Gå til innhold

Eksen hans gjør meg gal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er bonusmamma til en fantastisk liten jente på 5 år. Alt har gått strålende mellom meg og hun siden dag 1 og samboer og jeg kunne ikke hatt det bedre. Det eneste som gjør meg gal er denne sinnsyke eksen hans! Jeg har siden første gang jeg møtte henne alltid vært hyggelig og høflig for har hatt til beregning at det kanskje var litt sårt for henne at jeg kom inn i bildet! Men hu har ikke vært noe annet enn grufull! Fra dag en begynte hun å kritisere meg ovenfor samboer, og mente at alt jeg sa og gjorde med deres datter

Var feil. Når jeg og var med på offentlige ting sa hun til samboer at jeg ikle

Var velkommen. Hun har heller aldri snakket med meg eller til meg, hun bare snur ryggen mot meg hver gang vi møtes.

Hun begynner å gå meg på nervene! Jeg syns det er super trist at det skal være så dårlig stemning mellom hun og meg for lillejenta må jo merke hvor dårlig stemning det er, og jeg syns hun i det minste kan late som for datteren hennes sin skyld.

Hun ringer også min samboer daglig og forventer at han skal gjøre alt for hun hele tiden. Kjøre / hente / handle you name IT. Jeg har satt ned foten på det, så Han har sluttet med mye.

Nå har hun begynt siden samboer min har sakte men sikkert satt hun på plass så har hun begynt å klistre seg fast på familien hans. Familien bor en times tid unna, men vær gang vi er på besøk så har hu akkurat vært der. Dette syns jeg er respektløst ovenfor meg!! At hu skal klistre seg til min svigerfamilie på den måten. Jeg begynner å bli relativt lei hele dama nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen og er det lenge siden bruddet? 

Det kan jo være håp om at hun roer seg etterhvert dersom det er ferskt. Hvis ikke må man jo sette ned foten. Var i en lignende situasjon, men der roet mor seg ned etter et par år. Vi kommer godt overens nå med unntak av de gangene hun behandler samboeren min dårlig, da tar jeg meg en prat med henne og dytter henne på rett kjøl igjen. Men her er det litt alderforskjell på meg og henne, så jeg lar mye være fordi jeg regner med hun vil modnes med tiden. Så lenge det ikke går ut over barnet må man svelge en del kameler, men det må jo gå en grense et sted. 

Anonymous poster hash: 3b13d...391
Skrevet

Det er dessverre litt for vanlig. Har opplevd at to seriøse forhold gikk i vasken på grunn av ekser som drev på sånn.

Anonymous poster hash: e6b5d...09f

Skrevet

Du er alltid alltid hyggelig og høflig, men du presser deg med der du ikke er velkommen? Er det å være hyggelig og høflig 😳

Jenta har allerede mor og far tilstede, MÅ du være der om du er med på å skape konflikter? Hva med å vise jenta engasjement/deltagelse på andre arenaer der mor ikke er tilstede? Bare et tips fra meg..

Min eks har et nært forhold til mine foreldre (12 år siden vi flyttet ifra hverandre). Han er rett som det er innom og drikker kaffe hos dem. Er det respektløst ovenfor min nye mann? Eksen er faren til barnet mitt, de er besteforeldre til hans barn, og det er jo ikke akkurat sånn at han er der likt som oss. Mine foreldre må få lov til å ha besøk av hvem de vil. Det er deres hus, jeg kan ikke diktere hvem som får besøke dem.

Anonymous poster hash: 78e91...587

Skrevet

Hei! Jeg syntes at jeg som stemamma og en stor del av hverdagen til lille jente må få lov å være med på sommerfesten til barnehagen på lik linje som andre barn som hadde foreldre, tanter, og onkler tilstede. Var kun barnemor som mente jeg ikke var velkommen.

Jeg syntes det er respektløst av hun ovenfor meg og ikke minst samboer , da han har sagt til hun opp til flere ganger at hun ikke skal klenge seg på familien hans. Fordi hu rett og slett oppfører seg som hun gjør. Hadde hun vært hyggelig og ålreit så hadde jo saken vært en helt annen.

Men du er jo verken mora, faren, tante eller onkel, du er kjæresten til faren hennes. Du har verken krav på/rett til å være tilstede!

Hos oss har vi gjort det sånn at jeg blir med hvis barnas mor ikke får vært med, ellers innretter jeg meg etter at jeg ikke kan tvinge meg med bare fordi jeg har lyst.

Man kan si at dette dreier seg om barnet, og ikke mor, men det dreier seg heller ikke om deg og hva du vil. Merker at Du er en helt annen type stemor enn jeg var. Man kommer langt med litt ydmykhet, noe det aner meg at du ikke viser... Hadde mine barn hatt en stemor som oppførte seg som dette ville jeg nok hatt piggene ute selv!

Kunne hun fått klenge på hans familie om hun var litt grei? :P

Dette er ikke bare din svigerfamilie, men også besteforeldrene til hennes barn! Er det ikke bare bra at besteforeldrene har et godt forhold til hennes mor? Jeg forstår meg ikke helt på deg...

Mulig du ikke er det, men du fremstår som sjalu og usikker på din plass. Din mann har et barn fra før, og han og hennes familier vil alltid være bundet til hverandre gjennom dennd jenta. Du og/eller din familie erstatter ikke mors side av familien.

Beklager, men det virker som du prøver å trumfe igjennom at du skal være en like stor del av barnets hverdag/liv som det moren er, men det er du dessverre ikke.

Jeg veit det er kjipt, jeg gikk noen runder med meg selv, jeg også, men jeg kom fram til at jeg kunne vise barna at jeg ønsket å være der for dem og støtte dem på andre måter enn å tråkke barnas mor på tærne. Hun ønsket meg ikke der, det er hennes barn, javel, da holdt jeg meg unna... Det viktigste var jo tross alt at barnas foreldre hadde et nært samarbeid, ikke at jeg på liv og død skulle være med. Jeg gikk på mine egne barns sommeravslutninger.....

Skrevet

Hei! Jeg er bonusmamma til en fantastisk liten jente på 5 år. Alt har gått strålende mellom meg og hun siden dag 1 og samboer og jeg kunne ikke hatt det bedre. Det eneste som gjør meg gal er denne sinnsyke eksen hans! Jeg har siden første gang jeg møtte henne alltid vært hyggelig og høflig for har hatt til beregning at det kanskje var litt sårt for henne at jeg kom inn i bildet! Men hu har ikke vært noe annet enn grufull! Fra dag en begynte hun å kritisere meg ovenfor samboer, og mente at alt jeg sa og gjorde med deres datter

Var feil. Når jeg og var med på offentlige ting sa hun til samboer at jeg ikle

Var velkommen. Hun har heller aldri snakket med meg eller til meg, hun bare snur ryggen mot meg hver gang vi møtes.

Hun begynner å gå meg på nervene! Jeg syns det er super trist at det skal være så dårlig stemning mellom hun og meg for lillejenta må jo merke hvor dårlig stemning det er, og jeg syns hun i det minste kan late som for datteren hennes sin skyld.

Hun ringer også min samboer daglig og forventer at han skal gjøre alt for hun hele tiden. Kjøre / hente / handle you name IT. Jeg har satt ned foten på det, så Han har sluttet med mye.

Nå har hun begynt siden samboer min har sakte men sikkert satt hun på plass så har hun begynt å klistre seg fast på familien hans. Familien bor en times tid unna, men vær gang vi er på besøk så har hu akkurat vært der. Dette syns jeg er respektløst ovenfor meg!! At hu skal klistre seg til min svigerfamilie på den måten. Jeg begynner å bli relativt lei hele dama nå

Du må lære deg forskjellen når du skal bruke hun/henne !

Anonymous poster hash: 01a69...441

Skrevet

Du bør holde deg unna sommerfest i bhg. Du kan være aktiv på andre arenaer hvor stemor ikke er tilstede. En sommerfest er ikke en rettighet for en stemor og når du vet slike ting skaper konflikt holder du deg unna.

Skrevet

Du er med på ting som gir dårlig stemning, men mener du har rett til det? Har du da i deg hele tatt tenkt på hvordan barnet har det i denne dårlige stemningen? Du høres dessverre ikke moden nok ut for det forholdet du er i og du bør umiddelbart vokse opp og ta avgjørelser mtp barnets beste skal du klare beholde forholdet til mannen

Anonymous poster hash: 39f10...349

Skrevet

Mulig jeg tar feil men her ser jeg for meg at din kjæreste har funnet seg en langt yngre kjæreste.

Du høres utrolig ung og tankeløs ut.

Ikke store livserfaringingen og liten empati.

Flott du har et godt forhold til stedatter, det er viktigst. Det er barnslig av barnets mor at du ikke er velkommen.

Du sier du synes det er trist for barnet, hadde du virkelig brydd deg om barnet hadde du da latt være å dra på slike tilstelninger for at barnet skal slippe å oppleve denne isfronten.

At hun har omgang med tidligere svigerfamilie synes jeg egentlig er en flott ting, det er jo supert for barnet at de fortsatt kan omgås på tvers av "min og din" familie.

Jeg holder ikke med mor her, jeg holder med barnet. Jeg tror at du selv er noe av årsaken til at dette er betent.

Anonymous poster hash: af88d...5fc

Skrevet

Syntes du høres litt urimelig ut . Og at det er respektløst overfor deg at hun har kontakt med besteforeldrene til barna sine ? Nei vet du hva . Er du som er respektløs her og presser deg inn på arenaer der du ikke har en naturlig plass enda . Gi ting litt tid !

Anonymous poster hash: bcaf2...c35

Skrevet

Herregud er dere så himla redd for steforeldre??? Jeg er med på sommerfester, skoleavslutninger osv til mine stebarn,og min mann det samme til mine barn. Er da helt vanlig at omsorgspersonene til et barn deltar på slike ting.

Se og voks opp og oppfør dere som voksne folk!

Skrevet

Herregud er dere så himla redd for steforeldre??? Jeg er med på sommerfester, skoleavslutninger osv til mine stebarn,og min mann det samme til mine barn. Er da helt vanlig at omsorgspersonene til et barn deltar på slike ting.

Joda, det er forsåvidt greit det.

Jeg har også alltid vært med på sånne ting til mitt stebarn.

Men, nå har jeg og mor et godt forhold.

Du må huske på at ikke alle går overens og at det kan være ting som gjør situasjonen vanskelig.

Man må samarbeide alle sammen. Det er barna det går utover når det er dårlig stemning.

Anonymous poster hash: 79138...27f

Skrevet

Hei! Jeg syntes at jeg som stemamma og en stor del av hverdagen til lille jente må få lov å være med på sommerfesten til barnehagen på lik linje som andre barn som hadde foreldre, tanter, og onkler tilstede. Var kun barnemor som mente jeg ikke var velkommen.

Jeg syntes det er respektløst av hun ovenfor meg og ikke minst samboer , da han har sagt til hun opp til flere ganger at hun ikke skal klenge seg på familien hans. Fordi hu rett og slett oppfører seg som hun gjør. Hadde hun vært hyggelig og ålreit så hadde jo saken vært en helt annen.

Du forventer at det er greit at du dukker opp på sommerfest i barnehagen. Men at barnemor besøker besteforeldrene til sin datter er ikke greit?

Du har Vært i denne familien i 1-2 år? Ikke kvalifisert til å kalles stemor i mine øyne. Din tur vil komme når forholdet er seriøst nok.

Anonymous poster hash: 03e45...50c

Skrevet

Been there done that... Eksen til min eksmann laget helvete for meg fra dag 1. Jeg er utenlandsk, og hun fortalte rundt i bygda at jeg jobbet som prostituert i hjemlandet og at jeg er en hore, jeg var bare ute etter pengene til mannen (han var ufør og tjente rundt 350 000 i året, jeg hadde utdanning og føk rett opp til over 400 000 i min første jobb i Norge). Jeg har aldri før truffet denne kjerringa eller gjort henne noe. Hver gang det var noe viktig, prøvde hun å ødelegge. Da jeg lå og fødte vårt felles barn, ringte eksen og forlangte at far måtte kjøre datteren til turnering. Da eldste datter til eksmannen skulle konfirmeres, ble han som far plassert ved siden av datteren og eksen (noe som er naturlig), jeg ble plassert UTE ved barnebordet sammen med barn mellom 3-12 år. dette for å poengtere at jeg var ung og en liten drittunge. Hun ønsket fastsettelse av bidrag via NAV og skrev til dem at han dro og hentet seg en ungjente som ikke skjønte noe, og at ekteskapet var proforma. Vi hadde da allerede et felles barn, så NAV gadd ikke en gang å sjekke hvorvidt det var proforma eller ikke (i tillegg var Facebook til meg og eksmannen pepret med bilder av oss som kysset, ga klem, masse bryllupsbilder osv). Da jeg var høygravid fikk jeg beskjed om at jeg måtte kjøre den ene datteren hennes til fotballtrening, men slippe henne av ca 200 meter fra banen og så hente henne etterpå på samme plass, altså vente 200 meter unna banen. For at andre fotballforeldre ikke skulle se meg. Enkelte MÅ lage helvete uansett.

Anonymous poster hash: 5c79c...cde
Skrevet

Her har vi bare din av saken, men jeg tenker at du må backe litt unna. Det er egentlig ingen grunn i hele verden til at du skal være på avslutninger og andre tilstelninger i bhg. Her har jeg tre stebarn, og to egne barn, og enda har jeg ikke vært på en avslutning for noen av stebarna. Samboeren har heller ikke deltatt på slikt for mine barn. For oss er ikke det helt naturlig enda (vært i barnas liv i over tre år, bodd sammen i 1,5 år). Og de gangene jeg tenker at det hadde vært hyggelig å være med på noe, som feks utstilling på skolen, så sjekker jeg alltid med barnas mor først om det er greit. Mor og far har alltid førsteretten til å delta, og vi steforeldre har en plass på sidelinjen. Vi skal få gode forhold til stebarna, behandle dem med respekt og godhet, men ikke gjøre ting ubehagelig for foreldrene. 

Anonymous poster hash: 90252...2b1
Skrevet

Been there done that... Eksen til min eksmann laget helvete for meg fra dag 1. Jeg er utenlandsk, og hun fortalte rundt i bygda at jeg jobbet som prostituert i hjemlandet og at jeg er en hore, jeg var bare ute etter pengene til mannen (han var ufør og tjente rundt 350 000 i året, jeg hadde utdanning og føk rett opp til over 400 000 i min første jobb i Norge). Jeg har aldri før truffet denne kjerringa eller gjort henne noe. Hver gang det var noe viktig, prøvde hun å ødelegge. Da jeg lå og fødte vårt felles barn, ringte eksen og forlangte at far måtte kjøre datteren til turnering. Da eldste datter til eksmannen skulle konfirmeres, ble han som far plassert ved siden av datteren og eksen (noe som er naturlig), jeg ble plassert UTE ved barnebordet sammen med barn mellom 3-12 år. dette for å poengtere at jeg var ung og en liten drittunge. Hun ønsket fastsettelse av bidrag via NAV og skrev til dem at han dro og hentet seg en ungjente som ikke skjønte noe, og at ekteskapet var proforma. Vi hadde da allerede et felles barn, så NAV gadd ikke en gang å sjekke hvorvidt det var proforma eller ikke (i tillegg var Facebook til meg og eksmannen pepret med bilder av oss som kysset, ga klem, masse bryllupsbilder osv). Da jeg var høygravid fikk jeg beskjed om at jeg måtte kjøre den ene datteren hennes til fotballtrening, men slippe henne av ca 200 meter fra banen og så hente henne etterpå på samme plass, altså vente 200 meter unna banen. For at andre fotballforeldre ikke skulle se meg. Enkelte MÅ lage helvete uansett.

Du høres jo ikke bitter ut.

Ganske standard tankegang når man ser unge utenlandske damer med en eldre uattraktiv mann at han har vært å henta seg ei.

Skrevet

Du høres jo ikke bitter ut.

Ganske standard tankegang når man ser unge utenlandske damer med en eldre uattraktiv mann at han har vært å henta seg ei.

Haha, virkelig? Mener du at det var rett å ringe ham under fødselen og be om å kjøre dattera til turnering? Eller fortelle alle at jeg er en hore? Det er altså MIN skyld? Aldersforskjellen mellom meg og eksmannen var 12 år, ikke noe big deal. Eksmannen var attraktiv til de grader, han trente 5 dager i uka, var høy, stram og kjekk. I tillegg hadde jeg allerede høyere utdanning fra hjemlandet, jeg var ikke 18 år da jeg kom hit. Hadde du reagert hvis det var to norske som hadde slik aldersforskjell? Eksen til eksmannen var 8 år eldre enn ham, ergo var jeg mye yngre enn henne, 20 år. Men jeg var fortsatt 12 år yngre enn eksmannen. At "standard tankegang" skal være rasisme slik at man går rundt og sprer usanne rykter om ei dame man ikke kjenner, er for meg ukjent. Driver du og sprer dritt om unge utenlandske damer med mye eldre menn, forteller alle i bygda at de er horer og bare interessert i pengene til mennene sine? Det sier faktisk mye mer om deg enn dem. Som du ser, så fikk jeg fast jobb med ganske bra lønn kort tid etter å ha kommet til Norge. Samtidig som denne dama gikk rundt og fortalte at jeg var ute etter pengene til eksmannen min? Hvor er logikken?

Og du, bare fordi man føler seg urettferdig behandlet og er forbanna på grunn av det, betyr det ikke at man er "bitter". Det ble slutt mellom meg og eksmannen av helt andre årsaker, men eksen spilte vel en rolle i at vårt forhold ble ødelagt. Jo mer drama man har utenfor forholdet, jo mer negativ innblanding, desto mindre tåler man konflikter innad i forholdet.

Skrevet

Haha, virkelig? Mener du at det var rett å ringe ham under fødselen og be om å kjøre dattera til turnering? Eller fortelle alle at jeg er en hore? Det er altså MIN skyld? Aldersforskjellen mellom meg og eksmannen var 12 år, ikke noe big deal. Eksmannen var attraktiv til de grader, han trente 5 dager i uka, var høy, stram og kjekk. I tillegg hadde jeg allerede høyere utdanning fra hjemlandet, jeg var ikke 18 år da jeg kom hit. Hadde du reagert hvis det var to norske som hadde slik aldersforskjell? Eksen til eksmannen var 8 år eldre enn ham, ergo var jeg mye yngre enn henne, 20 år. Men jeg var fortsatt 12 år yngre enn eksmannen. At "standard tankegang" skal være rasisme slik at man går rundt og sprer usanne rykter om ei dame man ikke kjenner, er for meg ukjent. Driver du og sprer dritt om unge utenlandske damer med mye eldre menn, forteller alle i bygda at de er horer og bare interessert i pengene til mennene sine? Det sier faktisk mye mer om deg enn dem. Som du ser, så fikk jeg fast jobb med ganske bra lønn kort tid etter å ha kommet til Norge. Samtidig som denne dama gikk rundt og fortalte at jeg var ute etter pengene til eksmannen min? Hvor er logikken?

Og du, bare fordi man føler seg urettferdig behandlet og er forbanna på grunn av det, betyr det ikke at man er "bitter". Det ble slutt mellom meg og eksmannen av helt andre årsaker, men eksen spilte vel en rolle i at vårt forhold ble ødelagt. Jo mer drama man har utenfor forholdet, jo mer negativ innblanding, desto mindre tåler man konflikter innad i forholdet.

I tillegg så var det ingen som "hentet seg ei", vi møttes på jobbseminar i mitt hjemland (vi har jobb innen samme yrke), ble kjent og opprettholdt kontakten etterpå. Så flyttet jeg til ham og vi giftet oss ca 8 måneder etter at vi traff hverandre. Det var ikke sånn at han fant meg på en datingsside og "importert" meg til sitt land.

Skrevet

Haha, virkelig? Mener du at det var rett å ringe ham under fødselen og be om å kjøre dattera til turnering? Eller fortelle alle at jeg er en hore? Det er altså MIN skyld? Aldersforskjellen mellom meg og eksmannen var 12 år, ikke noe big deal. Eksmannen var attraktiv til de grader, han trente 5 dager i uka, var høy, stram og kjekk. I tillegg hadde jeg allerede høyere utdanning fra hjemlandet, jeg var ikke 18 år da jeg kom hit. Hadde du reagert hvis det var to norske som hadde slik aldersforskjell? Eksen til eksmannen var 8 år eldre enn ham, ergo var jeg mye yngre enn henne, 20 år. Men jeg var fortsatt 12 år yngre enn eksmannen. At "standard tankegang" skal være rasisme slik at man går rundt og sprer usanne rykter om ei dame man ikke kjenner, er for meg ukjent. Driver du og sprer dritt om unge utenlandske damer med mye eldre menn, forteller alle i bygda at de er horer og bare interessert i pengene til mennene sine? Det sier faktisk mye mer om deg enn dem. Som du ser, så fikk jeg fast jobb med ganske bra lønn kort tid etter å ha kommet til Norge. Samtidig som denne dama gikk rundt og fortalte at jeg var ute etter pengene til eksmannen min? Hvor er logikken?

Oj. Du, jeg har hverken spredd rykter eller fortalt folk at du er hore.

Ei heller er jeg rasist. Må kunne være uenig med noen av utenlandsk opprinnelse uten at man er rasist.

Leste du det jeg skreiv?

Såvidt jeg husker skrev jeg heller aldri at det var "greit" at eksen til mannen din ringte under fødselen av barnet deres. Men man kan jo tro at mannen er såpass oppegående at han ikke tok den telefonen eller ga klar beskjed om at dette fikk hun ordne opp i selv ?

Hvordan skulle hun vite at du lå midt i fødsel akkurat da?

Dere møttes på jobb, men han er ufør?

Dere giftet dere etter 8mnd?

Du hisser deg fryktelig opp av det lille jeg skrev.

Skrevet

Oj. Du, jeg har hverken spredd rykter eller fortalt folk at du er hore.

Ei heller er jeg rasist. Må kunne være uenig med noen av utenlandsk opprinnelse uten at man er rasist.

Leste du det jeg skreiv?

Såvidt jeg husker skrev jeg heller aldri at det var "greit" at eksen til mannen din ringte under fødselen av barnet deres. Men man kan jo tro at mannen er såpass oppegående at han ikke tok den telefonen eller ga klar beskjed om at dette fikk hun ordne opp i selv ?

Hvordan skulle hun vite at du lå midt i fødsel akkurat da?

Dere møttes på jobb, men han er ufør?

Dere giftet dere etter 8mnd?

Du hisser deg fryktelig opp av det lille jeg skrev.

Ja, fordi du skriver at "dette er standard oppfatning av unge utenlandske damer med uattraktive eldre menn som har hentet seg ei". HVA er standard oppfatning? At jeg er hore? At jeg kan herses med? Når du bare slenger ut rasistisk påstand uten begrunnelse, blir folk selvfølgelig irritert. Ja, vi møttes på jobb, han var på arbeidsutprøving (attføring het det den gang), og ble ufør 2 år senere, da vi allerede var gift. Hun visste at jeg lå i fødsel fordi han leverte jentungen til mora før vi kjørte på sykehuset, og hun visste hva vi skulle. Han tok telefonen fordi hun ringte 5 ganger etter hverandre og han trodde det var noe krise med en av ungene. Når du stiller så mange tvilende spørsmål, så insinuerer du i tillegg at jeg lyver. Skikkelig nydelig personlighet du har, må jeg si :)

Skrevet

Ja, fordi du skriver at "dette er standard oppfatning av unge utenlandske damer med uattraktive eldre menn som har hentet seg ei". HVA er standard oppfatning? At jeg er hore? At jeg kan herses med? Når du bare slenger ut rasistisk påstand uten begrunnelse, blir folk selvfølgelig irritert. Ja, vi møttes på jobb, han var på arbeidsutprøving (attføring het det den gang), og ble ufør 2 år senere, da vi allerede var gift. Hun visste at jeg lå i fødsel fordi han leverte jentungen til mora før vi kjørte på sykehuset, og hun visste hva vi skulle. Han tok telefonen fordi hun ringte 5 ganger etter hverandre og han trodde det var noe krise med en av ungene. Når du stiller så mange tvilende spørsmål, så insinuerer du i tillegg at jeg lyver. Skikkelig nydelig personlighet du har, må jeg si :)

Jææ. Du er i form!

Du trekker jo konklusjoner i øst og vest, alt etter hvor det passer deg best.

Blir dagen din bedre av å kalle meg rasist og legge ord i munn på meg så be my guest.

Dette blir for dumt.

For alt du vet så er jeg utlending selv.

Fint om du kan lære deg å diskutere uten å gå til angrep på en person.

Og ja, jeg er både snill og grei på tross av at jeg har litt andre meninger enn deg.

Skrevet

Jææ. Du er i form!

Du trekker jo konklusjoner i øst og vest, alt etter hvor det passer deg best.

Blir dagen din bedre av å kalle meg rasist og legge ord i munn på meg så be my guest.

Dette blir for dumt.

For alt du vet så er jeg utlending selv.

Fint om du kan lære deg å diskutere uten å gå til angrep på en person.

Og ja, jeg er både snill og grei på tross av at jeg har litt andre meninger enn deg.

Da må du slutte å generalisere og skjære alle utenlandske damer med menn som er eldre enn dem, over en kam. Nå ønsker jeg å avslutte denne diskusjonen, da mitt innlegg på side 1 var til støtte for HI (at ekser KAN være pest og plage) og ikke for å diskutere min situasjon, det blir bare avsporing.

Skrevet

Been there done that... Eksen til min eksmann laget helvete for meg fra dag 1. Jeg er utenlandsk, og hun fortalte rundt i bygda at jeg jobbet som prostituert i hjemlandet og at jeg er en hore, jeg var bare ute etter pengene til mannen (han var ufør og tjente rundt 350 000 i året, jeg hadde utdanning og føk rett opp til over 400 000 i min første jobb i Norge). Jeg har aldri før truffet denne kjerringa eller gjort henne noe. Hver gang det var noe viktig, prøvde hun å ødelegge. Da jeg lå og fødte vårt felles barn, ringte eksen og forlangte at far måtte kjøre datteren til turnering. Da eldste datter til eksmannen skulle konfirmeres, ble han som far plassert ved siden av datteren og eksen (noe som er naturlig), jeg ble plassert UTE ved barnebordet sammen med barn mellom 3-12 år. dette for å poengtere at jeg var ung og en liten drittunge. Hun ønsket fastsettelse av bidrag via NAV og skrev til dem at han dro og hentet seg en ungjente som ikke skjønte noe, og at ekteskapet var proforma. Vi hadde da allerede et felles barn, så NAV gadd ikke en gang å sjekke hvorvidt det var proforma eller ikke (i tillegg var Facebook til meg og eksmannen pepret med bilder av oss som kysset, ga klem, masse bryllupsbilder osv). Da jeg var høygravid fikk jeg beskjed om at jeg måtte kjøre den ene datteren hennes til fotballtrening, men slippe henne av ca 200 meter fra banen og så hente henne etterpå på samme plass, altså vente 200 meter unna banen. For at andre fotballforeldre ikke skulle se meg. Enkelte MÅ lage helvete uansett.

Det er jo ikke så veldig mye i dette som ikke skriker "utenlandsk ung lykkejeger". Hvorfor ellers gifte seg med en ufør fremmed?

Anonymous poster hash: 9ca36...2be

Skrevet

Vi er ikke redde for steforeldre, jeg har vært en selv..

Men det at dere er med hverandre på avslutninger betyr ikke at det er greit for andre. Hvis moren til dine stebarn hadde satt seg på bakbeina, hadde du trumfet igjennom at du skal være med? Hva godt ville kommet ut av det, mener du?

Tror du samarbeidet mellom foreldrene blir bedre av det, eller er det kanskje viktigst for deg å vise omverdenen at du er sammen med faren? Man kan fint være en omsorgsperson for et barn uten å være tilstede på avslutninger, kamper/cuper/oppvisninger. Man kan finne på andre ting sammen.

Hva er viktigst for barnet, tror du? At mor og far er med og de har en hyggelig stund sammen, eller at du presser deg med og skaper en isfront?

Og se å vokse opp og oppføre seg som voksne folk? For meg er det å sette grenser en del av å være voksen. Som jeg skrev tidligere; nei, det dreier seg ikke om mor og hennes følelser. Men det dreier seg IHVERTFALL IKKE om stemor og hennes følelser. Kanskje man som stemor bør vokse opp og oppføre seg som voksne folk (og ikke mene at verden kretser rundt seg selv )? Denne runden måtte jeg gå med meg selv før jeg ble sammen med en mann med barn. Jeg måtte spørre meg selv om hva som er barnas beste. Joda, jeg syns jo det var litt kjipt å ikke få delta, men samtidig, det var jo ikke mitt barn.,

Jeg er mor selv og har vært stemor, og vil fortsatt stå på mitt mtp at man kommer langt med å være litt ydmyk! For det viktigste for et barn er foreldre i harmoni og som fungerer bra sammen :)

Skrevet

Det er jo ikke så veldig mye i dette som ikke skriker "utenlandsk ung lykkejeger". Hvorfor ellers gifte seg med en ufør fremmed?

Anonymous poster hash: 9ca36...2be

Uansett hva det skriker eller ikke skriker, man behandler alle mennesker med respekt og ikke beskylder dem for å være hore, lyver om at hun har jobbet som prostituert og prøver å sverte navnet hennes på andre måter. Endte jo med at ingen i bygda ville snakke med meg. Og som jeg skrev, så ble han ufør etter at vi traff hverandre, på tidspunktet da vi traff hverandre var det ikke sikkert om han ville komme tilbake til jobb eller ikke. Hvordan er jeg lykkejeger når jeg tjente mer enn ham i alle år vi har vært sammen? Bidro jo også til å kjøpe ting til hans barn med min inntekt, til tross for moras drittprat. Han var jo heller ikke fremmed, vi var gift i 10 år før vi skilte lag, og fått to barn sammen. Bare fordi man i Norge helst har uforpliktende sex i 10 år før man gifter seg, betyr ikke at man gifter seg med en fremmed hvis det skjer fort. Å kalle FREMMEDE folk navn, som for eksempel lykkejeger, sier mye mer om deg enn meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...