Gå til innhold

Er dette dårlig av kolleger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer knapt å huske navnet på mine egne barn, så andres konfirmasjon ville jeg hatt store vansker med å huske... Men hadde jeg husket ville jeg spurt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:-D Jotakk, veldig fin dag, både for konfirmanten og foreldrene. Og været var på vår side :-)

HI Anonymous poster hash: ab08c...7dc

Så gøy:)

Kirkelig eller borgerlig?

Mine barn er ikke døpt, så vet ikke om de vil konfirmere seg. Var det mye styr i forkant? Var dere mange?

Anonymous poster hash: ae13f...59d

Skrevet

Anonym bruker, on 12 Sept 2016 - 14:35, said:

Men sånn strengt tatt, så er jo dette ganske standardsvar vil jeg tro. Da klarer jeg ikke helt å se poenget i å spørre.

Anonymous poster hash: f3195...dac

Poenget er bare å spørre, for å vise et snev at høflighet som kollega. Som du ser, så trenger du heller ikke være redd for et timelangt referat fra dagen heller. Det er bare det at kolleger spør hvordan dere har hatt det, som er hyggelig. Ikke noe annet.

HI Anonymous poster hash: ab08c...7dc

Skrevet

Anonym bruker, on 12 Sept 2016 - 14:53, said:

Så gøy:)

Kirkelig eller borgerlig?

Mine barn er ikke døpt, så vet ikke om de vil konfirmere seg. Var det mye styr i forkant? Var dere mange?

En del styr i forkant ja, men når selve dagen kom, så koste vi oss veldig alle sammen. Ingen som meldte avbud, og selve konfirmanten strålte som en sol. Vi var 25 stk. Veldig passelig :-) Anonymous poster hash: ab08c...7dc
Skrevet

Anonym bruker, on 12 Sept 2016 - 14:56, said:

En del styr i forkant ja, men når selve dagen kom, så koste vi oss veldig alle sammen. Ingen som meldte avbud, og selve konfirmanten strålte som en sol. Vi var 25 stk. Veldig passelig :-) Anonymous poster hash: ab08c...7dc

By the way, dette var i kirken ja :-) Anonymous poster hash: ab08c...7dc
Skrevet

Vi har veldig liten familie, så jeg ser for meg at det blir litt rart å holde en konfirmasjon.. Hehe. Jaja. Får ta det med årene da:)

Skrevet

Anonym bruker, on 12 Sept 2016 - 14:56, said:

Vi har veldig liten familie, så jeg ser for meg at det blir litt rart å holde en konfirmasjon.. Hehe. Jaja. Får ta det med årene da:)

Man trenger ikke være så mange for å få en flott dag og et flott selskap. Det blir sikkert veldig bra :-) Anonymous poster hash: ab08c...7dc
Skrevet

Man trenger ikke være så mange for å få en flott dag og et flott selskap. Det blir sikkert veldig bra :-) Anonymous poster hash: ab08c...7dc

Ja, men så er de ikke døpt og vi er jo ikke kristne. Syns kanskje borgerlig konfirmasjon er litt sånn 'vi gjør det for pengene' 😅

Skrevet

Men sånn strengt tatt, så er jo dette ganske standardsvar vil jeg tro. Da klarer jeg ikke helt å se poenget i å spørre.

Anonymous poster hash: f3195...dac

Du er sikkert veldig festlig å ha som kollega :-D *ironi* Men altså, la oss si at du hadde en stor begivenhet i helgen, som ingen i dag på jobben din sa ett ord om. De regnet med et standardsvar uansett, derfor var det ingen poeng i å spørre deg.

Skrevet

Anonym bruker, on 12 Sept 2016 - 15:00, said:

Ja, men så er de ikke døpt og vi er jo ikke kristne. Syns kanskje borgerlig konfirmasjon er litt sånn 'vi gjør det for pengene'

I dette kullet var det noen som ikke var døpt i forkant, men som valgte å gjøre det før selve konfirmasjonen. Det gikk fint det. Men selv om de er døpt, er det heller ingen selvfølge at de ønsker en kristelig konfirmasjon når de blir 15. ;-) Anonymous poster hash: ab08c...7dc
Skrevet

I dette kullet var det noen som ikke var døpt i forkant, men som valgte å gjøre det før selve konfirmasjonen. Det gikk fint det. Men selv om de er døpt, er det heller ingen selvfølge at de ønsker en kristelig konfirmasjon når de blir 15. ;-) Anonymous poster hash: ab08c...7dc

Er litt sånn jeg tenker. De får døpe seg når de er store nok. Jeg selv konfirmerte meg ikke, er ikke døpt heller. Men jeg har vært i mange konfirmasjoner og tenker at det kanskje kunne vært fint om

Slekta ble samlet til noe sånt..:)

Skrevet

Vi skulle vært kolleger, HI, jeg har jo masse å spørre deg om 😂

Skrevet

Anonym bruker, on 12 Sept 2016 - 15:31, said:

Vi skulle vært kolleger, HI, jeg har jo masse å spørre deg om

Ja, det hadde vært fint :-D Anonymous poster hash: ab08c...7dc
Skrevet

Jeg glemmer ofte andres begivenheter.  Ikke fordi jeg er uinteressert, men fordi jeg strever med å huske det jeg må i mitt eget privatliv.  Men jeg prøver.  Og jeg spør gjerne åpne spørsmål i lunsjen, som "hadde noen en spennende helg?".  Hvis noen da hadde sagt at de hadde konfirmasjon ville jeg selvfølgelig spurt hvordan det gikk, om kakene var gode og om konfirmanten hadde en fin dag osv.  

Så i mitt tilfelle er det altså ikke mangel på interesse men mangel på hukommelse.  Samtidig som kollegaen har konfirmasjon har naboen hatt begravelse, venninnen min vært på ferie, noen i klassen til datteren min har hatt dåp, noen på fotballen til sønnen min har nettopp fått hund.  Til sammen blir det mye å huske og det glipper for meg.  Jeg ØNSKER å være en sånn som husker på at svigermoren til venninnen ble 75 år forrige uke, men jeg får det ikke alltid til. 

Anonymous poster hash: cfcad...e65

Sånn er jeg også, dessverre.

Men der jeg jobber er det vanlig at alle kollegene spleiser på en liten hilsen til konfirmanter, ved bryllup og ved "runde tall"-bursdager. Så hadde du jobbet hos oss, hadde ditt barn fått en liten oppmerksomhet, og hvis du så hadde takket på barnets vegne på jobb så ville jeg jo kommet på det, og da ville jeg også vist litt interesse og spurt hvordan dere hadde hatt det.

Så det er ikke for å være uhøflig og ufin, men jeg klarer dessverre ikke å huske alle slike ting.

Skrevet

Jeg synes ikke det er rart. Det er bare min nærmeste kollega jeg ville stilt det spørsmålet.

Skrevet

Herregud.

Alle som har unger må en eller annen gang feire konfirmasjon. Skal kolleger engasjere seg i sånt..?

Anonymous poster hash: f9dac...a80

Skrevet

Anonym bruker, on 13 Sept 2016 - 01:58, said:

Herregud.

Alle som har unger må en eller annen gang feire konfirmasjon. Skal kolleger engasjere seg i sånt..?

Anonymous poster hash: f9dac...a80

Feil - det MÅ de ikke..... Anonymous poster hash: ab08c...7dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...