Gå til innhold

Kipt i oljebransjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner ikke skadefryd på det generelle, det er dårlig for landet. Men det rykker litt i munnviken over at disse som har presset lærere og sykepleiere ut av boligmarkedet sitter med de fete boliglånene sine og steker i eget fett. Kanskje en stakkar med vanlig lønn kan eie sitt eget i oljeområdene etter hvert..

Anonymous poster hash: 77e32...98d

De fleste på gulvet i oljebransjen har helt normal lønn. Og det er dem som mister jobben først. Hilsen sykepleier.

Anonymous poster hash: c5b0b...8a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ikke skadefryd på det generelle, det er dårlig for landet. Men det rykker litt i munnviken over at disse som har presset lærere og sykepleiere ut av boligmarkedet sitter med de fete boliglånene sine og steker i eget fett. Kanskje en stakkar med vanlig lønn kan eie sitt eget i oljeområdene etter hvert..

Anonymous poster hash: 77e32...98d

Det er strengt tatt ikke noe problem å eie sitt eget i oljeområdene.

Vi fikk oss rekkehus på en lærerlønning og en på studielån.

Alle jeg kjenner som er enslige sykepleiere eier også egen leilighet.

Anonymous poster hash: 2fb12...a46

Skrevet

Kipt for den som blir rammet, men før eller siden måtte noe skje i oljebransjen. Penger har blitt sløst bort i mange tiår. En reservedel som på land koster 1000,- kan lett koste 20 000,- når den blir solgt til oljebransjen. Det sier seg selv at dette ikke kunne gå i lengden. Men til nå har det vært så enormt overskudd og bransjen har vært så lønnsom at det er ikke blitt tatt tak i. Nå er festen over, og de som jobber i eller opp mot oljebransjen må forholde seg til realiteten som resten av oss. Dette kommer til å gå seg til, men overgangen kan være tung.

Anonymous poster hash: 17874...f11

Jobbet som innkjøper i en stor internasjonal oljebedrift og kan virkelig si at de tjente mye penger på spareparts. Ting vi hadde kjøpt i Norge ble ganget med 3 lett, for å så kjøpe det i Polen hvor det var en brøkdel av prisen men beholde utsalgsprisen.

Dette var ikke noe som kom meg til gode som innkjøper. Ikke hadde jeg høy lønn heller.

De som har mistet jobbene sine først ikke vært de med høyest lønninger og de med de høyeste sitter der fremdeles.

Anonymous poster hash: 62f0c...9b9

Skrevet

Det er vel ikke å komme unna at det har vært Texas-tilstander i deler av sektoren med latterlig høye lønninger og goder. Men - dette gjelder noen selskap, men det er mange supplierfirma (som det jeg jobbet i) som absolutt ikke er ledende innen lønninger. Mistet jobben jeg også, og tar master nå. Håper det ordner seg for dere, HL.

Anonymous poster hash: a9ff4...633

Skrevet

Her i Stavanger har man virkelig lagt merke til det. Boligprisene har sunket og synker fortsatt *hurra, da vi snart skal kjøpe bolig!*, men samtidig er det et vanskelig arbeidsmarked, ikke bare innen oljen. Restaurant og taxinæringen sliter, det er ikke bra. Det blir jo ringvirkninger på alt.

Anonymous poster hash: 9e37e...65a
Skrevet

Her i Stavanger har man virkelig lagt merke til det. Boligprisene har sunket og synker fortsatt *hurra, da vi snart skal kjøpe bolig!*, men samtidig er det et vanskelig arbeidsmarked, ikke bare innen oljen. Restaurant og taxinæringen sliter, det er ikke bra. Det blir jo ringvirkninger på alt.

Anonymous poster hash: 9e37e...65a

Hi her:Ikke en fordel for de som skal selge og kjøpe nytt hvertfall.Og absolutt ikke bare taxi og restaurantbransjen som sliter da det er "domino".

Anonymous poster hash: ca3cf...ee9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...