Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #26 Skrevet 7. september 2016 Men folk kan da ikke bare bo ett sted og ikke betale? Det burde vært ulovlig! Anonymous poster hash: 8ec8d...87d Leietaker har sterkt vern i Norge, og ja, uteblivende betaling kan være en grunn til utkastelse, men ikke på så kort tid. Både i forhold til husleie-situasjonen og arbeidssituasjonen (spm om usaklig oppsigelse) ville jeg tatt kontakt med advokat (søke fri rettshjelp) eller Juss Buss, Juristforeningen ol som kan hjelpe gratis i slike situasjoner. Anonymous poster hash: 2389e...a9a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #27 Skrevet 7. september 2016 Huseier kan sende inn krav til namsmannen om å få personen utkastet. Joda leietaker har en del rettigheter i Norge, men det finnes huseiere som også har regninger de skal betale, det er ikke mer rettferdig at de skal lide for at folk ikke kan gjøre opp for seg. Da anbefaler jeg heller et lån et sted. Selv har jeg en leilighet som står tom nå fordi jeg ikke orker styret med leietakere som plutselig ikke betaler. Det fine er at jeg kan trekke fra tapet ved at "jeg ikke får leid ut" på skatten. Er redd det kommer til å bli flere som meg etter hvert som ikke gidder å ta jobben å rydde opp etter slurvete leieboere. Det stemmer nok det med den regelen om at man ikke kan motta støtte, og om det er noen trøst så gjelder den for nordmenn også om de oppholder seg for lenge i utlandet og flytter tilbake. Han har ikke karv på støtte fra hjemlandet da? Det er kanskje den rette plassen å søke nå. Anonymous poster hash: 0879a...c80
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #28 Skrevet 7. september 2016 Det er en lei situasjon. Han har ikke nav rettigheter, og han mister oppholdstillatelsen siden den er knyttet til arbeidsforhold. Om han har jobbet hvitt her i landet skal han ha et D nummer, i påvente av et personnummer. Det er noe som skurrer her. D nummer får man på dagen, personnummer hår raskt. Han får ikke bankkonto før det er på plass. Da får han ikke lønn. Hilsen tidligere ansatt på skattekontoret, bank ansatt og nå nav ansatt, i tillegg til samboer med en EU borger. Opphold på annet grunnlag fordrer at du kan forsørge han.... Anonymous poster hash: a6be4...62c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #29 Skrevet 7. september 2016 Slik du beskriver så får du ikke lån. Dere har ikke betalingsevne. IKKE ta opp dyre forbrukslån. Dere skal få til livsopphold på nav. Er han i jobb skal han først bli sykmeldt av lege og deretter eventuelt på AAP, så omskolering og ny jobb. Anonymous poster hash: 48376...c2b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #30 Skrevet 7. september 2016 Han har d nummer og betaler skatt men er i vent på person nummer som sagt .. En annen sak er at selvsagt betaler vi husleie men mat blir det nød av ... Og vi prøver å ordne det opp med de beste mulighetene vi har .. Kan ikke forvente at han får nødhjelp men heller fokusere på at han skaffer seg jobb snarest mulig ! Anonymous poster hash: c5d6a...6f6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #31 Skrevet 7. september 2016 Vi har ventet lenge på time for norsk person nummer siden det har vært stort pågang i sommer han har time hos politiet denne måneden som vi ser fram til .. Han har gått til sua kontoret og bedt om haste time men vi må vente som alle andre til den bestilte ledige timen han har fått ... Anonymous poster hash: c5d6a...6f6
Mamma_til_2 Skrevet 7. september 2016 #32 Skrevet 7. september 2016 Vi har ventet lenge på time for norsk person nummer siden det har vært stort pågang i sommer han har time hos politiet denne måneden som vi ser fram til .. Han har gått til sua kontoret og bedt om haste time men vi må vente som alle andre til den bestilte ledige timen han har fått ... Anonymous poster hash: c5d6a...6f6 For og søke nødhjelp trenger du ikke vente på time, ta med deg kontoutskrift og siste lønnslipp slipper og gå ned fyll ut skjema og lever.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #33 Skrevet 7. september 2016 For og søke nødhjelp trenger du ikke vente på time, ta med deg kontoutskrift og siste lønnslipp slipper og gå ned fyll ut skjema og lever. Tror ikke hun får nødhjelp. Hun skal klare seg på aap og han har ingen rettigheter her. Anonymous poster hash: 9fdd7...c10
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #34 Skrevet 7. september 2016 Hva med å flytte til hans hjemland da? Anonymous poster hash: ac254...9ed
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #35 Skrevet 7. september 2016 Høres som dere var særdeles dårlig forberedt på flytting til Norge. Du vet hvordan jobbmarked er i Norge, så hvorfor kan han ikke norsk? Det er jo aller viktigste overhodet mtp jobb. Ellers er det en meget dårlig idé å ta opp lån for å betaler regninger. Når du ikke kan betaler regningnen kan du heller ikke betale på lånet. Anonymous poster hash: 59930...98d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå