Gå til innhold

Er det ok av en SFO-ansatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å skrive på Facebook:

"Enda en fredag med unger som blir henta for sent! Det er jammen irriterende å ikke kunne regne med å ha fri når man har fri. Og typisk når man vil hjem og ta helg!"

(Min svigerinne...)

Anonymous poster hash: 2e70d...dc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Hun navngir jo ingen....

Anonymous poster hash: 6456a...a9d

Skrevet

Nei, det er ikke greit!!!

Anonymous poster hash: 25ca0...1f4

Skrevet

Hva er problemet?

Anonymous poster hash: fd583...7fa

Skrevet

Jeg ser ikke problemet?

Anonymous poster hash: 4ebf0...541

Skrevet

Nei, det er ikke greit!!!

Anonymous poster hash: 25ca0...1f4

Fordi......????

Anonymous poster hash: 6456a...a9d

Skrevet (endret)

Helt greit, disse foreldrene stjeler av hennes fritid. Jeg hadde også blitt irritert, særlig hvis jeg kom for sent til avtaler pga det.

Endret av Ileus
Skrevet

Det er lov å uttrykke dette. Hvor smart hun virker sosialt sett, er en helt annen ting. Merkelig greie å skrive på FB, spør du meg.

Anonymous poster hash: 58a88...6b8
Skrevet

Personlig syntes jeg folk deler alt for mye unødvendig info på Facebook. Hva vil hun med der? Håper tilfeldigvis at noen av foreldrene leser dette og tar hintet?

Skrevet

Jeg synes ikke det er så smart.Men jeg skjønnner henne godt, for ikke noe er mer irriterende enn slappe foreldre som tror at åpningstiden ikke gjelder for de. Spesielt når det skjer flere ganger.

Anonymous poster hash: a820c...88b
Skrevet

Alle er selvsagt enige om at for sein henting er en uting. Det er ikke det vi diskuterer.

Jeg er bare ikke så sikker på om det er smart å beklage seg til 350 FB-venner. Det er mer realt å ta det opp med foreldrene. Hun skal jo ha en relasjon til dem og barna resten av året, og da blir det en merkelig passiv-aggressiv måte å kanalisere det på.

Skrevet

Man bør vel generelt vær veldig forsiktig med å post noe om jobb.

Anonymous poster hash: 35364...31e

Skrevet

Ville aldri skrevet noe sånt selv, men hun var vel irritert å måtte få det ut 😉 skriver jo ingenting ulovlig akkurat.

Anonymous poster hash: b0fc0...53e

Skrevet

Nå jobber jeg ikke i SFO, men det hender ofte at jeg kommer seint fra jobb, fordi noe må gjøres.

Det skjer med mannen min også, og han er i en helt annen bransje. Når jeg tenker meg om så hendte det at foreldrene mine også kunne bli forsinket!

Hva er det med folk som ikke takler dagliglivets utfordringer?

Anonymous poster hash: 59ceb...db4

Skrevet

Jeg synes en ikke skal skrive negativt om jobb på facebook. Hva om dette hadde vært en helsesøster som skrev " enda en dag med udugelige overnervøse mødre" eller en sosialarbeider skrev " de ekle narkisene blir bare verre og verre, blir kvalm når jeg må jobbe med dem"?

Ikke greit

Anonymous poster hash: 04a5a...e27

Skrevet

Min svigerinne har et litt annet filter enn jeg når det kommer til FB. Det var derfor jeg lurte på hva dere syns.

Kombinert med å være litt negativ generelt, kan det bli en potent blanding. Da hennes 20 år gamle nevø annonserte på FB at han hadde fått kjæreste, skrev hun "Jeg som trodde du var homo."

Skrevet

Det finnes så mange dager hvor jeg må jobbe litt lenger enn planlagt, men det kunne aldri falt meg inn å skrevet om det på Facebook. Langt mindre hengt ut de som var grunnen til det

Anonymous poster hash: 3f1c5...0fa

Skrevet

Nei, det er ikke OK å omtale jobben på en negativ måte. Foreldrene og barna er "kundene" til de ansatte på SFO. Man kan få en advarsel for slik oppførsel på Facebook. Dette gjelder alle jobber rett og slett. Man skal ha respekt for arbeidsplassen uansett hva man jobber med. Svigerinnen din bør skjerpe seg og fjerne posten. Og ja, jeg har jobbet i SFO før og hatt foreldre som har kommet en halvtime for sent etc. Det kan oppstå krisesituasjoner utenfor deres kontroll, og da må man som ansatt gjøre det beste ut av situasjonen.

Anonymous poster hash: 19c26...ca3

Skrevet

Pinlig uprofesjonelt av henne!

Hadde jeg vært hennes sjef ville hun fått en advarsel.

Anonymous poster hash: 8bcf8...337
Skrevet

Selvfølgelig er ikke det greit. Aldri negative ting om arbeidsplassen på face. I hvertfall ikke så konkret og rettet mot brukerne.

Skrevet

Min leder hadde satt kaffen i halsen. Det tar seg ikke ut på skolens vegne. Dette bør heller tas opp på en ryddig måte dersom foreldre til stadighet henter for sent.

Anonymous poster hash: 0e1fd...313

Skrevet

Nei, det er absolutt ikke ok å skrive!

Av alle grunnene som de andre har skrevet her og en ting til, som jeg synes er værst. Hvor fort er det ikke at f.eks ett storesøsken, av barnet som blir hentet for sent, eller venner av storesøsken, ser dette og det blir snakket om i omgangskretsen til barnet... ..eller andre foreldre og de begynner å snakke om det. Altså, dette kan straffe barnet. Det barnet som allerede vet, veldig godt, at dette ikke er greit... ..og som ikke kan gjøre noe annet enn å stå i det...

Stakkars unge...

Jeg kunne forstått at hun innerst inne, en dårlig dag, kunne tenkt dette inni seg, om det gikk utover hennes egne gjøremål. Men selv da burde hun spare den tanken inni seg, til hun kom hjem!

Unger forstår mye!

Ett barn som blir hentet for sent, trenger gode mennesker rundt seg!

Så får man ta snakken med foreldrene i enerom en annen gang! (Om det er noe som ofte skjer, selvfølgelig. Alle kan komme i en knipe innimellom, det får man ha rom for.)

Anonymous poster hash: b1e4f...8f3

Skrevet

Oh my.. Regner med at arbeidsgiver har et godt utvalg av utfordringer med ansettelsesforholdet...

Anonymous poster hash: 70c3c...5d2
Skrevet

Puh, bra det ikke bare er jeg som syns dette er over kanten. Måtte bare teste farvannet litt. Jeg trodde kanskje jeg var for negativ, for jeg er litt påvirket fortsatt av den kommentaren om nevøen...

Skrevet

Er i grenseland. Å snakke negativt om jobb og kunder er aldri ok.

Samtidig forstår jeg henne litt. Om stadig samme foreldre henter for sent fortjener de litt hets.

Anonymous poster hash: 2300c...544

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...