Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #26 Skrevet 26. august 2016 Hvis det er uaktuelt å bytte barnehage nå, må du nok være forberedt på at gutten får en vanskelig skolestart dersom han skal etablere seg i et nytt miljø da. Om leiligheten i nærområdet blir for trang, kan du lete etter ny leilighet i nærområdet siden. Eller du kan utsette hele flyttingen til du finner en leilighet du er fornøyd med i nærområdet. Hvis dere flytter bort, må gutten din uansett før eller siden ta den forandringen du forsøker å skåne ham for ved å ikke bytte barnehage. Jeg ville prioritert hans behov for kontinuitet og heller tatt belastningen med å finne egnet bolig. Leiligheten er sagt opp så er ingen vei tilbake nå. Så velger en av disse leilighetene. Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #27 Skrevet 26. august 2016 sa jo at han kommer på skole der han ikke kjenner noen,så han skal selvsagt gå på skole der vi bor. Vi kan bo der minst 3 år hvertfall. Den som er langstidsleie er jo i gåstavstand fra barnehagen så han trenger ikke bytte barnehage Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9 Jeg synes dere bør bo i nærområdet så han kan gå i samme barnehage, og begynne på skolen med de han kjenner. Hvis dere ønsker å flytte, så bør han skifte barnehage. Det er sannsynligvis bedre for han å skifte barnehage nå, enn å begynne på skolen uten noen han kjenner. Anonymous poster hash: 5f3a6...834
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #28 Skrevet 26. august 2016 Nærmiljøet. Jeg hadde en gutt på fire med mange av de samme behovene. Flyttet nært bhg som var viktig for han. I løpet av det året ble han tryggere og jeg forberedte etter hvert flytting derfra 1.5 år senere slik at han får siste året i bhg i ny bhg med de han skal gå på skole med. Hadde tatt nærmiljøet nå, men tenker det avhenger av videre plan for skole, din jobb, familie osv. Hva e rest for barnet på lang sikt? Anonymous poster hash: 33162...b78
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #29 Skrevet 26. august 2016 Hadde jeg skiftet barnehage så hadde det haglet inn med beskymringsmelding fra alle kanter. Han er utagerende i barnehagen fordi han føler seg utrygg sier de ansatte,da kan du tenke deg hvor utrygg han blir i ny barnehage med nye ansatte Hadde jeg byttet barnehage hadde barnefar,helsesøster,barnehagen og sikkert enda flere sendt beskymringsmelding fordi de vet at det ikke hadde vært til barnets beste å ta han vekk fra barnehagen der han er trygg på de ansatte. Han er veldig sensitiv på forandringer så en så stor forandring blir ikke aktuell. Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9 Men hvorfor er det bedre for han med mange forandringer om ett år? Anonymous poster hash: 5f3a6...834
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #30 Skrevet 26. august 2016 barnefaren har jo en del å si her også å han vil ikke at jeg skal bytte barnehage,han syns heller ikke det er det beste for barnet. Det bor faktisk to fra barnehagen i samme kommune å vi bor ca 10 minutter unna med bil,men dessverre hører vi ikke til samme skole. Er det eventuelt mulig å søke om å få han inn på den skolen som de to andre skal begynne på? De er like gammel som sønnen min å han ene liker mye med gutten min Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #31 Skrevet 26. august 2016 Nærmiljøet. Jeg hadde en gutt på fire med mange av de samme behovene. Flyttet nært bhg som var viktig for han. I løpet av det året ble han tryggere og jeg forberedte etter hvert flytting derfra 1.5 år senere slik at han får siste året i bhg i ny bhg med de han skal gå på skole med. Hadde tatt nærmiljøet nå, men tenker det avhenger av videre plan for skole, din jobb, familie osv. Hva e rest for barnet på lang sikt? Anonymous poster hash: 33162...b78 Jobbmessig så er det vel best å ta leiligheten i nærområdet for det er mye mer sentralt. Den andre kommunen er mye mindre å dermed mindre jobber. Men så kjedelig å flytte fra en liten leilighet til en annen leilighet som føles enda mindre. Hadde jo sett for meg en litt større leilighet der det kanskje til og med var plass til ett lite kjøkkenbord og to stoler Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #32 Skrevet 26. august 2016 ifølge reiseruten her så er det visst bare 21 minutter til leiligheten,bare trodde det var litt lengre. Men er jo en stund med reisevei hver dag likevel Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9
Nyttårs barn Skrevet 26. august 2016 #33 Skrevet 26. august 2016 Du må tenke lenger frem. Hvor ser du for deg å bo om 5 år? Du skal vel ut i jobb etter hvert. En leieleilighet kan byttes ut etter hvert, med noe annet i samme nabolag. Har du mulighet til å få kjøpt noe i dette området om noen år? Slike ting ville betydd mye for meg. Bedre å ta miljøskiftet nå, om du uansett må flytte om noen år. Men jeg ville som andre sier aldri flyttet 45 min unna barnehage og ditt studie.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #34 Skrevet 26. august 2016 Du må tenke lenger frem. Hvor ser du for deg å bo om 5 år? Du skal vel ut i jobb etter hvert. En leieleilighet kan byttes ut etter hvert, med noe annet i samme nabolag. Har du mulighet til å få kjøpt noe i dette området om noen år? Slike ting ville betydd mye for meg. Bedre å ta miljøskiftet nå, om du uansett må flytte om noen år. Men jeg ville som andre sier aldri flyttet 45 min unna barnehage og ditt studie. Problemet er jo at jeg overhodet ikke kan se for meg at jeg vil bo i den "lille leiligheten" i 5 år. Den blir ganske trang i stuen og trangt på kjøkkenet. Nei i nærområdet vil jeg nok ikke ha råd til å kjøpe noe,er egentlig litt for høy leiepris også men vi kommer fint til å klare oss I området ved den andre leiligheten er alt mye billigere så mye større sannsynlig at jeg kan få kjøpt noe der om noen år. Er visst 21 minutter unna ikke 45 Sjekket på busstabellen nå å det tar 21 minutter men er jo en del reisevei det og. Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9
Nyttårs barn Skrevet 26. august 2016 #35 Skrevet 26. august 2016 Problemet er jo at jeg overhodet ikke kan se for meg at jeg vil bo i den "lille leiligheten" i 5 år. Den blir ganske trang i stuen og trangt på kjøkkenet. Nei i nærområdet vil jeg nok ikke ha råd til å kjøpe noe,er egentlig litt for høy leiepris også men vi kommer fint til å klare oss I området ved den andre leiligheten er alt mye billigere så mye større sannsynlig at jeg kan få kjøpt noe der om noen år. Er visst 21 minutter unna ikke 45 Sjekket på busstabellen nå å det tar 21 minutter men er jo en del reisevei det og. Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9 Nei skjønner det. Men om fem år er du vel ute i jobb. Kanskje har du fått deg samboer og.. Jeg ville tenkt på hvor du ser for deg at du og sønnen din skal bo, som i område. En liten leilighet kan byttes ut med en større når økonomien tillater det.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #36 Skrevet 26. august 2016 Men hvorfor er det bedre for han med mange forandringer om ett år? Anonymous poster hash: 5f3a6...834 Blir ikke mange forandringer da,kun at han begynner på skole. Håper å få bytte til en skole som ligger 10 minutter unna for da kommer alle 3 på samme skole Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #37 Skrevet 27. august 2016 Vi er fire stykker på 60 kvm, det blir hva man gjør det til tenker jeg, da. Anonymous poster hash: 4cdff...68d Vi var to voksne ett barn og to store hunder på 65 kvm. Synes det gikk fint jeg 😊 Anonymous poster hash: f5a93...801
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #38 Skrevet 27. august 2016 Men er jo forskjell på leiligheter også da,som sagt så bor jeg på 65 kvm nå å den føles større enn den på 70 kvm Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #39 Skrevet 27. august 2016 Men er jo forskjell på leiligheter også da,som sagt så bor jeg på 65 kvm nå å den føles større enn den på 70 kvm Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9 Skjønner ikke helt hvorfor du spør, for du har tydeligvis bestemt deg Anonymous poster hash: 5f3a6...834
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #40 Skrevet 27. august 2016 Ehh dette er første innlegg om teamet. Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9 Tull. Både katta, den trange stua osv har du skrevet om før. Uansett - klarer du ikke bo på 70 kvadrat mangler du fantasi. Dessuten kan ikke sønnen din gå på skole 45 min unna uansett så da brytes han opp fra vennene uansett. Anonymous poster hash: a96a8...888
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #41 Skrevet 27. august 2016 Nå får vi lov å ha katt likevel i den leiligheten som er ett stykke unna,der slipper katten å bli innekatt å kan få være mye ute også Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9
Love my kidz Skrevet 27. august 2016 #42 Skrevet 27. august 2016 Hadde jeg skiftet barnehage så hadde det haglet inn med beskymringsmelding fra alle kanter. Han er utagerende i barnehagen fordi han føler seg utrygg sier de ansatte,da kan du tenke deg hvor utrygg han blir i ny barnehage med nye ansatte Hadde jeg byttet barnehage hadde barnefar,helsesøster,barnehagen og sikkert enda flere sendt beskymringsmelding fordi de vet at det ikke hadde vært til barnets beste å ta han vekk fra barnehagen der han er trygg på de ansatte. Han er veldig sensitiv på forandringer så en så stor forandring blir ikke aktuell. Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9 Skjønner godt hvorfor det ikke er så greit å bytte bhg pga dette, men du utsetter jo bare problemet. Hvordan det blir å starte på skolen med ukjente folk er det du burde fokusere på. Slik jeg ser det så MÅ du bytte bhg hvis du flytter lengst bort. Vil du ikke det så bør du absolutt velge nærområdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå