Gå til innhold

Naboen bare, virkelig bare, kjefter på barnet sitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, den eneste kommunikasjonen jeg observerer mellom mor og barn er at moren kjefter og smeller. Jeg ser dem aldri ute sammen i harmoni. En dag så jeg barnet lekte ute og jeg tenkte "å, så flott. Barnet er ute og leker jo". Det tok tre min så sto mor der og ropte "hva er det du har gjort?! Gå inn med deg, gå inn!" Ikke så hyggelig likevel nei...

Det hele startet da jeg nettopp hadde flyttet dit for et år siden +. Da hørte jeg en kveld at barnet sto og hylskrek ute og ropte "slipp meg inn,mamma! Slipp meg inn, jeg vil inn". Både jeg og en nabo reagerte og begynte å gå forsiktig mot huset, usikre på hva vi skulle gjøre. Barnet slapp inn før vi rakk frem.

Imorges skulle jeg si ha det til aøbsrnet mitt og gikk ut på trappa. Da hører jeg roping, skriking og direkte brøling fra nabohuset. Hun brølte så høyt og mye på barnet at jeg kjente gåsehud på meg selv. Jeg hadde blitt livredd om noen skrek slik til meg. Barnet går i bhg. Hva gjør man??!

Anonymous poster hash: c0204...0a0

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Hva man gjør? Kontakter barnevernet.

Skrevet

Altså, den eneste kommunikasjonen jeg observerer mellom mor og barn er at moren kjefter og smeller. Jeg ser dem aldri ute sammen i harmoni. En dag så jeg barnet lekte ute og jeg tenkte "å, så flott. Barnet er ute og leker jo". Det tok tre min så sto mor der og ropte "hva er det du har gjort?! Gå inn med deg, gå inn!" Ikke så hyggelig likevel nei...

Det hele startet da jeg nettopp hadde flyttet dit for et år siden +. Da hørte jeg en kveld at barnet sto og hylskrek ute og ropte "slipp meg inn,mamma! Slipp meg inn, jeg vil inn". Både jeg og en nabo reagerte og begynte å gå forsiktig mot huset, usikre på hva vi skulle gjøre. Barnet slapp inn før vi rakk frem.

Imorges skulle jeg si ha det til aøbsrnet mitt og gikk ut på trappa. Da hører jeg roping, skriking og direkte brøling fra nabohuset. Hun brølte så høyt og mye på barnet at jeg kjente gåsehud på meg selv. Jeg hadde blitt livredd om noen skrek slik til meg. Barnet går i bhg. Hva gjør man??!

Er du seriøs?

Du melder ifra!

Man stenger ikke ut ungen sin som går i bhg (ikke skole heller) stakkars lille :(

Anonymous poster hash: c0e02...714

Skrevet

Dette høres som våres nabo,jeg får frysninger på ryggen når far eller mor skriker sånn til barnet å snakker med truende stemme,stakkars barn :(

Anonymous poster hash: c96c5...418
Skrevet

Du sender en bekymringsmelding!

Ingen barn skal da vokse opp på denne måten.

Anonymous poster hash: d7c13...03a
Skrevet

Du sender en bekymringsmelding!

Ingen barn skal da vokse opp på denne måten.

Og bare for å ha sagt det, jeg mener ikke barnevernet skal komme å hente ungen, jeg mener at mor trenger hjelp. Hjelp til kommunikasjon, og kanskje avlastning.

Skrevet

Du må melde til barnevernet, den moren trenger virkelig veiledning! Meld i dag, stakkers barn!

Skrevet

Dette høres som våres nabo,jeg får frysninger på ryggen når far eller mor skriker sånn til barnet å snakker med truende stemme,stakkars barn :(Anonymous poster hash: c96c5...418

Du må jo også melde! Stakkers barn!

Skrevet

Dette er omsorgssvikt. Selvfølgelig skal du melde det inn!

Anonymous poster hash: 0cc32...e2c
Skrevet

Det høres ut som naboen din er utslitt, har en depresjon eller noe annet er galt.

Kan du snakke med henne tro? Gå bort å ringe på, å si hva du føler, si det er vondt å høre på, kanskje hun trenger hjelp med noe?

Lett for meg å si, vanskelig å gjøre. Men av å til er det alt som skal til, en god nabo som bryr seg. Den naboen kan være deg :)

Om hun så slår seg vrang, må du ringe barnevernet. Ingen barn skal ha det sånn.

Anonymous poster hash: cd0dd...b59

Skrevet

Det høres ut som naboen din er utslitt, har en depresjon eller noe annet er galt.

Kan du snakke med henne tro? Gå bort å ringe på, å si hva du føler, si det er vondt å høre på, kanskje hun trenger hjelp med noe?

Lett for meg å si, vanskelig å gjøre. Men av å til er det alt som skal til, en god nabo som bryr seg. Den naboen kan være deg :)

Om hun så slår seg vrang, må du ringe barnevernet. Ingen barn skal ha det sånn.

Tror du virkelig hennes kommunikasjonsstrategier og samhandlingsmønster vil endre seg av det?

Anonymous poster hash: bcfc1...c8e

Skrevet

Huff, ja, jeg må vel det. Ville dere snakket med foreldrene først? Jeg må jo nesten skrive i meldingen at jeg som nabo har observert samhandlingen. Kan like gjerne signere med navn og det er skummelt det.

Skrevet

Tror du virkelig hennes kommunikasjonsstrategier og samhandlingsmønster vil endre seg av det?

Vet du, helt ærlig, jeg aner ikke. Men jeg ville prøvd.

Kanskje hun hadde blitt glad for å ha noen å snakke med? Kanskje naboene kunne hjulpet med noe? Kanskje, kanskje... Hvorfor skal ikke vi mennesker prøve å hjelpe hverandre?

Skrevet

Kanskje hun hadde blitt glad for å ha noen å snakke med? Kanskje naboene kunne hjulpet med noe? Kanskje, kanskje... Hvorfor skal ikke vi mennesker prøve å hjelpe hverandre?

Kanskje fordi man ikke har de rette ressursene og kunnskapene til å hjelpe, for eksempel? Fordi man kjenner sine begrensninger?

Skrevet

Kanskje fordi man ikke har de rette ressursene og kunnskapene til å hjelpe, for eksempel? Fordi man kjenner sine begrensninger?

Man trenger hverken utdannelse eller spesielle ressurser for å være et medmenneske.

Men deg om det. Trist verden har blitt så hard.

Skrevet

Ikke for å ødelegge den rosa boblen, men om det stod en relativt ukjent velmenende nabo på døren min og sa at " jeg ser du er så mye sint på barnet, trenger du noen å snakke med?" er det svært liten sjangse for at jeg hadde sagt " ja, du har helt rett, kom inn og la meg åpne meg opp, vis meg hvordan jeg skal være en god mor".

( ikke at jeg skriker slik til barna mine, bare et eksempel)

Ville kontaktet barnevernet i dag, hva tror du skjer bak lukkede dører?

Anonymous poster hash: aabf0...13f

Skrevet

Jeg har også en sånn nabo. Hører daglig at hun skriker "jævla drittunge" og andre stygge ting. Kjefting, banning og gråting minst tre ganger hver dag. Med en gang hun gjør noe galt, så er det skriking og banning, når moren heller kanskje kunne satt seg ned og snakket med barnet. Moren har også fortalt meg at datteren terroriserer familien. Hun er vel rundt 7 år. Vurderer faktisk å ringe barnevernet. Noen kvelder sitter datteren bare på en huske i hagen og stirrer utover mens hun husker sakte frem og tilbake. Barn skal jo ikke ha det sånn!

Anonymous poster hash: 5da15...f21

Skrevet

Jeg har også en sånn nabo. Hører daglig at hun skriker "jævla drittunge" og andre stygge ting. Kjefting, banning og gråting minst tre ganger hver dag. Med en gang hun gjør noe galt, så er det skriking og banning, når moren heller kanskje kunne satt seg ned og snakket med barnet. Moren har også fortalt meg at datteren terroriserer familien. Hun er vel rundt 7 år. Vurderer faktisk å ringe barnevernet. Noen kvelder sitter datteren bare på en huske i hagen og stirrer utover mens hun husker sakte frem og tilbake. Barn skal jo ikke ha det sånn!

Du er sikker på at du ikke skal tenke deg litt mer om da? At et barn er redd og usikker betyr ikke så mye vel?

Tafatte mennesker, jeg kjenner at jeg blir så provosert.

Anonymous poster hash: 7e23a...e17

Skrevet

Herregud menneske, hvor lenge skal dette barnet ha det slik før du får ut fingern?

Anonymous poster hash: af81d...d0d

Skrevet

Du burde ha ringt for lenge siden og du ringer i dag. Presiserer helst at du burde ha sagt i fra mye tidligere så får de nok it fingeren. Naboen burde også ringe btw

Anonymous poster hash: 4fe3e...f23

Skrevet

Huff, ja, jeg skal få meldt til barnevernet.

Hun er nok forøvrig sliten, deprimert, et eller annet ja.

Skrevet

Herregud menneske, hvor lenge skal dette barnet ha det slik før du får ut fingern?

Anonymous poster hash: af81d...d0d

Jeg har skrevet om dette her inne før, og da fikk jeg beskjed om å passe mine egne saker, og det var ikke måte på. Man føler jo ofte at man ikke har noe med det, og da blir det vanskelig å melde. Det er helt sikkert mye jeg ikke vet også.

Skrevet

Fordi barnet fortjener noe mer enn tilfeldig hjelp fra naboer uten kompetanse

Anonymous poster hash: e9ede...e85

Skrevet

Begge dere som skriver i denne tråden om naboene bør melde til bvtj. Dette er foreldre som tydelig trenger hjelp til veiledning på hvordan håndtere konflikter, sette grenser på en adekvat måte etc, kanskje er det behov for avlasting eller henvisning til spesialist. Disse ungene trenger at dere tar ansvar på deres vegne, det er de for små til å klare selv. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...