Gå til innhold

Vanlig at en 1 åring er bleiefri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes dette høres ekkelt og unaturlig ut. Jeg mener det er helt på trynet å plassere en baby fra 4 til 6 mnd på en do, presse opp knærne for da tømmes tarmen liksom.. hjelpes...

Det er en grunn til at vi bæsjer og tisser på oss som babyer da, hjernen er ikke ferdig utviklet og lukkemuskelen som både er frivillig styrt og en refleks vil ikke lystre før vi er klare for det... MEN joda, den kan sikkert trenes opp som alt annet, men fra 6 mnd??? Hva er vitsen?

hadde nok med å kose med babyen min jeg da, om ikke jeg skulle trykke den stakkars kroppen på en kald doring...

Når de sliter med treg mage syns jeg det er bedre å sette de på do enn å gi lactulose feks. Det har jeg sett blitt anbefale mange ganger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La nå barn få være barn. Hva så om de bruker bleier de 3-4 første åra. Det er en del av å være baby/barn.

Anonymous poster hash: 6d005...2b7
Skrevet

Kjenner også et par som har gjort det. Ingen fanatisme, spedbarna bruker bleie i bil/ på tur/ bhg. Men tenk så digg å slippe bæsjebleiene før barna blir 1 år da :))

Les om metoden her: http://diaperfreebaby.org

Jeg er for sent ute med mine, yngste øver på å slutte med bleie nå..

Skrevet

Når de sliter med treg mage syns jeg det er bedre å sette de på do enn å gi lactulose feks. Det har jeg sett blitt anbefale mange ganger.

Det var ikke snakk om lactulose eller ikke, det var snakk om å lære barn fra 4mnd å bæsje på do. Det å bøye beina bakover er effektivt for å presse ut avføring ved hard mage, men ikke i denne sammenheng. 

For meg høres det heeeelt vanvittig ut.. Stakkars baby... 6 mnd og pottetrening

Skrevet

Det var ikke snakk om lactulose eller ikke, det var snakk om å lære barn fra 4mnd å bæsje på do. Det å bøye beina bakover er effektivt for å presse ut avføring ved hard mage, men ikke i denne sammenheng.

For meg høres det heeeelt vanvittig ut.. Stakkars baby... 6 mnd og pottetrening

Men fakta er jo at mange barn på ett eller annet tidspunkt sliter med magen, gjerne i forbindelse med innføringen av fast føde. Jeg fikk da anbefalt lactulose, men valgte å sette henne på do.

Hun har bæsjet på do siden hun var seks mnd og er nå tørr på dagen og har vært i fire mnd (er 21 mnd nå).

Skrevet

Hva er vitsen da? Om de bruker bleie to år lenger enn vanlig på natt? Heller helt bleiefri ved toårsalder enn nattbleie til 4 og delvis bleiefri på dag fra babyalder da de uansett må ha hjelp til å gå på do. Enklere med bleie da...

Anonymous poster hash: c752c...dae

Hva er vitsen..? For min del var det bare helt naturlig å gjøre. Deilig å slippe tisse og bæsjebleier, men brukte likevel bleier i bil og på turer i skogen på vinteren og slikt. Svært sjelden det var noe i de, men bedre føre var...

Jeg kan ikke så mye om dette, har bare gjort slik vår familie alltid har gjort, men helsesøster sa at barn som slutter med bleie så tidlig gjerne bruker lengre tid på å bli tørr om natten. For vår del stemte det, men jeg der ikke problemet med å ta av en bleie med tiss i på morningen. Heller det enn å skifte flere bleier med bæsj og tids ila dagen.

Våre barn har vært 100% tørre på dagtid fra før 1 års dagen, ikke noe jeg er spes stolt av eller noe, men tenker det er deilig når jeg ser mine venner skifte bæsjebleie på sine treåringer.

Mine barn er ikke presset til noe, jeg føler ikke jeg har brukt masse energi og tid på dette, at de har lidd noen nød eller at mage/tarmer har tatt skade av det.

Mitt valg, jeg lever fint med det, men synes heller ikke det er unaturlig, rart eller ekkelt at 3 åringer bruker bleie på dagtid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...