Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #1 Skrevet 5. september 2016 Tok med meg tanteungene hjem, i bil. Hjemme parkerte jeg på min vanlige plass ved naboens bil. Det plaskregnet og da vi skulle inn var vi alle veldig raske. Alle inne så ringer naboen på døra og sier at ungen i baksetet mitt hadde kommet borti bilen hans med døra. Jeg hadde ikke fått det med meg jeg i stresset over å skynde oss inn. Nevøen min innrømte at han hadde kommet borti. Er et lite hakk i naboens bil og det er nå skrevet skademelding som skal sendes inn. Fader å, så surt å må ta konsekvensen for dette. Gutten er 12 år og jeg synes jo at en 12 åring skal vite å passe på. Jeg minner ofte på dette når det gjelder min egen unge som er 8. Tenkte ikke at jeg måtte si det til 12 åringen. Parkerte forøvrig ikke klin inntil heller, men tydelig nok til at døra kunne komme borti. Da jeg fortalte min bror hva sønnen hans hadde gjort ble han sint på ungen sin, men vil ikke betale skaden siden gutten var i min varetekt akkurat da. Ja.. Måtte få det ut! Er såå surt! Anonymous poster hash: a2ade...dd3
Marriet Skrevet 5. september 2016 #2 Skrevet 5. september 2016 Du... til og med jeg som voksen kan gjøre en så dum ting i stressende situasjoner. Det er surt, men sånn er livet. Blir det dyrt? Hvordan stiller foreldrene til barnet seg å spleise f.eks? Synes helt oppriktig ingen bør bli sur. Går an å snakke ordentlig om uhellet som har skjedd.
Mamma_til_2 Skrevet 5. september 2016 #3 Skrevet 5. september 2016 Slikt skjer, jeg åpner enda døra på bilen for min jente på snart 10 år, det er fort gjort og ha litt stor fart når døra går opp. Og din bror har rettet er du som skal betale.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #4 Skrevet 5. september 2016 Slikt skjer, jeg åpner enda døra på bilen for min jente på snart 10 år, det er fort gjort og ha litt stor fart når døra går opp. Og din bror har rettet er du som skal betale. Hvis det er slik at man må betale for drit andres unger gjør når en passer dem skal jeg seriøst ALDRI passe mine tanteunger!! De er bajaser, hyperaktive og gjør ramp hele tiden. Umulig å greie å holde styr på dem helt når jeg skal ta meg av mine to i tillegg. Det er ikke MIN feil at disse unga ikke har fått grenser og ikke kan å oppføre seg? Anonymous poster hash: 047bb...1e5
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #5 Skrevet 5. september 2016 Foreldre betaler selvfølgelig for ungene sine feiltakelser.. Og syns det er helt grusomt av dere å bli sinte og sure på en 12 åring som har hatt et uhell Anonymous poster hash: 68220...25f
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #6 Skrevet 5. september 2016 Kunne ikke falt meg inn å la andre betale når MITT barn har gjort skade på en bil (eller noe annet). Anonymous poster hash: dc31b...658
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #7 Skrevet 5. september 2016 Syns foreldrene skal betale, men ikke vær sur på 12 åringen. Dette er noe som kunne skjedd alle! Anonymous poster hash: a737e...b1c
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #8 Skrevet 5. september 2016 Hvis det er slik at man må betale for drit andres unger gjør når en passer dem skal jeg seriøst ALDRI passe mine tanteunger!! De er bajaser, hyperaktive og gjør ramp hele tiden. Umulig å greie å holde styr på dem helt når jeg skal ta meg av mine to i tillegg. Det er ikke MIN feil at disse unga ikke har fått grenser og ikke kan å oppføre seg? Anonymous poster hash: 047bb...1e5 Høres usnsett ut som du ikke er en helt egnet barnevakt 😱😱 Anonymous poster hash: 335a4...22a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #9 Skrevet 5. september 2016 Høres usnsett ut som du ikke er en helt egnet barnevakt Anonymous poster hash: 335a4...22a Jeg liker ikke passe dem, men stiller jo opp hvis det trengs. De er virkelig ikke kontrollerbare de barna. Hvorfor er jeg uegnet? Foreldrene passer dårligere på enn det jeg gjør (som sikkert er grunnen til at de er slik...) Anonymous poster hash: 047bb...1e5
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #10 Skrevet 5. september 2016 Du... til og med jeg som voksen kan gjøre en så dum ting i stressende situasjoner. Det er surt, men sånn er livet. Blir det dyrt? Hvordan stiller foreldrene til barnet seg å spleise f.eks? Synes helt oppriktig ingen bør bli sur. Går an å snakke ordentlig om uhellet som har skjedd. Vet ikke hva det blir, men mye mer enn hva egenmeldingen er, må bruke forsikringen. Får vel beskjed når naboens bil er vurdert. Anonymous poster hash: a2ade...dd3
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #11 Skrevet 5. september 2016 Vet ikke hva det blir, men mye mer enn hva egenmeldingen er, må bruke forsikringen. Får vel beskjed når naboens bil er vurdert. Anonymous poster hash: a2ade...dd3 Vær oppmerksom på at hvis du ikke er juridisk ansvarlig så får du det ikke dekket av forsikringen. Og det tror jeg ikke du er. Mulig foreldrene er det siden barnet er såpass stort. Anonymous poster hash: 778d7...8f4
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #12 Skrevet 5. september 2016 Hørt om barnesikring på bildører? Den man aktiverer fordi barn er tankeløse idioter? Anonymous poster hash: 74216...c0b
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #13 Skrevet 5. september 2016 Hvis de er så bajaser så skjønner jeg ikke helt hvorfor du ikke tenker litt lenger på hva du må være forsiktig med. Jeg har to nevøer som er mye mer bajas enn min, men passer da mer på når jeg har de. Anonymous poster hash: ea614...5d1
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #14 Skrevet 5. september 2016 Hvis de er så bajaser så skjønner jeg ikke helt hvorfor du ikke tenker litt lenger på hva du må være forsiktig med. Jeg har to nevøer som er mye mer bajas enn min, men passer da mer på når jeg har de. Anonymous poster hash: ea614...5d1 Ja det var nok hi sin skyld. Anonymous poster hash: dc31b...658
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #15 Skrevet 5. september 2016 Ja det var nok hi sin skyld. Anonymous poster hash: dc31b...658 Hvem skal man skylde på da? Foreldrene siden de ikke passet på når ungen gikk ut av en bil i regnet hvor de måtte skyndte seg på en parkeringsplass som foreldrene til barnet ikke var? Anonymous poster hash: ea614...5d1
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #16 Skrevet 5. september 2016 Hvis de er så bajaser så skjønner jeg ikke helt hvorfor du ikke tenker litt lenger på hva du må være forsiktig med. Jeg har to nevøer som er mye mer bajas enn min, men passer da mer på når jeg har de. Anonymous poster hash: ea614...5d1 Min nevø er ikke noen bajas han, og en 12 åring trengs ikke vanligvis å passes på når det gjelder sånt. Anonymous poster hash: a2ade...dd3
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #17 Skrevet 5. september 2016 Hørt om barnesikring på bildører? Den man aktiverer fordi barn er tankeløse idioter? Anonymous poster hash: 74216...c0b Trodde ikke jeg trengte det til en 12 åring. Anonymous poster hash: a2ade...dd3
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #18 Skrevet 5. september 2016 Hvis de er så bajaser så skjønner jeg ikke helt hvorfor du ikke tenker litt lenger på hva du må være forsiktig med. Jeg har to nevøer som er mye mer bajas enn min, men passer da mer på når jeg har de. Anonymous poster hash: ea614...5d1 Hi har ikke sagt noe om at de er bajaser. Anonymous poster hash: 5922b...8f8
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #19 Skrevet 5. september 2016 Trodde ikke jeg trengte det til en 12 åring. Anonymous poster hash: a2ade...dd3 Jeg trenger det til min 84 år gamle bestemor også. Samme mangel på konsekvenstenkning som en tolvåring. Anonymous poster hash: 74216...c0b
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #20 Skrevet 5. september 2016 Bileiere ansvar uansett. Å være stressa er ingen unnskyldning. Anonymous poster hash: 39ad4...a6a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #21 Skrevet 5. september 2016 Hadde det vært mitt barn hadde jeg uten tvil tatt på meg det økonomiske tapet! Mitt barn - mitt ansvar. Anonymous poster hash: ba36b...795
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #22 Skrevet 5. september 2016 Visste ikke engang at man skrev skademelding for sånt. Hva om det hadde skjedd på et handlesenter eller noe? er det virkelig vanlig å skrive skademelding for å bumpe borti med døra? Anonymous poster hash: d8749...98b
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #23 Skrevet 5. september 2016 Lovmessig så kan din bror nekte å betale, om jeg forstår loven riktig: Skadeerstatningsloven § 1-2 "1.Foreldre plikter å erstatte skade voldt av barn og ungdom under 18 år, såfremt de har latt det mangle på tilbørlig tilsyn eller på annen måte ikke har gjort det som etter forholdene er rimelig å kreve av dem for å hindre skadeforvoldelse." I neste punkt står det at foreldre er ansvarlig for inntil 5.000 kroner. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1969-06-13-26/KAPITTEL_1#KAPITTEL_1 Tror din bror lovlig dermed kan hevde at han hadde sørget for "tilbørlig tilsyn". Men moralsk sett mener jeg at din bror må betale. Om din bror ikke betaler så ville jeg sagt at jeg ikke kan passe barna hans lenger, for du har ikke råd til å betale ev. andre kostnader du måtte bli påført. Gratis barnepass vil din bror ha - men betale for egne barn, det vil han ikke... Sjarmerende mann, din bror... Anonymous poster hash: ec739...e9a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #24 Skrevet 5. september 2016 Visste ikke engang at man skrev skademelding for sånt. Hva om det hadde skjedd på et handlesenter eller noe? er det virkelig vanlig å skrive skademelding for å bumpe borti med døra? Anonymous poster hash: d8749...98b Eh, du tuller nå? Selvfølgelig skriver en skademelding. Anonymous poster hash: 6c787...aba
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #25 Skrevet 5. september 2016 Visste ikke engang at man skrev skademelding for sånt. Hva om det hadde skjedd på et handlesenter eller noe? er det virkelig vanlig å skrive skademelding for å bumpe borti med døra? Anonymous poster hash: d8749...98b Dersom det blir merke i lakken så er det jo skade. Dyrt å få det reparert. Man stikker jo ikke bare av. Eller vet jo at noen gjør det, for har selv opplevd å finne hakk på min bil. Kanskje det var du? Anonymous poster hash: e0673...60e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå