Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #1 Skrevet 7. september 2016 Har opplevd mye sykt på Finn, når jeg selger noe. Sykt mye frekke kjøpere Anonymous poster hash: 2d3c6...22b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #2 Skrevet 7. september 2016 Har opplevd mye sykt på Finn, når jeg selger noe. Sykt mye frekke kjøpere Anonymous poster hash: 2d3c6...22b Fortell, fortell 😊 Anonymous poster hash: 3d538...5d2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #3 Skrevet 7. september 2016 Haha, har solgt veldig mye på Finn.no, så har en del historier 😂 De kom visst ikke med i HI.. La ut en barnevogn på gies bort, og skrev at den sto utenfor huset mitt og at jeg IKKE var hjemme, men førstemann til mølla kunne hente den. En fyr ringer meg og spør om den er vekk, hvorpå jeg sier at jeg vet ikke, jeg er ikke hjemme. Når jeg så kommer hjem forteller naboen om to stykker som sto og rev og slet i vognen og kranglet om den.. Litt senere på kvelden ringer han som ringte meg tidligere og spør om vognen er gitt bort? Ja sa jeg, førstemann som hentet den tok den med. Da skjeller han meg ut fordi jeg ikke reserverte den til han, og ikke måte på. Solgte iPaden min billig, og en fyr kom og hentet den. Vi gikk igjennom iPaden sammen, han fikk kvitteringen, og alt var i orden. Satte den tilogmed opp hos meg for at han skulle vite at den var i orden. En uke etterpå begynner han å true meg, fordi iPaden 'klikker' og skjermen er ødelagt, og dette MÅTTE være pga et hakk på baksiden. Jeg sa at det var aldri noe galt med iPaden hos meg, vi så på den sammen, han har garanti og i det hele tatt. Han begynner å drapstrue meg og sier han skal ha pengene tilbake, men beholde iPaden... 😳 Det løste seg til slutt.. Ofte selger jeg ting veldig billig, for å bli kvitt det.. Standarden er pruting 'tar den for 200kr, og kan hente om ti minutter' - jeg selger alltid ting til veldig lav pris fordi jeg ikke orker pruting.. Solgte en iPhone til langt under markedspris, hvor han som kjøpte den begynte å kreve avslag i pris fordi det var bruksmerker på den. Jeg nektet å selge den for mindre, og fikk slengt i trynet at 'lykke til med å få solgt den' - fikk solgt den for over det jeg la den ut for. Ga bort to skinnsofaer mot henting, med beskjed at de måtte bæres ned. Avtalte med en at hun og mannen skulle komme, og at de klarte å bære den. Det klarte de ikke. Så de kastet den ned fra verandaen..... Da knakk den og da ville de jo ikke ha den for den var ødelagt.. Anonymous poster hash: 2d3c6...22b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #4 Skrevet 7. september 2016 Lang historie kort. Solgte er møbel finn. Folka som kjøpte det stjal min lommebok fra vesken min uten at jeg visste det(de var 2 stk). De bestilte en haug med mine opplysninger(rundt 300 000 kr). Jeg fant ut av dette når jeg mottok masse brev om at jeg hadde blitt kredittsjekket mange steder. Jeg anmeldte og senere ble det rettssak. Disse personene hadde gjort det samme mot flere så rettssaken gikk over flere dager og det var mange fornærmede. De ble dømt og fikk straff. Tør aldri å selge noe på finn som jeg ikke kan gi fra hånd til hånd i utgangsdøren. Anonymous poster hash: eebe3...b6f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #5 Skrevet 7. september 2016 La ut en del barnetøy til 100kr(vinterdresser, klær osv) bare for å sette en pris. En hyggelig alenepappa kontaktet meg og kunne hente samme dag. På kvelden kom han og jeg lot han få det gratis, satte pris bare for å unngå en haug henvendelser. Han spurte om jeg pleide å selge klær? Ja sa jeg, ingen vits i å ha det når det er for smått. Åja, så du er ferdig med barn? Haha, ja, svarte jeg.. hmm.. Sa han, si ifra hvis du ombestemmer deg da. Syns det var litt merkelig. Det som var enda rarere var når han la meg til på Facebook. Jeg aksepterte ikke forespørselen. Fikk melding fra han hvor han spurte om hans datter kunne Arve klær fra meg, og at han gjerne ville ha flere barn, og var ledig på markedet, og at jeg hadde perfekt fødekropp. Hhah Anonymous poster hash: 2d3c6...22b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #6 Skrevet 7. september 2016 Lang historie kort. Solgte er møbel finn. Folka som kjøpte det stjal min lommebok fra vesken min uten at jeg visste det(de var 2 stk). De bestilte en haug med mine opplysninger(rundt 300 000 kr). Jeg fant ut av dette når jeg mottok masse brev om at jeg hadde blitt kredittsjekket mange steder. Jeg anmeldte og senere ble det rettssak. Disse personene hadde gjort det samme mot flere så rettssaken gikk over flere dager og det var mange fornærmede. De ble dømt og fikk straff. Tør aldri å selge noe på finn som jeg ikke kan gi fra hånd til hånd i utgangsdøren. Anonymous poster hash: eebe3...b6f Uff:( Anonymous poster hash: 2d3c6...22b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #7 Skrevet 7. september 2016 Hehe, en litt spesiell situasjon har jeg havnet i en gang. Solgte en vogn, for 1500 kr. Emaljunga dypvogn brukt av kun mitt barn i seks måneder, så synes jeg solgte den billig nok. Kjøper tittet på den, vi slo den sammen, prøvde i bilen hennes osv. Det er jo naturlig. Så måtte jeg ta fra hverandre alle trekk og deler og sette sammen igjen. Litt pes, men jeg tok det med ett smil. Dama var fornøyd og kjøpte vogna. Så... Etter en times tid ringte hun tilbake. Ville ha tilbake pengene + penger for bensin og kjøring. Hun likte ikke sånn vogn alikevel. Jeg forklarte at hun kunne få pengene tilbake men ikke penger til bensin og kjøring. Ett sted får grensa gå. Da ble ho sur og endret taktikk, påsto at det var katterhår i vogna og ho var såååå allergisk! Så da forlangte ho at jeg skulle betale tilbake 500 kr. som plaster på såret over å ha kjøpt en så fæl vogn! Eeeehhh, for det første har jeg ikke katt, ikke har jeg vært hos noen med katt og man blir jo ikke mindre allergisk om man får tilbake 500 kr.?? 🙈😂😂 Jeg forklarte så tålmodig jeg kunne at ho kunne levere vogna og få igjen pengene, men der stopper det. Da hylte dama en masse gloser om hvor et dårlig menneske jeg var og stakkar henne som hadde blitt lurt osv osv. Så slang dama røret på og siden har jeg ikke hørt noe. Heldigvis. 😄😄 Stakkars barn å ha en sånn mor... Må jo bli mye som blir feil for den dama der. Men, men, vi fikk oss no en god historie. 😄😄 Anonymous poster hash: 2f8e1...4c8
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #8 Skrevet 7. september 2016 Ikke så sykt, men : Solgte en tørketrommel til gibortpris. skrev tydelig "MÅ HENTES" Fikk likevel en tåredryppende telefon fra en som ikke hadde bil, og veldig lite penger men så sårt trengte tørketrommel. Kunne vi være så snill å kjøre den hjem til dem ? Hun og mannen skulle bære den inn fra bilen. Ok. Greit, det er jo mange skjebner så mannen tok den i bilen og kjørte. Da han kom dit hadde mannen i huset så dårlig rygg, og dama klarte ikke bære noe som helst så kunne ikke mannen være så snill å bære den inn for dem ? Da tørketrommelen var vel plassert inne i huset til folka, lurte de på om de ikke kunne få den gratis siden de hadde så lite penger! DA satte min samboer ned foten for å si det sånn :-) Anonymous poster hash: 22981...892
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #9 Skrevet 7. september 2016 Hadde en baby bag til vogn på finn på gis bort. Dame fra Sarpsborg lurte på om vi kunne kjøre den hjem til henne. Vi bor i Oslo og hun i Sarpsborg. Stod "må hentes i annonsen" Anonymous poster hash: bd909...540
Serepta Skrevet 7. september 2016 #10 Skrevet 7. september 2016 Hadde en baby bag til vogn på finn på gis bort. Dame fra Sarpsborg lurte på om vi kunne kjøre den hjem til henne. Vi bor i Oslo og hun i Sarpsborg. Stod "må hentes i annonsen" Anonymous poster hash: bd909...540 Ja på "Gis bort" får jeg alltid noen som spør om jeg kan kjøre det hjem til dem. Skriver selvsagt at det må hentes, men likevel... Synes det er toppen av frekkhet.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #11 Skrevet 7. september 2016 Blir helt satt ut av hvor frekke folk er jeg😳 Anonymous poster hash: 1937a...f28
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #12 Skrevet 7. september 2016 Solgte to sofaer og to bord samlet en gang på Finn til billig penge. Så var det en som ringte og sendte meldinger konstant , og ville gi under halvparten av det jeg ba om. Tiltross for at jeg skrev i annonsen at det var ferdig prutet og jeg sa det til han hver gang. Likevel fortsatte han å nesten terrorisere meg. Og det siste han kom med var at jeg måtte jo forstå at nå når det var sommer , så hadde ikke folk så mye penger . Så jeg kunne ikke være så ond å ikke selge det til han for den prisen han ville ha. Jeg måtte jo ha litt medfølelse for andre mennesker 😳 Han fikk ikke kjøpe tingene . Solgte de til prisen jeg ba om dagen etter 😉 Anonymous poster hash: 8caf3...064
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #13 Skrevet 7. september 2016 Ikke sykt dette da egentlig. La ut masse rot etter at vi pussa opp, gammel isolasjon, avkapp, ødelagte sponplater og gipsplater. La det ut på gis bort mot henting å dagen etterpå var nesten alt borte, rart alt folk vil ha å kan få bruk for, slapp å kjøre på dynga så vi var veldig fornøyde. 😉 Anonymous poster hash: 8ad15...198
Tipptopp Skrevet 7. september 2016 #14 Skrevet 7. september 2016 En som KREVDE at jeg kom å leverte en pose med klær som jeg ga bort (og presiserte at måtte hentes) til han samme dag, på ett nøyaktig klokkeslett, to timer unna med bil (buss én vei tok over 3 timer). Han ble lyn forbanna da jeg sa at noen allerede var på vei for å hente og at når det sto "må hentes" så måtte det faktisk hentes. Fikk meg noen fantastiske gloser og jeg måtte jo vite at han jobbet og hadde ett liv(!) så han kunne ikke hente slikt (ting som blir gitt vekk, er jo ikke snakk om Rolex eller slikt 😂).
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #15 Skrevet 7. september 2016 En som KREVDE at jeg kom å leverte en pose med klær som jeg ga bort (og presiserte at måtte hentes) til han samme dag, på ett nøyaktig klokkeslett, to timer unna med bil (buss én vei tok over 3 timer). Han ble lyn forbanna da jeg sa at noen allerede var på vei for å hente og at når det sto "må hentes" så måtte det faktisk hentes. Fikk meg noen fantastiske gloser og jeg måtte jo vite at han jobbet og hadde ett liv(!) så han kunne ikke hente slikt (ting som blir gitt vekk, er jo ikke snakk om Rolex eller slikt 😂). Haha.. Dette opplever jeg i 90% av gies bort. Folk krever ting levert. Hender jet skriver 'kan leveres på strekningen Xx eller xx', allikevel mener folk jeg bør komme til de, laaaaangt unna Anonymous poster hash: 2d3c6...22b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #16 Skrevet 7. september 2016 Dette var før Finn kom da. Men hadde annonse inne med ønske om dagmamma til datteren min. Det ringte en hyggelig mann som sa han ringte da datteren hans var interessert i jobben. Vi pratet litt fram og tilbake og plutselig spurte han om jeg melket ennå. Først forstod jeg ikke at han mente ammet, men noe nølende svarte jeg at Joda det gjorde jeg. Da spurte gan om han kunne komme og se på når jeg ammet og om han kunne få smake og kjøpe med litt hjem🙀🙀. La på fort kan man si. Creepy fyr😡 Anonymous poster hash: a4882...ec4
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #17 Skrevet 7. september 2016 Har også fått prutemeldinger "200 kr og henter om 10 minutter". Veldig irriterende og frekt synes jeg. Anonymous poster hash: f315a...6cf
skinnfilla Skrevet 7. september 2016 #18 Skrevet 7. september 2016 Mannen solgte en pickup til noen langt borte . Han hadde hatt bilen å verksted,fjernet rust og ordnet den helt før salg. De møttes på nærmeste flyplass og kjøper var over og under bilen i over to timer forbi sjekke stand. Salg vel gjennomført . 1 mmd etter ,ringer fyren og vil heve kjøpet fordi bilen var ødelagt . Han hadde da kjørt av veien, fått en kompis til å dra opp bilen og revet hele bilen i to😳 Han truet,meldte og ringte i ukesvis , så gikk han til Forbrukerrådet . Vi vant saken på alle punkter, var ingen tvil .
Marriet Skrevet 7. september 2016 #19 Skrevet 7. september 2016 Mannen solgte en pickup til noen langt borte . Han hadde hatt bilen å verksted,fjernet rust og ordnet den helt før salg. De møttes på nærmeste flyplass og kjøper var over og under bilen i over to timer forbi sjekke stand. Salg vel gjennomført . 1 mmd etter ,ringer fyren og vil heve kjøpet fordi bilen var ødelagt . Han hadde da kjørt av veien, fått en kompis til å dra opp bilen og revet hele bilen i to😳 Han truet,meldte og ringte i ukesvis , så gikk han til Forbrukerrådet . Vi vant saken på alle punkter, var ingen tvil . Ææh! Har også en med bil, men endte ikke så tragisk. Solgte den over finn og han som kjøpte, kjøpte den usett med forbehold om at vi kjørte den til Tromsø. Det er ca 8 timers biltur. Jeg kjørte bilen ned en søndag. Hadde likevel en avtale på sykehuset med ene barnet på mandag så det passet bra. Skulle ta fly retur mandag kveld. Da nærmet oss Tromsø ringte jeg til han som skulle ha bilen. Han hadde ombestemt seg for lenge siden, men glemt å gi beskjed. Blei sånn passelig oppgitt da...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #20 Skrevet 7. september 2016 La ut en del barnetøy til 100kr(vinterdresser, klær osv) bare for å sette en pris. En hyggelig alenepappa kontaktet meg og kunne hente samme dag. På kvelden kom han og jeg lot han få det gratis, satte pris bare for å unngå en haug henvendelser. Han spurte om jeg pleide å selge klær? Ja sa jeg, ingen vits i å ha det når det er for smått. Åja, så du er ferdig med barn? Haha, ja, svarte jeg.. hmm.. Sa han, si ifra hvis du ombestemmer deg da. Syns det var litt merkelig. Det som var enda rarere var når han la meg til på Facebook. Jeg aksepterte ikke forespørselen. Fikk melding fra han hvor han spurte om hans datter kunne Arve klær fra meg, og at han gjerne ville ha flere barn, og var ledig på markedet, og at jeg hadde perfekt fødekropp. Hhah Anonymous poster hash: 2d3c6...22b Det der var jo bare skjønt😍 Anonymous poster hash: fd91e...d83
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #21 Skrevet 7. september 2016 Ga bort noen møbler på finn. Fikk forespørsel av mannen til en dame om jeg kunne kjøre til et busstopp og levere møblene der fordi kona ikke hadde bil og måtte ta bussen. Omg. NEI! Hvordan hun skulle få med seg bokhyllene og barnesenga sier historien ingenting om. Folk ass... Anonymous poster hash: fd91e...d83
Majamortil2 Skrevet 8. september 2016 #22 Skrevet 8. september 2016 Sønnen min på 11 år solgte Skylandersfigurer for å spare opp penger til noe annet. Fikk en kjempehyggelig melding fra en far som ville ha de tilsendt og skulle overføre penger med èn gang han mottok de. Ja, dere skjønner jo hvor denne historien ender....! Fikk selvfølgelig ikke èn krone. Dumt gjort av meg, men han virket så ærlig. Forklarte at sønnen hans hadde en diagnose og samlet på disse figurene. Han ville ikke overføre på forhånd for han hadde blitt lurt før etc. Usnsett, dårlig gjort å svindle et lite barn 😿
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #23 Skrevet 8. september 2016 Ikke så mye sykt akkurat, men jeg skulle kjøpe en pakke med gravidklær, fikk ganske mye for en liten penge så det var midt i blinken. Hun bodde langt unna så de måtte sendes, men hun nektet å sende før jeg hadde sendt penger på kontoen hennes. Jeg prøvde å forklare henne om trygg betaling via finn (hun var fra ukraina eller noe sånt), men hun sendte ikke noen ting før hun hadde fått penger. Så jeg droppa hele greiene, selv om jeg skjønner hun også antakeligvis var redd for å bli lurt. Samboer har solgt en bil der. Det kom en kjøper som bodde rundt 2-4 timer unna. Ikke bare prøvekjørte han bilen i en time (vi begynte å tulle med at han hadde sikkert kjørt hjem), men hadde nesten ingenting positivt å si om bilen. Det som irriterte han mest var at når han svingte og slapp rattet, ville ikke rattet gå tilbake til "rett frem" (what?). Men han hadde tross alt en bilmekaniker-lærling med seg, så de fant ut av (etter myyye om og men......) at han skulle kjøpe bilen. Samboer hadde gjort han oppmerksom på alt som evt måtte gjøres osv. I lengre tid etterpå ble han ringt av kjøperen fordi han skulle klage på det ene og det andre. Dette er vel rundt 3 år siden. MEN! For ikke lenge siden ble samboer ringt igjen, av neste kjøper av bilen. Husker ikke akkurat hva samtalen gikk ut på, men de var ihvertfall enige om at denne eieren imellom var ordentlig sær Anonymous poster hash: 44fea...d50
Anonym bruker Skrevet 8. september 2016 #24 Skrevet 8. september 2016 Denne er ikke syk eller rar, men litt koselig. Kjøpte noe sølvtøy på Finn.no. Det var en gammel dame som solgte det, og det måtte hentes, så jeg dro hjem til henne. HUn var veldig hyggelig og fortalte at hun drev mye med kjøp og salg på finn.no. Blant annet solgte hun en del gamle klær og sånt fra da hun var ung. Og en gang hun hadde en nydelig gammel kjole til salgs ringte det på døren, og der sto det en ung mann. Han var interessert i kjolen til seg selv. Så han fikk komme inn, og prøvde kjolen og viste seg i den for henne - den satt som et skudd. Og de kom i snakk og han var interessert i flere av klærne, blant annet en gammel hatt, som han fikk prøve, og han kjøpte begge deler. Siden hadde han fortsatt å komme innimellom når hun solgte gamle kjoler, vesker og hansker og sånt, og de hadde utviklet et slags vennskap. Anonymous poster hash: 479d9...aaa
Catriina27 Skrevet 8. september 2016 #25 Skrevet 8. september 2016 Denne er ikke syk eller rar, men litt koselig. Kjøpte noe sølvtøy på Finn.no. Det var en gammel dame som solgte det, og det måtte hentes, så jeg dro hjem til henne. HUn var veldig hyggelig og fortalte at hun drev mye med kjøp og salg på finn.no. Blant annet solgte hun en del gamle klær og sånt fra da hun var ung. Og en gang hun hadde en nydelig gammel kjole til salgs ringte det på døren, og der sto det en ung mann. Han var interessert i kjolen til seg selv. Så han fikk komme inn, og prøvde kjolen og viste seg i den for henne - den satt som et skudd. Og de kom i snakk og han var interessert i flere av klærne, blant annet en gammel hatt, som han fikk prøve, og han kjøpte begge deler. Siden hadde han fortsatt å komme innimellom når hun solgte gamle kjoler, vesker og hansker og sånt, og de hadde utviklet et slags vennskap. Anonymous poster hash: 479d9...aaa Denne var jo bare helt fantastisk koselig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå