Gå til innhold

Naboen bare, virkelig bare, kjefter på barnet sitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vokste opp med en mor som var slik flere av dere beskriver. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg kunne ønske noen turte å ringe barnevernet. I ettertid har jeg snakket litt med de som var naboer/bekjente, og det kom frem at de alle var bekymret, men ingen meldte. Frykt for ubehag.. Som voksen skjønner jeg det selv, men jeg må innrømme at det gjør forferdelig vondt å tenke på at jeg/mamma ikke fikk hjelp fordi andre var redde for ubehgagelige situasjoner. Ingen hadde det så ubehagelig som meg. 

Anonymous poster hash: d4e4d...235
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde snakket med denne mammaen først. Drit i hva hun må tenke om deg eller om situasjonen blir flau. Det er hun som gauler på barnet sitt hver dag og gjør livet til barnet grusomt. DU kan gjøre en forskjell i dette barnets liv. Men vær tøff! Gi beskjed til moren! Si hva du har observert, at det ikke går an å behandle barnet sitt slik, si at du ønsker hun skal få hjelp. Gi beskjed at du melder inn og at hun bør tenke over hva hun vil gjøre med dette selv fremover.

Anonymous poster hash: 051e9...ef1

Skrevet

Når jeg vokste opp, så vokste den yngre nabogutten opp i et helvetes spetakkel. Det var slåssing mellom familiemedlemmer, festing, kjefting og alltid hyl og skrik. Dette er nå mange år siden, og mamma angrer så i dag, at de aldri gjorde noe med det, at de aldri meldte det noen vei. Men det var mange instanser som sviktet der, ikke bare naboer. Nabogutten lever nå på sosialen, fungerer ikke i jobb eller sosialt og bor fremdeles hjemme. Kanskje ting hadde vært annerledes hvis noen hadde gjort noe når han vokste opp.

Både hi og dere andre som forteller liknende historier her må melde.

Anonymous poster hash: e9ede...e85
Skrevet

Man trenger hverken utdannelse eller spesielle ressurser for å være et medmenneske.

Men deg om det. Trist verden har blitt så hard.

Anonymous poster hash: cd0dd...b59

Den er i alle fall blitt så hard at man heller vil ta hensyn til en voksen enn til et barn. For det er faktisk det du er forkjemper for her.

Anonymous poster hash: bcfc1...c8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...