Gå til innhold

Flere med slike "jeg er ekspert på barn"- venninner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som har et 5 mnd gammelt barn. Hun har begynt å gi grøt. Jeg tilbød meg å mate ungen, men det fikk jeg ikke lov til. Hun ble litt stresset av det, siden jeg ikke har barn selv. Dette er hennes første barn, og hun tror hun nå er ekspert? Fy altså, så provosert! Vi er prøvere selv, gleder meg til jeg får slengt den pos gravid- testen i trynet på henne snart

Anonymous poster hash: 97cfa...c06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er verre med venniner som IKKE har barn også skal de alltid ha så sterke bastante meninger på at jeg gjør ting galt.

Anonymous poster hash: 6c82a...db3

Skrevet

La henne mate selv. Når du får din første blir du selv sikkert like nervøs...

Anonymous poster hash: 37d85...c81

Skrevet

Syns det er verre med venniner som IKKE har barn også skal de alltid ha så sterke bastante meninger på at jeg gjør ting galt.

Fordi du hat barn, så vet du automatisk bedre enn en som ikke har barn!?

Anonymous poster hash: 23cbd...4b0

Skrevet

Du virker så lite sjarmerende at hun nok fryktet at ungen skulle få utslett.

Skrevet

HI, som er "prøver", mener at babyens mor IKKE kan best...? Hva er logikken i dét?

Skrevet

Man vet hvertfall enormt mye mer om eget barn enn den barnløse vennen.

Anonymous poster hash: e2cff...39d

Skrevet

La henne mate selv. Når du får din første blir du selv sikkert like nervøs...

Nervøs for hva?

Og det er da ingen logikk i at hun skal klare å mate ungen, og ikke jeg. Hun har ikke akkurat veldig lang erfaring. Begynte å gi grøt for et par uker siden

Skrevet

At hun ble stresset, betyr jo ikke at hun tror hun er bedre enn deg.

Virkeligheten roper på deg.

Anonymous poster hash: 18ce1...650

Skrevet

Nervøs for hva?

Og det er da ingen logikk i at hun skal klare å mate ungen, og ikke jeg. Hun har ikke akkurat veldig lang erfaring. Begynte å gi grøt for et par uker siden

Og når du kan "slenge den positive testen i fleisen hennes", da har du innhentet de 5 månedene hun har vært mor 😂??

Skrevet

Man vet hvertfall enormt mye mer om eget barn enn den barnløse vennen.

Det er jo greit nok det, men jeg klarer da like fint å gi grøt til ungen, som hun gjør. Når ingen slår seg helt vrang, så er det større sannsynlighet at moren klarer å roe henne ned, enn meg. Men å gi grøt...?

Skrevet

Og når du kan "slenge den positive testen i fleisen hennes", da har du innhentet de 5 månedene hun har vært mor 😂??

Nå vil du bare provosere

Skrevet

Hun er er ekspert enn deg som har ingen barn......

Anonymous poster hash: 4063e...040

Skrevet

Nå vil du bare provosere

Nei. Jeg tror faktisk ikke du selv kommer til å regne en "prøvende" venninne som mer kompetent enn deg selv når du om (minst) 14 måneder skal mate babyen din med grøt.

Skrevet

Nei. Jeg tror faktisk ikke du selv kommer til å regne en "prøvende" venninne som mer kompetent enn deg selv når du om (minst) 14 måneder skal mate babyen din med grøt.

Ikke "mer"..

Og hvor mye "kompetanse" må det til for å MATE et barn?

Skrevet

Det er jo greit nok det, men jeg klarer da like fint å gi grøt til ungen, som hun gjør. Når ingen slår seg helt vrang, så er det større sannsynlighet at moren klarer å roe henne ned, enn meg. Men å gi grøt...?

Mine foreldre som har selvfølgelig hatt ett par barn og nå noen barnebarn fikk ikke i mitt barn grøt. Med meg gikk det kjempefint og selv om de prøvde aldri så mye å leke med "maten" så nektet ungen plent

Så ikke sikkert det hadde gått så fint som du håper på

Anonymous poster hash: d32cb...0ea

Skrevet

Enig med denne!!

Anonymous poster hash: 46276...de7

Skrevet

Du har åpenbart ikke matet mange babyer 😂

Skrevet

Ikke "mer"..

Og hvor mye "kompetanse" må det til for å MATE et barn?

Ok, sorry. Du er jo prøver, det bør gjøre susen. Du puler jevnlig.

Jeg har 3 barn, så jeg aner sikkert ikke.

Skrevet

HI

Jøss,så mange negative bitcher det er her inne ! Dere er venninner.Syns for søren at du kunne få lov til å mate ungen! Mora er jo i nærheten.Jeg blir helt skremt av hvor overbeskyttende mange er 😭

Anonymous poster hash: 4a7b8...97d

Skrevet

HI

Jøss,så mange negative bitcher det er her inne ! Dere er venninner.Syns for søren at du kunne få lov til å mate ungen! Mora er jo i nærheten.Jeg blir helt skremt av hvor overbeskyttende mange er 😭

For min del handler det ikke om overbeskyttelse, men ønsket å få mat i ungen.

Men sånn generelt sett så er mange utrolig overbeskyttende. Var i syden nå og unger får ikke lov å leke med noen utenom familien. Til og med en far var med opp i klatrestativet med sin 5 åring så ikke andre unger skulle være der sammen med han.

Tror det er mange foreldre som heller sliter med dårlig samvittighet og gjør da ungene sine en bjørnetjeneste

Anonymous poster hash: d32cb...0ea

Skrevet

En baby på fem mnd som akkurat har begynt å få grøt holder jo fortsatt på å lære seg å spise. La foreldrene ta seg av det, så kan du komme tilbake og hjelpe til om et par måneder😊

Anonymous poster hash: b6962...d03

Skrevet

Hva er greia med å bli fornærmet fordi du ikke får mate andre sine unger?

Anonymous poster hash: 831dd...a0a
Skrevet

Ta deg en bolle, det er hennes første barn. Bare vent til den dagen du sitter der med "my precious" og andre blander seg inn i mating den første tiden, med hender som ikke er vasket eller putter skjeen feil inn ect..😉 Jeg var nok litt lik jeg med min første, men med nr 2 derimot.. Litt mere avslappet kan du si! 😂 Men hva hjelper det deg at du slenger en test i fjeset hennes? Kanskje akkurat hun kan være din beste støtte når du sitter der med 100 000 spørsmål og en baby i armene.

Ikke vær fornærmet, men heller vær interresert i å spør henne hvordan hun gjør det og til slutt så stoler hun på deg til å gi baby mat. For overgangen til fast føde er skummel for mange, de svelger feil og gulper og står i.

Lykke til, håper du klarer å se mellom fingrene for hennes del og for din del senere.

Anonymous poster hash: e9193...6da

Skrevet

HI

Mhm... derimot er kommentare; "slenge den positive testen i trynet hennes" et skikkelig ikke-bitchy utsagn. Hun vil mate ungen sin selv, rart at du har så store problemer med det.

Jeg tror for øvrig ar du er et troll (dette var bare for dumt til å være sant).

Anonymous poster hash: 6224a...0c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...