Gå til innhold

Sorterer dere trusene til barna hver for seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn av hvert kjønn, og nå når alle 4 bruker truser/boksere blir det mye å holde styr på. Svigermor mente at vi skal ordne en "jenteskuff" på badet, og en "gutteskuff". Slik hadde hun hatt det til sine gutter i alle år, og når vi er hjemme til de så henter fortsatt alle guttene boksere fra samme skuff på badet. Men jeg vil ikke ha det slik, synes det er ekkelt. Synes ikke dere? Selv om de er tette i alder, er det vel vanlig å skille undertøyet deres?

Noen tips? Trenger samtidig tips til hvordan dere sorterer på vaskerommet når dere bretter, ønsker gjerne et system der og!

Anonymous poster hash: 5a6cd...9b7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før hadde vi undertøyet på badet men alle hadde hver sin skuff med sokker/truser (bh hos meg)

Men nå har de undertøyet på rommet i kommoden sin med resten av klærene.

Anonymous poster hash: 9c24d...da0

Skrevet

Hæ? Har mannen din boxere i en skuff hjemme hos sin mor?  :legrine:

Anonymous poster hash: 9aad7...c9a
Skrevet

Ja, jeg sorterer. De har hver sin skuff på badet (har vaskemaskin på badet). To gutter, 4 og 6 år. Yngstemann får arve hvis det er noe igjen når eldste vokser ut av trusene, så lenge de selv synes det er greit. Regner med at det kommer en dag hvor han synes arvetruser er ekkelt 😄

Skrevet

Nå er det fire år mellom mine, så de bruker ulik str.

De har hver sin skuff på badet med boxere i.

Skrevet

To tette jenter, bruker samme størrelse og dermed samme truser. Vaskes jo på 60 gr, så noe annet er litt hysterisk spør du meg!

Anonymous poster hash: 2b872...64e

Skrevet

Ekkelt?

Vasker hele familien sine truser i samme vaskemaskin, deretter går de inn i samme tørketrommel.

Så puttes det i skuffene. Rosa til henne, Spiderman til han 😳

Mitt i min skuff og mannen i hans.

Hvor ofte vasker du seks maskiner med undertøy? Hvor lenge samler du opp for å få en halv maskin?

😳

Anonymous poster hash: f42d8...b08

Skrevet

Hæ? Har mannen din boxere i en skuff hjemme hos sin mor?  :legrine:

Anonymous poster hash: 9aad7...c9a

Jupp! I en skuff på badet er det flust av boksere, alle kan ta en der om de vil ;-) 

Skrevet

Ekkelt?

Vasker hele familien sine truser i samme vaskemaskin, deretter går de inn i samme tørketrommel.

Så puttes det i skuffene. Rosa til henne, Spiderman til han

Mitt i min skuff og mannen i hans.

Hvor ofte vasker du seks maskiner med undertøy? Hvor lenge samler du opp for å få en halv maskin?

Nå snakker jeg om sorteringen av rene, tørre truser :) 

Skrevet

Jeg blander ikke da de har for ulik størrelse. Men ekkelt? De er da vasket på minst 60 grader (i samme maskin).

Tror du ingen på sykehus har brukt tøyet eller sengetøyet før? Det er vel kun nettingtrusene som er engangs der.

Anonymous poster hash: 30092...f27

Skrevet

Sorterer.

Har også fire barn, to gutter og to jenter, men alle har egne truser/boksere

Enkelt system da, de to jentene som det er bare et år mellom bruker begge str 134/140, kjøper bare rosa hipstere/truser til yngste og bare blå/turkise til eldste ;)

Anonymous poster hash: 81fe2...a0f
Skrevet

Sorterer.

Har også fire barn, to gutter og to jenter, men alle har egne truser/boksere

Enkelt system da, de to jentene som det er bare et år mellom bruker begge str 134/140, kjøper bare rosa hipstere/truser til yngste og bare blå/turkise til eldste ;)

Anonymous poster hash: 81fe2...a0f

Det var smart!!! Takk!

Skrevet

Tanken på rene tørre truser i samme skuff, må være mindre ekkelt, enn skitne truser med bremsespor, mensenblod, og tissedkvetter tumlende rundt i lunkent vann?

Irrasjonelt!

Skrevet

Jeg har en gutt og en jente med liten aldersforskjell. Trusene deler de på.

Skrevet

Jupp! I en skuff på badet er det flust av boksere, alle kan ta en der om de vil ;-) 

Hvor ofte trenger man å skifte boksere på besøk hos andre? Overnatter man, så har man vel gjerne med sine egne boksere vel? Det her var en smule spesielt :D

Anonymous poster hash: e64ab...261

Skrevet

Jeg har ikke det problemet (enda, håper på en til) da jeg har en av hver.

MEN mamma sorterte ikke, hun bare la like mange truser i min og min søsters skuff (hadde hver vår). Jeg HATET det. Jeg hadde mange favoritt-truser (de med Disney motiv) mens min søster hadde bare en. Hun ble fly forbanna når den havnet i min skuff, men dreit i om mine havnet i hennes, så hun klarte å ødlegge min ultimate favoritt-truse og en til. Så det ble til at jeg tok rollen som trusesorterer i en alder av 7 år 😂😂😂😂

Så jeg skal garantert sortere truser om den tid kommer 😂😂😂

Hehehe, spare mine barn for eventuelle "trusesorger" 😂😂😂

Anonymous poster hash: 2eefa...a4d

Skrevet

Jeg har en gutt og en jente med liten aldersforskjell. Trusene deler de på.

Jenter og gutter bruker vel ikke samme truser? Bruker virkelig gutten truser?

Anonymous poster hash: 94aa7...e25

Skrevet

Hva er ekkelt med det? Vasker du dem på 40, eller?

Anonymous poster hash: e3367...fa7

Skrevet

Jeg har 4 barn. Den eldste (jente) bruker samme str som meg, de to mellomste (gutter) bruker samme størrelse.

Alle har eget undertøy, noe annet har ikke vært i tankene mine engang 😳 Setter forbokstaven på vaskelappen til gutta, og jeg klarer å se forskjell på mine og tenåringens truser ;)

MEN! 4 av 5 har samme str i sko, så vi har felles sokkeskuff. Alle bruker str 36-37 og samtlige sokker er enten hvite, svarte eller grå. Hadde aldri i livet klart å skille på sokkene :P

Anonymous poster hash: 6e1f5...c63

Skrevet

Sønnen min har sine truser i sitt klesskap på sitt rom.  Datteren min har sine truser i sitt klesskap på sitt rom.  Skitne klær sorteres etter farge, temperatur osv før det vaskes.  

Anonymous poster hash: 021c3...ea5
Skrevet

Vi er 4 stk i familien og har 4 skap på badet der alle har undertøy, sokker og strømpebukser, kan jo ikke blande alle sitt i en skuff.

Skrevet

Jeg syns også det et ekkelt at barm skal dele truser, så jeg sorterer mine gutter sine til tross for at de kunne blitt brukt om hverandre.

Anonymous poster hash: a5ca4...967

Skrevet

Nei alle barna har hvert sitt skap på eget rom hvor du har sine egne klær og undertøy. Tvillingene på 6 har også hvert sitt skap på egne rom med egne undertøysskuffer. Aldri slått meg at barna skal dele på undertøy.

Anonymous poster hash: f9619...9d2

Skrevet

Hmm, her har da alle hver sine klesskap med hver sine undertøysskuffer, så ja det sorteres på lik måte som alt annet tøy. Vi er to voksne og tre barn.

Anonymous poster hash: 0a228...fb6

Skrevet

Selv om vi sorterer at av undertøy har det da aldri falt meg inn at deg er ekkelt å blande rene truser? De er da i samme skittentøykurv, vaskemaskin, tørketrommel og kurv før de blir lagt i hver sin skuff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...