Gå til innhold

Bruke 1700 kr på joggesko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns du det er mye? Jeg betalte 400 for mine asics på salg! Fikk litt bakoversveis når samboer hadde kjøpt sko til såpass mye penger. Vi har helt grei økonomi da, ikke det. Men jeg svir ikke av nesten to tusen kr uten å spørre. Vi har felles økonomi. Jeg får dårlig samvittighet av å bruke såpass mye på klær, frisør etc. Vi har ca 50 000 inn og 32 i utgifter.

Anonymous poster hash: 6c78b...afb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt ok hvis man trener mye (eks løping på asfalt). Kjøpte nye i dag til 1499. Det var de som hadde maks demping etc. Gode sko er ekstremt viktig om man trener mye på hardt underlag. Hvis han skal bruke de kunne til å gå tur med barna i skogen trenger han ikke såpass.

Ikke spar penger på skotøy

Skrevet

Jeg har aldri brukt så mye som 1700 på joggesko, men ikke langt i fra. Har to par nå, det ene kostet 1500, det andre 1300.  For meg er det viktig at jeg har gode sko som passer skikkelig på foten, siden jeg bruker de på jobb stort sett hele dagen. Jeg kjøper aldri dyre klær. Men joggesko betaler jeg det jeg må for å få gode.

Anonymous poster hash: ddb4b...d90
Skrevet

Jeg bruker 1700 på løpesko to/tre ganger i året. Jeg løper fem dager i uka og bruker ingen penger på treningssenter eller dyrt treningstøy forøvrig, sko derimot må jeg være nøye på.

Om skoene brukes til trening og han trener mye synes jeg det er innafor.

Anonymous poster hash: dd511...c91

Skrevet

Må han spørre om lov for å kjøpe seg sko bare for at dine kostet 400?? Vi har felles økonomi. Vi kjøper selvfølgelig ikke over evne så da trenger vi jo ikke spørre om lov...

Anonymous poster hash: 203bd...aac

Skrevet

Hadde ikke brydd meg så lenge økonomien vår er grei. Da trenger man ikke spørre om lov :)

Anonymous poster hash: be81c...a22

Skrevet

Må han spørre om lov for å kjøpe seg sko bare for at dine kostet 400?? Vi har felles økonomi. Vi kjøper selvfølgelig ikke over evne så da trenger vi jo ikke spørre om lov...

Anonymous poster hash: 203bd...aac

Spørre om lov? Jeg hadde jo ikke sagt nei uansett. Men det betyr jo da at jeg kan bruke tilsvarende i mnd på hva enn jeg føler jeg trenger. Og jeg sier alltid ifra! Forrige mnd fikk vi feks plutselig en uventet utgift på bilen på 40 k. Heldigvis dekker forsikring det aller meste.

Skrevet

Jeg har brukt 4000 på sko til meg selv i år.

Kun fordi jeg ikke hadde klart å gå uten den fantastisk gode dempinga gaitline sko har.

Hadde mannen kommet hjem og gjort det samme, ville jeg ikke hevet et øyebryn hvis han hadde hatt god grunn til det.

Anonymous poster hash: 87b7e...91c

Skrevet

Jeg kjøper dyre joggesko, men nesten aldri til fullpris. Får ofte fjorårets modeller på salg.

Skrevet

Sko til firehundre er ikke til å trene i. Gode sko koster. Men skal han bare gå i dem trenger han ikke betale stort.

Skrevet

Det kjøper jeg flere ganger i året, løper mye. Har aldri tenkt tanken på å spørre mannen en gang

Anonymous poster hash: e0874...b65
Skrevet

Ja, det er ok. Gode sko koster.

Så lenge han faktisk trener er det innafor.

Skrevet

Syntes det er en helt grei pris jeg. Og ser virkelig ikke grunnen til å skulle spørre/ gi beskjed om så små summer .

Anonymous poster hash: ea8e5...ea3

Skrevet

Må være noe dårlige gener hos nordmenn generelt som må ha så eksepsjonelt dyre sko til ordinær trening.

For ikke å snakke om alt spinnvilt hi-tec klær vi trenger så fort vi skal gå ut døra. Finnes ikke dårlig vær, bare jævlig dyre klær 😊

Anonymous poster hash: 4653f...73f

Skrevet

Synes ikke det er mye gitt at skoene faktisk blir brukt til skikkelig trening.

Anonymous poster hash: 3c676...69b

Skrevet

Hvorfor må man trene masse for at det er greit å kjøpe så dyre sko? Kan man ikke trenge gode sko ellers og?

Jeg bruker mine dyre joggesko 7,5 time på jobb hver dag,uten de så får jeg kjempevondt i beina og ryggen. Men jeg trener ikke med de

Skrevet

Hvorfor må man trene masse for at det er greit å kjøpe så dyre sko? Kan man ikke trenge gode sko ellers og?

Jeg bruker mine dyre joggesko 7,5 time på jobb hver dag,uten de så får jeg kjempevondt i beina og ryggen. Men jeg trener ikke med de

Selvsagt kan (og bør) man ha gode sko ellers også. Men spørsmålet her gjaldt joggesko eksplisitt. Joggesko er konstruert for løping og har dertil egnede egenskaper. Løpesteget er helt annerledes enn gåsteget. Det er derfor langt fra gitt at gode løpesko er gode hverdagssko.

Anonymous poster hash: 3c676...69b

Skrevet

Syntes det er en helt grei pris jeg. Og ser virkelig ikke grunnen til å skulle spørre/ gi beskjed om så små summer .

Hva anser du som en STOR SUM på joggesko da? En tusenlapp ekstra så er du oppi en barnehageregning hos oss.. Vi er overhodet ikke fattig, men anser ikke 1700 kr som lommerusk. Mine sal-sko som jeg betalte 400 for var fjorårets modell og hadde kostet opp 1200 kr, synes de er fantastisk å løpe med inne på tredemølle. Trener oppmot 4 ganger per uke, omtrent kun tredemølle. Han løper ca 2 x, resten fotballtrening men da selvsagt med fotballsko. 

Skrevet

Har et arsenal av joggsko. Akkurat nå står hele 6 par i skapet og går brått 5 mil på tur pr uke. Likevel så gikk de dyreste, kjøpt tidlig i våres i søpla nå nylig. Kostet 1300,- Men et annet par kjøpt på salg for et par år siden fremdeles er i bruk. Syns sko er vanskelig, men min erfaring rundt sko er at man likegodt kan få et godt par til 5-6 hundre på salg som å kjøpe et par til 1700 til full pris.

Skrevet

Ser ikke problemet så lenge dere har råd til det. Dette innlegget minner meg forresten om hvorfor jeg synes felles økonomi ikke er en god ide.

Skrevet

Hva anser du som en STOR SUM på joggesko da? En tusenlapp ekstra så er du oppi en barnehageregning hos oss.. Vi er overhodet ikke fattig, men anser ikke 1700 kr som lommerusk. Mine sal-sko som jeg betalte 400 for var fjorårets modell og hadde kostet opp 1200 kr, synes de er fantastisk å løpe med inne på tredemølle. Trener oppmot 4 ganger per uke, omtrent kun tredemølle. Han løper ca 2 x, resten fotballtrening men da selvsagt med fotballsko.

Når joggesko begynner å komme opp i 3000 kr syntes jeg det blir dyrt for joggesko . Men det er mest pga det finnes så mye bra til rundt 1000-2000 kr at jeg ser ikke behovet får å betale mer .

Om han ikke kjøper sko til den prisen ofte, og at det ikke går utover økonomien deres, så ser ikke jeg problemet. Men om det lager vansker for andre nødvendige ting, så er det tullete av han.

Skrevet

Det syns jeg er helt greit om han synes det er verdt det. For min del var det litt for dyrt for joggesko, under 1500 kr. går an, men de bør helst ikke koste mer enn litt over 1000 kr. Men det er til meg, jeg jogger ikke, og bruker ikke joggesko så veldig mye. Jeg føler ikke jeg trenger å få godkjent kjøp av mannen til den prisen. Jeg kjøper slike ting uten at jeg gidder å informere han om hva jeg har kjøpt og betalt.

Skrevet

Ser poenget ditt hvis dere har felles økonomi. 1700 merkes jo. Men jeg hadde ikke reagert veldig hvis mannen gjorde dette. Hadde det vært en vane, at det var nye dyre ting hele tiden så hadde jeh reagert, men ikke etter bare et par.

Skrevet

Jeg bruker 1700 på løpesko to/tre ganger i året. Jeg løper fem dager i uka og bruker ingen penger på treningssenter eller dyrt treningstøy forøvrig, sko derimot må jeg være nøye på.

Om skoene brukes til trening og han trener mye synes jeg det er innafor.

Anonymous poster hash: dd511...c91

Signerer denne.

Jeg løper også mye og har tatt løpetest med video for å sjekke hvordan jeg tråkker. Jeg tråkker litt "innover" på mitt venstre ben og dersom jeg løper i "billige" sko uten demping kan jeg bare glemme å løpe. Får smerter i kne og ankler. Så jeg er nødt til å bruke mye penger på gode sko! Trener kun ute og svir ikke av 5-7000 i året på treningssenter :)

Anonymous poster hash: a6ee4...446

Skrevet

Sko til firehundre er ikke til å trene i. Gode sko koster. Men skal han bare gå i dem trenger han ikke betale stort.

For noe tull! Du finner gode sko til noen hundrelapper også.

Anonymous poster hash: 5958c...0d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...