GĂ„ til innhold

Han forsvant!đŸ˜±đŸ˜ą

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt pÄ 6 Är som alltid har vÊrt sÄ fornuftig.Aldri funnet pÄ noe tull.Han bruker Ä vÊre alene i hagen Ä leke(jeg ser han fra vinduet) og vi har avtale om at han ikke skal gÄ utenfor gjerdet, noe han har holdt helt til idag!Jeg gÄr ut for Ä si at det er middag og jeg finner ikke gutten!!!Jeg tenker at han kanskje er gÄtt inn uten at jeg har hÞrt det, men finner han ikke inne heller.Jeg gÄr sÄ ut igjen , leter hos nabohus, kiosken og gÄr tilslutt ned til et vann ca.500 meter fra oss og der kommer han mot meg...jeg har aldri vÊrt sÄ redd fÞr, jeg var tÄrefylt nÄr jeg sÄ han og tok rundt han og sa at han mÄtte aldri finne pÄ noe slikt igjen!!Jeg spurte hvorfor han hadde gjort det og han svarte bare at han hadde sÄ lyst Ä se om det var fisk i vannet!Han begynte Ä grÄte og lovte at han ikke skulle gjÞre det igjen.Jeg sa jeg ble litt sint fordi jeg ble sÄ utrolig redd for at han hadde blitt borte.Han mÄtte vÊre inne resten av dagen...var det ok mÄte Ä takle det pÄ eller?har som sagt aldri opplevd Ä ikke vite hvor barnet mitt er!Aldri vÊrt sÄ redd fÞr!

Anonymous poster hash: 58f68...92f

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis dere har et vann i nĂŠrheten skjĂžnner jeg at du ble redd.

Men nÄ kommer etterhvert tida da han skal Þve seg pÄ selvstendighet. Sett dere smÄ og overkommelige mÄl!

Skrevet

En seksÄring mÄ da fÄ lov til Ä bevege seg utenfor gjerdet??

SkjÞnner at du ble redd altsÄ, men kanskje pÄ tide at mamma Þver pÄ litt lÞsrivelse?

Anonymous poster hash: 0d14f...ada

Skrevet

Er mye trafikk her sÄ jeg synes det er greit at han er i hagen(vi har diger hage med masse leker).Ingen av vennene hans fÄr lov til Ä "farte rundt" i gatene....

Skrevet

Jeg vet jo ikke hvordan dere bor (selv om du beskriver) men ville vel begynt Ä Þve pÄ at han sier i fra hvis han har lyst til Ä gjÞre noe annet. At uansett sÄ skal man gi beskjed om hvor man gÄr.

Anonymous poster hash: e5abe...dea

Skrevet

Synes du laga litt vel stort drama ut av det.  Guten mÄ jo etter kvart fÄ ein litt stÞrre aksjonsradius enn berre i hagen,  sÄ det vert litt feil  Ä fÄ han til Ä love at han ikkje skal gjere det meir, sjÞlv om tida kanskje ikkje er inne til det heilt enno.

Her har ungane lov Ä gÄ i den lite traffikerte gata, men mÄ gje beskjed/fÄ fÞlgje dersom dei vil vidare.

Skrevet

Enig med de andre her, gutten din mÄ fÄ lov til Ä gÄ utenfor hagen! NÄ er han skolegutt og er jo " ute alene" pÄ skolen.

Skrevet

En gutt pÄ 6 Är som kun fÄr vÊre i hagen? PÄ tide Ä lÞsne litt pÄ strengen........ NÄr de ikke fÄr erfaring med Ä bevege seg rundt og lÊre hva som kan vÊre farlig, det er da ting gjerne gÄr galt.

Anonymous poster hash: df7e6...cb3

Skrevet

Hvor skal jeg slippe han da?ned til vannet eller hovedtrafikken som gÄr rett forbi?

Skrevet

Vi har ikke smÄ gater her, det er 1 hovedvei

Skrevet

Du vet selv hva som er forsvarlig og jeg skjÞnner godt at du ble livredd nÄr han var borte.

Men han blir eldre og fÄr nok mer og mer utferdstrang og dere mÄ lage avtaler ihht det. Om han vil ut av hagen mÄ han gi beskjed, sÄ kan dere lage en avtale som gjÞr at han er trygg, men samtidig fÄr strekke litt grenser.

Skrevet

SkjÞnner deg godt, hi. Hadde fÄtt panikk hadde dette skjedd meg. Ble letta pÄ dine vegner da jeg las han kom mot deg..

En 6-Äring skal da ikke vÊre alene ved et vann eller ved en motorvei! Min 6-Äring har til nÄ fÄtt vÊre i Hagen. NÄ er det nye at han fÄr gÄ til naboen, men han mÄ alltid si fra.

Han kan vĂŠre med eldre sĂžsken lenger enn det.

Vi bor pÄ forskjellige plasser. Dere mÄ stole pÄ at vi vet hva som er trygt for sin sÞnn..

Anonymous poster hash: 7f5c5...812

Skrevet

Du mÄ lÊre deg Ä slippe tak, og du mÄ lÊre ham at han mÄ gi beskjed sÄ du vet hvor han gÄr. Du mÄ lÊre ham at han ikke kan vÊre ved vannet alene uten redningsvest og at han ikke mÄ snakke med fremmede og at han mÄ passe seg for veien osv osv. Det vanskeligste er nok Ä slippe taket...

Skrevet

Min 7 Äring fÄr heller ikke forlate hagen , uten Ä gi beskjed.

Langt til nÊrmeste nabo, bor pÄ bygda . Smale veier og biler i hÞy hastighet. Min har aldri ytret Þnske om Ä fÄ gÄ noe lengre.

Om han vil til stranden uten meg etterhvert , mÄ de vÊre minst 3 barn. Noe annet er ikke trygt slik vi bor.

ForstÄr deg HI , jeg hadde blitt kjempe redd om min hadde forsvunnet.

Er noe helt annet om man bot i e byggefelt, som ungene kan gÄ lit rundt i.

SeriĂžst sender dere 6 Ă„ringer , alene til vann med redningsvest pĂ„ 😑

Anonymous poster hash: f780f...498

Skrevet

Jenta vÄr pÄ 5,5 Är mÄ alltid varsle hvor hun er og fÄr ikke gÄ lengre enn noen hus bortenfor vÄrt. Bor i et byggefelt men bilene kjÞrer fort. Hun stakk av for 14 dager siden med ei venninne. Jeg og andre jentas far letter i 45 min fÞr vi fant de. Jeg begynte da Ä bli skikkelig redd selv om fornuften sa at de sikkert gjemte seg og ikke ville bli funnet. Hun var sÄ fornÞyd etterpÄ fordi de bare hadde plukket bringebÊr. Men jeg roet meg ned fÞr jeg traff henne og forklarte igjen viktigheten av Ä si fra og tok praten om at snille mennesker som mamma ikke kjenner, skal hun ikke bli med noe sted. Heller ikke om de tilbyr deg godis etc.

Anonymous poster hash: 8c9f7...ebb

Skrevet

Min 7 Äring fÄr heller ikke forlate hagen , uten Ä gi beskjed.

Langt til nÊrmeste nabo, bor pÄ bygda . Smale veier og biler i hÞy hastighet. Min har aldri ytret Þnske om Ä fÄ gÄ noe lengre.

Om han vil til stranden uten meg etterhvert , mÄ de vÊre minst 3 barn. Noe annet er ikke trygt slik vi bor.

ForstÄr deg HI , jeg hadde blitt kjempe redd om min hadde forsvunnet.

Er noe helt annet om man bot i e byggefelt, som ungene kan gÄ lit rundt i.

SeriĂžst sender dere 6 Ă„ringer , alene til vann med redningsvest pĂ„ 😑

Anonymous poster hash: f780f...498

Mine unger kan fint vĂŠre ved sjĂžen, ja. Med vest. Ingen problem. De er vant med det og vet hva de kan og ikke kan.
Skrevet

Bemerkelsesverdig mange her som mener en 6-Äring kan gÄ langs en trafikkert vei med mye trafikk.

Hadde vi lest i nyhetene om en 6-Äring som hadde blitt drept av en trailer mens han loka bortover pÄ en sterkt trafikkert vei, sÄ hadde sikkert de samme damene lurt pÄ hva i helvete en 6-Äring gjorde alene langs en sÄ farlig vei.

Det handler ikke om Ä ikke ville slippe taket, der handler om Ä ikke ville slippe taket der det ikke er trygt Ä gjÞre det. Vi bor langs en vei uten fortau med mye tungtrafikk og ned biler som kjÞrer i hÞy fart. Ikke faen om jeg hadde sluppet lÞs en 6-Äring der, jeg er jo ikke tjukk i hue.

Anonymous poster hash: a0fe5...ed0

Skrevet

Bemerkelsesverdig mange her som mener en 6-Äring kan gÄ langs en trafikkert vei med mye trafikk.

Hadde vi lest i nyhetene om en 6-Äring som hadde blitt drept av en trailer mens han loka bortover pÄ en sterkt trafikkert vei, sÄ hadde sikkert de samme damene lurt pÄ hva i helvete en 6-Äring gjorde alene langs en sÄ farlig vei.

Det handler ikke om Ä ikke ville slippe taket, der handler om Ä ikke ville slippe taket der det ikke er trygt Ä gjÞre det. Vi bor langs en vei uten fortau med mye tungtrafikk og ned biler som kjÞrer i hÞy fart. Ikke faen om jeg hadde sluppet lÞs en 6-Äring der, jeg er jo ikke tjukk i hue.

Det er vel ingen som har sagt at " Ä loke" rundt pÄ motorveien er det det er snakk om, men en 6-Äring kan kanskje fÄ Þve litt selvstendighet. Han har behov for Ä gjÞre litt andre erfaringer enn hagen. Det har jo HI sin gutt bevist til fulle.
Skrevet

Det er i hvert fall pÄ tide Ä la 6-Äringen begynne Ä Þve pÄ Ä gÄ langs den trafikkerte veien! Han mÄ jo lÊre at man er forsiktig, holder seg pÄ fortauet osv :)

Skrevet

Det er i hvert fall pÄ tide Ä la 6-Äringen begynne Ä Þve pÄ Ä gÄ langs den trafikkerte veien! Han mÄ jo lÊre at man er forsiktig, holder seg pÄ fortauet osv :)

Leste du den biten der det stod "uten fortau"?

Anonymous poster hash: 8b04c...734

Skrevet

Leste du den biten der det stod "uten fortau"?

Anonymous poster hash: 8b04c...734

Da mÄ han lÊre at man holder seg helt pÄ siden osv

Skrevet

Da mÄ han lÊre at man holder seg helt pÄ siden osv

Som jeg skrev lenger oppe, vi bor pÄ forskjellige plasser. Den sterkt trafikkerte veien her uten fortau fÄr ikke min 12-Äring gÄ pÄ engang! GÄr ikke an Ä holde seg til siden nÄr det knapt er noe side Ä holde seg til, og det kan komme en trailer i full fart rundt en sving og ingen har sjans til Ä verken stoppe eller prÞve Ä klistre seg inntil fjellveggen. Her er det smalt, mye tungtrafikk, og mange svinger. Stol pÄ det nÄr folk sier at en 6-Äring ikke skal gÄ der. Hi gjÞr helt rett! 6-Äringer skal ikke vÊre alene ved vann (med eller uten redningsvest) og heller ikke gÄ pÄ en motorvei. Da er det ikke rart hun fÄr panikk nÄr sÞnnen plutselig er borte.

Er dere virkelig sÄ uansvarlige? Blir helt sjokkert over disse svarene!

Skrevet

Takk for fornuftig svar til siste herđŸ™đŸ»En 6 Ă„ring skal ikke vĂŠre alene ved er vann nei hverken med eller uten redningsvest.Vi har heller ikke fortau her sĂ„ Ă„ sende 6 Ă„ringen avgĂ„rde pĂ„ hovedveien er for meg helt uaktuelt.Jeg vil som de fleste mĂždre beskytte barnet mot slike farer.Hadde vi bodd i ei gate med "smĂ„veier" sĂ„ er saken en annen, men det gjĂžr vi ikke.Klart jeg ble redd igĂ„r!Han kunna lett falt i vannet og druknet, han kan ikke svĂžmme!Han kunne lett gĂ„tt ut pĂ„ hovedveien og blitt pĂ„kjĂžrt av en trailer(bilene her kjĂžrer i 80...)nĂ„ ble han ikke det takk gud, men jeg vil beskytte han mot slike farer sĂ„ lenge han ikke er stor nok til Ă„ ferdes pĂ„ slike plasser alene.Hos mormoren har de smĂ„veier og der fĂ„r han gĂ„ alene imellom, det er forskjell pĂ„ hvor folk bor.

Skrevet

Som jeg skrev lenger oppe, vi bor pÄ forskjellige plasser. Den sterkt trafikkerte veien her uten fortau fÄr ikke min 12-Äring gÄ pÄ engang! GÄr ikke an Ä holde seg til siden nÄr det knapt er noe side Ä holde seg til, og det kan komme en trailer i full fart rundt en sving og ingen har sjans til Ä verken stoppe eller prÞve Ä klistre seg inntil fjellveggen. Her er det smalt, mye tungtrafikk, og mange svinger. Stol pÄ det nÄr folk sier at en 6-Äring ikke skal gÄ der. Hi gjÞr helt rett! 6-Äringer skal ikke vÊre alene ved vann (med eller uten redningsvest) og heller ikke gÄ pÄ en motorvei. Da er det ikke rart hun fÄr panikk nÄr sÞnnen plutselig er borte.

Er dere virkelig sÄ uansvarlige? Blir helt sjokkert over disse svarene!

Ikke 12-Äringen heller? NÄr er deg greit da? 15? 16? NÄr han tar lappen selv?

Skrevet

Ikke 12-Äringen heller? NÄr er deg greit da? 15? 16? NÄr han tar lappen selv?

PÄ enkelte steder er det jo aldri greit. Langs noen av veiene her jeg bor er det livsfarlig Ä ferdes for bÄde liten og stor.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...