Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Jeg har en baby som er noen uker bare. Det er hyl og skrik hele døgnet. Magevondt og sykdom. Lite til ingen søvn noen netter. Samboer var ute i går og sov til 10 i dag. Han sier til meg at " andre har det værre enn deg, bare så du vet det" når jeg sier hvor sliten jeg er. Vet ikke om deg er hans måte å trøste, idiotisk sagt. Jeg var automatisk sur da jeg våkna. 4 timer oppe midt på natten og ikke fått på meg klær en gang pga baby ikke vil være to sek alene. Jeg er så lei av å være inne!! Lei av å vaske på flasker. Lei av å være konstant trøtt!! Elsker babyen min og er så takknemlig. Så jeg får dårlig samvittighet for følelsene mine. Jeg er sur mot mannen og gråter og offer meg for alt. Jeg er lei av å lekke melk. Lei av å ikke klare å amme han!! Lei av smerter i brystene! Lei av infeksjon! Lei av at baby har fått brennkopper pga bakterier fra min pupp. Jeg føler meg så mislykket!!! Baby er ikke fornøyd. Jeg er en sur kjerring mot mannen. Jeg er SLITEN. Mest mentalt. Beklager rotete innlegg. Mannen er nå sur på meg og forstår ingenting. Jeg føler jeg skal eksplodere. Legger jeg baby ned og prøver å hvilke bare litt klikker han igjen! Mannen prøver å holde baby, men han roer seg ikke ned med han😥 Anonymous poster hash: bccdc...37d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #2 Skrevet 10. september 2016 Jeg har en baby som er noen uker bare. Det er hyl og skrik hele døgnet. Magevondt og sykdom. Lite til ingen søvn noen netter. Samboer var ute i går og sov til 10 i dag. Han sier til meg at " andre har det værre enn deg, bare så du vet det" når jeg sier hvor sliten jeg er. Vet ikke om deg er hans måte å trøste, idiotisk sagt. Jeg var automatisk sur da jeg våkna. 4 timer oppe midt på natten og ikke fått på meg klær en gang pga baby ikke vil være to sek alene. Jeg er så lei av å være inne!! Lei av å vaske på flasker. Lei av å være konstant trøtt!! Elsker babyen min og er så takknemlig. Så jeg får dårlig samvittighet for følelsene mine. Jeg er sur mot mannen og gråter og offer meg for alt. Jeg er lei av å lekke melk. Lei av å ikke klare å amme han!! Lei av smerter i brystene! Lei av infeksjon! Lei av at baby har fått brennkopper pga bakterier fra min pupp. Jeg føler meg så mislykket!!! Baby er ikke fornøyd. Jeg er en sur kjerring mot mannen. Jeg er SLITEN. Mest mentalt. Beklager rotete innlegg. Mannen er nå sur på meg og forstår ingenting. Jeg føler jeg skal eksplodere. Legger jeg baby ned og prøver å hvilke bare litt klikker han igjen! Mannen prøver å holde baby, men han roer seg ikke ned med han😥 Anonymous poster hash: bccdc...37d Mannen min ville ha måttet utholde stump vold og iskaldt buksevann hvis han hadde våget å si som din!! Sett foten ned, jente! Vekk ham og krev at han tar sin del i helgene! Anonymous poster hash: 44b1c...453
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #3 Skrevet 10. september 2016 Da er mitt råd,kutt ut ammingen og gå over til mme. Da kan mannen ta sin del av nattmatingen,annenhver natt. Anonymous poster hash: 12c59...ae7
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #4 Skrevet 10. september 2016 Da er mitt råd,kutt ut ammingen og gå over til mme. Da kan mannen ta sin del av nattmatingen,annenhver natt. Anonymous poster hash: 12c59...ae7 Men han jobber jo? Anonymous poster hash: bccdc...37d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #5 Skrevet 10. september 2016 Men han jobber jo? Anonymous poster hash: bccdc...37d eeeh, og hva er DIN jobb om dagen? Du er jo "på jobb" hele døgnet? Det er MYE mindre utmattende å gå på en vanlig jobb enn å være hjemme med en baby som skriker konstant. La mannen ta sin del av nattarbeidet. Og hadde min man sagt noe sånt hadde jeg sparket han et vist sted. Fy søren så frekt! Og HVORFOR er han ute på byen og du lar han sove lenge når du er så sliten som du er? Han har det bare med å pelle seg til å stille opp for samboeren sin så hun ikke går av hengslene av utmattelse. KREV at han tar sin del av arbeidet og om han ikke gjør det så kvitt deg med han. Da er han en guttevalp som ikke er klar for farsrollen. Anonymous poster hash: 91b6d...273
Macillah Skrevet 10. september 2016 #6 Skrevet 10. september 2016 Annahver gang med nattmating. Da får babyen knyttet bånd til far. Og sov eller slapp av når babyen sover. Det er et råd alle får, men ingen følger. Meg selv inkludert.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #7 Skrevet 10. september 2016 Og hvorfor går din mann ut når du er så sliten at du holder på å bryte sammen? Da skulle han heller vært hjemme og tatt seg av ungen sin slik at du fikk sove. Ikke særlig sympatisk av han p gå ut da, faktisk skikkelig dårlig far/samboer det han gjorde der. Håper han ikke alltid er så ego? Anonymous poster hash: 1a520...265
Nullstress;) Skrevet 10. september 2016 #8 Skrevet 10. september 2016 G over til mme Da får du mulighet til å få litt pusterom, andre kan hjelpe til med babyen. Brystsmertene dine blir borte, kanskje babyen sover bedre om matten også. Du trenger IKKE å føle deg mislykket pga ammingen. Hvorfor skal ammingen være viktigere enn mors psykiske helse??? La mannen ta sin del av ansvaret. Han må hjelpe deg på natten. Fisk en flaske melk, la mann og baby være alene hjemme mens du går deg en tur eller legger deg litt 😉
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #9 Skrevet 10. september 2016 Babyer er slitsomt! Har 5 barn, og alltid syntes de tre første mnd. er utfordrende. Putt babyen i vognen og sed han ut med far. Her vart ungene trillet to lange turer hver dag. Orket virkelig ikke gå inne hele dagen, og de sov etterhvert godt i vognen. Det blir bedre! Anonymous poster hash: b6443...b20
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #10 Skrevet 10. september 2016 G over til mme Da får du mulighet til å få litt pusterom, andre kan hjelpe til med babyen. Brystsmertene dine blir borte, kanskje babyen sover bedre om matten også. Du trenger IKKE å føle deg mislykket pga ammingen. Hvorfor skal ammingen være viktigere enn mors psykiske helse??? La mannen ta sin del av ansvaret. Han må hjelpe deg på natten. Fisk en flaske melk, la mann og baby være alene hjemme mens du går deg en tur eller legger deg litt 😉 Jeg gjør akkurat det, føler meg mislykket. Babyen har så lyst å suge. Hver gang jeg legger han inntil meg leter han etter brystet. Han er bare 2 uker og trenger vel antistoffene for å ikke bli syk? Jeg har fått mycostatin for sopp men brystvortene blir enda verre av det føler jeg! Det er så mye! Antibiotikakurer på begge, soppkurer... Smerter, lekkasje, luftsmerter... Jeg strekker ikke til 😥 Anonymous poster hash: bccdc...37d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #11 Skrevet 10. september 2016 Babyen er 2 uker, første barn, du sliter og mannen er ute på byen? What???? Ta han med deg på helsestasjonen og få dem til å snakke vett i han!!! Anonymous poster hash: be906...296
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #12 Skrevet 10. september 2016 Jeg gjør akkurat det, føler meg mislykket. Babyen har så lyst å suge. Hver gang jeg legger han inntil meg leter han etter brystet. Han er bare 2 uker og trenger vel antistoffene for å ikke bli syk? Jeg har fått mycostatin for sopp men brystvortene blir enda verre av det føler jeg! Det er så mye! Antibiotikakurer på begge, soppkurer... Smerter, lekkasje, luftsmerter... Jeg strekker ikke til Anonymous poster hash: bccdc...37d det må du ikke smøre på brystene, det er som å be om sår. Det må du smøre inn i babyens munn. På brystene smører du canesten. Anonymous poster hash: 1a520...265
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #13 Skrevet 10. september 2016 det må du ikke smøre på brystene, det er som å be om sår. Det må du smøre inn i babyens munn. På brystene smører du canesten. Anonymous poster hash: 1a520...265 Spurte legen om det, om jeg skulle få Canesten. Han sa jeg skulle smøre puppene også? Det gjør så vond Anonymous poster hash: bccdc...37d
the amazing spidermamma Skrevet 10. september 2016 #14 Skrevet 10. september 2016 Mannen må ut på en lang trilletur så du får sove. Han må bidra så du får hentet deg inn.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #15 Skrevet 10. september 2016 Spurte legen om det, om jeg skulle få Canesten. Han sa jeg skulle smøre puppene også? Det gjør så vondAnonymous poster hash: bccdc...37d legen og helsesøster sa at jeg ikke måtte smøre brystvortene og ringen rundt med det fordi det gir sår, jeg må smøre de med canesten Anonymous poster hash: 1a520...265
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #16 Skrevet 10. september 2016 legen og helsesøster sa at jeg ikke måtte smøre brystvortene og ringen rundt med det fordi det gir sår, jeg må smøre de med canesten Anonymous poster hash: 1a520...265 Så dårlig av min lege! Herregud. Akkurat som det ikke var sårt og vondt nok fra før. Må jeg kjøpe Canesten på resept? Er det ikke reseptfritt? Anonymous poster hash: bccdc...37d
Blondzilla Skrevet 10. september 2016 #17 Skrevet 10. september 2016 Ikke smør brystvortene med mycostatin! Det gjør alt verre. Bruk canesten. Frustrerende at ikke fastleger vet dette
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #18 Skrevet 10. september 2016 Mannen din er en egoistisk dritt. Anonymous poster hash: a69fa...b43
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #19 Skrevet 10. september 2016 Mannen din er en egoistisk dritt. Anonymous poster hash: a69fa...b43 Vi har et barn fra før som han tar seg 100% av for tiden. Han vasker huset. Laget frokost klar til meg før jobb. Setter klar flasker. Koker opp vann. Tar mye klesvask. Springer ærender, tar alt av handling. Han kom hjem 00.30 i går og gikk 21. Han var nok full. Jeg lot han sove i dag. Andre netter har han kommet inn og hjulpet meg når han gråt som verst. Han kunne nok kanskje latt være å dratt ut i går, men egoistisk dritt er han ikke. Anonymous poster hash: bccdc...37d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #20 Skrevet 10. september 2016 Canesten er reseptfritt, fås på apoteket. Stakkar deg. Håper du snart blir bedre Anonymous poster hash: 1a520...265
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #21 Skrevet 10. september 2016 Vi har et barn fra før som han tar seg 100% av for tiden. Han vasker huset. Laget frokost klar til meg før jobb. Setter klar flasker. Koker opp vann. Tar mye klesvask. Springer ærender, tar alt av handling. Han kom hjem 00.30 i går og gikk 21. Han var nok full. Jeg lot han sove i dag. Andre netter har han kommet inn og hjulpet meg når han gråt som verst. Han kunne nok kanskje latt være å dratt ut i går, men egoistisk dritt er han ikke. Anonymous poster hash: bccdc...37d Det har du helt rett i. Men det kommer jo ikke akkurat frem i hi... Anonymous poster hash: 1831e...b92
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #22 Skrevet 10. september 2016 Bra mannen din tar det han gjør, men nå har du vært gjennom et langt svangerskap og fødsel og du er så sliten som du nå er. Da må han rett og slett gjøre enda mer! Om du har mulighet for det, pump deg nok til et måltid eller to - så får mannen ta seg av begge barna i noen timer. Han får ta dem med seg ut, til besteforeldre... hva som helst, bare du får sove og hvile deg. Om dere ikke har noen han kan gå til, da tar du inn på hotell og sover der noen timer. Jeg støtter også de som sier at du må ta med mannen din på helsestasjonen. Ring dit mandag og få en time så fort som mulig for dere begge to. Nå er du så sliten at mannen din må tre inn mer enn han har gjort til nå! Han har gjerne begynt på jobb igjen, men der er han bare 7,5 - 8 timer i døgnet. Du jobber døgnet rundt. Snakk med ham, og si at dere må finne en løsning - og at dere må til en time til helsestasjon. Om han er skeptisk til det, så sier du at han må bli med fordi det er viktig for deg at han blir med. Anonymous poster hash: 7ed7f...af5
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #23 Skrevet 10. september 2016 Jeg gjør akkurat det, føler meg mislykket. Babyen har så lyst å suge. Hver gang jeg legger han inntil meg leter han etter brystet. Han er bare 2 uker og trenger vel antistoffene for å ikke bli syk? Jeg har fått mycostatin for sopp men brystvortene blir enda verre av det føler jeg! Det er så mye! Antibiotikakurer på begge, soppkurer... Smerter, lekkasje, luftsmerter... Jeg strekker ikke til 😥 Anonymous poster hash: bccdc...37d Du er syk og utslitt. Handler ikke om å strekke til eller ikke. Og gubben har ingen ting på byen å gjøre. Har han tatt i bruk de to ukene med permisjon han hadde rett til i forbindelse med fødsel? Anonymous poster hash: 44b1c...453
desember2015 Skrevet 10. september 2016 #24 Skrevet 10. september 2016 Ang sopp: jeg hadde to fæle runder i starten. Var som om babyen sugde piggtråd ut av puppene. Helt krise. Du skal kun smøre mycostatin i babyens munn, og canesten på deg selv. Vær supernøye med hygiene og klesskift. Meld deg inn i ammegruppen på face for råd fra folk som vet hva de snakker om. Jeg fikk også feil medisin av fastlegen... Og les på ammehjelpen.no - der finner du et skriv fra nasjonalt kompetansesenter som beskriver riktig behandling- print ut og ta med til legen. Og du- ta med deg mannen din på helsestasjonen neste gang... Han trenger tydeligvis en reality check!
mT3 Skrevet 10. september 2016 #25 Skrevet 10. september 2016 Har ammehjelpen noe tilbud i nærheten av der dere bor så ta en tur dit, de kan hjelpe kjempemye med tanke på hvordan du skal få bukt med soppinfeksjon. Og hjelpe deg om du ønsker å amme eller stoppe melkeproduksjonen, gjorde underverker her da Kid nr2 hadde sopp og kun sovna ved brystet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå