Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #26 Skrevet 12. september 2016 Jeg vet at kirurgen som opererte min rygg hadde vært på jobb i 28 timer da han satte kniven i meg. Jeg vet også at jeg hadde likt det bedre om han hadde sovet litt... Anonymous poster hash: e1daa...7cc
mamma_bergen Skrevet 12. september 2016 #27 Skrevet 12. september 2016 Hva da vet ikke? Dette handler om folk som tjener mer på en uke enn de fleste av oss dødelige tjener på en måned. Da må da også stå på for å gjøre seg fortjent til de pengene, synes jeg. Men det synes selvfølgelig ikke de. Anonymous poster hash: 47553...2b5 Stå på? Så du syns det er greit at leger er overarbeidet og derfor er større sjanse til å gjøre feil fordi de har høy lønn?? Dette svaret er umulig å ta seriøst.
ulenissen Skrevet 12. september 2016 #28 Skrevet 12. september 2016 Hva da vet ikke? Dette handler om folk som tjener mer på en uke enn de fleste av oss dødelige tjener på en måned. Da må da også stå på for å gjøre seg fortjent til de pengene, synes jeg. Men det synes selvfølgelig ikke de. Anonymous poster hash: 47553...2b5 😂 Er du seriøs nå? Leger har lang utdannelse og i tillegg ansvar for vår helse og våre liv. Skulle da bare mangle at de tener bra! I tillegg har de sinnsyke arbeidstider og er unntatt arbeidsmiljøloven!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #29 Skrevet 12. september 2016 Merkelig så mange som støtter legene her. Hvor var alle dere da pilotene i norwegian streiket i fjor vår? Det var en helt annen tone da. "Forbaska grådige, sutrete, overbetalte bussjåfører." Merkelig, for de streiket også for bedre vilkår, for faste ansettelser, og en reell arbeidsgiver. Ingen av dem nevnte lønn med et ord, ei heller mindre arbeidstid selv om de jobber opp mot 60 timer i uka. Men legene, ja de støtter vi. Anonymous poster hash: 0fc97...52b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #30 Skrevet 12. september 2016 Merkelig så mange som støtter legene her. Hvor var alle dere da pilotene i norwegian streiket i fjor vår? Det var en helt annen tone da. "Forbaska grådige, sutrete, overbetalte bussjåfører." Merkelig, for de streiket også for bedre vilkår, for faste ansettelser, og en reell arbeidsgiver. Ingen av dem nevnte lønn med et ord, ei heller mindre arbeidstid selv om de jobber opp mot 60 timer i uka. Men legene, ja de støtter vi. Anonymous poster hash: 0fc97...52b Jeg støttet de og jeg. Det falt deg ikke inn at det ikke er de samme som svarer hele tiden? Jeg støttet de som streiket i bhg og, selvom det betød at jeg måtte ta fri fra jobb, uten lønn. Jeg støtter de som har grunn til å streike, og hittill bar jeg ikke sett noen som gjør det for moro skyld Anonymous poster hash: 3f8c8...03f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #31 Skrevet 12. september 2016 Merkelig så mange som støtter legene her. Hvor var alle dere da pilotene i norwegian streiket i fjor vår? Det var en helt annen tone da. "Forbaska grådige, sutrete, overbetalte bussjåfører." Merkelig, for de streiket også for bedre vilkår, for faste ansettelser, og en reell arbeidsgiver. Ingen av dem nevnte lønn med et ord, ei heller mindre arbeidstid selv om de jobber opp mot 60 timer i uka. Men legene, ja de støtter vi. Anonymous poster hash: 0fc97...52b Støttet pilotene også, jeg. Mente du at det var grunn å støtte pilotene og ikke legene? Virker nesten slik på måten du skriver på. Anonymous poster hash: c5492...618
Iiiiik Skrevet 12. september 2016 #32 Skrevet 12. september 2016 De streiker vel hovedsakelig for å beholde retten til felles vaktordninger? Spekter ønsker at hver enkelt lege skal forhandle om sin vaktplan. Det betyr i praksis at legene vil presses til uforsvarlige arbeidstidsordninger. Arbeidsmarkedet er trangt på sykehusene, det er mange om beinet og den som sier nei vil risikere å ikke få forlenget vikariatet sitt. Jeg synes det er skremmende at leger har så omfattende fritak fra arbeidsmiljøbestemmelsene. En lege i sin 30. time på jobb fungerer neppe bemerkelsesverdig bedre kognitivt enn det jeg gjør. Og da bør hun slippe å gjøre vurderinger på liv og død. Så ja, jeg støtter legene. Er selv organisert i akademikerne og vet at de ikke har tatt ut personell i streik som gjør at menneskeliv står i fare.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #33 Skrevet 12. september 2016 Ok, så er ikke dere de samme som svarte under pilotstreiken. Jeg bare husker at det var mye fuss rundt det, og at 90% hatet pilotene. Bare så det er sagt, jeg støtter pilotene og jeg støtter legene. Anonymous poster hash: 0fc97...52b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2016 #34 Skrevet 12. september 2016 Husk du har ikke lov til å kjøre bil hvis du er veldig trøtt. Men jeg sier nei takk til en lege som har jobbet flere dager i strekk vedkommende får ikke operere meg. Anonymous poster hash: a0e85...53f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå