Gå til innhold

Blir så irritert på guttemødre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke alle selvsagt, jeg har mange venner med gutter som ikke har blitt imbesile i prosessen.

Men; bare i går og i dag har jeg opplevd i tre forskjellige situasjoner der barna leker at guttene blir helt bajas uten at mødrene irettesetter.

På lekeplassen i går ble minsta på to sprunget ned av samme gutt i femårsalder tre ganger og vi måtte forlate lekeplassen fordi hun ble redd og lei seg, samt fikk sår på hender etter å ha gått i bakken.

I lekeapparatet på BurgerKing var det fireåringen som fikk en fot i panna og vart slengt bakover og deiste i nettingen. Gutten fortsatte ufortødent med voldsomheter og mor satt med ryggen til.

I lekeapparatet ytenfor kjøpesenteret var det igjen minste som ble overfallt. Hun klatret oppover trappa til skila da en gutt som så ut til å være i skolealder tydelig ble utålmodig av farta hennes og trengte seg forbi så hun falt bakover. Mor sa ingen ting.

Jentene er langt fra pyser, men det å bli utsatt for blind vold tidt og ofte tar på, og de vil nå helst leke i hagen for å slippe unna. De er nesten blitt redd gutter.

Dette oppleves på en eller annen måte ukentlig. Forbryteren er så godt som alltid en gutt og handlingen får nesten aldri den minste konsekvens. I de tilfeller der de har blitt angrepet av jenter har jenta fått tilsnakk av mor/far.

Hva får disse guttemødrene til å tro at de ikke trenger å oppdra barna sine?

Anonymous poster hash: 1dc2a...24d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får du si ifra da! Her irettesetter jeg barn som ikke "oppfører" seg. Og det får jeg håpe andre gjør med mine også, om de ikke oppfører seg.

Skrevet

En gang ble gutten min låst inne i et skur på skolen av noen jenter. Foreldrene fikk beskjed, men sønnen min fikk ingen unnskyldning.

En annen gang kasta en jente skolesekken hans ut av vinduet fra andre etasje og nektet å hente den igjen for ham. Hun slapp og sønnen min måtte hente den selv.

En tredje gang dro tre jenter av ham buksa og ertet ham for trusa si.

Hva ER det egentlig med jentemammaer som ikke lærer prinsessene sine å oppføre seg ordentlig mot folk?

Anonymous poster hash: d6b69...ebe

Skrevet

En gang ble gutten min låst inne i et skur på skolen av noen jenter. Foreldrene fikk beskjed, men sønnen min fikk ingen unnskyldning.

En annen gang kasta en jente skolesekken hans ut av vinduet fra andre etasje og nektet å hente den igjen for ham. Hun slapp og sønnen min måtte hente den selv.

En tredje gang dro tre jenter av ham buksa og ertet ham for trusa si.

Hva ER det egentlig med jentemammaer som ikke lærer prinsessene sine å oppføre seg ordentlig mot folk?

Anonymous poster hash: d6b69...ebe

Var foreldrene i umiddelbar nærhet og lot oppførselen pågå?

Jeg veit at alle unger kan gjøre ugagn, men det var ikke det saken handlet om. Det var den gjennomgående mangelen på inngripen mot regelrette overfall jeg snakker om.

Her er det barn som er under tilsyn, på områder der det ikke er lov å la barna være uten tilsyn i to av tilfellene. Hvorfor skal barna ha tilsyn? Jo, for å ivareta sikkerhet. Men så lenge de er foreldre til voldsmannen og ikke offeret driter de i det.

Skrevet

Hva får deg til å mene at dette er mødrenes ansvar alene?

Jeg har både gutter og jente, og kan godt svare deg med en frustrasjon i andre retning. I begge guttenes klasser har jentene ukentlige oppvaskmøter. Gutta er reale, og tar til seg jentene som faller utenfor. Det toppet seg for meg sist uke. Da var dramaet i full gang igjen, og hele klassen til eldste gikk glipp av to timer matematikk for å rydde opp i baksnakking, utenforholding, intriger og faenskap. Skulle tro de endelig kunne slippe unna nå når de går på ungdomsskolen, men tydeligvis ikke. Hvorfor har ikke jentefedrene tatt ansvar her? Har ikke tall på hvor mange undervisningstimer barna mine har gått glipp av på grunnav disse intrigemakerne og dramaqueenene. Generalisering, sier du?

Anonymous poster hash: 9d35a...2b7

Skrevet

Jeg er guttemor. Min generell regel er at barn på samme alder bør leke sammen og da leker de best. Det blir knuffing og puffing men da blir det liksom med samme kraft. Om det er barn med forskjellig alder på lekeplassen,må barna mine passe på de yngre. Selvsagt blir det ikke det samme om en 6åring slår 3åring enn det er omvendt. Det har hendt også at foreldre av 3 åring reagerer med ho ho ho når barnet slår 6 åringen. I så fall blir mitt barn stående men likevel får ikke lov til å slå tilbake.

Det har ingenting med kjønn å gjøre. Hvis gutt og jente på 3 år leker sammen og de slår hverandre,er begge på samme nivå. Det har hendt flere ganger at ei eldre jente kjørte over min yngre gutt.

Jeg har ei venninne som er så overbeskyttende overfor sin jente. Det hjelper ingenting å være helikopterforelder og irritere seg overfor andres barn. Hun gjør jenta si bjørnetjeneste. Nå er hun 4 og kan ikke leke med andre barn uten å løpe bort til foreldre for enhver ting.

Anonymous poster hash: ee287...b53

Skrevet

Jeg blir generellt irritert på mødre som ikke følger med barna sine. Samme hvilket kjønn avkommet er.

I sommer var vi på et slags badeland, og der var det et område for småbarn. Vannstanden var ca 50 cm, og med små sklier.

Det var rundt 5 unger rundt 7-12 årsalderen som herjet, sprutet og tok null hensyn. Barna våre er 2 og 4 år, og greide seg helt ok, men det er ikke lett å tilvenne bading når slikt skjer. Venninnen vår måtte bare gå fra bassenget med sin 1-åring.

Sa i fra når ei lita jente ble sparket i ryggen ned fra sklia, men fikk bare dumme blikk.

Anonymous poster hash: 67bd2...dc0

Skrevet

Hva får deg til å mene at dette er mødrenes ansvar alene?

Jeg har både gutter og jente, og kan godt svare deg med en frustrasjon i andre retning. I begge guttenes klasser har jentene ukentlige oppvaskmøter. Gutta er reale, og tar til seg jentene som faller utenfor. Det toppet seg for meg sist uke. Da var dramaet i full gang igjen, og hele klassen til eldste gikk glipp av to timer matematikk for å rydde opp i baksnakking, utenforholding, intriger og faenskap. Skulle tro de endelig kunne slippe unna nå når de går på ungdomsskolen, men tydeligvis ikke. Hvorfor har ikke jentefedrene tatt ansvar her? Har ikke tall på hvor mange undervisningstimer barna mine har gått glipp av på grunnav disse intrigemakerne og dramaqueenene. Generalisering, sier du?

Som sagt, de gangene ungene er blitt overfallt av ei jente har oppførselen ført til inngripen. Det skjer nesten aldri når det er en gutt som renner ned ungene.

Det er ikke generalisering, det er referering av de faktiske forhold i situasjonene.

Skrevet

Som sagt, de gangene ungene er blitt overfallt av ei jente har oppførselen ført til inngripen. Det skjer nesten aldri når det er en gutt som renner ned ungene.

Det er ikke generalisering, det er referering av de faktiske forhold i situasjonene.

Ok. Akkurat det samme som jeg gjør da, når jeg refererer til forholdene mine barn må leve med i klasserommet. I klassen til eldste er det tre av jentene som holder seg uten for dette. De andre 12 sørger for å ødelegge læringsmiljøet for alle.

Skrevet

Ok. Akkurat det samme som jeg gjør da, når jeg refererer til forholdene mine barn må leve med i klasserommet. I klassen til eldste er det tre av jentene som holder seg uten for dette. De andre 12 sørger for å ødelegge læringsmiljøet for alle.

Har de med seg mødrene i klasserommet? Hvis ikke, hvilken relevans har det til dette?

Det er ikke pøblene jeg diskuterer, hvor ufordragelige de enn er, det er mangelen på inngripen.

Skrevet

Var foreldrene i umiddelbar nærhet og lot oppførselen pågå?

Jeg veit at alle unger kan gjøre ugagn, men det var ikke det saken handlet om. Det var den gjennomgående mangelen på inngripen mot regelrette overfall jeg snakker om.

Her er det barn som er under tilsyn, på områder der det ikke er lov å la barna være uten tilsyn i to av tilfellene. Hvorfor skal barna ha tilsyn? Jo, for å ivareta sikkerhet. Men så lenge de er foreldre til voldsmannen og ikke offeret driter de i det.

Og det du kaller overfall og forbrytelser skjer bare av gutter, mot jenter. Takk, vi har skjønt hva du mente. Du få ta og passe på barna dine selv, da. En toåring skal uansett ikke "slippes løs" på en lekeplass uten å fotfølges.

Anonymous poster hash: 0750d...2f0

Skrevet

Har de med seg mødrene i klasserommet? Hvis ikke, hvilken relevans har det til dette?

Det er ikke pøblene jeg diskuterer, hvor ufordragelige de enn er, det er mangelen på inngripen.

Må de ha mamma med på skolen for å klare å oppføre seg...? Da er det i alle fall mangel på inngripen, over mange år, som er problemet!

Skrevet

Og det du kaller overfall og forbrytelser skjer bare av gutter, mot jenter. Takk, vi har skjønt hva du mente. Du få ta og passe på barna dine selv, da. En toåring skal uansett ikke "slippes løs" på en lekeplass uten å fotfølges.

Slippes løs? Hun stod i ro og ble rent ned! Deretter skjedde det samme da hun beveget seg fra sandkassa til skila.

Skal hun bindes i vogna til hun begynner på skolen slik at andre barn skal få utløp for sin indre voldsmann i fred?

Skrevet

Klart det har relevans. Fedrene og mødrene har hatt mange år på seg til å plukke av dem dette. Du aner ikke hvor ondskapsfullt de oppfører seg mot hverandre. Hadde ett av mine barn gjort slikt hadde jeg fulgt på skolen, sittet ved pulten og vært frimerke i friminuttene. Jeg har forøvrig aldri opplevd det du snakket om. Her er alle med og passer godt på når små barn leker. Sikkert ulikt fra sted til sted.

Skrevet

Slippes løs? Hun stod i ro og ble rent ned! Deretter skjedde det samme da hun beveget seg fra sandkassa til skila.

Skal hun bindes i vogna til hun begynner på skolen slik at andre barn skal få utløp for sin indre voldsmann i fred?

Du kan jo f eks begynne med å stå på samme plass som henne? Da klarer du å bremse dem som kommer sylende mot henne... Har aldri opplevd det med mine toåringer, men så har jeg nok vært litt mer hands-on i leken. Du velger selv...

Skrevet

Du viser forresten ganske mye av kjønnssynet ditt når du refererer til gutter som voldsmenn, og mener dette er mødrenes ansvar. Regner med de fleste barn har to foreldre.

Skrevet

For en overskrift... det gjelder ikke kun guttemødre, og ikke kun mødre, men Mørdre og fedre, uansett kjønn på barnet, som ikke irettesetter barna sine. Jeg har ei datter, men jeg ser hvor feil vinklingen er.

Anonymous poster hash: 7f2bb...b8f

Skrevet

Du kan jo f eks begynne med å stå på samme plass som henne? Da klarer du å bremse dem som kommer sylende mot henne... Har aldri opplevd det med mine toåringer, men så har jeg nok vært litt mer hands-on i leken. Du velger selv...

Ok. Skal binde sammen unga slik at de befinner seg på samme sted på lekeplassen til enhver tid fra nå av. Slik at jeg kan holde begge mine i hånda. Da trenger ikke mødrene til de voldelige varna å bli med dem en gang..

Skrevet

Du viser forresten ganske mye av kjønnssynet ditt når du refererer til gutter som voldsmenn, og mener dette er mødrenes ansvar. Regner med de fleste barn har to foreldre.

Fedrene har ikke vært tilstede, har ikke noe grunnlag for å mene noe om hvorvidt de griper inn eller ikke.

Den ene gangen det var en far der i situasjonen, var en av de få der det var ei jente som oppførte seg slik. Og det ble grepet inn umiddelbart.

Skrevet

Blind vold!? 😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous poster hash: 5b409...6d0

Skrevet

Så datteren din blir utsatt for overgrep, bli d vold av forbrytere, som er gutter på 4 år, jøss.

Skrevet

Så datteren din blir utsatt for overgrep, bli d vold av forbrytere, som er gutter på 4 år, jøss. Anonymous poster hash: 7f2bb...b8f

bli d = blind*
Skrevet

Fedrene har ikke vært tilstede, har ikke noe grunnlag for å mene noe om hvorvidt de griper inn eller ikke.

Den ene gangen det var en far der i situasjonen, var en av de få der det var ei jente som oppførte seg slik. Og det ble grepet inn umiddelbart.

Men det er jo tydelig at dere har vært utsatt for gutter som ikke akkurat representerer gjennomsnittet. Tror du ikke oppdragelse hjemme har noe å si også? Mine barn har i alle fall lenge før fireårsalder forstått at man ikke renner ned andre barn. Går ikke disse bajasene i barnehage heller? Hvor er dette, egentlig? Tør jeg gjette at den sosioøkonomiske standarden er rimelig lav?

Skrevet

Nei, vet du hva!!! Jeg har vært nødt til å irettesette mange jenter som både er litt større og mye større enn jentene mine! Jenter kan og være ganske så ufyselige! Mine har tatt imot masse psykisk og fysisk dritt fra dårlig oppdratte jentunger

Anonymous poster hash: 1beef...82c

Skrevet

Så datteren din blir utsatt for overgrep, bli d vold av forbrytere, som er gutter på 4 år, jøss.

Det ble litt overdrevent. Men det må jo føles sånn når noen nærmest systematisk påfører en smerte, skade og redsel. Intensjonen betyr liksom ikke allverden der og da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...