Gå til innhold

Mamma hater samboeren min


Anbefalte innlegg

Skrevet

I starten av forholdet gikk det veldig fint. Nå i den siste tiden har hun blitt mer og mer sur og sint på han, og når jeg spør om hvorfor, så sier hun at han er frekk. Jeg har feks bedt min samboer om å føle seg som hjemme hos mine foreldre, noe han har gjort, og det er visstnok ille.

 

Senest igår skulle min mor komme hit for å hente noen billetter vi hadde til henne. Hun gikk rett inn, og samboeren min sa på spøk " Hva, ringer ikke du på?". Dette førte til at min mor ble sint og gikk ut for å ta seg en røyk. Når jeg kommer ut, så sier hun at jeg får gå å hente billettene, for hun går faen ikke inn i vår leilighet. Jeg ble helt paff!!

 

Enden på visa ble at jeg reiv billettene og kasta de på hun, og gikk inn.. Jeg har litt problemer med.impulskontroll tydeligvis. Men altså, hva gjør jeg med dette?

 

Vi er forøvrig voksne folk, 25 og 28 år, med ett barn..

 

Anonymous poster hash: 86013...160

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spøken hans var ikke morsom!

 

Skal han føle seg hjemme hos henne, skal hun høle seg hjemme hos han!

 

Hadde min mann spøkt sånn med min mor, hadde jeg blitt lei meg.

 

Du bør si unnskyld til fin mor.

 

Di virker ikke særlig voksen.

 

Anonymous poster hash: 05a63...91e

Skrevet

Hm, det var kanskje ikke så lurt at du sa at han skulle føle seg som hjemme hos dine foreldre, det burde hun gjort - hvis det var noe hun ønsket å si. Ødela du billettene??

Skrevet

Om dere er voksne bør han ikke føle seg som hjemme når han er på besøk hos svigers.

Jeg syns ikke han var morsom og du virker ustabil

 

Anonymous poster hash: 0875e...f20

Skrevet

Du kan jo ikke be noen føle seg hjemme i andres hjem, den invitasjonen kan bare de som bor der gi. Utrolig frekt

 

Anonymous poster hash: 8c861...35f

Skrevet

Dere høres jo utrolig harry ut alle sammen...

 

 

 

Anonymous poster hash: 75d53...de3

Skrevet

Høres ut som dere alle er veldig umodne.

Skrevet

Jeg forstod det på en annen måte.

 

Samboeren skal ikke føle seg hjemme hos sviger og hvis han gjør det kommer det kommentarer fra svigermor. Men andre regler gjelder da for svigermor/mor for hun kan bare gå rett inn uten å ringe på osv. Så hun kan føle seg hjemme hos de men ikke omvendt

 

 

Anonymous poster hash: 3b384...5f7

Skrevet

Hvorfor i alle dager rev du billettene? Du har helt rett i at du har dårlig impulskontroll, legg til dårlige manerer for det du gjorde var feil ovenfor moren din for det fortjente hun ikke. Vi forventer at familien kan komme rett inn når vi venter besøk og hadde ikke drømt om å slenge ut en sånn kommentar som samboeren din. Han burde faktisk snakkes til for det er ikke en spøk med mindre det er to om det i intern humor katagorien. Han burde gå til henne og si unnskyld. Du burde gå til henne og si unnskyld for DIN reaksjon for hun har faktisk rett til å være opprørt. 

 

At du har sagt til han at han skal føle seg hjemme hos foreldrene dine er også feil, det er de som bestemmer dette og noe du snakker med dem om slik at dere alle er forstått med hva som er greit og ikke. Jeg har fått -føl deg hjemme! hos mine svigers og da gjør vi det. Jeg er en av de få som får komme hjem til dem i disse dagene pga sykdom hos svigerfar. Han liker ikke besøk og vil slappe av når han er hjemme så det er mange ting som må stemme før man får lov til å komme på besøk. Hadde han ikke syntes det var greit så skjønner vi det. 

 

Ergo, du og samboer kryper til korset og sier unnskyld. 



Anonymous poster hash: 87228...d9c
Skrevet

Jeg er litt målløs. Hvorfor reiv du bilettene? Samboeren din er ufin, det var en dårlig spøk, moren din overreagerte litt og du klikket totalt. Du bør be moren din om unnskyldning og fikse nye biletter. Du kan heller ikke si til samboeren din at han skal føle seg som hjemme hos dine foreldre, med mindre de har bedt om å si det. Det er de sitt hjem, ikke sikkert at de liker at han tar seg til rette



Anonymous poster hash: 75f34...3c0
Skrevet

Jøss, for en overdramatisering fra alle parter. Jeg føler meg som hjemme hos min svigermor, og min mann føler seg som hjemme hos mine foreldre. Tror ingen noen gang har sagt det rett ut, men vi syns alle det er naturlig når vi er i familie. Hadde mine foreldre blitt fornærma over at min mann f.eks fant seg mat i kjøleskapet når han var sulten hadde det nok ikke blitt mange ferieturer til de.

 

Muligens en litt dårlig spøk fra mannen din, men for en overreagering fra din mor. Her må det nok ligge mye, mye mer bak.

 

Og du har muligens arvet din dårlige impulskontroll fra din mor? Å rive i stykker billettene og hive de på henne? Det er slikt jeg kunne gjort i hormonellt kaos som 14åring, ikke som voksen. Jeg håper du ikke har like dårlig impulskontroll ovenfor barna dine.

 

Anonymous poster hash: 700ec...661

Skrevet

Jeg tror det er essensielt hvordan han føler seg hjemme hos foreldrene dine. Så, hva gjør han som moren din ikke liker?

Skrevet

Jøss, for en overdramatisering fra alle parter. Jeg føler meg som hjemme hos min svigermor, og min mann føler seg som hjemme hos mine foreldre. Tror ingen noen gang har sagt det rett ut, men vi syns alle det er naturlig når vi er i familie. Hadde mine foreldre blitt fornærma over at min mann f.eks fant seg mat i kjøleskapet når han var sulten hadde det nok ikke blitt mange ferieturer til de.

 

Muligens en litt dårlig spøk fra mannen din, men for en overreagering fra din mor. Her må det nok ligge mye, mye mer bak.

 

Og du har muligens arvet din dårlige impulskontroll fra din mor? Å rive i stykker billettene og hive de på henne? Det er slikt jeg kunne gjort i hormonellt kaos som 14åring, ikke som voksen. Jeg håper du ikke har like dårlig impulskontroll ovenfor barna dine.

 

Anonymous poster hash: 700ec...661

Det er stor forskjell på å forsyne seg i kjøleskapet når man bor så langt unna hverandre at man er på ferie når man kommer på besøk og når man kommer på en times besøk og har sitt eget kjøleskap rett rundt svingen

 

Jeg vet svigermor blir litt irritert på sitt voksne barnebarn som kommer og tømmer kjøleskapet hennes og drar igjen og det forstår jeg. Han kan fint komme innom og drikke opp melken som er igjen i kjøleskapet og spise opp resten av brødet i brødboksen før han drar videre. Så må hun, gamle kroken på 86 år kreke seg på butikken for å handle seg frokost til neste dag...

 

Det kan være stor forskjell på å føle seg hjemme og føle seg hjemme

 

Anonymous poster hash: 75d53...de3

Skrevet

Moren din kan komme valsende inn døra hos dere, men hos henne så gjelder det helt andre regler? Skikkelig overreagering fra hennes side, og ikke en kjempe god spøk fra samboeren din. Hadde tatt en prat i fellesskap og fikset opp i det.

 

Anonymous poster hash: 8bdbb...916

Skrevet

Dere høres vanvittig harry ut! Gud.

 

Anonymous poster hash: f14cf...df4

Skrevet

Spøken hans var ikke morsom!

 

Skal han føle seg hjemme hos henne, skal hun høle seg hjemme hos han!

 

Hadde min mann spøkt sånn med min mor, hadde jeg blitt lei meg.

 

Du bør si unnskyld til fin mor.

 

Di virker ikke særlig voksen.

 

Anonymous poster hash: 05a63...91e

Hvis du blir lei deg for en sånn spøk, da er du hårsår! Svigermor mener han er frekk og rar seg til rette, men hun gjør som hun vil? Ja, da må man kunne tåle en kommentar. Folk må slitte å være så hårsåre og selvhøytidelige.

 

Anonymous poster hash: 60023...3b4

Skrevet

Hvis du blir lei deg for en sånn spøk, da er du hårsår! Svigermor mener han er frekk og rar seg til rette, men hun gjør som hun vil? Ja, da må man kunne tåle en kommentar. Folk må slitte å være så hårsåre og selvhøytidelige.

 

Anonymous poster hash: 60023...3b4

Han tar seg til rette hjemme hos de og hun gikk inn en dør der hun var ventet for å hente bilettene.

Det kan ikke sammenlignes.

 

Det å føle seg som hjemme betyr veldig forskjellig. Er han som en av slaskene flere av dere har til menn forstår jeg svigermor godt.

Hun hadde nok ikke sagt noe om han hadde følt seg som hjemme slik ordentlige menn gjør. 

 

Anonymous poster hash: 0875e...f20

Skrevet

1. Du kjøper nye billetter til din mor

 

2. Du gir henne billettene og ber YDMYKT om unnskyldning.

 

3. Du forteller din samboer at han ikke skal føle seg som hjemme hos fine foreldre, men oppføre seg som en veloppdragen gjest.

 

4. Du ber din mor om unnskyldning.

 

5. Du ber din samboer om å vise respekt for sine svigerforeldre.

 

Anonymous poster hash: 7ecc1...d48

Skrevet

1. Du kjøper nye billetter til din mor

 

2. Du gir henne billettene og ber YDMYKT om unnskyldning.

 

3. Du forteller din samboer at han ikke skal føle seg som hjemme hos fine foreldre, men oppføre seg som en veloppdragen gjest.

 

4. Du ber din mor om unnskyldning.

 

5. Du ber din samboer om å vise respekt for sine svigerforeldre.

 

Anonymous poster hash: 7ecc1...d48

Hadde jeg aldri gjort for noe så lite. Samboer har dårlig humor og svigermor er ekstremt hårsår.

 

Jeg synes bare det er hyggelig når folk føler seg som hjemme hos meg. Det betyr at de trives i mitt selskap og så slipper jeg å varte dem opp hele tiden.

 

 

Anonymous poster hash: 8d09e...cad

Skrevet

Hadde jeg aldri gjort for noe så lite. Samboer har dårlig humor og svigermor er ekstremt hårsår.

 

Jeg synes bare det er hyggelig når folk føler seg som hjemme hos meg. Det betyr at de trives i mitt selskap og så slipper jeg å varte dem opp hele tiden.

 

 

Anonymous poster hash: 8d09e...cad

HI rev i stykker billettene og kastet dem på moren sin. Hun burde krype. Oppførselen er helt uakseptabel.

 

Anonymous poster hash: 7ecc1...d48

Skrevet

Syns dere sliter enormt alle sammen, både med anger issues og vanlig folkeskikk.

 

1) det er ikke DU som skal si "føl deg som hjemme" hos foreldrene dine. Det skal de selv si, hvis de ønsker, til noen utvalgte personer de selv bestemmer. Og det betyr likevel ikke at man legger beina på bordet, smører seg mat eller går på do for åpne dører.

 

2) mor di må begynne å ringe på

 

3) samboeren din må slutte å være frekk i munnen, samme om hun ringer på eller ikke

 

4) mor di får øve seg på å ikke brase ut sv rommet hver gang det sies noe hun ikke liker

 

Og finalen, ta-DAA:

5) du får slutte å være drama queen og aksellerere en ikke-konflikt helt opp til WWW3-nivå.

 

Syns dere burde vurdere dressurkurs, på dere alle 3.

 

Anonymous poster hash: 862ae...d57

Skrevet

Syns dere sliter enormt alle sammen, både med anger issues og vanlig folkeskikk.

 

1) det er ikke DU som skal si "føl deg som hjemme" hos foreldrene dine. Det skal de selv si, hvis de ønsker, til noen utvalgte personer de selv bestemmer. Og det betyr likevel ikke at man legger beina på bordet, smører seg mat eller går på do for åpne dører.

 

2) mor di må begynne å ringe på

 

3) samboeren din må slutte å være frekk i munnen, samme om hun ringer på eller ikke

 

4) mor di får øve seg på å ikke brase ut sv rommet hver gang det sies noe hun ikke liker

 

Og finalen, ta-DAA:

5) du får slutte å være drama queen og aksellerere en ikke-konflikt helt opp til WWW3-nivå.

 

Syns dere burde vurdere dressurkurs, på dere alle 3.

 

Anonymous poster hash: 862ae...d57

Dressurkurs :legrine: :legrine:

 

Anonymous poster hash: 75f34...3c0

Skrevet

1. Du kjøper nye billetter til din mor

 

2. Du gir henne billettene og ber YDMYKT om unnskyldning.

 

3. Du forteller din samboer at han ikke skal føle seg som hjemme hos fine foreldre, men oppføre seg som en veloppdragen gjest.

 

4. Du ber din mor om unnskyldning.

 

5. Du ber din samboer om å vise respekt for sine svigerforeldre.

 

Anonymous poster hash: 7ecc1...d48

Wtf ? 🙈🙈🙈🙈🙈🙈

 

Anonymous poster hash: f280a...de2

Skrevet

Du har flyttet ut fra dine foreldres hjem, ergo har du ingen rett til å si at din samboer skal føle seg som hjemme hos dine foreldre. Bare foreldrene dine kan si det til ham. De er tydeligvis ikke komfortable med at du har gjort det, men din mor tenker at gjelder det hos oss så gjelder deg nok hos deg også - og så gikk hun rett inn. Samboers fleip var derfor helt malplassert.

 

Du har skapt denne stor-konflikten ved å ta deg tilrette hos dine foreldre. Så skal du plutselig klikke på din mor når hun gjør det samme hos deg som du har gitt din samboer frikort til hos henne. Ser du ikke selv hvor feil det blir?

 

Her tror jeg dere alle må rykke tilbake til start. Dvs. din samboer skal ikke lenger ta seg tilrette hos dine foreldre før de ev. sier til ham at han kan gjøre det. Dere må begynne å låse ytterdøren deres slik at ingen kan gå inn uten å være bedt.

 

Du bør unnskylde din overreagering i går for din mor.



Anonymous poster hash: 10188...f23
Skrevet

Den dagen jeg river i stykker billetter og kaster på min egen mor...??!? Det er ikke samboeren din hun hater nå, tror jeg....

 

Anonymous poster hash: f55eb...b85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...