Gå til innhold

Var jeg slem med naboungen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bortskjemt egoistisk nabounge. Han hater å dele og skal alltid ha vilja si.

I sted kom han med en pose bokstavkjeks. Ville selvsagt ikke dele, var to barn i hagen vår. Dette er ikke første gang han kommer til oss for å spise søtsaker og han har ALDRI delt.

Så når han var ferdig gav jeg kjærlighet til de to andre. Han spurte om han kunne få også og jeg sa, inntil du lærer deg å dele kommer du ikke til å få noe av meg noe mer.

Han ble drit sur og sa han skulle si til mamma at jeg var slem, da sier jeg at jeg synes du skal gå hjem og si til mamma at vi ikke deler med han fordi han ikke deler med oss.

Vet dette er skikkelig dårlig gjort men HVOR slem var jeg egentlig nå?

De er ni år forresten så han forstår dette veldig godt.

Anonymous poster hash: 6d6a0...170

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi! Jeg tenkte med en gang at om ungen var 5 år var det kanskje litt drøyt. Men 9? Absolutt ikke! Kunne fint gjort det samme jeg altså 😂

Anonymous poster hash: 2da19...9f8

Skrevet

Synes ikke du var slem. Håper han lærer.

Anonymous poster hash: f2237...93c

Skrevet

Dette var helt på sin plass, hadde gjort det samme!

Anonymous poster hash: d5eef...23b

Skrevet

Var kanskje litt slemt, men ikke noe jeg reagerer veldig på. Jeg hadde kanskje valgt å sende han hjem med beskjed om at han kunne spise søtsakene sine et annet sted om han ikke ville dele med de han var sammen med.

Anonymous poster hash: 00a45...896

Skrevet

Du kunne jo vist at du var bedre enn han og deler med andre, forklart viktigheta det å dele.

Anonymous poster hash: b8d10...31a

Skrevet

Helt innafor, men jeg hadde nok heller gitt ham to alternativer når han kom. Enten deler du - eller så går du.

Anonymous poster hash: 5ac7d...770
Skrevet

Ja, det var slemt. Omtrent like slemt som at han kommer i hagen deres med søtsaker uten å dele. Jeg synes nok det er litt barnslig å ta igjen, men jeg skjønner at det var fristende. Kanskje lærer han av det. 

Skrevet

Glemte å si at jeg har sendt han hjem tidligere og også snakket generelt om å dele med han. Han er bare fryktelig opptatt av å sope til seg mest mulig og livredd for å gå glipp av noe.

Har også sagt til moren hans at det er best om han spiser ferdig hjemme fordi han frister de andre bare. Likevel kommer han støtt og stadig med noe.

HI

Skrevet

Glemte å si at jeg har sendt han hjem tidligere og også snakket generelt om å dele med han. Han er bare fryktelig opptatt av å sope til seg mest mulig og livredd for å gå glipp av noe.

Har også sagt til moren hans at det er best om han spiser ferdig hjemme fordi han frister de andre bare. Likevel kommer han støtt og stadig med noe.

HI

Da har du prøvd de pedagogiske metodene først. Da er det i alle fall greit å la ham smake egen medisin. Han er ni, ikke tre, så dette skjønner han.

Skrevet

Haha dødsbra 😂 Litt barnslig men han fortjente det. Helt innafor når du har prøvd å snakke med han før!

Skrevet

Synes det var helt på sin plass. Synes også du konsekvent skal sende han hjem igjen hver gang han kommer spisende på noe han ikke vil dele.

Anonymous poster hash: 84d20...041
Skrevet

Du har prøvd på riktig måter tidligere, det fungerte ikke. Da synes jeg det var greit å si fra. Litt slemt, men han lærer jo ikke når du gjør det anderledes heller, det har han jo vist.

I fremtiden hvis han kom med godteri han ikke vil dele ville jeg sagt at han er fri til å bli hvis han deler, hvis ikke får han bare dra hjem igjen med det samme.

Jeg ville nok også ha tatt en prat med moren hans for å forklare slik at hun får vite hvordan han holder på. En oppegående mor vil sette pris på en slik tilbakemelding slik at hun kan lære sønnen normale sosiale koder, noe han tydeligvis har gått glipp av på dette feltet.

Anonymous poster hash: a01ba...7a4
Skrevet

Du var helt hinsides barnslig. Jeg hadde vært skikkelig flau nå, var jeg deg.

Hvordan skal du, men noen form for verdighet i behold, forsvare handlingene dine for guttens foteldre?

Anonymous poster hash: 75a78...853

Skrevet

Nei, han trenger at noen tørr å sette foten ned. Det er dessuten helt innafor at han ikke får mer søtsaker når han har allerede gaflet i seg en hel pakke kjeks..

Skrevet

Hvordan skal du, men noen form for verdighet i behold, forsvare handlingene dine for guttens foteldre?

Forsvare?

Vet ikke hvilken planet du har vokst opp på men jeg står da fritt til å gi godteri til hvem jeg vil i min hage.

Helt enig i at jeg var barnslig, flau er jeg ikke.

Og skulle jeg få kjeft av foreldrene til denne gutten så har de større problemer enn meg altså.

Forsvare min handlinger, milde Jesus for en verden vi har skapt.

Skrevet

Hvorfor skal hun forsvare noe ovenfor ungens foreldre?

De klarer ikke oppdra eget barn og hi prøver å hjelpe de.

Anonymous poster hash: a05a4...c22

Skrevet

Skulle tro du var moren til denne uoppdragne ungen

Anonymous poster hash: fc3e6...282

Skrevet

Forsvare?

Vet ikke hvilken planet du har vokst opp på men jeg står da fritt til å gi godteri til hvem jeg vil i min hage.

Helt enig i at jeg var barnslig, flau er jeg ikke.

Og skulle jeg få kjeft av foreldrene til denne gutten så har de større problemer enn meg altså.

Forsvare min handlinger, milde Jesus for en verden vi har skapt.

Såpass ja. Du er en sånn en.

Problemet med deg er at du tror du er bedre enn gutten på 9 år, men du er verre. Og så blind i egen selvforherligelse at du mister poenget.

Skrevet

Problemet med deg er at du tror du er bedre enn gutten på 9 år, men du er verre. Og så blind i egen selvforherligelse at du mister poenget.

Ha ha ha   :ler:  Du er en slik en ja. Tror også som ei over at du har like ufordragelige unger som naben til Hi :)

Skrevet

DU får heller ikke kjærlighet. Bare så du vet det. 😜

Skrevet

Haha, til sammenligning med hva jeg ville sagt, så bar dette svært pedagogisk!

Anonymous poster hash: d1d7f...d38

Skrevet

Ha ha ha :ler: Du er en slik en ja. Tror også som ei over at du har like ufordragelige unger som naben til Hi :)

Beklager. Men forsøket ditt på hersketeknikk er bare trist.

Jeg hadde aldri akseptert slik oppførsel fra mine unger 😊

Skrevet

Har en bortskjemt egoistisk nabounge. Han hater å dele og skal alltid ha vilja si.

I sted kom han med en pose bokstavkjeks. Ville selvsagt ikke dele, var to barn i hagen vår. Dette er ikke første gang han kommer til oss for å spise søtsaker og han har ALDRI delt.

Så når han var ferdig gav jeg kjærlighet til de to andre. Han spurte om han kunne få også og jeg sa, inntil du lærer deg å dele kommer du ikke til å få noe av meg noe mer.

Han ble drit sur og sa han skulle si til mamma at jeg var slem, da sier jeg at jeg synes du skal gå hjem og si til mamma at vi ikke deler med han fordi han ikke deler med oss.

Vet dette er skikkelig dårlig gjort men HVOR slem var jeg egentlig nå?

De er ni år forresten så han forstår dette veldig godt.

Ikke slemt, men litt barnslig. Jeg tror ikke du lærer barnet noe ved å la han "smake sin egen medisin". Selv om han er 9 år. Jeg synes heller du burde være konsekvent og si at han må spise ferdig hjemme først og så kan han komme til dere når han er ferdig. Jeg vet du har sagt det før, men du må gjøre det igjen og igjen. Sånn er det å oppdra barn. Det er den voksne og reale måten og gjøre det på.

Anonymous poster hash: efde5...d54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...