Mamma_til_2 Skrevet 1. september 2016 #26 Skrevet 1. september 2016 Jeg kjenner følelsen til din venninne, jeg var der selv og det handler ikke om at du ikke har barn, men det handler om og vite hva og hvordan barnet spiste, det handler om kontroll ( og det er ikke det samme og se på) og mor og barn har en nærhet, blikkontakt og samspill under måltidet som ingen andre har. Jeg har nå barn på 5 og 9 jeg liker fortsatt og sette sammen deres måltid slik at jeg vet hva de spiser og hvor mye. Du vill forstå når ditt barn i fremtiden skal starte med fast føde.
*Miss Marple* Skrevet 1. september 2016 #27 Skrevet 1. september 2016 Jeg sliter litt med å skjønne hva det store som skal skje den dagen du slenger testen din på henne??? Tror du hun blir lei seg? Eller tror du st hun innser at du KAN mate ungen hennes? Dette var veldig merkelig.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #28 Skrevet 1. september 2016 For min del handler det ikke om overbeskyttelse, men ønsket å få mat i ungen. Men sånn generelt sett så er mange utrolig overbeskyttende. Var i syden nå og unger får ikke lov å leke med noen utenom familien. Til og med en far var med opp i klatrestativet med sin 5 åring så ikke andre unger skulle være der sammen med han. Tror det er mange foreldre som heller sliter med dårlig samvittighet og gjør da ungene sine en bjørnetjeneste Anonymous poster hash: d32cb...0ea Eller kanskje faren var redd for at ungen skulle dette ned eller selv syns det er gøy å klatre og endelig har en unnskyldning til å være oppe der. Min mann klatrer ofte sammen med våre barn som nå er blitt 8 og 11 år. Anonymous poster hash: c635c...664
Mostly Harmless Skrevet 1. september 2016 #29 Skrevet 1. september 2016 Kan ikke venninna di få lov å være usikker førstegangsmor, da? Det er vanlig å bli litt på tuppa når vesle gullet skal lære nye ting, og det kan føles både koselig og trygt å ha kontrollen selv. Handler ikke om at hun anser seg selv som ekspert, heller tvert imot.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #30 Skrevet 1. september 2016 Haha, jeg er sikker på at når du " slenger graviditetstesten i trynet hennes" at hun sier " Du er en av oss. Du er rede. Jeg overrekker deg...min grøtskje". Anonymous poster hash: 66449...fa3
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #31 Skrevet 1. september 2016 Det er vanskelig å gi deg ett svar ut fra det lille du skriver. Kansje hun er litt hønemor? Kansje hun liker å ha kontroll? Kansje hun har hatt problemer med å gi den lille de første gangene og selv er usikker? Kansje spørsmålet kom uforberedt på henne, at hun svarte litt vel kjapt og krasst og kansje angrer nå? Kansje den lille liker beste at mamma lærer henne å spise, at andre har prøvd og det ikke gikk så bra? Kansje hun er redd den lille setter i halsen? Kansje hun synes du er brå og litt hard? Kansje du er brå og hard? Kansje du er litt bitter fordi hun er der før deg, meg baby og alt som hører med og at du derfor tar det litt værre enn det egentlig er? ..og kansje de andre svarer litt nebbete, rett og slett fordi du var brå og hard i innlegget ditt? 😉 Eneste rådet jeg kan gi deg er å prøve å ta ett skritt bakover, prøve å se at situasjonen kan ha flere sider, før du hisser deg opp. Det kan ligge ting bak som du ikke vet. Som de andre sier, husk at nettopp denne venninnen kan være gull verdt når du en dag sitter med din lille og har spørsmål. Lykke til med prøvingen. ☺ Anonymous poster hash: 527ec...142
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #32 Skrevet 1. september 2016 Det er vanskelig å gi deg ett svar ut fra det lille du skriver. Kansje hun er litt hønemor? Kansje hun liker å ha kontroll? Kansje hun har hatt problemer med å gi den lille de første gangene og selv er usikker? Kansje spørsmålet kom uforberedt på henne, at hun svarte litt vel kjapt og krasst og kansje angrer nå? Kansje den lille liker beste at mamma lærer henne å spise, at andre har prøvd og det ikke gikk så bra? Kansje hun er redd den lille setter i halsen? Kansje hun synes du er brå og litt hard? Kansje du er brå og hard? Kansje du er litt bitter fordi hun er der før deg, meg baby og alt som hører med og at du derfor tar det litt værre enn det egentlig er? ..og kansje de andre svarer litt nebbete, rett og slett fordi du var brå og hard i innlegget ditt? 😉 Eneste rådet jeg kan gi deg er å prøve å ta ett skritt bakover, prøve å se at situasjonen kan ha flere sider, før du hisser deg opp. Det kan ligge ting bak som du ikke vet. Som de andre sier, husk at nettopp denne venninnen kan være gull verdt når du en dag sitter med din lille og har spørsmål. Lykke til med prøvingen. ☺ Anonymous poster hash: 527ec...142 Det skrives kansKJe... Anonymous poster hash: a581a...1ec
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #33 Skrevet 1. september 2016 Hverken du eller hun som har hatt barn i 5 mnd er eksperter på barn generelt, men selvsagt kjenner hun barnet best. Alle som har store barn har vel måtte svelge noen kameler opp gjennom årene. Teori er en ting, men alle barn er forskjellige. Anonymous poster hash: 7890c...90a
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #34 Skrevet 1. september 2016 Ja hun er altfor overbeskyttende og du er altfor nærtagende. Tviler på at dette er en av dine nærmeste venninner. Anonymous poster hash: ccafc...033
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #35 Skrevet 1. september 2016 -Av overskriften trodde jeg det skulle handle om venninner som kommer med råd og tips til andre mødre, sånn at det kan oppfattes som de tror de er eksperter. Men når jeg leser innlegget, så er det jo bare teit å mene at hun tror hun er ekspert. Hun ER ekspert på SITT barn, akkurat som du kommer til å bli ekspert på DITT barn (når/hvis det kommer).Alle mødre (og fedre) kjenner SITT barn bedre enn andre. Når det er sagt, så ser jeg ikke at det skal være noe problem å la andre mate med grøt, selv om barnet nylig har begynt med det. Hos meg fikk min niese på da 2 år mate guttungen på 4 mnd. Kjempe stas for 2-åringen og mye gris på poden, men men.. Han fikk ikke i seg like mye som han ville gjort om jeg (eller en annen voksen) hadde gitt, men da fikk han neste måltid litt tidligere. Gudmora hans fikk også mate når hun var på besøk. Anonymous poster hash: 5e55e...595
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #36 Skrevet 1. september 2016 Det skrives kansKJe... Anonymous poster hash: a581a...1ec Sorry og takk for info. ...og jeg er vel en av de få som mener det. 😂😂😂 Fikk opp begge alternativer på mobilen, i mitt hode så det mest riktig ut sånn. 😜😂😂 Men hvorfor i all verden vil denne mobilen gi meg begge alternativer???? Skjønner at det kan bli skriveleifer med litt like ord som har forskjellige meninger altså, men... Jaja, da fikk jeg oppklart den i hvertfall. 😄😄 👍👍 Anonymous poster hash: 527ec...142
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #37 Skrevet 1. september 2016 Haha, jeg er sikker på at når du " slenger graviditetstesten i trynet hennes" at hun sier " Du er en av oss. Du er rede. Jeg overrekker deg...min grøtskje". Anonymous poster hash: 66449...fa3 😂 Anonymous poster hash: b49b8...357
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #38 Skrevet 1. september 2016 Sorry og takk for info. ...og jeg er vel en av de få som mener det. Fikk opp begge alternativer på mobilen, i mitt hode så det mest riktig ut sånn. Men hvorfor i all verden vil denne mobilen gi meg begge alternativer???? Skjønner at det kan bli skriveleifer med litt like ord som har forskjellige meninger altså, men... Jaja, da fikk jeg oppklart den i hvertfall. Anonymous poster hash: 527ec...142 Ofte så hjelper det å tenke hva betyr ordet? Kanskje = Kan skje . "Det kan skje at Kongen kommer" = Kanskje kommer kongen. Anonymous poster hash: 9d866...8ca
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #39 Skrevet 1. september 2016 Sorry og takk for info. ...og jeg er vel en av de få som mener det. 😂😂😂 Fikk opp begge alternativer på mobilen, i mitt hode så det mest riktig ut sånn. 😜😂😂 Men hvorfor i all verden vil denne mobilen gi meg begge alternativer???? Skjønner at det kan bli skriveleifer med litt like ord som har forskjellige meninger altså, men... Jaja, da fikk jeg oppklart den i hvertfall. 😄😄 👍👍 Anonymous poster hash: 527ec...142 Mobilen min lagrer ord jeg tidligere har skrevet; altså navn, engelske ord, forkortelser osv som egentlig ikke finnes i standard ordliste. Derfor lagrer den også mine tidligere feilstavinger! Det er nok det som har skjedd. Utover dét: jeg likte innlegget ditt veldig godt, og alle de mulighetene du nevner kan nok være del av bildet. Anonymous poster hash: 37d85...c81
Gjest Muji81 Skrevet 1. september 2016 #40 Skrevet 1. september 2016 Jeg vil tippe at hun blir glad når du slenger graviditetstesten i trynet hennes (uten urin får vi håpe..). At hun ønsker å gi ungen mat selv, handler garantert ikke om deg. Noen unger er vanskelige å gi mat i starten. Folk med barn er ikke ute etter deg..og de rundt deg håper nok at du snart får barn du også.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #41 Skrevet 1. september 2016 Ofte så hjelper det å tenke hva betyr ordet? Kanskje = Kan skje . "Det kan skje at Kongen kommer" = Kanskje kommer kongen. Anonymous poster hash: 9d866...8ca Hehe, ja, det var en lur ting. 😄 For begynner jeg først å stusse på ett ord forsvinner alt jeg har lært. 😂 Anonymous poster hash: 527ec...142
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #42 Skrevet 1. september 2016 Mobilen min lagrer ord jeg tidligere har skrevet; altså navn, engelske ord, forkortelser osv som egentlig ikke finnes i standard ordliste. Derfor lagrer den også mine tidligere feilstavinger! Det er nok det som har skjedd. Utover dét: jeg likte innlegget ditt veldig godt, og alle de mulighetene du nevner kan nok være del av bildet. Anonymous poster hash: 37d85...c81 Ahh, ja, det gjør den, så klart. 😄 Har rett og slett gitt den litt vranglære. 🙈😂 Anonymous poster hash: 527ec...142
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #43 Skrevet 1. september 2016 Ferdige med stavekontroll-diskusjonen nå? Anonymous poster hash: 66449...fa3
Anonym bruker Skrevet 1. september 2016 #44 Skrevet 1. september 2016 Ferdige med stavekontroll-diskusjonen nå? Anonymous poster hash: 66449...fa3 Den var vel egentlig mer interessant enn hun prøveren som gleder seg til å framvise sin grøtkompetanse i form av en positiv graviditetstest. Anonymous poster hash: 37d85...c81
februarprins2013 Skrevet 2. september 2016 #45 Skrevet 2. september 2016 flere faktisk og de har ikke barn selv engang
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #46 Skrevet 2. september 2016 HI Jøss,så mange negative bitcher det er her inne ! Dere er venninner.Syns for søren at du kunne få lov til å mate ungen! Mora er jo i nærheten.Jeg blir helt skremt av hvor overbeskyttende mange er 😭 Anonymous poster hash: 4a7b8...97d 😳 Hadde jeg gitt babyen grøt og min venninne hadde sagt "skal jeg gjøre det?" hadde jeg automatisk sagt "neida" fordi jeg tenkte hun spurte for å være høflig, ikke fordi hun så gjerne ville! Anonymous poster hash: 09377...006
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå