Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #1 Skrevet 26. august 2016 Jeg skal flytte med sønnen min på snart 5 år som er veldig sensitiv for forandringer. Derfor er det uaktuelt å bytte barnehage uansett hvor flytter. Nå har jeg valget om to leiligheter å klarer ikke bestemme meg for hvilke jeg skal gå for! Hva ville dere valgt? Trenger virkelig å høre andre sin mening her for i hodet mitt er det bare kaos Den ene leiligheten er bare 5 minutter å kjøre fra der vi bodde før så det vil si at han kan holde på vennene sine,det er nærmt til barnehagen som ligger i gåavstand,han kommer på skole med de han kjenner og slipper å skifte miljø. Husverten har barn på samme alder så det er jo veldig kjekt Det er også lov med katt å det har jeg egentlig lovet småen når vi skulle flytte Men stuen er så liten at når sofa,bord og andre ting er på plass så kan det ikke være stor plass i igjen. Kjøkkenet er så lite at det ikke er plass til ett bord og to stoler engang,å det er to soverom som ikke er så store.Når sengen er på plass til småen så ser jeg ikke hvor meg at det er golvplass til å leke. Leiligheten er 70 kvm så den er jo ikke kjempe liten men dårlig planløsning ettersom det er stort vaskerom og bod. Den andre leiligheten ligger 45 minutter unna barnehagen med buss ( har ikke bil) men da hadde jeg bodd i gåavstand fra foreldrene mine og søsteren min.Det kan jo være praktisk på mange måter Jeg begynner aldri tidligere enn 8.30 på skolen så må aldri opp grytidlig uansett. Leiligheten har stor stue å tror det er plass til ett lite spisebord og to stoler der.Kjøkkenet er lite men det er ikke så viktig.Er grei størrelse på soverommene også. Det er ikke lov med katt pga allergi dessverre. Denne er 75 kvm å kan kanskje ikke bo der lenger enn 3 år. Han vil også komme på skole der han ikke kjenner noen. Hva tenker dere?? Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #2 Skrevet 26. august 2016 Jeg ville ha valgt nærområdet. Anonymous poster hash: c62f3...c40
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #3 Skrevet 26. august 2016 Vi flytter forresten pga husleien øker 1500 kr å det er kun ett soverom der vi bor nå. Å bli boende er ikke ett alternativ når husleien er blitt så dyr så vi skal flytte til en leilighet med to soverom. Den i nærområdet,der vil husverten at vi skal bli boende så lenge som mulig,mens den andre leiligheten får vi kanskje bare bo i 3 år. Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #4 Skrevet 26. august 2016 Ville flyttet 45 minutter og skiftet barnehage. Anonymous poster hash: a6de0...ee7
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #5 Skrevet 26. august 2016 Ut fra den første setningen din ville jeg valgt den første. Jeg har en sånn gutt selv, og han sliter fortsatt etter flytting for over et år siden, savner den gamle barnehagen og de gamle vennene sine. Han var 4 da vi flyttet, og etter å ha sett hans reaksjon er jeg fast bestemt på at vi ikke skal flytte flere ganger i løpet av oppveksten hans. Anonymous poster hash: 5c6f9...f1f
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #6 Skrevet 26. august 2016 Ut fra den første setningen din ville jeg valgt den første. Jeg har en sånn gutt selv, og han sliter fortsatt etter flytting for over et år siden, savner den gamle barnehagen og de gamle vennene sine. Han var 4 da vi flyttet, og etter å ha sett hans reaksjon er jeg fast bestemt på at vi ikke skal flytte flere ganger i løpet av oppveksten hans. Anonymous poster hash: 5c6f9...f1f Å bytte barnehage her er overhodet ikke noe alternativ her ettersom han er så sensitiv på forandringer. Han har gått på storbarnsavdelingen siden han var 2.5 år å det først nå rett før sommerferien at de ansatte følte han begynte å bli trygg i barnehagen.Å da var han 4.5 år. Så flytte vi 45 minutter unna så blir det en lang busstur hver dag.Akkurat det blir neppe noe problem for han liker lang busstur så lenge han har musikk på øre. Tar vi leiligheten i nærområdet er jeg redd for at jeg kommer til å angre ettesom det er så liten plass,at jeg kanskje ser meg om etter en ny leilighet om 1-2 år igjen. Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9
Tipp topp Skrevet 26. august 2016 #7 Skrevet 26. august 2016 Nå bør ikke 70 kvm være lite for to personer uansett om det er dårlig planløsning. Da har du minimalt med ting i stuen hvis den er liten og så oppbevarer du mest mulig på vaskerom og bod. Han kan ha sovesofa eller høy seng på rommet så får han lekeplass også. Hadde uten tvil valgt den i nærmiljøet. Det kommer til å være uholdbart med 45 min busstur hver vei i lengden. En kort periode kan det gå, men det er faktisk 1,5 t hver dag dere kunne brukt på andre ting. Hva hvis han skal ha besøk av venner? Får han da i det hele tatt lov å begynne på samme skole som vennene? Regner med at han da vil tilhøre en ny skole. Fritidsaktiviter?
Leeloo76 Skrevet 26. august 2016 #8 Skrevet 26. august 2016 Nærmiljøet, ingen tvil. 70 kvm bør være stort nok, selv med dårlig planløsning (vi er tre og har 60). Vi er utrolig bortskjemte med plass i dette landet. Smarte/færre møbler er løsningen, og når det er en bod i tillegg, og dere faktisk har ett rom hver bør det gå helt fint. Spisebord som kan skyves sammen, seng som er i høyden/kan slås opp, sofa/puff med oppbevaring (gjerne også med seng, så har du gjesterom) osv. Det er bedre med 45 min. til familien, de besøker du sannsynligvis ikke hver dag. Jeg er alene med to barn, og det er gull verdt å ha skole/bhg i nærheten, det har vært førsteprioritet hver gang vi har flyttet. At dere slipper å tenke allerede nå at dere må flytte innen tre år er også bra, da kan han begynne på skolen med vennene og ikke risikere å måtte flytte langt unna etter hvert. Det er bare 1-2 år til han begynner på skolen, skal han pendle 1,5 t hver dag da også? Og hva når du ikke går på skole lenger, og kanskje ikke får fleksitid som passer?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #9 Skrevet 26. august 2016 Hadde valgt nærmiljøet, det har vi gjort for sønnen vår og selv om det er trangt så er det viktigst at han har det stabilt. Vi har måtte finne lure løsninger for planløsninger og han har en mellomhøy seng pga alder og høysengen er altfor høyt for han ennå. Anonymous poster hash: 72240...c20
Berta_78 Skrevet 26. august 2016 #10 Skrevet 26. august 2016 Nærmiljøet! Venner i nærheten er viktigere enn plass. Og 70 kvm er ikke lite :-)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #11 Skrevet 26. august 2016 Nærmiljøet. Du får tenke nytt i forhold til møbler og plassering. Sjekk ut pinterest for smarte løsninger ☺ Anonymous poster hash: f6a2c...983
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #12 Skrevet 26. august 2016 Å bytte barnehage her er overhodet ikke noe alternativ her ettersom han er så sensitiv på forandringer. Han har gått på storbarnsavdelingen siden han var 2.5 år å det først nå rett før sommerferien at de ansatte følte han begynte å bli trygg i barnehagen.Å da var han 4.5 år. Så flytte vi 45 minutter unna så blir det en lang busstur hver dag.Akkurat det blir neppe noe problem for han liker lang busstur så lenge han har musikk på øre. Tar vi leiligheten i nærområdet er jeg redd for at jeg kommer til å angre ettesom det er så liten plass,at jeg kanskje ser meg om etter en ny leilighet om 1-2 år igjen. Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9 Jeg har et spørsmål, og det er hvor må gutten begynne på skole? Regner med at hvis du flytter 45 min unna så må han jo gå på skole der. Og hvordan blir det å må starte på skole med ingen kjente ettersom du nekter å skifte barnehage? Siden du nekter å skifte bhg må du jo velge nærområdet selv om leiligheten er liten Anonymous poster hash: 6f0cf...af0
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #13 Skrevet 26. august 2016 Hvor mange innlegg skal du ha om dette egentlig? Anonymous poster hash: 2be50...ada
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #14 Skrevet 26. august 2016 Jeg bor på 73 kvadrat med ett barn, og vi har bra med plass, synes jeg. Nå er leiligheten ganske smart, og sikkert lettere å møblere enn det du beskriver. Jeg hadde ihvertfall ikke latt størrelsen bestemme i dette valget! Anonymous poster hash: 71ce9...b9b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #15 Skrevet 26. august 2016 Jeg forstår ikke hvordan han kan gå på samme skole som resten av bhgen dersom det er 45 minutter unna? Tar du en leilighet du mener dere må flytte fra om ett til to år kan det hende han må bytte skole. Må da være bedre å ta en leilighet med langtidsleie og bytte barnehage slik at han kommer inn i en barnegruppe før skolestart. Anonymous poster hash: 4cdff...68d
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #16 Skrevet 26. august 2016 Jeg forstår ikke hvordan han kan gå på samme skole som resten av bhgen dersom det er 45 minutter unna? Tar du en leilighet du mener dere må flytte fra om ett til to år kan det hende han må bytte skole. Må da være bedre å ta en leilighet med langtidsleie og bytte barnehage slik at han kommer inn i en barnegruppe før skolestart. Anonymous poster hash: 4cdff...68d Vi er fire stykker på 60 kvm, det blir hva man gjør det til tenker jeg, da. Anonymous poster hash: 4cdff...68d
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #17 Skrevet 26. august 2016 Nærmiljøet uten tvil. Får du ikke plass til alt av møbler finner du mye nyttig på IKEA som sparer plass. Det er bare å tenke litt nytt ha ett smalt skrivebord som fyller både område for spiseplass og leksegjøring. Litt mindre sofa.... Noen stoler som kan stables eller hengesopp når de ikke er i bruk- bruk fantasien. Sjekk finn.no og fb sider som driver med salg. Spennende, lykke til! Anonymous poster hash: bc147...422
*Miss Marple* Skrevet 26. august 2016 #18 Skrevet 26. august 2016 Det hadde vært helt uaktuelt å få en reiseveg på halvannen time daglig.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #19 Skrevet 26. august 2016 Hvor mange innlegg skal du ha om dette egentlig? Anonymous poster hash: 2be50...ada Ehh dette er første innlegg om teamet. Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #20 Skrevet 26. august 2016 Hadde uten tvil valgt den første, og så prøvd å finne gode løsninger for best mulig plass. Hadde aldri orket 1,5på buss hver dag hvis jeg ikke var nødt Anonymous poster hash: 5f3a6...834
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #21 Skrevet 26. august 2016 Det hadde vært helt uaktuelt å få en reiseveg på halvannen time daglig. reiseveien tror jeg ikke blir noe problem for oss hvertfall Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #22 Skrevet 26. august 2016 Jeg forstår ikke hvordan han kan gå på samme skole som resten av bhgen dersom det er 45 minutter unna? Tar du en leilighet du mener dere må flytte fra om ett til to år kan det hende han må bytte skole. Må da være bedre å ta en leilighet med langtidsleie og bytte barnehage slik at han kommer inn i en barnegruppe før skolestart. Anonymous poster hash: 4cdff...68d sa jo at han kommer på skole der han ikke kjenner noen,så han skal selvsagt gå på skole der vi bor. Vi kan bo der minst 3 år hvertfall. Den som er langstidsleie er jo i gåstavstand fra barnehagen så han trenger ikke bytte barnehage Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #23 Skrevet 26. august 2016 Jeg bor på 73 kvadrat med ett barn, og vi har bra med plass, synes jeg. Nå er leiligheten ganske smart, og sikkert lettere å møblere enn det du beskriver. Jeg hadde ihvertfall ikke latt størrelsen bestemme i dette valget! Anonymous poster hash: 71ce9...b9b vi bor nå på 65 kvm å det føles større her enn i leiligheten som er 70 kvm Her er det mye bedre planløsning så vi hadde lett bodd der lenger om vi hadde hatt to soverom. Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9
Mostly Harmless Skrevet 26. august 2016 #24 Skrevet 26. august 2016 Hvis det er uaktuelt å bytte barnehage nå, må du nok være forberedt på at gutten får en vanskelig skolestart dersom han skal etablere seg i et nytt miljø da. Om leiligheten i nærområdet blir for trang, kan du lete etter ny leilighet i nærområdet siden. Eller du kan utsette hele flyttingen til du finner en leilighet du er fornøyd med i nærområdet. Hvis dere flytter bort, må gutten din uansett før eller siden ta den forandringen du forsøker å skåne ham for ved å ikke bytte barnehage. Jeg ville prioritert hans behov for kontinuitet og heller tatt belastningen med å finne egnet bolig.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #25 Skrevet 26. august 2016 Jeg har et spørsmål, og det er hvor må gutten begynne på skole? Regner med at hvis du flytter 45 min unna så må han jo gå på skole der. Og hvordan blir det å må starte på skole med ingen kjente ettersom du nekter å skifte barnehage? Siden du nekter å skifte bhg må du jo velge nærområdet selv om leiligheten er liten Anonymous poster hash: 6f0cf...af0 Hadde jeg skiftet barnehage så hadde det haglet inn med beskymringsmelding fra alle kanter. Han er utagerende i barnehagen fordi han føler seg utrygg sier de ansatte,da kan du tenke deg hvor utrygg han blir i ny barnehage med nye ansatte Hadde jeg byttet barnehage hadde barnefar,helsesøster,barnehagen og sikkert enda flere sendt beskymringsmelding fordi de vet at det ikke hadde vært til barnets beste å ta han vekk fra barnehagen der han er trygg på de ansatte. Han er veldig sensitiv på forandringer så en så stor forandring blir ikke aktuell. Anonymous poster hash: 3ac2f...dc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå