Gå til innhold

Har dere forsikret huskatten deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I så fall hos hvilket forsikringsselskap?

Anonymous poster hash: 85f21...ced

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi ser ikke behovet.

Anonymous poster hash: b673f...d04

Skrevet

Om du mener huskatt som i blandingskatt: Ja, det har vi. I Agra. Selv om hun bare kostet noen hundre kroner, er vi glad i henne, og ønsker derfor å slippe unna ekstreme regninger om det skulle skje henne noe :) Men vi har ikke forsikring for død (altså for å få penger om hun dør) da hun kun har verdi for oss når hun er i live.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja de er forsikret i Tryg alle sammen. Kan fort bli dyrt selvom de ikke er rasekatter. Koster vel 30 kr i mnd pr katt tror jeg

Skrevet

Ja.

Veterinær er dyrt og kjipt å ikke ha råd til nødvendig behandling og måtte avlive.

Anonymous poster hash: e4b4f...112

Skrevet

Ja, har katten og hestene i Agria.

Anonymous poster hash: 3085d...c96
Skrevet

Som oftest er det bortkastede penger å forsikre katt. Veterinærene (ihvertfall her vi bor) behandler ikke katt om det er noe alvorlig. Katten min brakk beinet, og da ville de ikke gjøre noe annet enn å avlive. Operasjon eller gips var uaktuelt, de mente det ville være dyreplageri. Samme med kreft eller andre alvorlige ting.

Anonymous poster hash: bfaba...b00

Skrevet

Ja, har begge forsikret i Agria og betaler 245,- pr mnd. Har hatt god bruk for de også. Måtte ut med 30 000 for operasjon da ene brakk beinet og det var før jeg forsikret dem. Forsikring blir mer og mer vanlig og anbefalt med mindre man har stor buffer til slikt.

Skrevet

Ja, har begge forsikret i Agria og betaler 245,- pr mnd. Har hatt god bruk for de også. Måtte ut med 30 000 for operasjon da ene brakk beinet og det var før jeg forsikret dem. Forsikring blir mer og mer vanlig og anbefalt med mindre man har stor buffer til slikt.

De fleste har vel råd til å betale en plutselig utgift på 30.000 og statistisk sett lønner ikke en forsikring seg.

Personlig ville vi nok uansett heller valgt avlivning av katten hvis den ble alvorlig syk eller skadet.

Skrevet

De fleste har vel råd til å betale en plutselig utgift på 30.000 og statistisk sett lønner ikke en forsikring seg.

Personlig ville vi nok uansett heller valgt avlivning av katten hvis den ble alvorlig syk eller skadet. Anonymous poster hash: b673f...d04

Jeg tror faktisk det er veldig mange som ikke har råd til å betale 30000,- på stående fot.At en katt brekker beinet er heller ikke grunn til avlivning!
Skrevet

Jeg tror faktisk det er veldig mange som ikke har råd til å betale 30000,- på stående fot.At en katt brekker beinet er heller ikke grunn til avlivning!

Da har du faktisk ikke råd til å ha dyr ( og i alle fall ikke barn!!)

Anonymous poster hash: 35bc3...42a

Skrevet

I min verden er det en opplagt grunn til avlivning og de aller fleste jeg kjenner klarer fint å hoste opp en slik sum om de må, for eksempel pga at bilen ryker.

Skrevet

Seriøst? Opererer dere en katt med beinbrudd? Dyrlegene her jeg bor anser det som dyreplageri fordi det ofte er komplisert og fordi katten nesten aldri blir helt frisk etterpå. For ikke å snakke om prisen!

Skrevet

Da har du faktisk ikke råd til å ha dyr ( og i alle fall ikke barn!!)Anonymous poster hash: 35bc3...42a

Man har jo råd til å ha dyr fordi om man ikke kan hoste opp 30000,- umiddelbart.Det er jo derfor man har forsikring,så man slipper å ut med så mye penger!
Skrevet

Hjelpes, katten min brakk beinet pga påkjørsel og dyrlegen drev å snakket om avlivning medengang. Holdt på å klikke for han var skadet men ikke døende, og at konklusjonen var avlivning før man hadde sett på katten skikkelig var å ta det for langt. Jeg gikk med på å avlive om han var så skadet at han ikke ville komme seg. De undersøkte han videre og hadde han hos seg i noen timer, kom frem til at han hadde et rent brudd som ville gro uten problemer. Katten levde videre i mange år uten problemer! Han ble nesten 20 år. Forsikring var gull verdt da.

Anonymous poster hash: a490f...849
Skrevet

Seriøst? Opererer dere en katt med beinbrudd? Dyrlegene her jeg bor anser det som dyreplageri fordi det ofte er komplisert og fordi katten nesten aldri blir helt frisk etterpå. For ikke å snakke om prisen!

Bullshit, selvfølgelig kan de bli helt bra etter ett brudd, det kommer jo helt an på bruddet. Veterinæren min spurte meg hva jeg ville gjøre og sa at de fleste valgte avliving pga pris og at det var en del styr med oppfølging etter operasjon. Men når veterinæren mente at sjansen var svært stor for at katten ville bli helt bra og det ikke innebar all verdens med smerter så valgte jeg selvfølgelig operasjon. Katten er i toppform den, kan overhodet ikke merke at han har brukket beinet og vært gjennom to operasjoner.

Ang de 30 000. Ikke alle kan hoste opp 30 000 på stående fot nei, derfor har vi forsikring.

Skrevet

Både katt og hund er forsikret her ja. Ikke mange kronene jeg betaler.

Skrevet

Insinuerer du at kun rasekatter er vert å forsikre?

Såklart jg har forsikret de, de er familiemedlemmer. De fortjener såpass at valget mellom liv og død, ALDRI skulle stått på pengene. Det fortjener alle dyr spør du meg. Mener man noe annet, ja da bør man ikke ha dyr.

Anonymous poster hash: 78b5a...61b

Skrevet

Man må selvfølgelig se an hvordan og hvor beinet er knekt før man opererer, men at det er dyrplageri å operere beinbrudd på katt, er bare tull! Det høres ut som dyrlegene der du bor er skikkelig oldschool og har glemt å gå på kurs! Ja, det er dyrt, men det er dyrleger med mye etterutdanning og fryktelig dyrt utstyr som gjør disse operasjonene. Det er derfor man må ha forsikring😉

Anonymous poster hash: 0311a...d69

Skrevet

Ikke katten, men hunden.

Anonymous poster hash: 97f5c...343

Skrevet

Ja, i Gjensidige der vi også har resten av forsikringene.

Anonymous poster hash: c4ffa...587

Skrevet

Ja, i Gjensidige der vi også har resten av forsikringene.

Anonymous poster hash: c4ffa...587

Hva koster det? Vi har to katter, men siden de nylig er anskaffet og de bare er 15 uker, så skal vi ikke til dyrlege før i november. Få de merket, vaksinert, sterilisert og det som "skal gjøres". Er det forskjell på om kattene har chip eller bare nummer i øret? Medfører det ene lavere forsikringspris enn den andre? Vi har også "alt" i Gjensidige... Så vidt jeg forstod det er dyrlegebesøk og papir på helse derifra et must. Bor liksom ikke "rett i nærheten" av slike muligheter, derfor vi venter nå til november,- og derfor ikke kan få forsikring før da. Og frem til det er de jo innekatter uansett og lever et litt overbeskyttet liv, gitt at vi overser leken som virker som krig og drapsforsøk de har seg mellom noen gang :)

Anonymous poster hash: c06c5...435

Skrevet

Hadde på vår, men fant ut at det ikke dekket hverken tannsykdommen eller urinveissykdommen hans.

Anonymous poster hash: 997dc...d6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...