Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #27 Skrevet 30. august 2016 tull dette her i alle fall Navneforskere er uenige med deg i alle fall. Anonymous poster hash: a9a8f...720
februarprins2013 Skrevet 30. august 2016 #28 Skrevet 30. august 2016 Navneforskere er uenige med deg i alle fall. Anonymous poster hash: a9a8f...720 kjenner ingen kriminelle som heter verken Lucas,Emil,Mathias, William eller oliver og kjenner både voksene og ungdommer + barn med de navnene, teit og sette navn i slike båser, er mye brukt fordi mange liker dem
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #30 Skrevet 30. august 2016 kjenner ingen kriminelle som heter verken Lucas,Emil,Mathias, William eller oliver og kjenner både voksene og ungdommer + barn med de navnene, teit og sette navn i slike båser, er mye brukt fordi mange liker dem De er for små enda 😊 Jeg kjenner heller ingen kriminelle Jonnyer eller Ronnyer, men det forandrer ikke det faktum at disse navnene har negative assosiasjoner knyttet til seg. For øvrig er jeg enig med deg i at det er dumt å sette navn i båser, men det er jo stort sett det folk har gjort ang Jimmy i denne tråden. Er vel ikke verre å sette Jimmy i bås enn Lukas og William. Anonymous poster hash: a9a8f...720
Anonym bruker Skrevet 30. august 2016 #31 Skrevet 30. august 2016 Det er jo ikke Jimmyene som er de nye bøllene. At vår generasjon forbinder Tommy, Ronny, Dennis osv med bøller er jo fordi dette var populære navn, og navn som ligger på navnetoppen får etterhvert lav status. Det er navnene som ligger på navnetoppen i dag, som Lukas, William, Mathias, Emil osv som er de nye bølkenavnene. Ikke Jimmy. Anonymous poster hash: a9a8f...720 Uansett årsak til at de oppfattes som bøllenavn, så er vi som har disse assosiasjonene barnets lærere og fremtidige sjefer, samt lekekameratenes foreldre, og fordommer sitter godt selv om man prøver å ikke la seg påvirke. Så jeg ville ikke brukt disse navnene (nå synes jeg jo heller ikke de er fine, både lyd og assosiasjoner er vel faktorer her). Men Jimmy er det ikke så mange av som Kenneth, Kim og Ronny, så det er vel ikke det verste man kan velge, heller. Uansett er det ikke min smak, blir for mykt og "ingenting". Og dere må bestemme navn sammen, det er veldig viktig! Finner du ut at du liker navnet er det ok, men ikke la far velge hvis han bare er urokkelig. Anonymous poster hash: 0dcf4...e45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå