Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #26 Skrevet 10. september 2016 Jeg blir generellt irritert på mødre som ikke følger med barna sine. Samme hvilket kjønn avkommet er. I sommer var vi på et slags badeland, og der var det et område for småbarn. Vannstanden var ca 50 cm, og med små sklier. Det var rundt 5 unger rundt 7-12 årsalderen som herjet, sprutet og tok null hensyn. Barna våre er 2 og 4 år, og greide seg helt ok, men det er ikke lett å tilvenne bading når slikt skjer. Venninnen vår måtte bare gå fra bassenget med sin 1-åring. Sa i fra når ei lita jente ble sparket i ryggen ned fra sklia, men fikk bare dumme blikk. Anonymous poster hash: 67bd2...dc0 Opplever det samme til stadighet i småbarnsbassenget på Frognerbadet; senest for noen uker siden hvor en gjeng på 4-6 10-åringer tok over hele sklia med far en meter unna som gav f. Spyr av sånne mennesker (og i og for seg meg selv som ikke har guts til å irettesette sånne "foreldre"). Anonymous poster hash: 090eb...e41
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #27 Skrevet 10. september 2016 Men det er jo tydelig at dere har vært utsatt for gutter som ikke akkurat representerer gjennomsnittet. Tror du ikke oppdragelse hjemme har noe å si også? Mine barn har i alle fall lenge før fireårsalder forstått at man ikke renner ned andre barn. Går ikke disse bajasene i barnehage heller? Hvor er dette, egentlig? Tør jeg gjette at den sosioøkonomiske standarden er rimelig lav? Anonymous poster hash: 9d35a...2b7 Den sosioøkonomiske standarden her er heller lav ja. Har ikke helt gjort koblingen før, men det er nok NAV-mødrene som er hovedsynderene. Mange her som ikke er i barnehage, i alle fall ikke den tiden de kan brukes som inntektskilde via kontantstøtte. Nå blir jeg vel dobbelt angrepet. Ikke bare er jeg sexistisk visst, jeg påpeker sosial bakgrunn også 😯 Anonymous poster hash: 1dc2a...24d
Yellow Brick Road Skrevet 10. september 2016 #28 Skrevet 10. september 2016 Selvfølgelig bør foreldre være tilstede og veilede ungene sine. Når det er sagt, blir unge kanskje for mye veiledet i dag, det kunne sikkert hatt godt av å ordne opp litt mer på egenhånd noen ganger. Men å kalle disse barna for forbrytere og voldelige, henger ikke på greip. En femåring som løper ned en 2 åring er ikke voldelig, bare uforsiktig og tankeløs, akkurat sånn som femåringer flest er. Og derfor må toåringsforeldrene være med observante enn femåringsforeldrene, fordi 2 åringer trenger med beskyttelse. Jeg forventer forresten ikke at femåringforelderen skal ordne opp når femåring løper ned min toåring, det kan jeg fint klare selv. "De femåringen, prøv å ikke løp så fort uten å se deg for for toåringen er så liten og klarer ikke å se at du kommer, vet du". Går stort sett veldig fint det altså.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #29 Skrevet 10. september 2016 Har opplevd at foreldre til både gutter og jenter som ikke bryr seg. De kommer ofte løpende hvis jeg brøler "hadde du likt om jeg kaster en kilo sand i ansiktet DITT?" De sier sjelden unnskyld og er klar til kamp. Problemet er jo at foreldrene mangler oppdragelse, hvordan skal de klare å oppdra ungene sine da? Anonymous poster hash: a3e1a...13f
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #30 Skrevet 10. september 2016 Huff, ta deg en tur på leos lekeland, du vil nok få traumer for resten av livet 😂 Anonymous poster hash: 4d77e...162
❤lille stjerne❤ Skrevet 10. september 2016 #31 Skrevet 10. september 2016 Jeg blir irritert når foreldre lar ungene oppføre seg dårlig uten å reagere uansett kjønn på barna. Pleier å snakke til barna hvis jeg synes det trengs og det fungerer som regel bra.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #32 Skrevet 10. september 2016 Den sosioøkonomiske standarden her er heller lav ja. Har ikke helt gjort koblingen før, men det er nok NAV-mødrene som er hovedsynderene. Mange her som ikke er i barnehage, i alle fall ikke den tiden de kan brukes som inntektskilde via kontantstøtte. Nå blir jeg vel dobbelt angrepet. Ikke bare er jeg sexistisk visst, jeg påpeker sosial bakgrunn også 😯 Anonymous poster hash: 1dc2a...24d Det er sånne mennesker som deg som skaper barn som mobber. Du er trangsynt og kunnskapsløs. Anonymous poster hash: 559b5...e86
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #33 Skrevet 10. september 2016 Jeg har en gutt og ei jente og det er da klart at gutten må få lov til å oppføre seg annerledes enn prinsessa!!!! Hun må alltid vise hensyn, mens jeg lar han få lov til å ta seg til rette. Han må da få komme opp og fram i livet... Og hun skal jo bare være søt og grei. Anonymous poster hash: 3e56d...142
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #34 Skrevet 10. september 2016 Opplever det samme til stadighet i småbarnsbassenget på Frognerbadet; senest for noen uker siden hvor en gjeng på 4-6 10-åringer tok over hele sklia med far en meter unna som gav f. Spyr av sånne mennesker (og i og for seg meg selv som ikke har guts til å irettesette sånne "foreldre"). Anonymous poster hash: 090eb...e41 Jeg har egentlig ikke mye "guts" til slikt jeg heller.... Nå sa jeg i fra til barna da, ikke foreldrene (de var jo ikke der, tror jeg??😂). Sa i fra EN gang til en far, og svaret jeg fikk ga meg bakoversveis og trampa gutsen min i søla.. Anonymous poster hash: 67bd2...dc0
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #35 Skrevet 10. september 2016 Gutter kan kanskje leke noe røffere til tider, men er alltids forskjeller der og. Synes ikke jenter har noe særlig til fair play de heller, går kanskje noe roligere for seg... Men til syvende og sist, så handler det om å ta hensyn... Og det kan man lære de fleste barn uansett kjønn. Dersom det lekse røft på en lekeplass og det går utover andre.... Så sier jeg ganske enkelt i fra til barna det gjelder. Blir ikke sint og farer opp, men sier i fra og minner dem på at det er mindre barn som også leker her. De trenger noen ganger bare en påminnelse, da de er oppslukt i lek. Du tar det en SMULE lengre og kaller disse guttebarna voldsmenn og du får det til å høres ut som om alle dult i ditt barn var nøye planlagt... Dustete måte å få frem poenget ditt. De fleste barn kan bli uoppmerksom på omgivelsene sine når de konsentrerer seg om leken. Er foreldrene uoppmerksomme, er det jo bare å si i fra til barna det gjelder. End of story... Anonymous poster hash: 13b47...ff6
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #36 Skrevet 10. september 2016 Overfall, blind vold og systematisk mishandling og overgrep? Kunsten å overdrive? Anonymous poster hash: 57491...3a1
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #37 Skrevet 10. september 2016 Jeg er så lei jentemammaer som pakket de såkalte prinsessene sine inn i bobleplast, lærer de til psykisk mishandling, mobbing og utestenging av andre jenter. Man up, Nancy💪🏻 Anonymous poster hash: c54a0...a09
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #38 Skrevet 10. september 2016 Må de ha mamma med på skolen for å klare å oppføre seg...? Da er det i alle fall mangel på inngripen, over mange år, som er problemet! Anonymous poster hash: 0750d...2f0 Seriøst? Sitter du med ungen på fanget i sandkassen du da eller? Anonymous poster hash: 6122a...26a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #39 Skrevet 10. september 2016 Seriøst? Sitter du med ungen på fanget i sandkassen du da eller? Anonymous poster hash: 6122a...26a Æææ, den skulle komme under hun over her som mener at en 2-åring ikke kan gå rundt på en lekeplass. Anonymous poster hash: 6122a...26a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #40 Skrevet 10. september 2016 Ikke alle selvsagt, jeg har mange venner med gutter som ikke har blitt imbesile i prosessen. Men; bare i går og i dag har jeg opplevd i tre forskjellige situasjoner der barna leker at guttene blir helt bajas uten at mødrene irettesetter. På lekeplassen i går ble minsta på to sprunget ned av samme gutt i femårsalder tre ganger og vi måtte forlate lekeplassen fordi hun ble redd og lei seg, samt fikk sår på hender etter å ha gått i bakken. I lekeapparatet på BurgerKing var det fireåringen som fikk en fot i panna og vart slengt bakover og deiste i nettingen. Gutten fortsatte ufortødent med voldsomheter og mor satt med ryggen til. I lekeapparatet ytenfor kjøpesenteret var det igjen minste som ble overfallt. Hun klatret oppover trappa til skila da en gutt som så ut til å være i skolealder tydelig ble utålmodig av farta hennes og trengte seg forbi så hun falt bakover. Mor sa ingen ting. Jentene er langt fra pyser, men det å bli utsatt for blind vold tidt og ofte tar på, og de vil nå helst leke i hagen for å slippe unna. De er nesten blitt redd gutter. Dette oppleves på en eller annen måte ukentlig. Forbryteren er så godt som alltid en gutt og handlingen får nesten aldri den minste konsekvens. I de tilfeller der de har blitt angrepet av jenter har jenta fått tilsnakk av mor/far. Hva får disse guttemødrene til å tro at de ikke trenger å oppdra barna sine? Anonymous poster hash: 1dc2a...24d Jeg er guttemamma selv, og har faktisk irritert meg over det samme. Det er så mange voldsomme/ukontrollerte gutter, som i mine øyne får ta alt for mye plass. Det er helt greit å være bajas og barn trenger å få ut energi, men dette må skje ute eller på baserom eller et annet sted det passer seg og ikke kan gå ut over andre. Anonymous poster hash: 80eb8...ca4
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #41 Skrevet 10. september 2016 Jeg er guttemamma selv, og har faktisk irritert meg over det samme. Det er så mange voldsomme/ukontrollerte gutter, som i mine øyne får ta alt for mye plass. Det er helt greit å være bajas og barn trenger å få ut energi, men dette må skje ute eller på baserom eller et annet sted det passer seg og ikke kan gå ut over andre. Anonymous poster hash: 80eb8...ca4 Enig! Altså, eldstejenta kan være voldsom så det holder, og hun og nabojenta må plastres ofte etter lek. Men de renner ikke ned småbarn eller setter foten i nesa på andre med full kraft. Og hadde de gjort det ville de fått lang timeout. Det er ikke at jeg mener alle skal være rolige, mdn at alle må ta hensyn til de rundt seg. Og at det gripes inn når så ikke skjer. Anonymous poster hash: 1dc2a...24d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #42 Skrevet 10. september 2016 Seriøst? Sitter du med ungen på fanget i sandkassen du da eller? Anonymous poster hash: 6122a...26a Jeg satt sammen med alle mine toåringer, ja, og ISÆR hvis det også var større barn der som lekte i et annet tempo. Det er ikke femåringens jobb å sørge for sikkerheten i sandkassa. Legger du spebarna dine der også, da, og tar deg en kopp kaffe? Og furter når en toåring ikke viser nok hensyn? Anonymous poster hash: 0750d...2f0
Anonym bruker Skrevet 10. september 2016 #43 Skrevet 10. september 2016 På lekeplasser er det barn i alle aldre. De minste må passes på hele tiden, for sikkerhets skyld. Man kan ikke slippe små barn løs på lekeplassen uten at du selv er hakk i hæl for får så å bli sint for at andre barn ikke passer på. Din unge,ditt ansvar. Anonymous poster hash: 5b409...6d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå