kan si velkommen etter, 30 days funker ikke. Det vet vi jo. Men hva med Berit nordstrand, Grethe Roede og lchf? Han kom jo ikke med noe der. Pr nå stoler jeg mer på det enn nøkkelhullmerking, hvor gradiosa og sjokofrokostblanding er en del av "sunnere produkter". Nesten så jeg tenker at om alt han klarte å kverulere på var honning fra boka 12 uker, så tenker jeg at den tror jeg jammen meg jeg skal prøve. Anonymous poster hash: 08914...03f Han er jo ikke forsker. Jeg så et foredrag med ham i fjor, og det var så dårlig, og så flaut at jeg mistet helt respekten for mannen. De burde beholdt programmet, men fått inn en annen person, en som ikke var så høy på seg selv at han var på nippet til å inngå giftemål med seg selv. Jeg spyr av fyren. Anonymous poster hash: 25031...741
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #6 Skrevet 14. september 2016 Jeg fant det spennende siden han tok opp en del som viste tydelige feil i "fakta" som blir presentert. Som lykkepiller. Men i dag.... Altså berit nordstrand kontret jo spørsmålet med et studie jeg ikke har en sjanse til å uttale engang. Jeg forventet at han som forsker skulle plukke det fra hverandre, så jeg skulle skjønne hva som var feil med det. I stedet klipper han bare inn ei annen dame som sier; det er ikke jeg enig i. Er det forskning da? Og var ikke kveldens episode om diett og slanking. Så brukte han jo nesten hele sendetiden på å poengtere noe vi alle vet og som jeg kan si velkommen etter, 30 days funker ikke. Det vet vi jo. Men hva med Berit nordstrand, Grethe Roede og lchf? Han kom jo ikke med noe der. Pr nå stoler jeg mer på det enn nøkkelhullmerking, hvor gradiosa og sjokofrokostblanding er en del av "sunnere produkter". Nesten så jeg tenker at om alt han klarte å kverulere på var honning fra boka 12 uker, så tenker jeg at den tror jeg jammen meg jeg skal prøve. Anonymous poster hash: 08914...03f Øhm... Fulgte du med på programmet i det hele tatt?? Du FIKK svar på om Nordstrand-metoden, Grete Roede og LCHF funker eller ikke... 🙄 Anonymous poster hash: 50b40...67a
ostepop123 Skrevet 14. september 2016 #7 Skrevet 14. september 2016 Jeg fant det spennende siden han tok opp en del som viste tydelige feil i "fakta" som blir presentert. Som lykkepiller. Men i dag.... Altså berit nordstrand kontret jo spørsmålet med et studie jeg ikke har en sjanse til å uttale engang. Jeg forventet at han som forsker skulle plukke det fra hverandre, så jeg skulle skjønne hva som var feil med det. I stedet klipper han bare inn ei annen dame som sier; det er ikke jeg enig i. Er det forskning da? Og var ikke kveldens episode om diett og slanking. Så brukte han jo nesten hele sendetiden på å poengtere noe vi alle vet og som jeg kan si velkommen etter, 30 days funker ikke. Det vet vi jo. Men hva med Berit nordstrand, Grethe Roede og lchf? Han kom jo ikke med noe der. Pr nå stoler jeg mer på det enn nøkkelhullmerking, hvor gradiosa og sjokofrokostblanding er en del av "sunnere produkter". Nesten så jeg tenker at om alt han klarte å kverulere på var honning fra boka 12 uker, så tenker jeg at den tror jeg jammen meg jeg skal prøve. Anonymous poster hash: 08914...03f Poenget er jo at Berit Nordstrand bruker bittesmå studier, og til og med bittesmå studier som ikke viser tydelig (altså statistisk signifikant) effekt av det hun anbefaler. Rådet hennes om å bytte ut alt sukker og all sukkererstatning du spiser med én teskje honning om dagen virker garantert om man klarer å følge det, fordi det betyr at du ikke kan spise noe godteri eller annet søtt nesten i det hele tatt. Og det funker jo, men det betyr ikke at det er honningen som har skylda (og det kan heller på INGEN måte dokumenteres ut fra det hun viser til av forskning). Videre er det jo som de også poengterte, at de fleste dietter faktisk virker på en eller annen måte, det er bare det at etter en viss tid faller de fleste tilbake til gamle vaner, også er man tilbake der man startet.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #8 Skrevet 14. september 2016 Enig! Håper mange så dagens episode og kanskje forstår hvorfor det er så forferdelig vanskelig å gå ned i vekt - og å forbli der. Anonymous poster hash: ac8e1...a93 Hvilken kanal er dette? Nrk? Anonymous poster hash: 9c074...5c1
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #9 Skrevet 14. september 2016 Jeg fant det spennende siden han tok opp en del som viste tydelige feil i "fakta" som blir presentert. Som lykkepiller. Men i dag.... Altså berit nordstrand kontret jo spørsmålet med et studie jeg ikke har en sjanse til å uttale engang. Jeg forventet at han som forsker skulle plukke det fra hverandre, så jeg skulle skjønne hva som var feil med det. I stedet klipper han bare inn ei annen dame som sier; det er ikke jeg enig i. Er det forskning da? Og var ikke kveldens episode om diett og slanking. Så brukte han jo nesten hele sendetiden på å poengtere noe vi alle vet og som jeg kan si velkommen etter, 30 days funker ikke. Det vet vi jo. Men hva med Berit nordstrand, Grethe Roede og lchf? Han kom jo ikke med noe der. Pr nå stoler jeg mer på det enn nøkkelhullmerking, hvor gradiosa og sjokofrokostblanding er en del av "sunnere produkter". Nesten så jeg tenker at om alt han klarte å kverulere på var honning fra boka 12 uker, så tenker jeg at den tror jeg jammen meg jeg skal prøve. Anonymous poster hash: 08914...03f Du har ikke skjønt nøkkelhullsmerkingen altså?😏 Grandiosa er ikke sunn, men et sunnere alternativ enn mange andre frossenpizza. Man sammenligner altså mat i samme gruppe/sjanger, og merker etter det. Anonymous poster hash: 8334e...10c
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #10 Skrevet 14. september 2016 Folkeopplysningen er kjempebra! Synes også forrige episode om cannabis var veldig klar og poengtert. Gjorde skam på Mina Gerhardsen og Anders Anundsen. Programmet gir oss verktøy til å stå imot propaganda, og er generelt som det hevder; folkeopplysende! Har i alle fall lært at man ikke kan vise til enkelte forskningsresultat. Som regel må det utallige studier over flere år til, før man kan kalle noe vitenskapelig vanntett. Anonymous poster hash: 7842a...bd6
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #11 Skrevet 15. september 2016 Så flere av de tidligere programmene, men synes det er et så pinlig dårlig program at jeg ikke gidder å se det lenger! Dette er et underholdningsprogram som prøver å fremstå som et vitenskapelig program, og bare der fører de seerne bak lyset. Pinlig dårlig av nrk! Og en elendig programleder. Anonymous poster hash: 318ea...5f5
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #12 Skrevet 15. september 2016 Så flere av de tidligere programmene, men synes det er et så pinlig dårlig program at jeg ikke gidder å se det lenger! Dette er et underholdningsprogram som prøver å fremstå som et vitenskapelig program, og bare der fører de seerne bak lyset. Pinlig dårlig av nrk! Og en elendig programleder. Anonymous poster hash: 318ea...5f5 Da har du misforstått. De prøver ikke å fremstå som et vitenskapelig program, de prøver å belyse temaer som folk er opptatte av og ikke minst rydde vekk myter og misforståelser om disse temaene. Anonymous poster hash: 50b40...67a
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #13 Skrevet 15. september 2016 Hvilken av slankekurene funka da? Utenom å bare spise 1 ts honning hver dag og ikke noe annet.. Hadde jeg klart å leve super sunt så hadde jeg jo ikke trengt noen slankekur.. Anonymous poster hash: 8cdd1...cf4
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #14 Skrevet 15. september 2016 Liker ikke programmet. De gangene jeg har sett det, sitter jeg igjen med en følelse av at programmet er veldig påvirket, og dratt i en allerede forhåndsbestemt retning. Anonymous poster hash: 953c6...72a
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #15 Skrevet 15. september 2016 Øhm... Fulgte du med på programmet i det hele tatt?? Du FIKK svar på om Nordstrand-metoden, Grete Roede og LCHF funker eller ikke... Anonymous poster hash: 50b40...67a Nei, jeg gjorde ikke det. Han oppsummerte alle dietter som har kommet og gått som om alle gikk ut på det samme. Men du kan ikke sammenligne Grethe Roede (som har eksistert siden 70 tallet) med å spise bomull og å drikke sitronvann med cayennepepper og maple sirup. Han brukte hele programmet på å snakke om coffee slender og 30 days, som ikke er en diett, men et såkalt tilskudd. Det er ikke det samme. Anonymous poster hash: 08914...03f
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #16 Skrevet 15. september 2016 Du har ikke skjønt nøkkelhullsmerkingen altså? Grandiosa er ikke sunn, men et sunnere alternativ enn mange andre frossenpizza. Man sammenligner altså mat i samme gruppe/sjanger, og merker etter det. Anonymous poster hash: 8334e...10c Jeg vet godt hva det går ut på, det er mindre salt, sukker og mettet fett enn andre alternativer. Mer kostfiber. MEN, mottoet er: Enkelt å velge sunnere. Problemet er at du kan spise nøkkelhullsmerkede produkter hele dagen og allikevel spise usunt. I Min verden er det veldig misvisende. Anonymous poster hash: 08914...03f
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #17 Skrevet 15. september 2016 Poenget er jo at Berit Nordstrand bruker bittesmå studier, og til og med bittesmå studier som ikke viser tydelig (altså statistisk signifikant) effekt av det hun anbefaler. Rådet hennes om å bytte ut alt sukker og all sukkererstatning du spiser med én teskje honning om dagen virker garantert om man klarer å følge det, fordi det betyr at du ikke kan spise noe godteri eller annet søtt nesten i det hele tatt. Og det funker jo, men det betyr ikke at det er honningen som har skylda (og det kan heller på INGEN måte dokumenteres ut fra det hun viser til av forskning). Følger Berit Nordstranddietten. Har førsøkt å gå ned i vekt før, og klart det, men med mye slit... og gått opp igjen. Med hennes metode er jeg ikke sulten, får ikke søtsug på samme måte som før og går ned i vekt. Jeg tror grunnen er at hennes råd er å holde blodsukkeret stabilt og dermed blir man ikke veldig sulten og får heller ikke søtsug. Honning har jeg for å fylle et behov for å kose meg med noe søtt. Bruker også lønnesirup, som jeg mener er mye sunnere siden det går under kategorien supermat. Poenget er at det med honningen som de drar fem i programmet kun er en liten del av en stor helhet om å spise regelmessig, spise seg "ikke sulten" i steden for stappa, spise mer grønnsaker og grove kornprodukter og fett som holder seg mett. Det er ingen dans på roser å gå ned i vekt uansett, men ,så lenge man ikke får det godtesuget som tidligere går det mer på at man ønsker noe å¨kose seg med på grunn av vanr enn at man bare MÅ ha, å da er litt naturlig søtning, som eks honning en lur erstatter Anonymous poster hash: e7872...0b0
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #18 Skrevet 15. september 2016 Liker programmet veldig godt, det er grundig og artig! "Testpanelet" som fikk sukkerpiller og gikk ned 4 kg viser at bare man tror nok på et produkt virker det! Lenge leve placebo. Jeg liker at en luguber bransje som tjener fett (bokstavelig talt) på menneskers desperasjon etter vektnedgang får seg en på tryne! På tide! Men innerst inne vet vi jo det, alle som en! Det finnes ingen lettvindt løsning! Anonymous poster hash: 29dd9...dc4
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #19 Skrevet 15. september 2016 Hvilken av slankekurene funka da? Utenom å bare spise 1 ts honning hver dag og ikke noe annet.. Hadde jeg klart å leve super sunt så hadde jeg jo ikke trengt noen slankekur.. Anonymous poster hash: 8cdd1...cf4 Konklusjonen var/er; ingen! Ingen kurer virker, ingen tabletter virker, og 95% av alle som går ned i vekt går opp igjen med tiden.. Anonymous poster hash: 29dd9...dc4
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #20 Skrevet 15. september 2016 Liker ikke programmet. De gangene jeg har sett det, sitter jeg igjen med en følelse av at programmet er veldig påvirket, og dratt i en allerede forhåndsbestemt retning. Anonymous poster hash: 953c6...72a Er du sikker på at det ikke bare er du selv som er veldig inngrodd i ditt tankesett? Anonymous poster hash: 7842a...bd6
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #21 Skrevet 15. september 2016 Jeg vet godt hva det går ut på, det er mindre salt, sukker og mettet fett enn andre alternativer. Mer kostfiber. MEN, mottoet er: Enkelt å velge sunnere. Problemet er at du kan spise nøkkelhullsmerkede produkter hele dagen og allikevel spise usunt. I Min verden er det veldig misvisende. Anonymous poster hash: 08914...03f Enkelt å velge SUNNERE... ikke sunt. Anonymous poster hash: aca4e...8af
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #22 Skrevet 15. september 2016 Er du sikker på at det ikke bare er du selv som er veldig inngrodd i ditt tankesett? Anonymous poster hash: 7842a...bd6 Tenkte det samme... Anonymous poster hash: 1c708...bea
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #23 Skrevet 15. september 2016 Nei, jeg gjorde ikke det. Han oppsummerte alle dietter som har kommet og gått som om alle gikk ut på det samme. Men du kan ikke sammenligne Grethe Roede (som har eksistert siden 70 tallet) med å spise bomull og å drikke sitronvann med cayennepepper og maple sirup. Han brukte hele programmet på å snakke om coffee slender og 30 days, som ikke er en diett, men et såkalt tilskudd. Det er ikke det samme. Anonymous poster hash: 08914...03f Du har virkelig ikke forstått budskapet i programmet, og heller ikke LYTTET til det som ble sagt. Poenget er: Alle slankekurer fungerer, fordi det handler om å være bevisst hva du putter inn i munnen, MEN de virker bare forbigående og det er varierende hvor stor virkning du vil få. Jeg kan like godt bestemme meg for å gå på sukkerbit-kuren en måned, hvor jeg skal suge på en sukkerbit hver kveld og la den langsomt smelte i munnen for å tilfredsstille søtbehovet. Jeg vil garantert gå ned i vekt den første tiden. Det betyr ikke at det er en diett som fungerer over tid. Anonymous poster hash: 50b40...67a
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #24 Skrevet 15. september 2016 Følger Berit Nordstranddietten. Har førsøkt å gå ned i vekt før, og klart det, men med mye slit... og gått opp igjen. Med hennes metode er jeg ikke sulten, får ikke søtsug på samme måte som før og går ned i vekt. Jeg tror grunnen er at hennes råd er å holde blodsukkeret stabilt og dermed blir man ikke veldig sulten og får heller ikke søtsug. Honning har jeg for å fylle et behov for å kose meg med noe søtt. Bruker også lønnesirup, som jeg mener er mye sunnere siden det går under kategorien supermat. Poenget er at det med honningen som de drar fem i programmet kun er en liten del av en stor helhet om å spise regelmessig, spise seg "ikke sulten" i steden for stappa, spise mer grønnsaker og grove kornprodukter og fett som holder seg mett. Det er ingen dans på roser å gå ned i vekt uansett, men ,så lenge man ikke får det godtesuget som tidligere går det mer på at man ønsker noe å¨kose seg med på grunn av vanr enn at man bare MÅ ha, å da er litt naturlig søtning, som eks honning en lur erstatter Anonymous poster hash: e7872...0b0 Men det er ikke dokumentert at det har noe for seg å spise den honningen. Du kan like gjerne spise en skje raffinert sukker eller en bit sjokolade hver dag. Anonymous poster hash: 50b40...67a
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #25 Skrevet 15. september 2016 Jeg vet godt hva det går ut på, det er mindre salt, sukker og mettet fett enn andre alternativer. Mer kostfiber. MEN, mottoet er: Enkelt å velge sunnere. Problemet er at du kan spise nøkkelhullsmerkede produkter hele dagen og allikevel spise usunt. I Min verden er det veldig misvisende. Anonymous poster hash: 08914...03f Ja, enklere å velge sunnere, som i at Hvis man har bestemt seg for å spise pizza, kan man få hjelp til å velge sunnere varianter. Ikke som i at pizza er sunt i seg selv. ALLE vet at det ikke er sant. Anonymous poster hash: 50b40...67a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå