Gå til innhold

Tidenes dårligste foreldre 😥

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en hektisk hverdag vi lever i... Vi har en gutt på 3.5 år, går i privat barnehage, og denne har en 9 timersregel. Vi mannen leverer når barnehagen åpner 0630, skyndter seg på jobb, er der ca 7, å freser tilbake til barnehagen for henting kl 15, er da i barnehagen ca 1530. En dag denne uka klarte han ikke å rekke barnehagen i tide, men jeg var der ca 1540. Denne dagen ble sønnen vår levert 0735, så jeg var 5 min over tiden. Ble omtrent møtt med hauk blikk i det jeg kom inn porten. Fikk beskjed om at vi er seine, klar over det, beklager meg så går vi hjem. Da samboeren min hentet i går ble han møtt med en advarsel om overtredelse av 9 timersregel. Men der sto det at vi hadde hentet 15 min for seint, noe som ikke stemmer. Tenker å ta meg en prat med bestyrer på mandag. Men hva skjer etter en slik advarsel da? Føler vi går på barneskolen igjen...

Sist men ikke minst, hvordan får dere andre som har full jobb hverdagen til å flyte? Selv reiser jeg kollektivt, å har ikke de store muligheter utenom dette.

Det ble rotete, men håper noen har noen kloke ord til meg på en tidlig lørdag 🙄😏😔

Anonymous poster hash: 00087...425

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*han ble levert 0636

Skrevet

Har aldri hørt om 9-timers regelen.. Er det vanlig? Har hatt to forskjellige barn i familiebarnehage og tre kommunale barnehager.

Anonymous poster hash: b33ed...9ed

Skrevet

Jobbe redusert en periode? Vi bruker privat barnehage men ingen 9 timers regel der. Vår er i barnehagen over 9 timer 4 dager i uka også fri en dag i uka. Kanskje en løsning?

Anonymous poster hash: ae0fa...c5e

Skrevet

Hvilke sanksjonsmuligheter har de hvis dere ikke overholder 9 timers regelen da? Har aldri vært det i noen av våre barnehager. Tidligere ble det gjerne 9 timer på våre barn da jeg jobber 8 timer og det er noe reisevei. Nå har vi kjøpt oss to biler og da reiser jeg tidlig på jobb, men blir likevel gjerne 7,5 time.

Anonymous poster hash: ab4a4...01f

Skrevet

Ta en prat. Si i klare ordelag at det er unødvendig å være så firkantede når dere uansett stresser maksimalt for å få dagen til å funke.

Virker som de har et markeringsbehov i den barnehagen deres.

Anonymous poster hash: 00428...8ef

Skrevet

Har aldri hørt om en slik regel og den var veldig firkantet! Ta en prat med styrer på mandag.

Skrevet

For å svare på overskriften din, nei det er ikke kvalifisert til tidenes dårligste foreldre.

Jeg er på ferie på et hotell som flommer over av russere. En stakkars gutt på litt over året har opptil flere ganger blitt slått av foreldrene dine fordi han sutrer. Sutrer! DET er dårlig foreldre!

Og hvordan vi får det til å gå? Mannen leverer 7.30, jeg henter 16. Vi har ingen 9 timers regel i bhg. Det er altfor lenge å være der, men vi har ikke så mye valg...

Anonymous poster hash: 4a051...49c

Skrevet

Vi er veldig fornøyd med barnehagen, det må jeg bare si, ikke har jeg mulighet til å jobbe redusert da økonomien også skal gå rundt, men skal ut i svangerskapspermisjon fra desember.

Var heller ikke kjent med regelen før vi begynte her, men vil tro det er en grunn for at de har den..

Sitter med en så dårlig følelse, og utrolig kjedelig at de fikk samboeren min(som ikke var klar over når jeg hentet) til å skrive under på at vi var 15 min forseine.

Skrevet

Vi har 9-timersregel i vår kommune og det synes jeg er helt greit. Mange barnehager har kun åpent i 9 timer (7.30-16-30), mens andre åpner tidligere for de som har behov for det. Men da må det også hentes innen 9 timer.

Anonymous poster hash: 84808...f39

Skrevet

Vi får det til å gå opp med at begge har fleksitid på jobb og vi bytter på å levere og hente sånn at barnet ikke får for lange dager. En leverer i 8-8.30 tiden og er på jobb til 9, den andre henter i 15.30 tiden. Bytter på å komme tidlig på jobb og jobbe litt lengre på ettermiddagen.

Skrevet

Da hadde jeg tatt en skriftlig henvendelse til barnehagen og bestridt advarselen. Er vel strengt tatt du som burde skrevet under den som visste eksakt når du hentet og ikke din mann. Det ville jeg levert skriftlig slik at du har dokumentasjon.

Står denne 9 timers regelen i vedtektene for barnehagen? Ellers har de faktisk ikke anledning til å kreve dette, men kan anbefale det. Krav og anbefaling er en vesentlig forskjell.

I vår barnehage (kommunal) har de 8,5 timers regel som står i vedtektene. Men her kan man benytte hele barnehagens åpningstid (som er mer enn 8,5 timer) om man kan dokumentere lang reisevei eller lang arbeidstid. Dette krever bekreftelse fra arbeidsgiver.

Jeg og mannen har begge levert slik bekreftelse da jeg har 35 min hver vei til jobb og jobber 8 timer, mannen har 30 min hver vei og jobber også 8 timer. Jeg har fri en dag i uken til studier. Da pleier jeg å levere dem rundt kl 9 og hente dem mellom 15.30-16.00 så denne ene dagen blir kortere.

Ta opp med den som er foreldrerepresentant om det er mulig å få en slik ordning hos dere.

Hos oss begrunnet barnehagen denne regelen med at det finnes foreldre som ligger på sofaen hele dagen eller sitter på kafé e.l mens ungene er i barnehagen absolutt hele åpningstiden hver eneste dag. Det med bekreftelsen kom da inn for de som faktisk har et reelt behov for dette pga jobb og ikke sløvhet/giddesløshet.

Anonymous poster hash: 42df4...3f9

Skrevet

Så bra at barnehagen har denne regelen.

Tenker at dere fikk en advarsel og hvis det ikke skjer ofte så er det vel ikke ett problem.

Tenker når dere er forhindret pga jobb så må de ta litt hensyn.det er nok foreldre som har barna være i bhg i 9,5 time også selv sitter de hjemme å glor

Skrevet

I vår kommune er det også en 9-timers regel, men den praktiseres ikke slik. Det er maks 45 timer i uka og er barnet mer enn 9 timer en dag må det hentes inn en annen dag slik at timeantallet i uken ikke overskrides.

Anonymous poster hash: d8734...41c

Skrevet

Aldri hørt om noen sånn regel? Her går begge i privat barnehage som er åpen fra 07.00 til 17.00. Ingen begrensning på når man leverer og henter? Klart sjeldent det er noen igjen ved 16.30 tiden.

Hva med å bytte barnehage? Synes dette hørtes svært lite fleksibelt ut. Passer jo da for folk som jobber redusert.?

Anonymous poster hash: c4418...532
Skrevet

Du kan sende skriftlig klage. Send mail til styrer om at de fikk din mann til å skrive under på at dere var 15 minutter over seine når det ikke var han som var der. Det er jo helt merkelig å få han til å skrive under når ikke han viste at det gjalt 5 minutter. Håpløst av barnehagen å oppføre seg sånn. Kanskje du kan ha ungen hjemme når du er i permisjon, hvis ikke han blir å kjede seg da. 

Dette løste barnehagen på en dårlig måte. Så klag!

Anonymous poster hash: 301c5...5ce
Skrevet

Har aldri hørt om 9-timers regelen.. Er det vanlig? Har hatt to forskjellige barn i familiebarnehage og tre kommunale barnehager. Anonymous poster hash: b33ed...9ed

I vår kommune har alle brhg, kommunal og privat, 9 t regel

Anonymous poster hash: 8e75a...1e9

Skrevet

Barnehagen er åpen i 10 timer, har aldri hatt begrensning og heller aldri behov. Foreldrene har nemlig aldri barna der i 9 timer!

Anonymous poster hash: 6a2b2...bbc

Skrevet

Vi kommer ikke til å bytte barnehage da vi er så fornøyde ellers, føler oss urettferdig behandlet, og jeg kommer til å ta en prat med leder på mandag.

Helt ok at de har denne regelen, og ja, sikkert mange som har barna i barnehagen lenger enn hva som er nødvendig eller anbefalt.

Fortiden er jeg 50% hjemme, så nå gjelder det bare x antall dager i uken, men det er jo et vedvarende problem, også etter permisjonstiden.

Utrolig frustrerende å ikke se løsning på problemet 🙄

Skrevet

Da hadde jeg tatt en skriftlig henvendelse til barnehagen og bestridt advarselen. Er vel strengt tatt du som burde skrevet under den som visste eksakt når du hentet og ikke din mann. Det ville jeg levert skriftlig slik at du har dokumentasjon.

Står denne 9 timers regelen i vedtektene for barnehagen? Ellers har de faktisk ikke anledning til å kreve dette, men kan anbefale det. Krav og anbefaling er en vesentlig forskjell.

I vår barnehage (kommunal) har de 8,5 timers regel som står i vedtektene. Men her kan man benytte hele barnehagens åpningstid (som er mer enn 8,5 timer) om man kan dokumentere lang reisevei eller lang arbeidstid. Dette krever bekreftelse fra arbeidsgiver.

Jeg og mannen har begge levert slik bekreftelse da jeg har 35 min hver vei til jobb og jobber 8 timer, mannen har 30 min hver vei og jobber også 8 timer. Jeg har fri en dag i uken til studier. Da pleier jeg å levere dem rundt kl 9 og hente dem mellom 15.30-16.00 så denne ene dagen blir kortere.

Ta opp med den som er foreldrerepresentant om det er mulig å få en slik ordning hos dere.

Hos oss begrunnet barnehagen denne regelen med at det finnes foreldre som ligger på sofaen hele dagen eller sitter på kafé e.l mens ungene er i barnehagen absolutt hele åpningstiden hver eneste dag. Det med bekreftelsen kom da inn for de som faktisk har et reelt behov for dette pga jobb og ikke sløvhet/giddesløshet.

Anonymous poster hash: 42df4...3f9

Jeg kan skjønne behovet om det er sånn som du beskriver, men er det bare jobb som gjør at man kan få unntak? Det blir jo veldig lite fleksibelt for de som vanligvis ikke utnytter åpningstidene, hvis man ikke kan ta en lang dag en dag det skjer noe ekstraordinært eller en selv er veldig syk f.eks. Det bør det jo være rom for hvis man vanligvis har 6 timers dager i bhg. Jeg synes en begrensning per uke som en annen her beskriver høres mer fornuftig ut.

I vår bhg er det ingen regel, men det er ikke behov heller. Om jeg leverer før frokost (som er 8) så har nesten ingen kommet, og de gangene klokken blir 4 før jeg henter så er det bare 3-4 barn igjen i hele barnehagen. Og det er ikke de samme barna hver gang heller.

Anonymous poster hash: 1ce9b...f2d

Skrevet

Hvordan er dine arbeidstider da? Den muligheten jeg ser, er at du må levere (hvis du begynner senere enn kl 07.00), og for å få til det må dere kanskje ha en bil til?

Vi har to biler, og har alltid gjort det slik at den som begynner senest på jobb, leverer, mens den som slutter tidligst henter.

Og ikke for å skremme deg eller noe, men det blir ikke enklere etter permisjonstiden når dere har to som skal leveres og hentes. Derfor må dere finne en løsning sånn at dere har mer enn fem minutter å gå på for å rekke henting innenfor nitimersregelen.

Skrevet

9 timers regel ,den er dum, heldigvis er den ikke her, nei det her er det bra du tar videre :)

Skrevet

Jeg begynner selv halv 8, men pga kollektivtransport må jeg reise til jobb 0630 for å rekke frem. Fleksibel arbeidstid er det ikke mulighet for. Høres mye enklere ut å ha maks tid pr uke, men tviler på at at det blir endringer pga at en person ønsker det.

Sønnen vår er aldri i barnehagen lenger enn han absolutt må, levere seint å henter tidlig når jeg er hjemme. Tror heller ikke løsningen er å ha han hjemme i permisjonen, han hadde nok kjedet seg ganske godt da 🙈

Skrevet

I vår kommune har alle brhg, kommunal og privat, 9 t regel

Anonymous poster hash: 8e75a...1e9

Hørtes slitsomt ut. Nå har jeg ikke barnet det mer enn 9 timer, men om man en sjelden gang har behov for det kan vel ikke bhg være sååå firkanta.. 😳

Anonymous poster hash: b33ed...9ed

Skrevet

Vi kommer ikke til å bytte barnehage da vi er så fornøyde ellers, føler oss urettferdig behandlet, og jeg kommer til å ta en prat med leder på mandag.

Helt ok at de har denne regelen, og ja, sikkert mange som har barna i barnehagen lenger enn hva som er nødvendig eller anbefalt.

Fortiden er jeg 50% hjemme, så nå gjelder det bare x antall dager i uken, men det er jo et vedvarende problem, også etter permisjonstiden.

Utrolig frustrerende å ikke se løsning på problemet 🙄

Det er jo også veldig vanlig å ha full plass, i form av et gitt antall timer i uka. Innenfor dette er det ingen krav til maks timer hver dag. Vil tro dere er godt innenfor grensen for full plass? Uansett håpløst av bhg.

Anonymous poster hash: 9e62e...0f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...