Gå til innhold

Eksen hans gjør meg gal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ikke redde for steforeldre, jeg har vært en selv..

Men det at dere er med hverandre på avslutninger betyr ikke at det er greit for andre. Hvis moren til dine stebarn hadde satt seg på bakbeina, hadde du trumfet igjennom at du skal være med? Hva godt ville kommet ut av det, mener du?

Tror du samarbeidet mellom foreldrene blir bedre av det, eller er det kanskje viktigst for deg å vise omverdenen at du er sammen med faren? Man kan fint være en omsorgsperson for et barn uten å være tilstede på avslutninger, kamper/cuper/oppvisninger. Man kan finne på andre ting sammen.

Hva er viktigst for barnet, tror du? At mor og far er med og de har en hyggelig stund sammen, eller at du presser deg med og skaper en isfront?

Og se å vokse opp og oppføre seg som voksne folk? For meg er det å sette grenser en del av å være voksen. Som jeg skrev tidligere; nei, det dreier seg ikke om mor og hennes følelser. Men det dreier seg IHVERTFALL IKKE om stemor og hennes følelser. Kanskje man som stemor bør vokse opp og oppføre seg som voksne folk (og ikke mene at verden kretser rundt seg selv )? Denne runden måtte jeg gå med meg selv før jeg ble sammen med en mann med barn. Jeg måtte spørre meg selv om hva som er barnas beste. Joda, jeg syns jo det var litt kjipt å ikke få delta, men samtidig, det var jo ikke mitt barn.,

Jeg er mor selv og har vært stemor, og vil fortsatt stå på mitt mtp at man kommer langt med å være litt ydmyk! For det viktigste for et barn er foreldre i harmoni og som fungerer bra sammen :)

Anonymous poster hash: 78e91...587

Det spørs jo om jenta ville ha HI der, om det var avklart på forhånd at tilstelninger i barnehagen var forbudt område for HI, hva mor har kommunisert. I utgangspunktet, hvis jenta og far ville ha HI der, så ser jeg ikke noe problem med det. Vi har flere skilte foreldre på skolen til eldste, og det er vanlig at de kommer med partnere. Det blir heller ikke noe drama etterpå. Man kommer også noen ganger med onkler, tanter, besteforeldre og STEbesteforeldre, alt mulig rart. Det er fest for barna, og jo flere som kommer, desto mer artig blir det.

Hvis mor har kommunisert til HI at hun er uønsket, er jeg enig med at hun da burde holde seg unna slike tilstelninger og forklart stebarnet at de kan bygge relasjoner på andre måter, og finne på noe hyggelig en annen gang. Har sett tendens på DiB at eksdama bør kunne styre absolutt alt, det verste var vel innlegget der mannen feiret jul hos eksen med særkullsbarna, og nydama satt hjemme med nyfødt. Jeg synes i hvert fall ikke det bør være slik. Har selv stefar til mine barn, og han er inkludert som en del av familien. Det er for mye forlangt å forvente at steforeldre skal kjøre, bringe, hente, rydde etter stebarna og ta ansvar, når det blir tydeliggjort at de ikke er en del av familien og aldri kommer til å bli det.

Anonymous poster hash: 5c79c...cde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hi, her er det du som skal roe deg ned. Sorry!

Anonymous poster hash: 0f589...dc0
Skrevet

Hei! Eksen hans hadde ikke sagt no på forhånd om at jeg ikke var velkommen, men lille jenta hadde faktisk invitert meg med på sommerfesten og gledet seg mye til at jeg skulle være med. Jeg snakket selvfølgelig med far om det og han ville også at jeg skulle være med.

Og når det er sagt så er det ikke jeg som skaper dårlig stemning, det er mor. Hun aa til samboer at jeg ikke var velkommen men utifra det så klaget hun kun på han, og maste om han og alt han gjør galt. Så om jeg hadde vært der eller ei, så hadde ikke stemningen vært god. Jeg prøvde å lette på stemningen hele dagen, gikk til og med å kjøpte kaffe til hun. Hun nappet koppen ut av hånda mi og sa ikke takk engang.

Når det gjelder familien hans, så selvfølgelig er det naturlig at de har kontakt, men det finns en hvis grense. Min samboer kontakter aldri hennes familie med mindre det er høyst nødvendig. Men hun kan være hos hans familie opp til flere ganger i uken, og når samboer ikke gidder å hjelpe hu med alt hu forventer å få hjelp med ( kjøre, hente, handle ) så er familien hans den første hu ringer etterpå. Hun har også gått så langt at hun ved flere anledninger har avtalt at hun og lille jenta skal på besøk til familien hans på HANS samværsdager! Dette gjør hun jo kun for å prøve å tilbringe tid med min samboer.

Jeg har ved flere anledninger prøvd å snakke med hun og bedt hu oppføre seg og spurt om vi skal ta en kaffe og prøve å klarne opp i ting, dette har hu takket nei til og ment at oppførselen hennes ikke har no med meg å gjøre... For meg så virker det som om hu prøver veldig hardt , med alt hu har å få meg til å rett og slett få nok å forlate samboer

Mest sannsynlig vil hun ha ham tilbake. Hvem av de to som brøt? Jeg kan ikke se at det var galt av deg å gå på tilstelningen når både far og jenta ville ha deg der. Eksen skal da virkelig ikke styre deres liv på fars samværsdager!

Skrevet

Det var han som brøt. Ja er ingen tvil om at hu vil ha han tilbake! Men jeg syns fortsatt ikke det er rett for lille jenta å oppføre seg slik. Mange her som menes jeg bør holde meg unna, og at det er jeg som er problemet. Men er flere ganger jeg møter hun og lille jenta tilfeldig på gata og lille jenta roper på meg og vil selvfølgelig hilse, men da klarer ikke hu å hilse eller noenting og DET syns jeg er synd for jenta sin del, det koster ikke mye for kjærringa og si "hei".

Nei er også flere ganger da barnemor vet jeg ikke er hjemme at hu plutselig finner på unnskyldninger for at de må komme innom min samboer. Litt vanskelig for meg å skal holde meg unna når hu markerer seg på den måten hu gjør.

Jeg for min del er fortsatt åpen for at hu og jeg kan ha ett fint og åpent forhold, så det at jeg er et så stort problem som folk her skal ha det til, det forstår jeg ikke

Hehe, du skal da virkelig ikke forlate ditt eget hus for å holde deg unna når hun kommer. Det er forresten utrolig uvane når ekser maser om hjelp med ditten og datten, flytting, skruing, henting. Det er ikke lenger din samboers ansvar å hjelpe henne med ærend, hans ansvar er å ha godt samarbeid om datteren, ta sin del av det økonomiske, emosjonelle og praktiske ansvaret for barnet, betale barnebidrag og så videre. Det inngår ikke i hans ansvar å leke mannen i huset for sin eks. At hun tar jenta på fars samværsdager for å dra til hans familie er også helt klart markering. På hans samværsdager skal ungen være hos ham, og da kan han ta henne med til sin familie. Ikke eksen.

Skrevet

Jææ. Du er i form!

Du trekker jo konklusjoner i øst og vest, alt etter hvor det passer deg best.

Blir dagen din bedre av å kalle meg rasist og legge ord i munn på meg så be my guest.

Dette blir for dumt.

For alt du vet så er jeg utlending selv.

Fint om du kan lære deg å diskutere uten å gå til angrep på en person.

Og ja, jeg er både snill og grei på tross av at jeg har litt andre meninger enn deg.

Anonymous poster hash: 79138...27f

Troller du, har du en dårlig dag, eller er du en gjennomført bi*ch?

Hva slags svar er dette til en som tydeligvis har møtt en kjip eks... Eller er du eksen?

Anonymous poster hash: e19c0...d61

Skrevet

Troller du, har du en dårlig dag, eller er du en gjennomført bi*ch?

Hva slags svar er dette til en som tydeligvis har møtt en kjip eks... Eller er du eksen?

Ja, jeg er helt sikkert eksen...

Og gjennomført bitch.

Om du plukker ifra alle svarene som ikke er 100% enig med hi her, så ser du at vi alle er en gjeng med bitcher.

Skrevet

Og gjennomført bitch.

Om du plukker ifra alle svarene som ikke er 100% enig med hi her, så ser du at vi alle er en gjeng med bitcher.

Men det er jo ikke HI du har svart. .... og du har vel ikke svart "ikke 100% enig" du har svart på en utrolig uhyggelig måte. Har ikke noe behov for å krangle med deg jeg, men man kan da i det minste oppføre seg sivilisert?

Skrevet

Men det er jo ikke HI du har svart. .... og du har vel ikke svart "ikke 100% enig" du har svart på en utrolig uhyggelig måte. Har ikke noe behov for å krangle med deg jeg, men man kan da i det minste oppføre seg sivilisert?

Hvorfor har ikke jeg oppført meg sivilisert?

Jeg har blitt kalt både rasist og bitch av deg og andre Anonym (++) Men fortsatt er det jeg som ikke oppfører meg sivilisert?

Jeg har verken vært stygg eller ufin. Kan du si det samme?

Skrevet

I tillegg så var det ingen som "hentet seg ei", vi møttes på jobbseminar i mitt hjemland (vi har jobb innen samme yrke), ble kjent og opprettholdt kontakten etterpå. Så flyttet jeg til ham og vi giftet oss ca 8 måneder etter at vi traff hverandre. Det var ikke sånn at han fant meg på en datingsside og "importert" meg til sitt land.

Var han ikke ufør?

Skrevet

Og gjennomført bitch.

Nei, det er ikke sant. Du har en helt smakløs tone, totalt uten grunn, i alle svarene til hun utenlandske.

Dette uttrykket er litt utslitt, men dessverre sant: det var DU som begynte. Du var bitch uten grunn og hadde null grunnlag for å slenge ut dritt.

Anonymous poster hash: e6b5d...09f

Skrevet

Hvorfor har ikke jeg oppført meg sivilisert?

Jeg har blitt kalt både rasist og bitch av deg og andre Anonym (++) Men fortsatt er det jeg som ikke oppfører meg sivilisert?

Jeg har verken vært stygg eller ufin. Kan du si det samme?

"Du høres jo ikke bitter ut.

Ganske standard tankegang når man ser unge utenlandske damer med en eldre uattraktiv mann at han har vært å henta seg ei"

Ikke spesielt pent.

Skrevet

"Du høres jo ikke bitter ut.

Ganske standard tankegang når man ser unge utenlandske damer med en eldre uattraktiv mann at han har vært å henta seg ei"

Ikke spesielt pent.

Nå er vel ikke jeg den eneste som har påpekt hva man tenker når man ser en ung dame med en mye eldre mann. Ofte så har han faktisk vært og "henta" seg denne damen. Har du sett Thaifjord, eller hva det heter? Ja, for det var faktisk et eget tv program om menn som hentet seg damer.

Du får tolke meg som du vil. Dere trekker fortsatt konklusjoner etter hva som passer dere best for å ha noe å ta meg på, ok.

Som sagt, dette blir for dumt. Det er fortsatt ikke jeg som slenger rundt med det ene stygge kallenavnet etter det andre her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...