Gå til innhold

Noen med barn med dysleksi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn i ungdomsskolen med diagnose dysleksi og et barn i barneskolen som ser ut til å ha dysleksi.  Inntrykket mitt er at det svært personavhengig hvilken hjelp man får - og at ingenting skjer uten at jeg maser.  Jeg er så heldig at jeg har et godt nettverk med lærere, jurister osv som kan gi meg råd om hvilke tilbud som finnes og hvordan jeg går frem for at ungene skal få det de har krav på.  Ene barnet mitt har hatt en enestående lærer som virkelig har stått på for å hjelpe.  

Ellers opplever jeg at siden skolen ikke er i stand til å gi barna mine det de trenger så blir det min oppgave å drive hjemmeundervisning.  Jeg motiverer, leser høyt, retter, forklarer osv.  Jeg justerer innhold og mengde lekser i henhold til hva jeg tror er hensiktsmessig.  Hvis leksen f.eks. er å lese tre sider så blir det ofte til at barnet leser en side mens jeg leser de to andre høyt etterfulgt av at vi snakker om innholdet og svarer på spørsmål.  Jo eldre elevene blir jo viktigere blir innholdet i teksten.  

Lykke til.   

Anonymous poster hash: 0dfa7...c0c

Du gjør akkurat slik mamma gjorde med meg :) stå på :)  Dere gjør en kjempe bra jobb :) Masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...