Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #1 Skrevet 8. september 2016 Minstemann på 16 mnd har alltid vært vanskelig å legge, og nå går det på nervene løs her. Jeg gruer til hver eneste kveld hvor jeg bruker en time til halvannen på å få han til å sovne. Får jo ingen tid til de som er eldre og hyling/sutring/gråting gjør meg helt tullete. Hvordan skal jeg bryte dette mønsteret og få han til å legge seg? Anonymous poster hash: 00242...aa1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #2 Skrevet 8. september 2016 Kutte på dagsovinga? Har alltid løst problemet med mine tre. Anonymous poster hash: 9b92c...5a1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #3 Skrevet 8. september 2016 Kutte på dagsovinga? Har alltid løst problemet med mine tre. Anonymous poster hash: 9b92c...5a1 Sover to timer i bhg. Men dette er ikke nytt. Har vært sånn hele livet. Så tror ikke det er for lang hvil. Blir jo sliten av bhg. Anonymous poster hash: 00242...aa1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #4 Skrevet 8. september 2016 Det var veldig lenge på dagtid. Prøv å kutte ned. Min yngste sov maks 1,5 time på den alderen og ikke etter 1330. Anonymous poster hash: fa403...38f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #5 Skrevet 8. september 2016 Sover to timer i bhg. Men dette er ikke nytt. Har vært sånn hele livet. Så tror ikke det er for lang hvil. Blir jo sliten av bhg. Anonymous poster hash: 00242...aa1 Jeg synes to timer er mye. Min sov 1-1,5 time på den alderen. Anonymous poster hash: 9b92c...5a1
snarttrebarnsmor1 Skrevet 8. september 2016 #6 Skrevet 8. september 2016 Slenger meg på denne. Jeg er å utslitt 😭😭
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #7 Skrevet 8. september 2016 Hiver meg på. Kan ta 15 min til flere timer. Anonymous poster hash: 76220...bea
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #8 Skrevet 8. september 2016 Skrikekur mutch? Anonymous poster hash: cc584...22b
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #9 Skrevet 8. september 2016 Min har skriki hver kveld siden han var 6 mnd. Nå er han 19 mnd. Han har skriki 1- 1 1/2 time hver kveld.. Denne uken er første uken vi har lagt han hvor han har lagt seg uten å gråte. Hvorfor vet jeg ikke. Eneste rådet: Hold ut, fortsett med det dere gjør. Anonymous poster hash: 33f31...e4b
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #10 Skrevet 8. september 2016 Så dere mener jeg burde kuttet i dagsoving da han var tre mnd? Var da dette startet. Han er sliten og starter sutring allerede før Barne-TV. Han er nok litt bortskjemt da vi gjør det meste for å få han i seng. Jeg tenkte mer på hvordan bryte en ond sirkel. Skal man la en så stor unge gråte? Mine andre barn har vært så enkle at jeg er helt rådvill. Anonymous poster hash: 00242...aa1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #11 Skrevet 8. september 2016 Når legger dere han da? Det er nok en annen grunn til at han er vanskelig nå enn da han var tre mnd, så jeg ville testet en uke med mindre dagsoving. Anonymous poster hash: fa403...38f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #12 Skrevet 8. september 2016 Når legger dere han da? Det er nok en annen grunn til at han er vanskelig nå enn da han var tre mnd, så jeg ville testet en uke med mindre dagsoving. Anonymous poster hash: fa403...38f Har forsøkt alt fra 19, siden han da er kjempetrøtt, til kl 20. Og da er han overtrøtt og spinnvill. Vil vi skal være i rommet, aller helst vugge og bysse og puppe... Hylgråter om vi går ut av rommet. Nå sover han, og jeg er utslitt😕 Anonymous poster hash: 00242...aa1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #13 Skrevet 8. september 2016 Har forsøkt alt fra 19, siden han da er kjempetrøtt, til kl 20. Og da er han overtrøtt og spinnvill. Vil vi skal være i rommet, aller helst vugge og bysse og puppe... Hylgråter om vi går ut av rommet. Nå sover han, og jeg er utslitt😕 Anonymous poster hash: 00242...aa1 Min på 16 mnd legger seg 18.30 ca. 19 er i seneste laget for han. Han sover ca 1.5 time fra 11.30 til 13 i bhg. Kan hende din legger seg for sent? Anonymous poster hash: 811f0...276
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #14 Skrevet 8. september 2016 Tror du må sette hardt mot hardt (vet det er grusomt). Jeg har lagd en rutine. Først masse kosing i sengen min, så sier jeg god natt sov godt. Legger han i sengen sin og går ut av rommet. Begynner han å gråte går jeg inn uten å se på han eller si et ord. Legger han ned og går ut av rommet. Sitter utenfor rommet. Gjentar og gjentar. Han vet jeg er der, gråter forde. Helt grusomt, men det var det som funket til slutt her… Sikkert mange som skriver masse negativt med det jeg sier nå, men hva gjør man da? Når ikke noe annet funker… Anonymous poster hash: 33f31...e4b
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #15 Skrevet 8. september 2016 Det vil som regel ikke hjelpe å kutte dagsoving. Søvn avler søvn, og får de en god blund på dagen, blir også nattesøvnen bedre. Å legge tidligere eller senere har heller ikke så mye for seg. Dette dreier seg nemlig mer om en innarbeidet vane, enn om tretthet. Barnet er vant til at det skal være slik, og vil ha det slik. Man må forsøke å bryte disse vanene. Det er enkelt sagt, ikke enkelt gjort. Dra på biblioteket og lån boken Sove uten gråt. Forhåpentligvis finner du råd der som passer dere. Men man må nok også ha et bøttelass med tålmodighet. Jeg sliter litt der, men gir meg ikke ennå Anonymous poster hash: 1779f...810
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #16 Skrevet 8. september 2016 Sitt med han til han sovner. Han vil bare ikke være alene. Du som lar ungen skrike i over en time,hvordan makter du å være så hard? Små gull som ikke klarer å inne tryggheten og søvnen selv vil bare ha litt hjelp. Får helt vondt i hjertet. Anonymous poster hash: 51cd4...481
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #17 Skrevet 8. september 2016 Sitt med han til han sovner. Han vil bare ikke være alene. Du som lar ungen skrike i over en time,hvordan makter du å være så hard? Små gull som ikke klarer å inne tryggheten og søvnen selv vil bare ha litt hjelp. Får helt vondt i hjertet. Anonymous poster hash: 51cd4...481 Så enig i denne! Anonymous poster hash: c0231...5de
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #18 Skrevet 8. september 2016 Mine barn har sovet i sprinkelseng ved siden av min seng til de har vært rundt 2 år gamle. Når vi har hatt slike perioder hvor de ikke vil legge seg har jeg rett og slett lagt meg i sengen min. Med et lite nattlys på så de ser ansiktet mitt har jeg ligget på siden vendt mot dem og lukket øynene mine så det ser ut som jeg sover. Har hatt hånden inn i sprinkelsengen så jeg kunne stryke på dem eller holde dem i hånden, men ligget helt rolig med øynene igjen og lavt hysjet/nynnet. De har ikke fått noe oppmerksomhet, de har ikke fått stå opp igjen e.l. men de har heller aldri vært redd eller alene. Etter en stund har de lagt seg ned og sovnet så jeg har kunnet stå opp igjen og gå ut i stuen. Har fire barn og alle har hatt noen slike perioder, men de har gått greit over på denne måten. Anonymous poster hash: 65aee...aba
eplekart11&snørose14 Skrevet 8. september 2016 #19 Skrevet 8. september 2016 Hva med å la minste dele rom med et eldre søsken? Lese, synge og kjøre felles leggerutiner? Kanskje det kan bryte vanen? Om hylingen likevel ødelegger leggingen for de eldste kan det være verdt et forsøk i noen mnd?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #20 Skrevet 8. september 2016 Mine barn har sovet i sprinkelseng ved siden av min seng til de har vært rundt 2 år gamle. Når vi har hatt slike perioder hvor de ikke vil legge seg har jeg rett og slett lagt meg i sengen min. Med et lite nattlys på så de ser ansiktet mitt har jeg ligget på siden vendt mot dem og lukket øynene mine så det ser ut som jeg sover. Har hatt hånden inn i sprinkelsengen så jeg kunne stryke på dem eller holde dem i hånden, men ligget helt rolig med øynene igjen og lavt hysjet/nynnet. De har ikke fått noe oppmerksomhet, de har ikke fått stå opp igjen e.l. men de har heller aldri vært redd eller alene. Etter en stund har de lagt seg ned og sovnet så jeg har kunnet stå opp igjen og gå ut i stuen. Har fire barn og alle har hatt noen slike perioder, men de har gått greit over på denne måten. Anonymous poster hash: 65aee...aba Jeg er der nå. Han sover ved senga mi, og jeg ligger på senga til han sovner. Men det tar tid og han hyler og skal opp i min seng. Og jeg takler gråt fryktelig dårlig😉 Det største problemet synes jeg er at de andre ungene 'lider' pga dette. Mannen jobber mye kveldstid og når jeg bruker så mye tid på legging, ender de opp mye alene. Og de er bare 5 og 7. Anonymous poster hash: 00242...aa1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #21 Skrevet 8. september 2016 Jeg ville prøvd å legge ham tidligere. Noen barn trenger mer søvn, ikke lurt å kutte dagsoving på et så lite barn, klart han blir sliten av barnehagen. Har dessverre ingen vidunderråd, min yngste har alltid trengt mye søvn og kan lett sove to-tre timer på dagtid uten at det går utover nattesøvnen, han er nå fire! Eldste jenta har aldri sovet mer enn 30min av gangen på dagtid, legger seg fortsatt tidlig(kl 19) og er seks år. Jeg er en sånn Hønemor som har ligget inne hos ungene til dem sovner når de har hatt perioder med utrygghet eller rett og slett ikke vil sove. Det er ingenting naturlig med et barn som ligger alene og gråter seg i søvn! Anonymous poster hash: 84a75...aa4
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #22 Skrevet 8. september 2016 Jeg er der nå. Han sover ved senga mi, og jeg ligger på senga til han sovner. Men det tar tid og han hyler og skal opp i min seng. Og jeg takler gråt fryktelig dårlig😉 Det største problemet synes jeg er at de andre ungene 'lider' pga dette. Mannen jobber mye kveldstid og når jeg bruker så mye tid på legging, ender de opp mye alene. Og de er bare 5 og 7. Anonymous poster hash: 00242...aa1 Foreslår at du legger 5 åringen og 7 åringen kl 19.30 så går du for å legge baby samtidig. Da sitter ingen og venter på deg. Anonymous poster hash: 44948...3d3
LilleVilje Skrevet 8. september 2016 #23 Skrevet 8. september 2016 Hva skjer hvis du lar ham sovne i din seng, inntil deg, og så lirker ham over i egen seng når han har sovnet? Her sover minsten (15 mnd) i storseng, så jeg kan ligge inntil ham til han har sovnet. Det går mye greiere og fortere enn om jeg skal prøve å la ham finne søvnen selv.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #24 Skrevet 8. september 2016 Så dere mener jeg burde kuttet i dagsoving da han var tre mnd? Var da dette startet. Han er sliten og starter sutring allerede før Barne-TV. Han er nok litt bortskjemt da vi gjør det meste for å få han i seng. Jeg tenkte mer på hvordan bryte en ond sirkel. Skal man la en så stor unge gråte? Mine andre barn har vært så enkle at jeg er helt rådvill. Anonymous poster hash: 00242...aa1 Han er ikke 3 måneder nå... Så NÅ kan du skjære ned blunden. Anonymous poster hash: fd437...a07
Daquiry Skrevet 8. september 2016 #25 Skrevet 8. september 2016 Har ikke lest hele tråden, men jeg tror du legger han for sent. Jeg legger min 16 mnd gamle datter mellom 18 og 1830. Hun sover lite i bhg, og blir overtrøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå