Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #1 Skrevet 8. september 2016 Datteren min er til stadighet sår på tissen når vi henter henne. Dette skyldes bare for dårlig skift av bleie og stell. Hun blir veldig fort sår og dette har vi informert om til alle ansatte. Vi har noen spesialsalver vi bruker for å forebygge. Barnehagen mener det er tull å smøre barn som ikke er sår. Det stemmer nok det for de fleste men vår datter er ekstremt sensitiv i huden. Hun blir sjelden sår hjemme da vi smører huden etter hvert stell. I dag var hun så sår at hun gråt når hun tisset og huden var så rød og hoven at det nesten væsket litt fra den. Hun leges ganske fint over natten pga disse salvene vi bruker så barnehagen får ikke sett henne på det verste. Nå har jeg tatt dette opp fire/fem ganger og instendig bedt de bruke salvene samt skifte bleier selvom det bare er litt tiss. Jeg mistenker også at de ikke sjekker bleie så ofte etter hun har sovet dagduppen sin for bleia er ofte gjennomvåt når vi henter, og ofte er det litt bæsj som er gnidd utover hele bleia og tissen. Hva i all verden skal jeg gjøre når de ikke gjør det de lover? Det er helt forferdelig å se at hun hylgråter hver gang hun tisser. Hun er bare 1,5 år så hun klarer ikke uttrykke seg så godt i barnehagen rundt ubehag. Anonymous poster hash: 6009e...7e6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #2 Skrevet 8. september 2016 Be om å få prate med leder. Anonymous poster hash: 77b05...320
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #3 Skrevet 8. september 2016 Jeg har snakket med pedleder og hun lover de skal skjerpe seg. Samme dag kan jeg hente datteren min med kjempesår tiss. Eller mener du jeg skal ta det opp med styrer? Anonymous poster hash: 6009e...7e6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #4 Skrevet 8. september 2016 Film henne og vis de i bhg. Og si at du vil ha ny bleie etter dupp (det er vanlig her iallefall, rutine). Du er lei av at jenta di har det vondt når det kan unngås ved kun å bruke salve etter skift. Din datter, du bestemmer!!! Har bleieskift for 20 min siden friskt i minne med sår stump og tiss, ikke kult 😔 Anonymous poster hash: 063c3...f26
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #5 Skrevet 8. september 2016 Uff nei..sånn kan hun ikke ha det. Har dere Vært hos lege angående dette? Ville tatt det opp med ped.leder igjen og sagt at dette må skjerpes. Hvis ikk3 det fungerer så gå videre til styrer Anonymous poster hash: 527ce...627
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #6 Skrevet 8. september 2016 Uff nei..sånn kan hun ikke ha det. Har dere Vært hos lege angående dette? Ville tatt det opp med ped.leder igjen og sagt at dette må skjerpes. Hvis ikk3 det fungerer så gå videre til styrer Anonymous poster hash: 527ce...627 Ja. Vi har vært på sykehuset med dette. Var der vi fikk disse salvene. Noen barn har bare ekstremt sensitiv hud. Trodde det var eksem eller noe men hun er bare ekstremt sensitiv og må skiftes hyppig og smøres. Ikke vært sår hjemme etter vi begynte med dette strenge stelleregimet. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å skifte den bleia og smøre. Jeg mistenker også at de rett og slett ikke gidder på tampen av dagen. Forrige uke sa de at hun hadde virket sliten og lei når vi hentet og jeg ser med en gang at det er bleia som irriterer henne. Hun sto og dro i buksa si og sutra. Anonymous poster hash: 6009e...7e6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #7 Skrevet 8. september 2016 Huff. jobber selv i barnehage å dette hørtes ikke bra ut! Vi skifter minst to bleier på hvert barn hver dag, alltid etter soving, noen barn trenger oftere skift så da er vi jo ekstra nøye på å skifte på deå sjekker ofte på de barna som blir fort såre å tisser mye. Ta det opp med leder og hvis de ikke blir bedre ta det opp med styrer! Anonymous poster hash: 8548e...375
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #8 Skrevet 8. september 2016 Ja. Vi har vært på sykehuset med dette. Var der vi fikk disse salvene. Noen barn har bare ekstremt sensitiv hud. Trodde det var eksem eller noe men hun er bare ekstremt sensitiv og må skiftes hyppig og smøres. Ikke vært sår hjemme etter vi begynte med dette strenge stelleregimet. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å skifte den bleia og smøre. Jeg mistenker også at de rett og slett ikke gidder på tampen av dagen. Forrige uke sa de at hun hadde virket sliten og lei når vi hentet og jeg ser med en gang at det er bleia som irriterer henne. Hun sto og dro i buksa si og sutra. Anonymous poster hash: 6009e...7e6 I vår barnehage så noterer de ned bleieskift. Både tiss og bæsj. Gjør ikke de det? Da ser man jo slurv godt.. Anonymous poster hash: 527ce...627
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #9 Skrevet 8. september 2016 Filme henne skal du i alle fall ikke gjøre. Men kom i god tid i bhg, ta et skift før du går, og rop inn hennes kontaktperson for å få vist det fram. Anonymous poster hash: 1f65d...1ef
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #10 Skrevet 8. september 2016 Hva med å skifte bleie på henne når dere henter, og ha med ped.leder når du gjør det da? Slik at de kan se hvor sår hun blir? Anonymous poster hash: c21b6...fe3
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #11 Skrevet 8. september 2016 Film henne og vis de i bhg. Og si at du vil ha ny bleie etter dupp (det er vanlig her iallefall, rutine). Du er lei av at jenta di har det vondt når det kan unngås ved kun å bruke salve etter skift. Din datter, du bestemmer!!! Har bleieskift for 20 min siden friskt i minne med sår stump og tiss, ikke kult 😔 Anonymous poster hash: 063c3...f26 Jeg tror ikke du har tenkt igjennom rådet ditt... Anonymous poster hash: be1f8...fa5
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #12 Skrevet 8. september 2016 Filme henne skal du i alle fall ikke gjøre. Men kom i god tid i bhg, ta et skift før du går, og rop inn hennes kontaktperson for å få vist det fram. Anonymous poster hash: 1f65d...1ef Ja jeg har vurdert å skifte før jeg drar. Jeg skal si klart i fra i morgen at jeg forventer at hun ikke er sår igjen når vi henter. De skriver ikke ned når de skifter bleie. Ser de nevnes antall bleieskift per dag. Mitt barn skiftes på ganske mye mer enn det for å holdes i sjakk. Ligger det egentlig noen beregning på hvor mange bleieskift et barn skal ha i løpet av en dag i barnehagen? Vi holder forresten bleier selv så det er jo ikke et kostnadsspørsmål for barnehagen. Anonymous poster hash: 6009e...7e6
Mamma_til_2 Skrevet 8. september 2016 #13 Skrevet 8. september 2016 (endret) Det er for dårlig av bhg, i hovedsak så skiftes det ca 3 bleier pr barn pr dag, noen barn trenger hyppigere skift og de trenger salve om de er rød og spesielt når de er sår! Ta rådet over og skift en bleie sammen med ped eller en ansatt med noe mellom ørene så de får de hva det er snakk om, så ordner det seg. Endret 8. september 2016 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #14 Skrevet 8. september 2016 Det er for dårlig av bhg, i hovedsak så skiftes det ca 3 bleier pr barn pr dag, noen barn trenger hyppigere skift og de trenger salve om de er rød og spesielt når de er sår! Ta rådet over og skift en bleie sammen med ped eller en ansatt med noe mellom ørene så de får de hva det er snakk om, så ordner det seg. Hos oss er det to faste beleiskift hver dag, så det varierer sikkert fra barnehage til barnehage. Utenom dette skifter vi ved behov, og noe barn har ekstra sjekk eller skift i tillegg til dette av forskjelllige grunner. Anonymous poster hash: a86d3...d62
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #15 Skrevet 8. september 2016 Jeg synes det er veldig rart at de ikke har lister for bleieskift, fort gjort å glemme et barn hvis det er veldig hektisk. Og det ville jo vært krise for ditt barn.Jeg synes og det er rart at de så enkelt avfeier det at hun trenger å smøres. Krev at det blir gjort, dette må de bare skjerpe seg på. Hvor ofte og når skifter de fast på barna da? Anonymous poster hash: a86d3...d62
*flux* Skrevet 8. september 2016 #16 Skrevet 8. september 2016 Jeg hadde fått legeerklæring. Vi gjorde det til ene ungen som er plaget av atopisk eksem. Jeg maste på at de skulle smøre han hyppig og det gjorde de ikke. Så fikk jeg legeerklæring som sa at han hadde eksem og måtte smøres hyppig på mors anbefaling. Da skjerpet de seg. Barnehagen vår er flott men de gir alle unger "lik" behandling. En legeerklæring dokumenterer det ekstra behovet for tilsyn.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #17 Skrevet 8. september 2016 Min var bleiefri når hun var 1år, og 10 mnd - Kanskje en ide og begynne å trene? Når det er sagt - dårlig oppfølging av bh. Anonymous poster hash: e1079...97d
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #18 Skrevet 8. september 2016 Min var bleiefri når hun var 1år, og 10 mnd - Kanskje en ide og begynne å trene? Når det er sagt - dårlig oppfølging av bh. Anonymous poster hash: e1079...97d Alle unger er jo lik din, så hvorfor i alle dager lages det bleier til de over 2 år? Anonymous poster hash: a530a...2fc
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #19 Skrevet 8. september 2016 Oi, idiot faktisk. Poenget mitt er at du fikk ungen din til å slutte med bleie ved 1 år og 10 mnd. Selv om ditt barn klarte det, er det ikke slik at alle unger klarer det. Hvis hi sitt barn hadde vært klar for det, tror du ikke ungen hadde vært uten bleie nå og problemet løst? Anonymous poster hash: a530a...2fc 👍 Når folk må få de mest selvsagte ting forklart - da er det dårlig med smått stell! 😄 Anonymous poster hash: 1f65d...1ef
Isola&Lille+julegave Skrevet 9. september 2016 #20 Skrevet 9. september 2016 Du må bli sint! Si at dette går ikke an, at barnet SKAL ha ny bleie hver 2-3 time, at det skal smøres, at du vil ha en sjekkliste de skal føre for hvert bleieskift. Dette er så smertefullt for barnet, og totalt uakseptabelt at barnehagen ikke følger instrukser og forhindrer dette. Du får si at hvis de ikke følger opp, blir dere nødt til å velge en annen barnehage som gidder å gi barnet det stellet den trenger.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #21 Skrevet 9. september 2016 Du går til øverste leder og evt også til leder i kommunen om de skal ha så tungt for det. Ingen grunn til å alltid være underdanig hi, noen ganger må man sette hardt mot hardt Anonymous poster hash: 38868...26d
Modesty Blaise. Skrevet 9. september 2016 #22 Skrevet 9. september 2016 Tråden er moderert for personangrep, og sitater sv samme innlegg MB, moderator.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #23 Skrevet 9. september 2016 Jeg støtter den med legeerklæringingen. Forsøk å si ifra en gang til, og om det ille hjelper, legeerklæring. Da gir du dem en kopi av den, og sier at du virkelig håper de forstår denne gangen. Hjelper ikke det, ville jeg tatt det videre. Stakkar lille jenta. Anonymous poster hash: 6a071...c23
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #24 Skrevet 9. september 2016 Min var bleiefri når hun var 1år, og 10 mnd - Kanskje en ide og begynne å trene? Når det er sagt - dårlig oppfølging av bh. Anonymous poster hash: e1079...97d Hun er desverre ikke moden ennå. Hun blir redd av doringen og potte skjønner hun ikke. Vil bare ha den på hodet. HI Anonymous poster hash: 6009e...7e6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #25 Skrevet 9. september 2016 Dette er IKKE greit. Si klart i fra til ped.leder en gang til om at dette MÅ de klare å gjøre på en bedre måte. Evnt kan du be om et møte hvor du forteller at dere har vært på sykehuset med dette, fått salver fra legene der etc. Det virker som de tenker du kun er en hysterisk mor som ikke forstår hvor "travelt" det er i bhg. Hvis det fortsatt ikke hjelper tar du det videre til styrer. Husk å fortell at du har tatt opp dette flere ganger med ped.leder. Jobber selv som pedagog i bhg og synes det er synd å høre at bhg ansatte ikke tar barnas trivsel mer på alvor! Anonymous poster hash: f19da...304
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå